Konu: ETW deki eksikleri ve hataları burada toplayalım  (Okunma sayısı 59292 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı bozkirsovalyesi

  • Forumun Ara?t?rmac?s?
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5329
Ynt: ETW deki eksikleri ve hataları burada toplayalım
« Yanıtla #20 : 13 Nisan 2009, 18:41:35 »
Oyunda kendi isteğimizle bize bağımlı özerk ülke yada tam bağımsız ülke kuramıyoruz.

Ülkeler gelişip- güçlenmiyor. Çok ender olarak bir devlet yıkılıyor yada sınır değişiyor. Biz güçleniyoruz.
Ama diğer ülkeler hep aynı kalıyor.

------------------------------------

t-berk55

Adlı arkadaş diyor ki:

Battle larda kötü olmuş oyunu pek sevmedim. Özellikle de aoe 2 ile 3 farkı gibi olmuş taktiksel bir yönü kalmamış.
Yapımcıların r-p-s (tas-makas -kağıt) tarzı bir oynanış yok.
« Son Düzenleme: 13 Nisan 2009, 19:57:03 Gönderen: bozkirsovalyesi »
LÜTFEN LİNKTEN GİRİP FİKİRLERİNİZİ YAZINIZ.

http://www.totalwar-turkiye.com/twforum/index.php?topic=78969.0
----
----
----



Lütfen forumda kendi aranızda tartışmayın. Bir yerde sorun olduğunu düşünüyorsanız özel mesaj atın ilgilenelim.

Forumda adaletsizlik olmamalı. Yönetici olarak işimiz bu zaten. Biz bazı şeyleri gözden kaçırıyorsak siz bizlere haber verin.

Çevrimdışı kobebeko

  • Level 9
  • İleti: 777
Ynt: ETW deki eksikleri ve hataları burada toplayalım
« Yanıtla #21 : 13 Nisan 2009, 22:00:06 »
birde haritalarda gözüken bütün yerler alınabilmeliydi.Amerikanın yarısı alınmıyor,Hindistanda bazı yerler,Afrika ve Arap yarım adasında da böle.Koyuyorlar haritaya madem alınsın oralarda dov*
2011'den önceki mesajlarıma baktım da peeh. Ne kadar saçmaymış. Onları kaale almayın lütfen :D

Çevrimdışı debdebe

  • Level 6
  • İleti: 155
Ynt: ETW deki eksikleri ve hataları burada toplayalım
« Yanıtla #22 : 14 Nisan 2009, 13:53:23 »
İngiltere ile oynarken Osmanlı güçlensin diye belli bir tarihte Osmanlı ile payment anlaşması yaptım. Anlaşmaya göre 10 turn boyunca Osmanlı Devletine 10000 altın gönderiyordum. Bu süre zarfında gelirlerdeki other kısmı +4500 küsür iken doğal olarak -5000 küsür oldu. Buraya kadar her şey normal.

Daha sonra bu 10 turn bitmeden oyunu save edip çıktım (oyunun kendisi göçmüş de olabilir bunu hatırlayamadım, yalnız bilinki oyunun çıkan 4 patch'i de yüklü) tekrar oyuna girdim. Seneler geçmesine rağmen gelirler kısmındaki other hala -5000' lerde kaldı.

Yani 10 turn bitmesine rağmen sanırım hala Osmanlıya her turn 10000 dinar yollamaya devam ettim. Zaten prestige tablosuna baktığımda Osmanlı'ının diğer devletlere fark atmasından bunun doğru olduğunu da kendimce kanıtlamış oldum.

Gelirim gayet iyi olduğu için yıllık 20.000 altın pek zarar vermiyor bütçeme yalnız Osmanlı benim için büyük tehdit oldu. Hayır işin kötü yanı bu bug dan kurtulmam için illa Osmanlı' yı yıkmam lazım ki bu duygusal bağlarım sebebiyle mümkün gözükmüyor   uz*
« Son Düzenleme: 15 Nisan 2009, 11:01:48 Gönderen: bozkirsovalyesi »
Yalnız Kur’andaki helal ve haramı kabul edin diyenler çıkar. İyi bilin, Peygamberin haram kılması, Allah’ın haram kılması gibidir. [Tirmizi, Darimi]

(Bazı kibirli kişiler çıkacak, “Allah Kuranda bildirilenden başka bir şeyi haram kılmadı” diyecek. Yemin ederim ki, benim de emrettiğim, yasakladığım, koyduğum hükümler vardır. Bunların sayısı Kur’andaki hükümlerden daha çoktur.) [Ebu Davud]

(Bana Kur’anın misli kadar daha hüküm verildi.) [İ. Ahmed]

Bir zaman gelir, beni yalanlayanlar çıkar. Bir hadis söylenince, “Resulullah böyle şey söylemez. Bunu bırak, Kur’andan söyle” der. [Ebu Ya’la

Çevrimdışı _Sipahi_

  • Level 8
  • İleti: 369
Ynt: ETW deki eksikleri ve hataları burada toplayalım
« Yanıtla #23 : 14 Nisan 2009, 15:01:48 »
- Müttefikimden ya da sömürgem altındaki devletlerden belli bir miktar asker isteyebilme özelliği olsa güzel olurdu.

- Diplamasi seçenekleri daha zengin içerikli olabilirdi.

