Konu: Ottoman Empire - Very Hard - Rehberi  (Okunma sayısı 27891 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Viento

  • Level 5
  • İleti: 145
Ottoman Empire - Very Hard - Rehberi
« : 08 Kasım 2009, 04:00:21 »
oh be diyorum arkadaşlar. irlandalı çilli bebeler gibi orgazm oldum sonunda.mutlu oldum lan.2 ay boyunca kaç kere baştan başladım..kaç kere oynamaktan vazgeçtim..kaç kere krize girdim..kaç kere küfrettim..ama sonunda dünyayı dize getirdim..üzülmeyin arkadaşlar yama,update,upload,cheat olmadan da dünyayı dize getirebiliyorsunuz osmanlıyla.. "ZAFER!"

 arkadaşlar bu yazı biraz walkthrough yani türkçesi nasıl olur,filmi anlatmak gibi olucak, o yüzden, ben kendi başıma hallederim diyenler okumasın yazıyı..

belli bi yere kadar tabi anlatacaklarım..ondan sonrası size kalmış..ben marathanın irana girene kadar ki sürecini anlatıcam..henüz bitirmedim oyunu ama bitirmemem için pek bi engel kalmadı..gerisi sizlerin savaş becerilerinize kalıyor..VERY HARD campaignde stratejik (campaign) mapta üstünlük sağlamanın yollarını anlatacağım.(aynı zamanda savaşlarda VERY HARD)


Tarih tekerrürden (tekrardan) ibarettir..oyuna her başlayışımda ufak tefek değişikliklerle aynı olayları tekrar ediyor..mesela ingiltere veya fransanın mısıra girmesi gibi..yada iranın mesopotamya limanını bloke etmesi gibi..yada gürcistanın ermenistana girmesi gibi..yada rusyanın kırıma girmesi gibi..yada avusturyanın bin dereden ordu getirip ne yaparsanız yapın size manyak gibi savaş açması.

hayvan gibi ordu da bastım.hayvan gibi savaşlarda kazandım..3 birime karşı 1 birimle de kazandım..her savaşım heroic victory oldu..ama her defasında ekonomiden içeri girdim..ordu bastıkça ekonomi sallandı.ilk başlarda tek bir gemi bile yapmadım..her defasında bütün limanlarıma girildi..bütün ticaret yollarım ele geçirildi..götü boklu venedik geldi baltaladı ticaretimi..rusya..italyan eyaletleri..avusturya..hepsi baltaladı..

denizden gelen darbeler bunla da bitmedi..fransa mısıra,suriyeye,kudüse girdi..ingiltere ankaraya girdi..hatta gürcistan bile girmişti ankaraya..

bütün bunların üstesinden geldim..bu sefer maratha diye bi devlet dayandı doğu sınırlarına..iran bendeydi..irana girdi..iran yetmedi mezopotamyaya girdi..baktım ardı arkası kesilmiyor..kapattım..


kendi kendime nerde hata yapıyorum dedim..cevabı çok basit..her defasında ekonomi batıyor..her defasında denizden darbe yiyorum. ekonomi ya ticaret yollarımın kesilmesinden yada  çok ordu yapmaktan batıyor.

peki ne yapmalıydım? Daima uyulması gereken 2 can alıcı kural var.Her defasında da canınız boş gördüğünüz şehirlere ordu basıp deliler gibi saldırıp feth etmek isteyecek.ama kendinizi ne olursa olsun tutacaksınız.

1.Denizde ne olursa olsun üstünlük sağlanacak
2.Ekonomiye hayat verilecek

bunlar nasıl olacak? "SİZE NASIL BİR YARDIMDA BULUNABİLİRİM?"

