Konu: [REHBER] Empire Total War | İsyanlar Rehberi  (Okunma sayısı 13496 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Independence23

  • Level 10
  • İleti: 1301
  • Rammstein dinleyin lan
[REHBER] Empire Total War | İsyanlar Rehberi
« : 08 Eylül 2013, 19:13:38 »
Evet arkadaşlar. Bir rehberimle daha sizlerle birlikteyim. Bu rehberde ele aldığım konu ise, özellikle ETW 1.5’te başımıza bela olan isyanlar. Bu rehberi okuduktan sonra hem yeni üyeler başkentlerde 4-5 isyan görmeden şehri emniyete alabilecek, hem de eski ETW’ciler bilmediklerini öğrenecekler ve bildiklerini pekiştireceklerdir. Bununla birlikte, ben de rehberi hazırlarken bilmediğim birkaç ayrıntıyı öğrendim; bu açıdan benim için faydalı bir rehber oldu.
 Beni biliyorsunuz, ben daima forumun ve bölümün ihtiyaçlarına göre rehber hazırlarım. Şu anda oyuncuların tüm sorunlarına teker teker ışık tutmaya çalışıyorum ve buna da isyanlar rehberinden devam ediyorum.


 Rehberde Hangi Bölümler Olacak?

 Rehbere ilk önce halkın mutluluğuna etki eden tüm etkenleri ele alacak ve bunlara göre gerekli açıklamaları okuyacaksınız. Bu sırada acemi ETW’ciler de halka mutluluk verebilecek tüm binaları görme ve tanıma fırsatına erişmiş olacak. Daha sonra tekrardan yeni üyelere hitab eden ''Bir Başkent Ele Geçirildiğinde Alınacak Önlemler'' adlı bölüme geçeceğiz. Bu son bölümde ise, halkın mutluluğunu en kısa sürede olabilecek en yüksek seviyeye çıkarmayı öğreneceğiz.
 Rehbere ilk bölümle başlayalım.


-Halka Mutluluk Getiren Etkenler-

1-) Garrison bonus (Garnizon kuvvetleri)

Bu etki, bir şehre asker soktuğunuzda devreye girer; yani askerlerin eyalet sınırları içerisinde olması yeterli değildir. Aslında garnizon bonusu da bir tür ''baskıdan gelen mutluluk''tur. Garnizon bonusundan en çok mutluluk veren birimler, Rusya’nın Gorodskiye Streltsy ve Viborniye Streltsy birimleridir.

2-) Town Watch [repression] (Kasaba devriyelerinden gelen baskı)

 Bu baskı mutluluğu çeşidi, rejim taraftarı kasaba devriyelerinden gelmekte. Aslında kasaba devriyeleri, savaşlarda karşımıza çıkan ''Firelock Armed Citizenry'' adlı, 60 kişilik, çakmak tüfeği kullanan birimlerden başkası değil. Halkımız, bu mutluluk çeşidinden standart +5 mutluluk alarak etkilenmekte. 

3-) Government type [repression] (Hükümet türünden gelen baskı)

 Halk mutluluğuna etki eden etkenler arasında daima hükümet türünüzden gelen bir baskı vardır. Bu baskı monarşide +5, meşrutiyette +3 ve cumhuriyette +2 mutluluk vermektedir. Gelen mutluluk herhangi bir sınıf ayrımı gözetmemektedir.
 

4-) Government buildings [repression] (Hükümet binalarından gelen baskı)

 Bu binaların etkilerini, hükümet binalarını tanıyarak görelim.

Hükümet Binaları


Bu binalar, kuruldukları bölgeye ''hükümet binalarından gelen baskı'' adındaki baskı mutluluğunu verirler. Bu mutluluk, hükümet binaları ne kadar geliştirilirse o kadar artar. Ancak bir noktadan sonra hükümet binalarının fiyatları cebinizi yakabilir.
Hükümet binaları, halka mutluluk vermekten ziyade bölgeden alınan vergi oranını yükseltir. Ayrıca milis gibi kalitesiz bir-iki birimin üretimini sağlar.

Birinci seviye hükümet binası. Milis üretiminin yapılabilmesini sağlar.

İkinci seviye hükümet binası. Bu binayla birlikte halktan alınan vergi oranı %3 artar.

Üçüncü seviye hükümet binası. Bu binayla birlikte baskı mutluluğu +2’ye yükselir. Halktan alınan vergi oranı ise %3 daha artarak %6’ya ulaşır.

Dördüncü seviye hükümet binası. Baskı mutluluğu +3’e, halktan alınan vergi oranı ise %9’a yükselir. Ayrıca, recruitment capacity (tek turnda üretilebilecek birim sayısı) bonusu 1’den 2’ye ulaşır.

Beşinci seviye hükümet binası. Baskıdan gelen mutluluk +4’e, halktan alınan vergi oranı ise %12’ye yükselir.