- Belki çok şey istiyorum ama devletler arasında imzaladığımız anlaşmalara kendimiz isim verebilseydik  Örneğin Karlofça Anlaşması) ehue* Ve istediğimiz zamanda o anlaşmaları fes edebilseydik gll*

- Oyun M2:TW serisine göre tamamen videolardan arınmış. En azından suikast videoları koysalardı sinir*

- Komutanın yeteneklerine bağlı olarak gece savaşma özelliği eklenseydi. Bizde gecenin o zifiri karanlığında namlulardan çıkan kıvılcımları seyderebilseydik ask*

Bu arada bugların toplandığı bölüm  "Empire: Total War Teknik Servisi ve Steam'i Tanıyalım" bölümüne kaldırılmıştı ama şimdi geri geldi arkadaşlar tebessum*  tbr*
« Son Düzenleme: 15 Nisan 2009, 10:59:58 Gönderen: bozkirsovalyesi »
Yaşamak yanmaktır, yanasın gerek,
Hayatın mânâsı yalnız ondadır;
Mum eğer yanmazsa, yaşamır demek,
Onun yaşamağı yanmağındadır.


Bahtiyar Vahapzade

Çevrimdışı karakedi1992

  • Level 8
  • İleti: 491
Ynt: ETW deki eksikleri ve hataları burada toplayalım
« Yanıtla #24 : 14 Nisan 2009, 17:17:12 »
Aslında, savaşlarda yaralanan askerler de oluyor, mesela savaş sırasında 15'e düşen bir birim, savaştan sonra 20-25 lere kadar çıkabiliyor. Oyunda bu askerleri savaş sırasında tekrar kullanabilsek iyi olmaz mıydı, Mesela bir Sıhhiye birliği fena olmazdı..   dl*

Not: Bu fikir aklıma otobüste gelmiştir, saçma bulanlar kusuruma bakmasın  kah*

Çevrimdışı ates88

  • Level 5
  • İleti: 104
Ynt: ETW deki eksikleri ve hataları burada toplayalım
« Yanıtla #25 : 14 Nisan 2009, 18:13:59 »
Bence bütün dünya olmalıydı melek*

Çevrimdışı Ozanielplatinium

  • Level 10
  • İleti: 1044
    • www.sakaryaizcigrubu.org
Ynt: ETW deki eksikleri ve hataları burada toplayalım
« Yanıtla #26 : 14 Nisan 2009, 20:23:59 »
Bence oyunda devrim çok daha sarsıntılı olmalı. Fransız devriminden sonra devlet oldukça çalkantılı bir döneme girdi ve alt kesimin desteğini alan(bu durum oyunda imkansız) Napolyon İmparator oldu. Ayrıca cumhuriyet ilan edildikten sonra diğer ülkeler de büyük karışıklıklar başladı. Bu oyuna o kadar iyi yansıtılmamış. Ayrıca Cumhuriyet'e bu kadar hızlı geçilmemeli. Oyunun sonunda gelmeli ve bayağı sorun çıkarmalı.

Çevrimdışı bozkirsovalyesi

  • Forumun Ara?t?rmac?s?
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5329
Ynt: ETW deki eksikleri ve hataları burada toplayalım
« Yanıtla #27 : 15 Nisan 2009, 11:37:05 »
Oyunda geçici yada kalıcı köprü kurma olmalıydı.
Irmaklarda gidebilen küçük tekneler olmalıydı.
Yakın kıyılara çıkmak ve boğazları geçmek için RTW de kale kuşatırken bir turda kuşatma silahı
yaparkenki gibi geçici sal veya tekne yapma özelliği olmalıydı.

Oyunda yenilen ordudan kaçanlar yokoluyor. MTW-1 de kaçabilen kimse yokolmazdı.
Başka bir bölgeye kaçar ve orada yine yaşamaya devam ederdi.


Yapay zekanın yönettiği ülkeler çok salak. Hiç devletlerini geliştirmiyorlar - hiç saldırıya uğrayan bölgeye
büyük çapta kuvvet yollamıyorlar ordularının çoğu ülkelerinin diğer ucunda duruyor - yeni model askerler
çıkartıp eskileri terhis etmiyorlar.

Oyunda para bol ama asker ve ordu az. Kimse kasabaları korumuyor. Yalnız eyalet merkezine saldırılıyor.
Bu kasabaların % 99 u savaşsız el değiştiriyor. Zaten gerek de yok. Eyalet merkezi düşünce hepsi de
düştü sayılıyor. Bu çok saçma.

Osmanlı Trakya' sı ile Makedonyası arasında bir Rus birliği 50 tur aynı yerlerde geziyor müdahale edilmiyor.
Yine 50 tur boyunca Osmanlı donanması Adriyatik' le Ege arasında hep aynı manevrayı yapıyor.


Oyunda kalelerde duvarda savunma yapmak bir işe yaramıyor. Bu zaten MTW-2 de de böyleydi.
Kaleler kolayca yıkılıyor ve bu yüzen devletler de çok kolay yıkılabiliyor.

Yine bölge sayısının azlığı da devletlerin kolay yıkılmasına neden oluyor.


Haritada açık arazi az. Kentler harita üzerinde çok büyük alan kaplıyor. Sanki günümüz Tokyo- Meksiko
metropoliten kentleri gibiler. Aralardaki boş araziler çok az. Üstelik ordular bir turnda çok uzaklara gidebiliyor.