1.Denizde üstünlük
   a)En az iki Askeri Liman olacak(Antalya-Kıbrıs)
   b)İstanbula Amirallik Binası (Grand Admirality) kurulacak
   c)Amirallik binası kurulduktan sonra tam sürat deniz teknoloisine güç verilecek

2.Ekonomi iki şekilde iflas eder.
  a)Kara Ordusunun Upkeep'i.
  b)Ticaretin engellenmesi.
Yapılması gereken ise karadan gelebilecek bütün saldırıları önleyecek şekilde etrafınızdaki bütün potansiyel düşmanlarla olan kara bağlantınızı kesmek olacak.böylecek askere gerek duymayacaksınız.askere verdiğiniz parayı gemilere vereceksiniz.böylece hem ticaretiniz hayatta kalacak.hem siz ticaret yollarını sömüreceksiniz.ticaretinizi kurtarmakla kalmayıp artıya geçeceksiniz.


ilk turnde yapılması gerekenleri tek tek takip edin.

1.Ermenistan Antlaşması

Taraflar : Osmanlı İmparatorluğu - İran

Maddeler
1.Ermenistan İran'a bırakılacak.
2.İki tarafta askeri geçiş iznine sahip olacak.
3.Askeri destek sağlanacak(Müttefiklik).
4.Ticari anlaşma kabul görecek.
5.Canister Shot ve Improved Granades İran ordusuna öğretilecek
6.Karşlığında İran Osmanlıya 2000 altın verecek

Gizli Sebepler
1.Gürcistan'ın doğu köylerini tacizleri engellenecek.
2.Mezopotamya limanı güvence altında kalacak.
3.İran doğuda tehdit oluşturmayacak.
4.İran-Gürcistan-Dağistan birbirini yiyip bitirecek (Gerçi göreceksiniz ki hepsini yiyip bitiren taraf İran olacak ta ki sapık Maratha Konfederasyonu gelene kadar)
5.Beşinci maddenin sebebi,yani teknoloji öğretilmesinin sebebi: İran'ın marathayı,gürcistanı ve dağistanı durdurması.ama yine göreceksiniz ki Marathalı manyaklar geldiğinde teknoloji bi işe yaramayacak)

2.Balkan Antlaşması

Taraflar : Osmanlı İmparatorluğu - Babür İmparatorluğu

Maddeler
1.Sırbistan'ın Belgrad şehri,Bosna ve Moldova şehirleri Babür himayesine bırakılacak
2.Canister Shot ve Improved Granades Babür'e öğretilecek
3.Müttefik olunacak
4.Askeri geçiş izinleri sağlanacak
5.Karşlığında Babür Osmanlıya 12.000 altın verecek

Gizli Sebeler
1.Avusturya'nın,Lehistan'ın,Rusya'nın kara saldırılarını önlemek.
2.Gelişim için parasal kaynak sağlamak
3.Marathaya karşı direnç oluşturmak.
4.ÇOK ÖNEMLİ-Transilvanya önündeki kaleye asker yığmalısınız ilk turda.aksi takdirde avusturya ya size ya babüre savaş açacak.ama siz savaş açmasınıgeciktirirseniz,avusturya genelde ilerleyen turlarda müttefik olduğu polonyaya bu sefer savaş açacak,yada prusyaya.polonya,avusturya,prusya üçü birbirine girecek.genelde prusya baskın çıkıyor.tabi prusyaya teknolojik yardımda bulunmalısınız ve avusturyanın ticaret yollarını kesmelisiniz.daha sonra yine avusturya Transilvanya Alp Dağları üzerinden eflak ovasına inip bulgaristana girmeye çalışacak.istanbula yakın olduğu için gerekli müdahaleleri vakti geldiğinde rahatça yapabilirsiniz.

3.Trablusgarp Antlaşması
Taraflar : Barbar Kavimler - Osmanlı İmparatorluğu

Maddeler
1.Barbar Eyaletler Osmanlı Korumasından çıkartılacak.
2.Müttefiklik iptal edilecek. "İHANET!"

Gizli Sebepler:
1.Cihan devletlerine karşı saygınlık kazanmak.


Bu anlantlaşmalar oyunun bel kemiğini oluşturmakta.Bundan sonra ise izlenmesi gereken politikalardan ileri gelmektedir, şu şekilde:

İç Politika:
1.Teknolojide çok geri kalacağınızdan dolayı üniversite yapmaya ihtiyacınız var.Mezopotamyadaki medreseyi ve mısırdaki tekstil binasını kullanabilirsiniz üniversite yapımı için.