Altıncı seviye hükümet binası. Baskıdan gelen mutluluk +5’e, halktan alınan vergi oranı ise %15’e çıkar. Ayrıca recruitment capacity bonusu 2’den 3’e yükselir.

Son seviye hükümet binası. Her iki halk sınıfına da +1’er mutluluk verirler, ancak bu sefer vergi oranlarına gelen etki sadece %15’te kalır. Bu binalar her devlette bulunmaz, sadece birkaç devlete özeldirler ve sadece başkente yapılabilirler. Örneğin Palais Bourbon, Fransa’ya özeldir. Aynı işleve sahip ‘’Hofburg’’ binası ise Avusturya’ya özeldir.


5-) Entertainment and culture (Eğlence ve kültür)

 Bu etken, hernangi bir yerleşim yerine yapılan mutluluk verici binaların, bölge mutluluk tablosundaki yansımasıdır. Bu binalar kasabalara inşa edilebileceği gibi, bölge başkentlerine de yapılabilme durumu vardır.

Kasabalara Kurulan Mutluluk Binaları


Gördüğünüz üzere kasabalara dört çeşit bina yapılabilir. Dördüncü seviye binayı inşa ettirdiğinizde halk mutluluğunda önemli bir rahatlama görülecektir. Özellikle okulu olan bir şehri mutluluk binasına dönüştürdüğünüz zaman isyanları dindirme yolunda önemli yol katetmiş olursunuz.
Ayrıca şunu da belirteyim: kasabalara yapılan mutluluk binaları soylu tabakadan çok fakir tabakaya mutluluk verdiği için cumhuriyetle yönetilen ülkelerde isyanlar daha güçlü hissedilecektir.
Kasabalardaki mutluluk binaları şöyledir:

İlk seviye mutluluk binası.

İkinci seviye mutluluk binası.

Üçüncü seviye mutluluk binası. Bu bina ve sonrasındaki Pleasure Gardens binasında ‘’nobility’’ sınıfına da mutluluk gelir.

Dördüncü seviye mutluluk binası.

Bölge Başkentlerine Kurulan Mutluluk Binaları


 
Gördüğünüz gibi, bölge başkentlerine kurulan mutluluk binalarının ağacı biraz daha karmaşık. Bu binalar sadece büyük şehirlere (yani 4 veya 5 bina yapılma hakkı olan bölgeler, bkz: Vilnius, Paris, İstanbul...) yapılabilirler, bu bakımdan her bölge için kullanılabilecek bir tercih değildir.
Bölge başkentlerine yapılabilen mutluluk binaları şöyledir:

Birinci seviye mutluluk binası.

İkinci seviye mutluluk binası.

Üçüncü seviye mutluluk binası. Bu binadan sonra, (bina ağacına dikkat ederseniz) karşınıza bina geliştirmesi için iki yol çıkacaktır: Royal Observatory ve Great Museum. Benim tavsiyem başkentlere Great Museum, diğer büyükşehirlere ise Royal Observatory yapılması yönündedir. Sebeplerini aşağıdaki kısımlarda okuyacaksınız.

Dördüncü seviye mutluluk binası. İsyanı daima daha güçlü olan başkent eyaletlerine yapılması önerilir.

Arkadaşlar, gördüğünüz üzere Royal Observatory (Kraliyet Gözlemevi) binası fazla mutluluk vermemekte, fakat yapılıdğı bölgede ‘’bilim adamı’’ çıkma olasılığını artırmakta ve teknoloji araştırma süresini bir nebze azaltmaktadır. Bu bakımdan bu binanın işgal ettiğiniz başkentlere değil, diğer büyükşehirlere yapılmasını öneririm. Aksi takdirde isyanlardan başınızı kaldıramazsınız.

Bu bina için söyleyeceklerim ‘’Royal Observatory’’ binası ile aynıdır. Sadece Royal Academy (Kraliyet Akademisi) binası, Royal Observatory’nin bir üstüdür bunu bilin.

6-) Government type (Hükümet türü)

 Bu etken çeşitli halk sınıflarına mutluluk, çeşitli halk sınıflarına ise mutsuzluk verebilir. Bu yönetim şeklinizle, yani rejim çeşidinizle alakalıdır.
 Mesela, ülkeniz mutlak monarşi ile yönetiliyorsa fakir tabaka bundan -2 mutluluk alarak, zengin tabaka dediğimiz nobility sınıfı ise bundan +2 mutluluk alarak etkilenecektir.
 Eğer ülkeniz meşruti monarşi ile yönetiliyorsa bu, her iki sınıfa da bir şey kazandırmaz/kaybettirmez.
 Eğer ülkeniz cumhuriyet rejimi ile yönetiliyorsa fakir tabakaya +2 mutluluk gelecektir. Nobility sınıfı ise bundan -2 mutluluk alarak etkilenecektir.