Süvariler bir turnda piyadelerden daha uzağa gitmeliydi. Nerdeyse farketmiyor bile.

Ordular arazi ve iklim şartlarından dolayı yıpranmıyor.

Kentler çok küçük ve içlerinde bina yok. Nerde Rome' nin güzelim kentleri.?

Yine her totalwar oyununda olduğu gibi bunda da kaleleri biz yapamıyoruz. Dünyada tıpatıp aynı
iki tane bile kale yok ama oyunda düzinelerce oluyor.

Hiçbir kent gerçekte olduğu gibi kıyıda- burunda- tepelerde- ırmak üzerinde değil.

Oyunda arazideki ekinleri yakma özelliği yok. RTW deki gibi savaş alanında ateşli okla yakma özelliği bile yok.

Kalelere iple tırmanmak çok saçma olmuş. Bu normalde çok zordur. Çok az insan yapabilir.

O devrin kale duvarlarının kesiti piramit gibi olurdu. Geniş hendekleri vardı. Bazen bu hendekler su dolu olurdu.
Oyunda kale hendeği yok. Duvar yıkılınca yıkıntı kalmıyor. En güçlü bombalar bile yerde çukur açmıyor.
Ağaçları koparmıyor - çalıları yakmıyor - kayaları parçalamıyor.

Yine her zamanki gibi kent merkezindeki meydanı almakla kale alınmış sayılıyor bu çok saçma.

İç savaşlar yok. MTW de vardı. RTW de de Roma aileleriyle oynayınca oluyordu.

Harita hala çok kaba çizilmiş. Ayrıca harita küçük kalıyor. Çünkü bir turda çok geniş alanlara gidiliyor.

Kuşatılan kaleden yapılan huruç saldırısında yada dışardan kaleye yadıma gelen olduğunda savaş kale
kapıları önünde olmalıydı. Oysa uzak ve boş arazide oluyor.

Kamera evlerin içindeki çarpışmaları içeri giripde bize göstermiyor.

Kameralar savaşları çok uzaktan ve çok yukardan çekiyor.

Askerlerin süngü taktığı anı gösteren bir yakın çekim videosu olmalıydı.

Savaşlarda arazinin önemi hala çok az. Bataklık- kayalık- dere- buzla kaplı göl- kaygan kumlu arazi-
atların çimende kayması yada çamura batması- çalılıklar- sazlıklar- uçurum gibi şeyler hiç yok.


« Son Düzenleme: 18 Nisan 2009, 03:09:59 Gönderen: bozkirsovalyesi »
LÜTFEN LİNKTEN GİRİP FİKİRLERİNİZİ YAZINIZ.

http://www.totalwar-turkiye.com/twforum/index.php?topic=78969.0
----
----
----



Lütfen forumda kendi aranızda tartışmayın. Bir yerde sorun olduğunu düşünüyorsanız özel mesaj atın ilgilenelim.

Forumda adaletsizlik olmamalı. Yönetici olarak işimiz bu zaten. Biz bazı şeyleri gözden kaçırıyorsak siz bizlere haber verin.

Çevrimdışı Can Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 9927
  • Quisque Est Barbarus Alio
    • Paradoxfan
Ynt: ETW deki eksikleri ve hataları burada toplayalım
« Yanıtla #28 : 15 Nisan 2009, 11:45:15 »
Güzel açıklamışsın Bozkırsovalyesi tbr*

Herşeyin iyi grafik olmadığını anlamaları lazım.

Çevrimdışı Ozanielplatinium

  • Level 10
  • İleti: 1044
    • www.sakaryaizcigrubu.org
Ynt: ETW deki eksikleri ve hataları burada toplayalım
« Yanıtla #29 : 15 Nisan 2009, 12:59:05 »
@Bozkirsovalyesi

Dediklerinin hepsi oyunu güzelleştirecek güzel özellikler ama yapay zeka, arazinin önemi ve kaleler ile ilgili fikirlerin CA'nın düzeltmesi gereken şeyler olmasına rağmen diğerleri olmasa da olur. Çünkü her oyunun bir bütçesi var ve ona göre oyunlar yapılıyor. Fikirlerinin hepsine katılıyorum ama bazı şeylerin ön planda olması gerekir bence. tbr*

Çevrimdışı bozkirsovalyesi

  • Forumun Ara?t?rmac?s?
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5329
Ynt: ETW deki eksikleri ve hataları burada toplayalım
« Yanıtla #30 : 16 Nisan 2009, 07:20:49 »
MTW-1 deki gibi kazanılan para ile ihtiyaç duyulan para arasındaki orantı bir daha geri gelmedi.
Para hep çok fazla. Bir yerden sonra bütçe hep fazla veriyor.

Buna karşın yapay zeka ülkeleri fazla asker üretmiyor bile. Kasabalar - çiftlikler hiç korunmuyor.
Buralar hep boş duruyor. Hiç asker yok. Geçitler- köprüler- hatta limanlarda bile hiç asker yok.

MTW-1 deki gibi oyunda kendi ülken geliştikçe oyunun zorlaşması özelliği yok. O oyunda biz güçlenince
herkes bize saldırır ve isyanlar çıkar işimiz zorlaşırdı. MTW-2 ve ETW de bir yerden sonra yeterince güç
kazanınca önümüzde kimse duramıyor.

Bir ülke ile savaşırken - başka bir 3. ülkeye düşmanımızla ilişkilerini kesme baskısı yapabilmeliyiz.