2.Suriyenin üç limanından kıbrıstakini Askeri,Kuzeydekini Ticari,Güneyindekini Balıkçı yapın

3.Yollarınızı geliştirin.Doğu batı arasındaki bağlantı kesilmesin.

4.Kara askeri disiplini sağlamak dışında pek fazla bulundurmayın.ilk başlarda avusturya için bir miktar gerekebilir.sonra zaten transilvanyaya girip orayıda Babür'e bırakabilirsiniz.

5.Doğuda ticaret filosu oluşturun(Mezopotamya Limanı)

6.Akdeniz'de güçlü bir donanma oluşturun.Adriyatik denizini Venedik ve Avusturya'ya dar edin. Ticaretlerini sömürün. "ORASI KARA EFENDİM!"

Genel Dış Politikası:

1.Yapılabilen bütün ülkelerle ticari anlaşma imzalanacak,bokunu çıkartmadıkları takdirde istedikleri para verilecek ticaret karşılığında.minor devletlere(küçük devletlere) teknoloji verebilirsiniz altın yerine.

2.Düşmanınızın düşmanlarına teknoloji öğretmekten çekinmeyin.özellikle küçük devletleri büyük devletlerin başına bela edin.küçük devletlerle bol bol cömertçe teknoloji alışverişi yapın.teknoloji satın 1000 altına 2000 altına.

3.Kimseye savaş açılmayacak

4.Ticari limanların hiçbirine girilmeyecek.2 birim açığında düşman donanmanın çıkışını kesebilecek konumda ticaret yolu sömürülecek.Askeri limanlara girilebilir.

5.En geç 1709'da Fifth,Fourth Rate gemilere geçmiş olun.

6.
Kesinlikle donanmaya para saçmaktan çekinmeyin.donanmalar ticaret yolu keserek upkeeplerinin iki katlarını çıkartacaklar.(başlarda)

7.1730lara kadar ordunun bel kemiği Cemaat Yeniçerileri olacak. "CEMAAT!"

8.Kırım'a savaş açıldığında Kırım'la olan ilişki kesilecek.Kırım desteklenmeyecek.

9.Fas'ın oyun içindeki tutumları dikkatle izlenmelidir.fas'la erkenden savaş halinde olunmamalıdır,aksi takdirde çok uzaklardan ticaretinizi baltalar..yetişmeniz çok zaman kaybettirir.

Batı Politikası:

1.Din adamlarınızın birini Kiev'e sokun. 1930lara gelindiğinde kiev müslüman şehrine dönecek %80lik bir değerle.Diğer din adamını ben Viyanaya gönderdim ama pek efektif olmadı,etrafı hristiyanlarla çevrili olduğundan dolayı çok fazla rahip dolanıyor.müslümanlık tutunamıyor.

2.Kırım Kanadı'nı kesinlikle önemsemeyin.göreceksiniz ki siz onlar kırımı kaybetmesin diye ne kadar uğraşırsanız uğraşın ,onlar kırımı kaybetmek için ellerinden geleni yapacaklar.bırakın kırımı ruslar ele geçirsin.böylece himayeniz altında sömürülecek bir liman olacak.dayayın limanın ağzına sloop ve brigleri.

3.Prusya ve İsveç'le sağlam ilişkiler kurulacak,gerekli zaman geldiğinde Prusya ile müttefik olunacak.İkisinle de teknoloji alışverişi kesilmeyecek,ve cömertçe teklifler de bulunulacak.Aksi takdirde Rusya,Polonya ve Avusturya durdurulamaz.

4.İngiltere veya Fransa 1709lara doğru Mısır'a çıkartma yapmak isteyecek gerekli cevabı verin. "MEZARLARI DENİZ OLACAK!"

5.Avusturya Mora yarımadasına çıkartma yapmak isteyecek"ALÇAKLIK!".gerekli cevabı verin. "ALINACAK ZENGİN GANİMETLER VAR!!"

6.Sakın İspanyayla baş edebilecek deniz gücünüz olmadan İspanyayı gıcık edip karşınıza almayın.

Doğu Politikası:

1.Marathalı manyaklarla kesinlikle sıcak savaşa girilmeyecek.el altından düşmanlarına yardımda bulunulacak.