7-) People in government (Hükümetteki kişiler)

 Bu etken, tamamen bakanlarınızın, krallarınızın trait (yetenek)leri ve bu yöneticilerin takipçi (followers)leriyle ilgili olup aşağıda bakanlarınızın alıp alabileceği, (mutluluğa etki eden) tüm özelliklerini yazıyorum. Aşağıda yazan özellikler halkınızın çeşitli kısımlarına, belirtilen düzeyde mutluluk vermektedir. Bakanlarınızı seçerken boy boy yıldızlarından ziyade halka verdikleri mutluluk oranlarını dikkate almanız iyi olur. Aşağıdaki özelliklere, verdiği mutluluk dışındaki etkileri eklemedim ki kafanız karışmasın.
 Aşağıdaki özelliklerde hem takipçilerin, hem kral traitlerinin (yetenekleri) hem de bakan traitlerinin etkileri yazmaktadır. Olabildiğince çok trait’i ve ‘’takipçi’’ özelliğini toplamaya çalıştım. Neredeyse tüm ülkelerin krallarına ve bakanlarına, sonra bu yöneticilerin takipçilerine bakarak ihtiyacım olan verileri topladım.
 Not: Middle class (orta sınıf), oyunumuzda soylu tabakaya dahildir. Memurlar ise alt sınıfa dahildir.


Mistress: -2 orta sınıfa, +1 asil sınıfa
Agrarian: +1 asil sınıfa
Amusing Cad: -1 işçi sınıfa, +1 asil sınıfa
Bon Vivant: +1 işçi sınıfa
Choir Master: +1 asil sınıfa
Iron Hand: -2 işçi sınıfa, +1 memur sınıfa
Jug Head: +1 işçi sınıfa, +1 asil sınıfa
Pet Hermit: +1 asil sınıfa
Stallholder: +1 memur sınıfa
Thief Taker: +1 asil sınıfa
Sommelier: +1 asil sınıfa
No Sense Of Shame: +1 asil sınıfa
Methodist Preacher: +1 memur sınıfa, +1 işçi sınıfa


8-) Resistance to foreign occupation (Yabancı işgaline karşı direniş)

Bu etkeni mutsuzluk getiren bir etken olarak önceki bölümde gördük. Ancak, herhangi bir düşman istilacı kuvveti sınırlarınızdan içeri daldığı zaman bu etken sizin yararınıza olur. Halkınızın mutluluğu, sınırlarınızdan içeriye giren istilacılara tepki olarak 10-15 civarlarında bir artış gösterir. Bu artış da bölge mutululuk tablosunda ''resistance to foreign occupation'' olarak görülür.

9-) Military crackdown (Askeri kısıtlama)

Bu etken, herhangi bir bölgenizde çıkan ayaklanma sonucu oluşan isyan ordusunu yok ettiğiniz takdirde devreye girer. İsyan ordusu yok edildiği takdirde, bölgeye standart +6 mutluluk gelir. İşgal ettiğimiz ülkelerin başkentlerinde çok isyan çıktığı için, genelde buralarda bu baskı mutluluğunu göreceksiniz.
 İsyan ordusunu yok ettiğinizde, bölgenin mutluluğuna otomatik +6 mutluluk eklenecektir. Ancak bu etki, her turnda -1 olmak üzere yavaş yavaş yok olur. Bu yönüyle geçici bir etkendir.


10-) Religious happiness (Dini mutluluk)

 Dini binalardan gelen mutluluktur. Her dinin toplam üç binası vardır ve kademe kademe, bu binaların verdiği mutluluklar şu şekilde artıp azalır: +1, +2, +4. Ayrıca, dini bina ne kadar üst kademeyse bulunduğu topraklara din yayma hızı o kadar fazla olur. Ayrıca dini binalar, bulunduğu bölgeden din adamı çıkma şansını artırır.
 DİKKAT: Eğer bir dini bina sizin resmi dininizi yaymıyorsa, o binayı derhal yıkın. Aksi takdirde bölge nüfusunuz ters yönde din değiştirmeye devam edecektir.


11-) Patriotic fervour (Vatanseverlik coşkusu)

 Başkent halklarında beliren bir mutluluk türüdür. Eğer ordularınız savaş meydanlarında sık sık galip gelmeye başlarsa, bu mutluluk türü başkentinizde belirecek ve zaferlerinizin sıklığına göre artıp azalacaktır. Ki zaten oyuncu, oyunda genişlemeyi hedef edindiği için büyük ihtimalle bu mutluluk türü başkentinizden eksik olmayacaktır. Buradan gelen mutluluk miktarı +1’den başlayarak +5’e kadar tırmanabilir.

-Halka Mutsuzluk Getiren Etkenler-


1-) Resistance to foreign occupation (Yabancı işgaline karşı direniş)

 ETW 1.5’in baş belası, oyuncuya saç baş yoldurtan ve ‘’Düşman ordularından çok isyanlarla uğraşıyoruz, yeter lan!’’ dedirten mutsuzluk türü. Eğer bir ülkenin başkentini işgal ederseniz, bu başkentte aniden yabancı işgaline karşı direnişten doğan -30’luk bir mutsuzluk doğacaktır. Eğer işgal ettiğiniz bölge başkent değilse, yabancı işgaline karşı direnişten sadece -10 ila -15 arası bir mutsuzluk gelecektir.
 Bu etken, tıpkı askeri kısıtlama etkenindeki gibi her turnda -1 olmak üzere azalmakta ve 30 turn sonunda yok olmaktadır.