Bilgisayar oyunlarında teknoloji bu kadar ilerledi ama totalwarda askeri birlikler hala çeşitli geometrik şekillerde
duruyor. 25 asker x 4 sıralık bir dikdörtgen gibi. Yada kare- daire- üçgen gibi. Hala askerlerin araziye rastgele
dağılması (hatta mevzilenmesi) gibi bir özellik yapılmadı. Oysa bu özellikler başka bazı oyunlarda var.

RTW de kentlerde sivil nüfus vardı. MTW-2 ve ETW de hala sivil hiç kimse oyunda görülmüyor.
Oyunlarda artık sivil halka daha fazla yer verilmeli. Sivillerin devlet ve ekonomi üzerindeki etkisi de artmalı.
Oyunlarda arka planda sivil binalar - tarlalar - hayvanlar - arabalar - kadınlar - çocuklar - günlük
yaşamdan görüntüler olmalı. 

Kent denen şeyler çok küçük ve sokakları bile yok. Yalnızca bir kaç ev ve bazı ufak binalar falan var.

Krallar - bakanlar yalnızca resim olarak var. Suikast yapamıyoruz - rüşvet veremiyoruz.

Yapay zekanın askerleri duvar arkasına saklanmayı biliyor ama o sırada yandan dolaşıp arkalarından
çevrilmelerine engel olmayı hala bilmiyorlar.

Ordularda malzemeleri taşıyan arabalar yok. Yani askerlerin kullanacağı yiyecek- cephane ve diğer
şeyler ortalarda yok.

Oyunda gemilerde cephanelik var ve hatta patlayabiliyor. Ama karada kalelerde bile cephanelik
veya başka malzemelerin deposu yok.

Kuşatılan kalelerde asker sayısı azalıyor. Güya yiyecek azlığından. Ama oyunun detaylarında
kuşatma altındaki yerlerde ne kadar yiyecek- su- cephane olduğu yazılı bile değil. Oyunda malzeme
depoları olmalı kuşatılanlar malzemeleri ile orantılı olarak dayanmalıydı.

Kuşatılan kaleye tek bir saldırı yapılabiliyor. Başarısız olursa bütün ordu kaçıyor. Gerçekte kuşatanlar
kalelere bir çok başarısız saldırı yapsalarda kaçmadan uzun zaman beklerlerdi.

Oyunda 18. yy da çok önemli olan köle ticareti - kömür üretim ve tüketimi gibi bazı detaylar yok.
Üniversite sistemi çok gelişmiş ama sanayileşme ve fabrikalar yeterince iyi temsil edilmiyor.

MTW-1 de hastane binası vardı. Savaşlarda kayıpları azaltan bir özellik için hastane binası veya başka
sağlık hizmetleri (doktor birimi - sıhhiye çadırı gibi) yapılmalı.

Barışçıl sızma için yerel soylularla anlaşma yapmak gibi detaylar yok. Önceki bazı oyunlarda vardı.

Yaz - kış dönemleri eşit sayıda. 1 mevsim sıcak - 2 mevsim ılık - 1 mevsim soğuk olmalıydı.
Kış savaşları her yüzyılda az görülür. Oyunda savaşların yarısı kar üzerinde oluyor. Bunlar çok zevksiz.

Kentlerde binalar ve sokaklar - doğada kuş sesleri ve gerçekçi bitki örtüsü - denizde dalga ve rüzgar yok.

RTW de karada kırsal alanda savaşacağımız zaman etrafta tarlalar - MTW-2 de çevrede binalar olurdu.
ETW de binalar - çitler var ama hiç ekili tarla görünmüyor.

Kentlerin 4 tarafı birden kuşatılmalıydı. Hala tek yönden saldırı yapabiliyoruz. Kentin tek tarafında ordu var
ama her tarafı sarılmış sayılıyor. Kent içinde de tek bir tarafın duvarlarında asker var. Kent savunmasını
kolaylaştırmak için kentlerin bazı kenarları uçurum - ırmak - deniz gibi doğal engellerle kapatılabilir.

Kale duvarlarındaki toplar çok etkisiz. Bizde diğer ağır silahlarımızın çoğunu duvarlara çıkaramıyoruz.
Hiçbir totalwar oyununda kaleler savunma için önemli bir avantaj sağlamadı. Kolayca yıkılıyor - kolayca
işgal ediliyorlar.

Kale duvarlarında açılan gedikleri savaş sırasında tıkama yada onarma özelliği yok. Buralara savaş devam
ederken "cheval de frise" yerleştirmek mümkün değil.

(1813 Burgos kuşatmasında bu yapılmıştı)


Çoğu kişi oyundaki askeri birlikler arasında R - P - S (taş - kağıt - makas) sistemi olmasını istiyor.
RTW ve MTW de öyleydi. Süvariler piyadeleri ezer - falankslar süvarileri yener - piyadeler falanksı parçalar.
Bu kez öyle bir sistem yok. Sonraki oyunlar ilkçağ veya ortaçağ döneminde olursa R - P - S sistemi
daha belirgin olarak yeniden kurulmalı.

Harita ince ayrıntılı olmalı. Kaleleri biz yapabilmeliyiz. Böylece istediğimiz en uygun yerlere kale kurabiliriz.
Yerini seçmekten başka duvarları da istediğimiz yerlerden geçiririz. Ve çevredeki arazinin doğal yapısına
uygun yerlere - arazinin yapısına uygun kaleler yaparız. 