2.Babür'ün toprak kayıpları adım adım izlenecek.son toprağı kaldığında Balkanlardaki Babür himayesindeki topraklar Babür yıkıldıktan sonra isyancıların elinden alınacak.Marathaya cömertliğin sınırları zorlanıp müttefiklik imzalatılacak. balkanlardaki topraklar (Belgrad,Bosna,Moldova) Marathaya bırakılacak.Mümkünse Transilvanya'nında cezası kesilecek.

3.Sıra İran'a geldiğinde kesinlikle İran'ın yanında yer alıp Marathaya cephe alınmayacak.Maratha İran'ı öttürecek.Benim şuana kadar tüh dediğim hatam İran'ın başkentine ve Dağistan'a Marathadan önce girememek oldu.çünkü oralar alınması gereken yerler.Akıllı davranıp almaya çalışın.ama tek hatanızda İran Ankaraya girer.
Ben İrana saldırıp ilk turnde verdiğim Ermenistan'ı geri aldım.Bana barış teklif etti ,ve gürcistan karşlığında Kudüsü istedi.olur dedim.aldım gürcistanı..nede olsa hammadde ve üniversite var.Daha sonra İranın  bütün şehirleri düştüğündeyse tekrar savaş açarak Kudüs'ü de geri alarak yıktım.ama ne yazıkki İran ve Dağistan Maratha'da kaldı.artık oyun sonuna doğru kamikaze girişi yapıp oyunu öyle bitirmeyi planlıyorum.umarım askeri alandaki teknolojik yeniliklerle zorlanmadan girerim.


Kısacası yapmanız gereken şeyler başlı başına belli
-Marathayla savaşılmayacak
-Kara savaşından kaçınılacak ve karadan gelebilecek saldırıların önü kesilecek
-Deniz gücüne abanılacak.

1730larda şöyle tablolarla karşılaşacaksınız(resimleri büyük boyda görebilirsiniz) :


Diplomasi



Ekonomi



Erken Dönem Prestij



1930'lar Prestij



Savaşmaktan yorulmuş bir brig'in rütbesi..İlk defa böyle bi rütbeyle karşılaştım



Ticaret



Ticaret Baltalamada gelinecek son nokta. (iki illegal bayrağı görünen gemi de osmanlı donanmasıdır.)





Not : Oyunun zevkli yanları (aklıma geldikçe ekleyeceğim)

-şimdi milletin bana yaptığını ben başkalarına yapıyorum..avusturya marathanın balkanlardaki sınırlarına girmeye ... yemiyo,sınırda ibnelik askerlerim var(semenilerden oluşuyor)..bi turda bütün köylerini yakıp yıkıp çıkıyorum..deli oldu avusturya ordu yığıyo sınırlara ben giremiyim köylere diye..bunu aynı şekilde rusya'ya da yapabilirsiniz.

-size barış teklif eden ülkelere hastir çekin. çünkü bi süre sonra ülkelerin size savaş açmalarını istiyeceksiniz..ticaret yollarını baltalayabilmek için..mesela iki üç tur önce ingilterenin ticaret yollarında iyi para varmış,bi savaş açsada ele geçirsem diye düşünüyodum.hakkaten akdenize ordu sokup savaş açtı.orduyu denize gömdüm.gittim sömürüyorum şuan..müthiş.

-bütün kara ordum semenilerden ibaret  yardir*..şehirlerde disiplini sağlamak için bulunduruyorum..

-Bunu söylemeyi unuttum belki bilenleriniz vardır,piyadelerle eğer topçu birliğine karşı taarruza geçiyorsanız ordu düzenini olabildiğince dik tutmaya çalışın,yani yatay saldırmayın,daha çok zarar verirsiniz.ama ikişerli sıra halinde saldırırsanız daha az zaiat verirsiniz.