2-) Clamour for reform (Islahat yaygarası)

 Islahat yaygarasının iki sebebi vardır: okullar ve aydınlanma teknolojileri. Okullardan gelen ıslahat yaygarası şu şekilde gelişir:

School (Okul): -4 mutsuzluk
College (Kolej): -5 mutsuzluk
Classic University (Klasik Üniversite): -6 mutsuzluk
Modern Üniversity (Çağdaş Üniversite): -8 mutsuzluk

 Bu tür öğrenim binaları sadece bulunduğu bölgeye mutsuzluk verirler. Bu yüzden, okul geliştirirken ve yaptırırken bölgenin mutluluğuna bakarak işleminizi gerçekleştirin.
 Not: Islahat yaygarasının etkileri meşrutiyette %25, cumhuriyette ise %80 azalmaktadır. Bu yüzden aydınlanma teknolojileri araştırılırken endişelenebileceğiniz tek rejim monarşidir.


3-) Religious unrest (Dini huzursuzluk)
 
 Bu mutsuzluk etkeni, devletinizin resmi dini dışındaki dinlere inanan insanların olduğu bölgelerde ortaya çıkar. Örneğin devletinizin dini Katoliklik, ancak X bölgesinde -atıyorum- % 10 Ortodoks yaşıyorsa, X bölgesinde bir miktar dini huzursuzluk çıkar. Bölgenizde kendi dininizden hiçkimse yoksa, dini huzursuzluktan gelen mutsuzluk -10’a kadar tırmanabilir.
 Not: Hristiyan mezhepleri arasında çok da fazla dini mutsuzluk olmamaktadır. Mesela, devletinizin dini Katoliklik ancak ele geçirdiğiniz X bölgesi %80 Protestan ise dini huzursuzluktan gelen mutsuzluk en fazla -4 dolaylarında olacaktır. Ancak ele geçirdğiniz X bölgesi %100 Hristiyanlık dışı dinden ise, oluşacak mutsuzluk oranı -10'a kadar varacaktır.
 Bu noktada ‘’halkı kendi dininize çevirme’’ şeklinde bir ifade doğmakta. Bunun iki yolu vardır: bölgeye devletinizin resmi dinini yayan binalar yapmak ve bölgeye din adamı (misyoner) göndermek. Dini binalar için ‘’Halka Mutluluk Getiren Etkenler’’ bölümündeki 10. maddeye bakabilirsiniz.
 Din adamlarının bir bölgeye din yayabilmesi için o bölgenin sınırlarına girmesi yeterlidir. Din adamlarının din yayma hızları yıldız sayılarına bağlıdır. 6-7 yıldızlık bir Katolik misyoner, 20.000 kişilik bir şehri 3-4 turn içinde %100 Katolik yapabilir.


4-) People in government (Hükümetteki kişiler)

Bu etken, tamamen bakanlarınızın, krallarınızın trait (yetenek)leri ve bu yöneticilerin takipçi (followers)leriyle ilgili olup aşağıda bakanlarınızın alıp alabileceği, (mutluluğa etki eden) tüm özelliklerini yazıyorum. Aşağıda yazan özellikler halkınızın çeşitli kısımlarına, belirtilen düzeyde mutsuzluk vermektedir. Bakanlarınızı seçerken boy boy yıldızlarından ziyade halka verdikleri mutluluk oranlarını dikkate almanız iyi olur. Aşağıdaki özelliklere, verdiği mutluluk dışındaki etkileri eklemedim ki kafanız karışmasın.
 Aşağıdaki özelliklerde hem takipçilerin, hem kral traitlerinin (yetenekleri) hem de bakan traitlerinin etkileri yazmaktadır. Olabildiğince çok trait’i ve ‘’takipçi’’ özelliğini toplamaya çalıştım. Neredeyse tüm ülkelerin krallarına ve bakanlarına, sonra bu yöneticilerin takipçilerine bakarak ihtiyacım olan verileri topladım.
 Not: Middle class (orta sınıf), oyunumuzda soylu tabakaya dahildir. Memurlar ise alt sınıfa dahildir.