Bizim için ordu dizilimi seçimleri var. Ama yapay zeka ne bu dizilimlerle çıkıyor ne de taktik uyguluyor.
Tek bildiği rastgele saldırmak. Bazen kanatlardan çevirmeye çalışıyor. Artık yapay zekaya saldırı veya
savunma için kullanacağı taktikler programlanmalı. Bilgisayarlar artık satrançta bile insanları yeniyor.

ETW de yapay zeka sayıca az olsa bile savaşa giriyor. RTW de bile güçsüzse geri çekilirdi.
Çok kolay kazanıyoruz. Yapay zeka hiç değilse bize karşı üstün güçlerle savaşa girsin.

Kuşatılan hiç bir kale bize teslim olmuyor. Yapay zeka da bizi kuşatınca hiç teslim olun demiyor.
Kent kuşatmalarında pazarlıkla teslim olma özelliği olmalı. Savaşlarda bozguna uğrayan sıkışan ve
kaçamayan birlikler boşuna kaçmaya çalışacağına teslim olabilir.

MTW-1 ve MTW-2 den farklı olarak savaş sırasında esir almak yok. Kendi isteğiyle teslim olmak da yok.
Fidye ile tutsakları kurtarmak yok.

Kara savaşında ganimet alma özelliği yok. Ne toplar - ne atlar - ne tutsaklar - ne de başka şeyler
savaştan sonra kazanan tarafın ganimeti olmuyor.

Suikastçiler adam öldürüyor ama adam kaçırma hala yok.

Şüpheli kendi adamlarımızı tutuklama özelliği yok. (MTW-1 de bunları yalnızca suikastle öldürme vardı.)

Düşman casuslarını - komutanlarını yakalayıp sorgulamalı ve başka ülkelerle ilgili bilgi almalıyız.

Düşman ülkenin bakanlarına rüşvet verip onlardan casusluk bilgileri almalıyız.

MTW-1 de hain komutanların isyanı gibi şeyler vardı. Bu oyunda devlet içinde hain generallerin - soyluların-
yerel liderlerin komplo kurması - isyan etmesi gibi şeyler yok. Bunlara karşı polisiye önlemler alma özelliği de
yok. Sorgulama - mahkeme - idam etme yok. 

Savaş kazanan  komutanın rütbesini yükseltme - kaybedenin rütbesini indirme özelliği olmalı.
Bu da MTW-1 de kısmen vardı.

Ülkede üretilen hammadde ile mamul mal arasında bağlantı yok. Demir olmadan top - kereste olmadan gemi -
taş olmadan kale yapmak mümkün.

Oyunda yalnızca topluca birim olarak askeri birlikler ve tekli birim olarak ajanlar var. Topluca birim olarak
işçi gurupları ve tekli birimler olarak komutanlar ve soylular olmalı.

Diğer ülkelerin halklarını yada seçkinlerini isyana kışkırtma özelliği olmalı. Buna karşın polisiye önlemler
alabilme de olmalı. Oyunda daha fazla diplomasi yapılmış ama daha fazla istihbarat yok. İstihbarat da
geliştirilmeli.

Yaz ve kış mevsimlerinde araziden geçilebilen yerler değişmeli. Kışın dağ geçitleri karla kapanır geçilmez-
ama ırmaklar donduğu için geçilir. Yazın ırmaklar taşar - köprüler yıkılır - bataklılar büyür ve geçilmez olur.

Denizlerde de kışın donan yerler geçilmez olmalı. Fırtına mevsimleri olmalı.

ETW de doğal afetlerin etkisi yok gibi olmuş. Önceki oyunlarda etkileri çoktu.

Ordularda - donanmalarda isyan çıkmıyor. Yiyecek azlığı - yorgunluk gibi nedenlerle moral azalması ve
isyanlar çıkmalıydı.

Komutanlar hep çok sadık. Bizim ve düşmanın komutanlarını hediye - rüşvet - ödül ile bize bağlayalım.

Haritada ölçek büyütülmeli. Yerleşim yerleri arasında geniş alanlar olmalı - boş (yada boş sayılabilecek)
alanlar büyümeli. Kentler haritada çok daha küçük yer kaplamalı. Bazı eyaletlerde arazinin % 20 sinden
fazlasını kent ve kasabalar kaplıyor.

Eyalet sayısı artırılmalı. Ülkelerin eyalet sayısı özellikle ülkelerin nüfuslarına orantılı olmalı.

Limanlar küçültülmeli. Denize doğru kocaman çıkıntılar yapıyorlar. Limanlar denize çıkıntılı değil -
karanın içine girintili yapılmalı. Kıyı kentlerinde liman kentin bir parçası olmalı. Londra- İstanbul gibi
kıyı kentlerinin limanları eyaletin öbür ucunda oluyor bu çok saçma.

Oyunda üç tane savaş arayüzü var. 1. si karada açık alanda -  2. si karada kale savunmasında -
3. sü denizde donanmalar arasında. Bunlara 4. arayüz olarak denizdeki gemilerden karadaki kent - kale
ve limanlara bombalama (hatta kıyıya piyadeler çıkartarak saldırı) yapabilmemiz eklensin.