-Kürtleri baya sıkı nişancı yapmışlar,orduda bulundurmak gerek.90 range 50 isabet..avrupada bile her askerde yok böyle özellik.bitek reload zayıf
« Son Düzenleme: 08 Kasım 2009, 16:45:11 Gönderen: Viento »

Çevrimdışı Lunatic58

  • Level 9
  • İleti: 823
Ynt: Ottoman Empire - Very Hard - Rehberi
« Yanıtla #1 : 08 Kasım 2009, 10:18:34 »
eline sağlık baya uzun bi uğraş istiyen politika
Forum gazetesi için 2013 Haziran'ı bekleyin


Çevrimdışı gregorziftic

  • Level 4
  • İleti: 52
Ynt: Ottoman Empire - Very Hard - Rehberi
« Yanıtla #2 : 08 Kasım 2009, 12:13:25 »
Teşekkürler bu güzel rehber için.

Hemen dediklerini uygulamak için oyuna tekrardan başladım. Mughal'e Moldova, Bosna, Sırbistan ve Bulgaristan'ı sattım iyi bir paraya. Ticaret anlaşmaları falan filan ilk iki tur iyi güzel. Brig yaptım baya. İran'la Ally şart zaten.

Ama Avusturya 3. turda savaş açtı Mughal'e. Sence bunun sebebi ne olabilir? Üstelik Mughal'le military access anlaşmam vardı ve 5-6 birliğim o balkan topraklarındaydı. Haliyle kapattım çünkü stratejinin en temel noktası çöktü daha o dakikada.

Çevrimdışı Viento

  • Level 5
  • İleti: 145
Ynt: Ottoman Empire - Very Hard - Rehberi
« Yanıtla #3 : 08 Kasım 2009, 16:01:56 »
Teşekkürler bu güzel rehber için.

Hemen dediklerini uygulamak için oyuna tekrardan başladım. Mughal'e Moldova, Bosna, Sırbistan ve Bulgaristan'ı sattım iyi bir paraya. Ticaret anlaşmaları falan filan ilk iki tur iyi güzel. Brig yaptım baya. İran'la Ally şart zaten.

Ama Avusturya 3. turda savaş açtı Mughal'e. Sence bunun sebebi ne olabilir? Üstelik Mughal'le military access anlaşmam vardı ve 5-6 birliğim o balkan topraklarındaydı. Haliyle kapattım çünkü stratejinin en temel noktası çöktü daha o dakikada.

bulgaristanı satma,transilvanyanın önünde bi kale var belgrad topraklarında..oraya elindeki askerleri oraya gönder ,avusturyanın orda çok askeri olmadığı için savaş açamıyor o toprağı kaybetmemek için.,farketmez avusturya mughala savaş açmasın yeter

sana açsın savaş daha iyi olur.
« Son Düzenleme: 08 Kasım 2009, 16:29:31 Gönderen: Viento »

Çevrimdışı zhorak

  • Level 3
  • İleti: 18
Ynt: Ottoman Empire - Very Hard - Rehberi
« Yanıtla #4 : 08 Kasım 2009, 16:20:21 »
Kendim başarmak istediğimden okumamak için kendimi zor tutuyorum :D İran'la ilgili olanı okuduktan sonra "ohaaa tabi lan" dedim ve gerisini okumaya gerek kalmadan helal olsun diyorum sana :) Emek verip yazdığın için teşekkürler.

Çevrimdışı gregorziftic

  • Level 4
  • İleti: 52
Ynt: Ottoman Empire - Very Hard - Rehberi
« Yanıtla #5 : 08 Kasım 2009, 19:11:41 »
İran çok kilit bir olay, Viento'nun dahiyane buluşu. Ama iş o kadarla bitmiyor tabi. Kendisinin anlattığı diğer kısımlarda normalde aklıma gelmezdi.

Viento ustam, çekirgen olarak sormak istiyorum, Moldova'yı napalım?

Çevrimdışı Viento

  • Level 5
  • İleti: 145
Ynt: Ottoman Empire - Very Hard - Rehberi
« Yanıtla #6 : 08 Kasım 2009, 19:59:18 »
İran çok kilit bir olay, Viento'nun dahiyane buluşu. Ama iş o kadarla bitmiyor tabi. Kendisinin anlattığı diğer kısımlarda normalde aklıma gelmezdi.