Mistress: -2 orta sınıfa, +1 asil sınıfa
Amusing Cad: -1 işçi sınıfa, +1 asil sınıfa
Harridan: -1 işçi sınıfa, -1 memur sınıfa
Iron Hand: -2 işçi sınıfa, +1 memur sınıfa
Jug Head: -1 asil sınıfa, +1 işçi sınıfa
Tax Farmer: -2 işçi sınıfa
Harsh Reputation: -1 işçi sınıfa
Lewd: -1 işçi sınıfa


5-) Government type (Hükümet türü)

Bu etken çeşitli halk sınıflarına mutluluk, çeşitli halk sınıflarına ise mutsuzluk verebilir. Bu yönetim şeklinizle, yani rejim çeşidinizle alakalıdır.
 Mesela, ülkeniz mutlak monarşi ile yönetiliyorsa fakir tabaka bundan -2 mutluluk alarak, soylu tabaka dediğimiz nobility sınıfı ise bundan +2 mutluluk alarak etkilenecektir.
 Eğer ülkeniz meşruti monarşi ile yönetiliyorsa bu, her iki sınıfa da bir şey kazandırmaz/kaybettirmez.
 Eğer ülkeniz cumhuriyet rejimi ile yönetiliyorsa fakir tabakaya +2 mutluluk gelecektir. Nobility sınıfı ise bundan -2 mutluluk alarak etkilenecektir.


6-) Industralisation (Sanayileşme)

 Bu mutsuzluk türü sadece işçi sınıfına etki etmektedir. Kaynağı ise en başta endüstriye bağlı olarak inşa edilen yapılardır. Bu yapılar çiftlikler, demir işleme atölyesi, kumaş dokuma dükkanı ve maden ocakları olarak sıralanabilir. Bu binalara ve verdikleri mutsuzluk oranlarına sadece isimleriyle bir göz atalım:

Kasabalara Kurulan:
Demirci Ocağı -1
Buhar Makinesi Fabrikası -2
Suyla Çalışan Kumaş İmalathanesi -1
Buharla Çalışan Kumaş Fabrikası -2

Maden Ocakları:
Buhar Tahrikli Demir/Altın/Gümüş Ocağı -1
Demir/Altın/Gümüş Madeni Sanayi Tesisi -2
Derin Cevher Kuyusu -1

Çiftlikler:
Tasfiye Arazisi -1
Not: Tasfiye arazisi 3. seviye çiftlik olmakla birlikte, daha üst seviyedeki çiftlikler mutsuzluk vermemektedir.



7-) Tax burden (Vergi yükü)

Vergi yükünden gelen mutsuzluk, vergi aldığınız tüm bölgelerde etkin olarak mevcuttur. Eğer X bölgesinden vergi almaya başlarsanız, bu etken hem fakir sınıfa hem soylu sınıfa mutsuzluk getirir. Vergi yükünün mutsuzluğu, alınan vergi miktarına da bağlıdır. ETW’de, alınan vergi miktarını düzenleyen 5 vergi kademesi vardır. Sizin vergi kademesini artırırp azaltmanıza göre, bu etkenin verdiği mutsuzluk oranı şu seviyelerde bulunabilir: -1, -2, -4, -10, -16.

8-) War weariness (Savaştan bezmişlik)

 Aslında bu etken, ''Halka Mutluluk Getiren Etkenler'' bölümündeki 11. maddeye benzemektedir. Bu etkeni şöyle açıklayayım: eğer düşmanlarınıza karşı ordularınız çok savaş kaybetmeye başlarsa, otomatikman bu mutsuzluk başkentinizde belirecektir. Bu etkeni ortadan kaldırmanız için ise çok savaş kazanmanız gerekmekte. Buradan gelen mutsuzluk miktarı -1’den başlayarak -5’e kadar tırmanabilir.
 Dikkat edin: hiç yoktan beliren bu etken, daha sonrasında başkentte isyana ve rejim değişikliğine sebep olmasın. Çünkü isyanın en tehlikelisi başkentte çıkanıdır.


''Bir Şehir Ele Geçirildiğinde Alınacak Önlemler''

Azılı düşmanınızla girdiğiniz savaşta, ne yapıp edip düşman ordularını yenmeyi ve başkenti ele geçirmeyi başardınız. Ancak büyük bir sorun var: Halk deli gibi kızgın, tam anlamıyla kudurmuş! Ordunuzun, şehrin sokaklarında dolaşmasını hazmedemeyen kesimler 3 tur içerisinde bir ayaklanma çıkarmaya hazırlanıyor.
 Peki ne yapmalıyız?



 Duruma bir de Londra’dan bakalım. Gördüğünüz üzere şehir yeni ele geçirilmiş. Londra halkı ise, mevcut durumda şehirlerinde tek bir Fransız’a bile tahammül edemeyecek durumdalar. Bu durumda ilk yapmanız gereken şeyleri –bir nevi ilk müdahale- hemen anlatmaya başlayalım.

1-) Bir şehri ele geçirdiğinizde ilk işiniz hükümet binasını ve mutluluk veren binayı tamir ettirmek olmalıdır. Çünkü bu binalardan gelecek baskı ve mutluluk, ancak bina hasar almamışken etkin hale gelebilir. Bu adım, bir sonraki turda karşınıza ekstra mutluluk olarak geri dönecektir. Kışla, topçu kışlası gibi binaları sonraya bırakmanız yararınıza olur.