Denizlerdeki dar boğazlardan (ve eğer ırmak tekneleri oyuna eklenirse) büyük ırmaklardan geçen
gemileri engellemek için boğaz ve ırmak kıyılarına kaleler kurabilelim. Oyuna sudaki gemilerle -
karadaki kaleler veya karadaki bağımsız topçular arasında  karşılıklı ateş açarak savaşma özelliği eklenmeli. 

(Napolyon 1793 te Toluon' da İngiliz donanmasını karadan top ateşi açarak yenmişti. Osmanlı devleti 1625 te
Dinyepr ağzına iki kale yaparak Kozak teknelerinin bu ırmaktan denize çıkışını engellemişti. 1807 de İngiliz
donanması Çanakkale boğazında Osmanlı topçusu ile savaşmıştı vs.)


Tüm bunlar için tabi ki ince ayrıntılı haritalar yapılmalı. Haritalar hala çok kaba.

Ordular kamp ve tabya kurmuyor. (RTW de bile ilkel bir kamp gibi küçük kalecikler kurma özelliği vardı.)

Savaşlar hep karşı- karşıya duran iki ordu ile başlıyor. Başka yer ve zamanda savaşma özelliği yok.
Geçitte savunma savaşı - düşman kampına baskın yapma savaşı - düşmanı yolda / elverişli arazide pusuya
düşürme savaşı - düşman ırmak geçerken saldırma savaşı - denizden kıyıya çıkartma yapma savaşı gibi
savaşlar hala yok.

MTW-2 deki gibi ETW de de kalıcı kale kurma imkanımız var. Ama araziye yakından bakıp da kale kuracağımız
yeri seçemiyoruz. Tepe doruğu - ırmak kenarı gibi elverişli yerleri zomlama yapıp görelim de öyle kale kuralım.

Oyunda yalnızca bir savaş olacağı zaman araziye zomlama yapabiliyoruz. Kaleler de hep aynı tip ve
büyüklükte oluyor. Kale yerlerini yakın çekimle seçmeli ve kaleleri kendi istediğimiz gibi kurmalıyız.
Stronghold oyununda kaleleri biz kendimiz yapabiliyoruz.

Yine araziye zomlama yaparak araziyi inceleme ve ordumuzu istediğimiz yere götürüp savaş yerini kendimiz
seçtiğimiz yerde savaşma imkanımız olmalıydı. Savaş yerleri rastgele belli oluyor. Bu hiç güzel değil.

(Napolyon Austerlitz' de savaş yerini kendi seçtiği için kazanmıştı.)


Sivil nüfusu göç ettirme özelliği oyunda yok. Yalnızca dini etnik yapı değişiyor. Milli etnik yapı değişmiyor.
Artık din değil milliyet temelli oyunlar yapılmalı.

Ekonomi konuları oyunda yeterli gelişmişlikte değil. Tarım - madencilik - sanayi - ticaret geliştirilmeli.
Kendi topraklarımızdaki kaynakları işletmek ve büyütmek dışında başka ülkelerden tarımsal ürün - maden -
sanayi malları satınalma (hatta onları malzeme ödemeye zorlama) ve ihtiyaç fazlası kendi üretimimizi satma
özellikleri oyunda olmalı.

Yalnızca bir turn olduğu yerde bekleyen bir ordu savunma engelleri kullanabiliyor. Bu engeller olduğu yerde
bekleme zamanı ile değil para ve eldeki malzeme ile yapılabilen bir özellik olmalıydı.

Oyun kontrolleri ile ilgili yeterli bilgi verilmiyor kontroller kolaylaştırılmıyor. Birlikleri zikzaklı yollardan dolaştırarak
yürütme özelliği var ama kimse nasıl yapıldığını bilmiyor zaten yapılması için gerekli klevye ayarı da zor yapılıyor.


Sizlerde bir şeyler yazın. Özellikle başka oyunlarda olan şeylerden totalwar a uygulanabilecek şeyleri yazabilirsiniz. Ayrıca bu oyunda gördüğünüz eksiklikleri de yazın.



« Son Düzenleme: 17 Nisan 2009, 01:01:45 Gönderen: bozkirsovalyesi »
LÜTFEN LİNKTEN GİRİP FİKİRLERİNİZİ YAZINIZ.

http://www.totalwar-turkiye.com/twforum/index.php?topic=78969.0
----
----
----



Lütfen forumda kendi aranızda tartışmayın. Bir yerde sorun olduğunu düşünüyorsanız özel mesaj atın ilgilenelim.

Forumda adaletsizlik olmamalı. Yönetici olarak işimiz bu zaten. Biz bazı şeyleri gözden kaçırıyorsak siz bizlere haber verin.

Çevrimdışı SerSeRi

  • Level 10
  • İleti: 1331
  • Uzun bir aradan sonra..
Ynt: ETW deki eksikleri ve hataları burada toplayalım
« Yanıtla #31 : 17 Nisan 2009, 01:23:12 »
tarihten sildiğin ülkenin ganimeti hazinesine hala sahip olamıyoruz.. farzet başkenti son şehirinide yıktın bütün hazine(kasa) orada farzedelim. işte buna hala sahip olamıyoruz.. ülkenin kendisi gibi hazinede toprağa gömülü gidiyor

ayrıca generale yada şehire bribe(rüşvet teklifi yok) yada ben dikkat etmedim.
« Son Düzenleme: 17 Nisan 2009, 01:23:49 Gönderen: SerSeRi »
TotalWar oynamak bir ayrıcalıktır..