Viento ustam, çekirgen olarak sormak istiyorum, Moldova'yı napalım?

ben mughala vermiştim,sonra isyancılardan geri alıp prusyaya verdim

Çevrimdışı cnrsbr_t

  • Level 9
  • İleti: 602
Ynt: Ottoman Empire - Very Hard - Rehberi
« Yanıtla #7 : 08 Kasım 2009, 23:35:08 »
yav, bugün deneyecektim. hani demişsin ya ermenistan ı irana, avrupadan bazı yerleri babüre verin falan diye. veremedim be. yakışmıyor bir türk devletine, kan dökemeden topraklardan çıkmak... (gerçi oyunun very hardı biraz bunu gerektiriyor) ama profesyonel düşününce güzel politika tbr*

Çevrimdışı Viento

  • Level 5
  • İleti: 145
Ynt: Ottoman Empire - Very Hard - Rehberi
« Yanıtla #8 : 08 Kasım 2009, 23:57:38 »
yav, bugün deneyecektim. hani demişsin ya ermenistan ı irana, avrupadan bazı yerleri babüre verin falan diye. veremedim be. yakışmıyor bir türk devletine, kan dökemeden topraklardan çıkmak... (gerçi oyunun very hardı biraz bunu gerektiriyor) ama profesyonel düşününce güzel politika tbr*
sıkma canını çatır çatır geri alıyosun topraklarını..

Çevrimdışı zhorak

  • Level 3
  • İleti: 18
Ynt: Ottoman Empire - Very Hard - Rehberi
« Yanıtla #9 : 09 Kasım 2009, 22:29:47 »
Bugün internet kafeye gittim ve biraz campaign oynadım. İran taktiğini denemek istedim. Takıldığım bişey oldu da onu soracaktım.

Oyunun ilk turunda açtım diplomasiyi irana şu anlaşmayı yaptım:
Verilenler: Askeri ittifak, ticari anlaşma, military granades teknolojisi, Ermenistan bölgesi
İstenenler: Askeri ittifak, ticari anlaşma, 2000 florin
Anlaşmayı kabul ettiler.

Fazladan ticari anlaşmayı da kattım işte. Hala ilk turdayken, Ermenistan el değiştirince ordum kaynamasın diye şehirdeki orduyu çıkardım Anadolu tarafına çektim. Sonraki tura geçtim, bişeyler yaptım falan ve bir tur daha geçtim. O an farkettim ki Ermenistan hala benim bölgem. Anlaşma oldu mu diye kontrol ettim ve evet, askeri ve ticari anlaşmalar geçerli, para da gelmişti zaten. Çektiğim orduyu tekrar şehre soktum ve hiçbir şey olmamış gibi oynamaya devam ettim.

Acaba anlaşmaya o maddeyi eklemeyi mi unuttum yoksa bir oyun hatası mı var bu işte?

Çevrimdışı Viento

  • Level 5
  • İleti: 145
Ynt: Ottoman Empire - Very Hard - Rehberi
« Yanıtla #10 : 09 Kasım 2009, 23:57:06 »
Bugün internet kafeye gittim ve biraz campaign oynadım. İran taktiğini denemek istedim. Takıldığım bişey oldu da onu soracaktım.

Oyunun ilk turunda açtım diplomasiyi irana şu anlaşmayı yaptım:
Verilenler: Askeri ittifak, ticari anlaşma, military granades teknolojisi, Ermenistan bölgesi
İstenenler: Askeri ittifak, ticari anlaşma, 2000 florin
Anlaşmayı kabul ettiler.

Fazladan ticari anlaşmayı da kattım işte. Hala ilk turdayken, Ermenistan el değiştirince ordum kaynamasın diye şehirdeki orduyu çıkardım Anadolu tarafına çektim. Sonraki tura geçtim, bişeyler yaptım falan ve bir tur daha geçtim. O an farkettim ki Ermenistan hala benim bölgem. Anlaşma oldu mu diye kontrol ettim ve evet, askeri ve ticari anlaşmalar geçerli, para da gelmişti zaten. Çektiğim orduyu tekrar şehre soktum ve hiçbir şey olmamış gibi oynamaya devam ettim.