2-) Ele geçirdiğiniz başkent eyaletinde bir tane bile okul bulunmasına izin vermeyin. Okullar, halka ıslahat yaygarasından en az 4 mutsuzluk verirler. Okulumuz bir sonraki turnda yıkılacağından dolayı, buradan gelecek mutluluk için biraz beklemeniz gerekecek.
 Okul yıkıldığında, buraya hemen mutluluk veren bir bina yapın. Böylece halk ekstra mutlu olur.


3-) Eğer ele geçirdiğiniz başkent bölgesinde yabancı dinden bir bina varsa, hemen burayı yıkın. Yıkım işi 1 tur sürecektir. Sonraki turda ise hemen kendi dininizi yayan bir bina yapın. Bu bina hem halkı bir nebze mutlu edecek hem de kendi dininiz yayılmaya başlayacaktır.
 Eğer din adamınız varsa ve halk dini huzursuzluktan yakınıyorsa, onu da bu bölgeye götürün. Böylece dininiz bölgeye hızla yayılır.


4-) Ordularınızı mecbur kalmadıkça şehirden dışarı çıkarmayın. Ayrıca savaşta hasar gören ordularınızı takviyeleyin ki garnizon kuvvetlerinden gelen baskı mutluluğu artsın.
 Eğer Rusya ile oynuyorsanız, ele geçirdiğiniz şehre Viborniye Streltsy (Seçilmiş Avcılar) ve Gorodskiye Streltsy ( Seçilmiş Şehirliler) koyun. Bu iki birimin, garnizon baskısından gelen mutluluğa olumlu yönde artısı vardır. Böylece en fazla 10-15 arası olan garnizon bonusu daha yükseklere çıkacaktır.


5-) Halktan gelen isyan ordusu ortaya çıktığında, en kısa sürede oluşan kuvvetleri tek seferde yok edin. Ordunun kaçmasına ve geri çekilmesine izin vermeyin. Bunun için, ordunuzda muhakkak 2-3 birim hafif süvari bulundurun. Hafif süvariler çarpışmalarda pek üstün olmasalar da kaçanı öldürmede bir numaradırlar. Hafif süvarilerin en iyileri; Hüsarlar (Hussars), Macar Hüsarları (Hungarian Hussars) ve 2. Hüsarlar (2nd Hussars)dır.
 Mesela general muhafızı gibi ağır süvariler bu iş için uygun değildir. Yani benim ordumda zeten generalin süvarileri var deyip geçmeyin. ETW’de kaçanı toplamak RTW ve M2TW’dekinden çok daha uzun zaman alıyor.
 İsyancı ordusunu tamamen yok ettiğinizde, halkın mutluluğu standart olarak +6 artacaktır. Bu mutluluğun sebebi military crackdown (askeri kısıtlama)dır.


-Sonsöz-

 Her zaman söylediğim gibi, forumun ihtiyaçlarının sesini dinlemekte ve ona göre rehber yapmaktayım. Üstelik bu tür rehberlerin yapımı birkaç günümü değil, özverili bir-iki haftamı bile alabiliyor. O yüzden emeğe saygı göstermenizi rica ediyorum.
 Hikayem şu aralar pek düzenli olarak devam etmiyordu. Artık hikayeme düzenli olarak devam edeceğim. Çünkü hikayeyi yazmak zevkli olduğu kadar zor da.
 Bakalım, yeni özverili yönetimimiz birkaç kural koydu ve yeni oluşumlar içerisindeyiz. Usta Ekibi’ne katılmak istediğimi de bu konu vesilesiyle belirteyim. Bu sayede foruma daha yararlı olabileceğimi düşünüyorum. Bu arada, eğer gruba kabul edilirsem hikayenin yeni bölümleri 5-6 gün arayla falan gelir. 
 Hem yönetime belirtmek istediğim bir konu daha var. Onun için şu iletimi aynen alıntılıyorum:

Evet, hazır aklıma gelmişken bu konu da düşüncelerimi açmama vesile oldu.
 Az önce Akif arkadaşımızın linkini verdiği hikayeciler gelişim bölümündeki rehberlerin, an itibariyle birkaç içerik geliştirmesine ihtiyacı olduğu kanaatindeyim. Ayrıca mevcut rehberlerin yanına başka rehberler de hazırlanmalı; zira hikayeciliğin, derinine inilecek birçok noktası var.
 Yani demek istediğim şu: bölümdeki rehberlerin sayısı artırılmalı ve kusurlu rehberler küçük birer rötuştan geçmelidir. Böylece bölümün, üyelere yardımcı olma potansiyeli yükselecektir.

 Aslında bu konuyu da yeni rehber takımı ele alabilir. Kannımca, oluşacak grubun çalışmaları sadece ülke rehberleriyle sınırlı kalmamalıdır.