Çevrimdışı Pascal

  • Level 8
  • İleti: 363
Ynt: ETW deki eksikleri ve hataları burada toplayalım
« Yanıtla #32 : 17 Nisan 2009, 20:05:02 »
siz ca ya falan bunları yollayamıyor musunuz? ya da ciddiyemi alın mıyorsunuz?yani tam hislerimi kaleme dökmüşsün boskırşovalyasi tbr*

Çevrimdışı Skid Row

  • Level 10
  • İleti: 1141
  • eski nick : Slipknot
Ynt: ETW deki eksikleri ve hataları burada toplayalım
« Yanıtla #33 : 17 Nisan 2009, 22:41:00 »
      - Donanmamızla kıyıdaki düşman askerlerini ( yada kalelerini) bombalamak,
      - Kıyıdaki toplarımızla (kaleden veya normal toplarımızdan ) düşman donanmasını bombalamak,
      - Donanmamızla kıyıdaki düşmana çıkartma yapmak .Ve bu sırada hem  askerleri hem donanmayı hareket ettirmek.(Askerler kıyıya çıkınca gemileri açığa götürüp düşmanı bombalamak,[kingdomsda böyle bir resim vardı ; kıyıya bi kaç gemi yanaşmış iskoç askerleri yürüyor.] İstanbulun fethindeki gibi surlara gemilerle asker çıkartmak. )

Çevrimdışı randall flagg

  • Level 5
  • İleti: 95
Ynt: ETW deki eksikleri ve hataları burada toplayalım
« Yanıtla #34 : 18 Nisan 2009, 01:01:49 »
bozkırşovalyesi,maalesef saydıığın özelliklerin çoğu saçma

"Ülkede üretilen hammadde ile mamul mal arasında bağlantı yok. Demir olmadan top - kereste olmadan gemi -
taş olmadan kale yapmak mümkün" demişsin en basit örnek,bu civilzation değilki? tüfekli piyade için tahta,metal,barut,kömür,sonrada yiyecek zart zurt gerekir e gidersen bu oyun oynanmaz hale gelir,yada en basidinden hearts of iron adlı oyuna benzemesi gerekir ki bence o oyunun oynanabilirlik gibi çok ciddi bir problemi var.aslında senin aradığın oyun bu hearts of iron  nin 18.yy de geçeni,neydi bu oyunun adı vardı böyle bişi,açıkçası total war temel prensiplerini tüm seri boyunca genel olarak korumuştur şahsen ben kalkıpta total war gibi bir klasiğin "asker için önce kumaş,sonra at,sonra yiyecek,metal,tahta,sonra barut,kömür,...." ayarlamamız gereken heart of iron vari oynanabilirlik özürlü bir oyuna dönüşmesini istemem.total warda her zaman oynanabilirlik ön planda olmuştur,bunu kaybederse hiçbişii kalmaz.

rütbeleri arttırmak bizim elimizde olsaydı oyun komple saçmalığa dönerdi.basardın parayı 20 yaşındaki ergeni napolyona çevirirdin,olurmu böyle şey savaş tecrübesi savaş alanında kazanılır,rütbe ise zaten anlamsız.

kaleler hiçbirzaman medieval serilerinde bir işe yaramadı demişsin.ozaman komple oynamamışsın oyunu,medieval 2 dede rome dede çok işlevlidir savunan tarafta olmak,kendimden kat ve kat kalabalık olan orduları yendiğimi bilirim.tabi sen topun keşfedildiği dönemden bahsediyorsan o ayrı ki zaten tarihtede top keşfedildikten sonra kale çağı sona ermiştir.dolayısı ile kalelerin avantajının azalması normal,ama sen "hiçbirzaman" dediğin için mantıksız olmuş,kale birçok durumda kurtarabilir savunanı.


ek olarak rome total war da alevli oklarla tarlaları falan tutuşturamıyorduk,medieval 2 dede olmuyordu bu muhtemelen bir sonraki oyuna koyup adınada yenilik diyecekler.

şahsen empire total war da en çok hoşuma giden "atlıların bir nevi tank  olması" durumunun ortadan kalkmış olması,rome da bazı ırkların atlıları resmen nazilerin tiger tankları gibiydi ne ok işliyor ne zırhı çiziliyordu ki bu saçmadır tarihte "zırh giydim artık kafama 10 kere kılıç 100 kere ok yesem işlemez" durumu yoktur.zırh olayının abartısı medieval 2 de azaltılmıştı ama yinede yokedici atlılar vardıki misal cleric ler, böyle bir birim çok abartılı.artık gerçekçi bir şekilde bir tüfekli grubun yaylım ateşinde 1 grup atlı rahat yokedilebiliyorki son derece gerçekçi,şahsen çok sıkılmıştım 500 tane ok yiyipte 2 kayıp veren clericlerden.
A wise man does not fear, a man afraid does not think

Çevrimdışı bozkirsovalyesi

  • Forumun Ara?t?rmac?s?
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5329
Ynt: ETW deki eksikleri ve hataları burada toplayalım
« Yanıtla #35 : 18 Nisan 2009, 01:36:02 »
pascall


Zaten bu topici açmamın nedeni bu. Daha önce de benzeri şeyler hazırladık. Buradan arkadaşlardan da
fikirler aldık ve totalwar ın anasitelerinde yayınlattık.