Acaba anlaşmaya o maddeyi eklemeyi mi unuttum yoksa bir oyun hatası mı var bu işte?

ermenistanı vermezsende kabul ederler barış anlaşmasını..ama gürcistanla baş etmek zorunda kalırsın..arkasından gürcistanı alt etsen,dağıstan musallat olur..ilk başlarda onlarla uğraşmamak için ermenistanı veriyorum ben..çünkü oyun başında ekonomi çok kıt

Çevrimdışı gregorziftic

  • Level 4
  • İleti: 52
Ynt: Ottoman Empire - Very Hard - Rehberi
« Yanıtla #11 : 10 Kasım 2009, 08:31:56 »
Viento usta haklı, Gürcistan ve Dağistan line infantry eğitebiliyor. O yüzden onlara pek bulaşmamak lazım.

Bir de Maratha İran'a savaş açınca İran'ı satıp Military access'i de kapatmak lazım. Sonra Balkanlardan toprak verip Maratha ile Ally olmak ve hemen İran'ın topraklarına yumulmak lazım, ben birkaç turda bitirdim İran'ı, önceden hazırlanmıştım İran işgaline.

Çevrimdışı Viento

  • Level 5
  • İleti: 145
Ynt: Ottoman Empire - Very Hard - Rehberi
« Yanıtla #12 : 10 Kasım 2009, 17:22:02 »
Viento usta haklı, Gürcistan ve Dağistan line infantry eğitebiliyor. O yüzden onlara pek bulaşmamak lazım.

Bir de Maratha İran'a savaş açınca İran'ı satıp Military access'i de kapatmak lazım. Sonra Balkanlardan toprak verip Maratha ile Ally olmak ve hemen İran'ın topraklarına yumulmak lazım, ben birkaç turda bitirdim İran'ı, önceden hazırlanmıştım İran işgaline.

haklısın,benim hatam orda oldu..şuan iran ve dağistan marathada kaldı giremedim oralara..mecbur marathaya savaş açıcam..yada mısır karşılığında filan değiş tokuş yapıcam oyun sonuna doğru..olmadı kamikaze girişi yapıcam..rusyaya gönderdi bütün ordularını arkası boş kaldı..fırsattan istifade girişebilirim..

şuan bütün dünya bana düşman..ihtilal oldu cumhuriyetçiler girdi istanbula..herkes düşman kesildi

ingiltere(deniz ve kara gücü sıfır adada sıkıştı kaldı),fransa(deniz gücü sıfır yıkılması an meselesi),ispanya,rusya,avusturya(barış imzaladım şimdi prusyaya ve marathaya karşı onları besliyorum..en son teknolojileri filan veriyorum..para veriyorum..terör örgütü besler gibi besliyorum..rusları da aynı şekilde),wrüttemberg(yıktım),bavaria(yıktım),venedik (yıktım)

ve hatta şöyle söyliyim ordu giderim 20 000 üzerinde donanma giderleri 15 000 üzerinde..bütün bunlara rağmen net gelirim 30 000 lerde seyrediyor..

65 000 lik gelirim var
« Son Düzenleme: 10 Kasım 2009, 17:27:11 Gönderen: Viento »

Çevrimdışı gregorziftic

  • Level 4
  • İleti: 52
Ynt: Ottoman Empire - Very Hard - Rehberi
« Yanıtla #13 : 11 Kasım 2009, 01:04:30 »
Off abi o kadar gelir nereden geliyor ya! Ticaret gemileri mi yolladın diğer alanlardaki slotlara?

Çevrimdışı Viento

  • Level 5
  • İleti: 145
Ynt: Ottoman Empire - Very Hard - Rehberi
« Yanıtla #14 : 11 Kasım 2009, 14:57:43 »
Off abi o kadar gelir nereden geliyor ya! Ticaret gemileri mi yolladın diğer alanlardaki slotlara?

evet..bu arada ingiltereyle fransayı da yıktım..şimdi geriye avrupada üç ülke kaldı,ispanya,prusya,hannover,isveç,rusya,maratha