İsyansız Oyunlar Dileğiyle!
« Son Düzenleme: 19 Haziran 2014, 12:02:26 Gönderen: Independence23 »

Çevrimdışı Faramir

  • Level 12
  • İleti: 3320
  • ???? ?????, ???? ???????, ???? ?????
    • Ege Tanıl Blogspot
Ynt: [REHBER] ETW İsyanlar Rehberi
« Yanıtla #1 : 08 Eylül 2013, 19:20:42 »
Yine yeniden mükkemmel bir çalışma ellerine sağlık "tbr
Bütün savaşlar, önce insanın zihninde kazanılır.
Jeanne D'Arc

Çevrimdışı cimbomluakif

  • -Ours is the Fury-
  • Level 14
  • İleti: 8091
  • Yenilmekten korkanın hezimeti garantidir.
Ynt: [REHBER] ETW İsyanlar Rehberi
« Yanıtla #2 : 08 Eylül 2013, 21:37:59 »
Mükemmel bir çalışma Etw de böyle bir rehber eksiği vardı eline sağlık tbr*

Çevrimdışı Independence23

  • Level 10
  • İleti: 1301
  • Rammstein dinleyin lan
Ynt: [REHBER] ETW İsyanlar Rehberi
« Yanıtla #3 : 08 Eylül 2013, 21:44:11 »
Mükemmel bir çalışma Etw de böyle bir rehber eksiği vardı eline sağlık tbr*
Sağol Akif zahmet olmazsa rehber arşivine koyar mısın tbr*

Yine yeniden mükkemmel bir çalışma ellerine sağlık "tbr
Teşekkürler dostum tebessum*

Çevrimdışı cimbomluakif

  • -Ours is the Fury-
  • Level 14
  • İleti: 8091
  • Yenilmekten korkanın hezimeti garantidir.
Ynt: [REHBER] ETW İsyanlar Rehberi
« Yanıtla #4 : 08 Eylül 2013, 22:06:02 »
Sağol Akif zahmet olmazsa rehber arşivine koyar mısın tbr*
 Teşekkürler dostum tebessum*

Konu rehber arşive eklendi tbr*

Çevrimdışı Skywalker

  • Level 10
  • İleti: 1033
Ynt: [REHBER] ETW İsyanlar Rehberi
« Yanıtla #5 : 08 Eylül 2013, 22:12:32 »
Harika bir rehber olmuş, gerçekten bölümünün böyle bir rehbere ihtiyacı vardı. tbr*

Çevrimdışı klavye12

  • Level 6
  • İleti: 198
Ynt: [REHBER] ETW İsyanlar Rehberi
« Yanıtla #6 : 08 Eylül 2013, 23:28:17 »
Başarılı bir rehber. Üzerinde çalıştığın belli. Ellerine sağlık. tbr* Şöyle bir bilgilendirme yapayım ben. ehi* Çünkü rehberinde görmedim. Hristiyanlığın mezhepleri arasında o kadar fazla din mutsuzluğu olmuyor. Katolikken %100 Protestan bir bölgeyi ele geçirsen bile -2 mutsuzluk falan oluyor. O yüzden değerli kasabaları dini binalara hibe etmeye gerek yok bence. Oyunda oynanabilir 12 devletin başkentlerinde isyanlar -30 büyüklüğünde olduğu için okulları yıkmak mantıklı. Ama eğer okul zengin bir kasabada bulunuyorsa oraya sanayi binası yapılmalı. Eğlence merkezlerini, okulları, dini yerleri fakir fukara kasabalara yapmak lazım. yardir*

Çevrimdışı bannerlord

  • Level 11
  • İleti: 2283
  • Vatan Sağolsun
Ynt: [REHBER] ETW İsyanlar Rehberi
« Yanıtla #7 : 08 Eylül 2013, 23:29:52 »
vay be fakir kasabalara okulun olması gerektiğini bilmezdim

Çevrimdışı Independence23

  • Level 10
  • İleti: 1301
  • Rammstein dinleyin lan
Ynt: [REHBER] ETW İsyanlar Rehberi
« Yanıtla #8 : 08 Eylül 2013, 23:46:40 »
Başarılı bir rehber. Üzerinde çalıştığın belli. Ellerine sağlık. tbr* Şöyle bir bilgilendirme yapayım ben. ehi* Çünkü rehberinde görmedim. Hristiyanlığın mezhepleri arasında o kadar fazla din mutsuzluğu olmuyor. Katolikken %100 Protestan bir bölgeyi ele geçirsen bile -2 mutsuzluk falan oluyor. O yüzden değerli kasabaları dini binalara hibe etmeye gerek yok bence. Oyunda oynanabilir 12 devletin başkentlerinde isyanlar -30 büyüklüğünde olduğu için okulları yıkmak mantıklı. Ama eğer okul zengin bir kasabada bulunuyorsa oraya sanayi binası yapılmalı. Eğlence merkezlerini, okulları, dini yerleri fakir fukara kasabalara yapmak lazım. yardir*
Ama burada maksat isyanları dindirmek. Hem zaten başkent isyanları pek kolay dinmiyor. O yüzden mutluluk binası yapın dedim.
 Hristiyan meselesini rehbere ekledim. tbr*

vay be fakir kasabalara okulun olması gerektiğini bilmezdim
Fakirden ziyade kendi başkentin dışına hiçbir başkentte okul tutmamak gerek. Zaten başkent dışındaki bölgelere gelen ''resistance to foreign occupation'' değeri en fazla -15 falan oluyor.
« Son Düzenleme: 08 Eylül 2013, 23:47:22 Gönderen: Independence23 »

Çevrimdışı Easterling

  • Level 14
  • İleti: 6249
  • Evrenin gözünde sen nesin ki ?
Ynt: [REHBER] ETW İsyanlar Rehberi
« Yanıtla #9 : 08 Eylül 2013, 23:52:59 »
Rehber dediğin böyle olur işte.  tbr*

Çevrimdışı sezar5

  • Level 7
  • İleti: 234
Ynt: [REHBER] ETW İsyanlar Rehberi
« Yanıtla #10 : 09 Eylül 2013, 06:20:34 »
Kapsamlı ve güzel bir rehber,ellerine sağlık.Artık isyanları nasıl önlerim? sorusunu soranlara uzun uzun yazmak yok.Direk ver Independence23'ün rehberinin linkini gitsin. yardir*
« Son Düzenleme: 09 Eylül 2013, 06:21:04 Gönderen: sezar5 »


Bu hikaye efsane olacak benden söylemesi. Çok müthiş yazıyorsun. Hikayeyi takip etmeyenler utansın :DD

Çevrimdışı Independence23

  • Level 10
  • İleti: 1301
  • Rammstein dinleyin lan
Ynt: [REHBER] ETW İsyanlar Rehberi
« Yanıtla #11 : 09 Eylül 2013, 10:38:11 »
Kapsamlı ve güzel bir rehber,ellerine sağlık.Artık isyanları nasıl önlerim? sorusunu soranlara uzun uzun yazmak yok.Direk ver Independence23'ün rehberinin linkini gitsin. yardir*

Rehber dediğin böyle olur işte.  tbr*

 Hepinize çok teşekkürler, sayenizde güne gülerek başladım tebessum*

Çevrimdışı shalala

  • Level 7
  • İleti: 276
Ynt: [REHBER] ETW İsyanlar Rehberi
« Yanıtla #12 : 12 Eylül 2013, 07:32:18 »
Gerçekten güzel rehber olmuş. Hala rehber konusu kaldı mı derken sizlerin arasından illaki birisi yeni ve güzel rehberlere imza atabiliyor. Teşekkürler Independence23 tbr*

Çevrimdışı darker2010

  • Level 3
  • İleti: 29
  • Total War Türkiye
Ynt: [REHBER] ETW İsyanlar Rehberi
« Yanıtla #13 : 05 Ekim 2013, 19:25:04 »
Hileyle oynadığım için isyanlar benim için problem olmuyor ama rehberini soluksuz okudum, ellerine sağlık.  tebessum*



Çevrimdışı Independence23

  • Level 10
  • İleti: 1301
  • Rammstein dinleyin lan
Ynt: [REHBER] ETW İsyanlar Rehberi
« Yanıtla #14 : 07 Ekim 2013, 20:00:29 »
Hileyle oynadığım için isyanlar benim için problem olmuyor ama rehberini soluksuz okudum, ellerine sağlık.  tebessum*
ETW'de hileyle oynamak nedir bilmem, ama bence oyun özünde güzel olur.

Çevrimdışı III.Murat

  • Level 3
  • İleti: 40
  • Total War Türkiye
Ynt: [REHBER] ETW İsyanlar Rehberi
« Yanıtla #15 : 21 Mayıs 2014, 17:11:12 »
 Emeğine, zihnine, fikrine ellerine sağlık. tbr*

Çevrimdışı Bldoy

  • Level 7
  • İleti: 227
Ynt: [REHBER] Empire Total War | İsyanlar Rehberi
« Yanıtla #16 : 12 Ekim 2014, 18:53:16 »
Kapsamlı ve açıklayıcı bir rehber teşekürler.  tbr* tbr* tbr*

Çevrimdışı abuz89

  • Level 9
  • İleti: 728
  • Türk'ün Türk'ten başka dostu yoktur
Ynt: [REHBER] Empire Total War | İsyanlar Rehberi
« Yanıtla #17 : 12 Ekim 2014, 23:42:25 »
napolyandaki isyanları görünce ETW yi özledim :)

napolyandaki isyanlar muthiş aman dikkat.

Çevrimdışı wonderful004

  • Level 11
  • İleti: 2932
Ynt: [REHBER] Empire Total War | İsyanlar Rehberi
« Yanıtla #18 : 27 Nisan 2015, 22:36:37 »
güzel bir rehber olmuş. people in government gerçekten çok önemli. bir ara neredeyse tüm şehirler isyana yaklaştı, asker üretmek zorunda kaldım, ekonomi kötüye gitti. sonra bir baktım vezirler çok mutsuzluk veriyor. people in government -6 olmuş. adamları hemen değiştirdim, her yer yemyeşil oldu mis gibi temiz hava  tbr*