Çevrimdışı gregorziftic

  • Level 4
  • İleti: 52
Ynt: Ottoman Empire - Very Hard - Rehberi
« Yanıtla #15 : 11 Kasım 2009, 15:52:11 »
Eheh, şimdi anlaşıldı. Bu arada şu an 1730'dayım. Nizam-ı Cedit yapabilecek hale gelmeme 5-6 turn kaldı. Second rate yapabiliyorum. Regionlar: Mora, İstanbul, Bulgaristan, Anadolu, Mısır, Filistin, Suriye, Mezopotamya, Ermenistan, Gürcistan, Azerbaycan, İran ve Dağistan. İki ful ordum var ortalama bi donanmam var her turn 10.000 minimum geliyor. Elimdeki bölgelerin hepsinde mevcuttaki endüstriyel binaların bir alt seviyesi var, bütün yollar son seviye. Verdiğin strateji doğrultusunda memleketi öyle ihya ettim ki prestijde birinciyim. (Ekonomi ve Enlightenment sayesinde) Avusturya ve Rusyayla savaş halindeyim ama Maratha arada tampon bölge şu an için neredeyse riskim sıfır. İki ordum kafkaslarda şu an oraları aldım, şimdi o orduları karadenizden Avusturya üzerine salayım diyorum (Yoksa Rusya'ya mı dalsam?) Gerçi Moskova'yı alınca İsveç savaş ilan ediyor diyorlar onu napsam ki?

Çevrimdışı Viento

  • Level 5
  • İleti: 145
Ynt: Ottoman Empire - Very Hard - Rehberi
« Yanıtla #16 : 11 Kasım 2009, 16:07:55 »
Eheh, şimdi anlaşıldı. Bu arada şu an 1730'dayım. Nizam-ı Cedit yapabilecek hale gelmeme 5-6 turn kaldı. Second rate yapabiliyorum. Regionlar: Mora, İstanbul, Bulgaristan, Anadolu, Mısır, Filistin, Suriye, Mezopotamya, Ermenistan, Gürcistan, Azerbaycan, İran ve Dağistan. İki ful ordum var ortalama bi donanmam var her turn 10.000 minimum geliyor. Elimdeki bölgelerin hepsinde mevcuttaki endüstriyel binaların bir alt seviyesi var, bütün yollar son seviye. Verdiğin strateji doğrultusunda memleketi öyle ihya ettim ki prestijde birinciyim. (Ekonomi ve Enlightenment sayesinde) Avusturya ve Rusyayla savaş halindeyim ama Maratha arada tampon bölge şu an için neredeyse riskim sıfır. İki ordum kafkaslarda şu an oraları aldım, şimdi o orduları karadenizden Avusturya üzerine salayım diyorum (Yoksa Rusya'ya mı dalsam?) Gerçi Moskova'yı alınca İsveç savaş ilan ediyor diyorlar onu napsam ki?
iki ful ordu çok fazla..sil gitsin..eğer arada tampon varsa sil tabi..kafkaslardan rusların gelebilme ihtimali var mı?
gemi bas bol bol,avusturya ve rusyayı sömürüyomusun sonuna kadar..ayrıca ingilizler ve fransızlar gelebilir,sen gemi bas

Çevrimdışı Silahtar Ağa

  • Level 9
  • İleti: 552
  • Her nefis ölümü tadacaktır...
Ynt: Ottoman Empire - Very Hard - Rehberi
« Yanıtla #17 : 11 Kasım 2009, 16:53:17 »
Çok uğraşmışsın eline sağlık burdan çok faydalananlar olucaktır  tbr*

Ey bir aileyi yönetemeyen ilerici 3 kıta 7 iklimi yöneten ecdadın mı gerici ?

Çevrimdışı Darkness777

  • Level 2
  • İleti: 8
Ynt: Ottoman Empire - Very Hard - Rehberi
« Yanıtla #18 : 13 Kasım 2009, 01:58:28 »
ne yazmışsın ya:)okumak  10 dk yazmak 30 dk uygulamak paha biçilemez:P

Çevrimdışı Robert

  • Level 4
  • İleti: 49
Ynt: Ottoman Empire - Very Hard - Rehberi
« Yanıtla #19 : 13 Kasım 2009, 16:19:41 »
ha ha ha giriş süper....  yardir*  yardir*
50'de bırakırım... 50. olursa. pacoz*