İşe yarıyor yani tümüyle değilse de kısmen işe yarıyor. ETW de bir çok özellik bizim hazırladığımız ama MTW-2
için verdiğimiz tavsiyelerden alınmış. Burada bir topic açıp benim gözüme çarpanları yazmıştım.

http://www.totalwar-turkiye.com/twforum/index.php?topic=34419.0

----------------------------------------------------------------

randall flagg


Zaten bende hepsi birden uygulansın demiyorum. Bunlardan bir kısmı - uygulanabilir olanlar oyunlara eklense
o da yeter. Yoksa ki tümünün birden tek oyuna eklenmesinin mümkün olmayacağını bende biliyorum.

Biz oyun yapımcısı değiliz. Yalnızca oyuncuyuz ve neler istediğimizi yazıyoruz. Ayrıca bu fikirlerin tam olduğu
gibi değil basitleştirilerek oyuna eklenmesi de olur. İşin o kadarını artık CA ye bırakıyoruz. Onlar bu fikirleri
alsın - elesin ve yapabildiklerini yapsınlar. Benim beklentim bu.

Ve işe de yarıyor. 2006 da MTW-2 için istediğim şeylerden çok azı MTW-2 ve Kingdoms' ta eklendi ama
2009 da ETW de çok daha fazlasının var olduğunu görüyorum.

Malzeme ile ülkedeki yapılacak işler arasındaki bağlantı konusu aynı firmanın çıkardığı ve ETW döneminde
geçen İmperial Glory' de vardı zaten. Hatta binalara girip mevzi alan askerleride benden önce onlar
düşünüp o oyuna eklemişlerdi.

Rütbeyi biz vereceksek de yani bir zafer kazanan adama vereceğiz. Yani oyun motoru bize soracak bu
adama rütbe verelimmi diye.?

Kaleler ise her oyunda güçsüz çok kolay yıkılıyorlar. Hele duvarlar üstünde durmak hiç işe yaramıyor.
Düşmanlar yukarı çıkarken onlara müdahele edecek şeyleri hiçbir oyuna eklemediler. Kale dediğin az adamla
çok kalabalık düşmana karşı çok uzun zaman savunacağın bir yer olmalı. Hiç öyle kaleler olmadı.

RTW de bazen kuru buğday tarlalarının olduğu yerler vardı. Bunlara ateşli ok atınca tutuşuyorlardı.
Ama bu tarlalar çok küçük yer kapladığı için düşmanı buralarda tuzağa düşürmeye çalışmak boşuna oluyordu.
Yani bu özellik vardı o zaman.

RTW de süvarilerin gücü değil piyadelerin zayıflığı ilk dikkatimizi çeken şey olmuştu. Bunu da çok şikayet
ettik. MTW-2 bu ölçüsüzlük bu şikayetler yüzünden biraz azaltıldı. Ama yine de yetersiz oldu elbette.

------------------------------------



Neyse zaten bu topic fikirlerin eleştirisi için değil - oyundaki eksik ve hataların ya da oyuna eklenebilecek fikirlerin toplanacağı bir topic olarak açıldı. Varsa bu konularda diyeceğiniz siz onları yazın.

Daha sonra bunlar İngilizce' ye çevrilip ana totalwar sitelerinde yayınlanacak. Başka ülkelerden
insanlar da kendi yorumlarını ekler o zaman. Ondan sonrası CA nın işi.



« Son Düzenleme: 18 Nisan 2009, 01:39:51 Gönderen: bozkirsovalyesi »
LÜTFEN LİNKTEN GİRİP FİKİRLERİNİZİ YAZINIZ.

http://www.totalwar-turkiye.com/twforum/index.php?topic=78969.0
----
----
----



Lütfen forumda kendi aranızda tartışmayın. Bir yerde sorun olduğunu düşünüyorsanız özel mesaj atın ilgilenelim.

Forumda adaletsizlik olmamalı. Yönetici olarak işimiz bu zaten. Biz bazı şeyleri gözden kaçırıyorsak siz bizlere haber verin.

Çevrimdışı _Sipahi_

  • Level 8
  • İleti: 369
Ynt: ETW deki eksikleri ve hataları burada toplayalım
« Yanıtla #36 : 18 Nisan 2009, 02:39:29 »
Askerler yıllarca cehennem gibi sıcak çöllerde bekliyor. Ama hiçbir şey olmuyor. En azından moralleri bir miktar azalabilirdi.

Devrim çok kolay gerçekleşiyor. Tamam Cumhuriyet alt tabaka için iyi fakat halk, devrim yapıldıktan sonra bunu hemen anlayamaz ki. O yüzden oyunda da büyük çapta birkaç isyan patlak verseydi daha gerçekçi olurdu.

Bir şehirde isyan çıktığında ileri ki turlarda hiç taraftar toplanmıyor, isyancılar artmıyor. Ayrıca bu isyancıları bastıramazsak diğer şehirlerede sıçramalı.

Borç verme özelliği olmalı. Hatta ödeyemezsek boğazlarımızın gelirlerine ya da bazı ticaret yollarının gelirlerine el koysunlar ehue*

Denemek için herhangi bir devlete tüm topraklarımı bağışladım. Sonra 100 altın istedim vermedi. İlişkiler daha gerçekçi olmalı sinir*

bozkirsovalyesi

Bazı fikirlerin gerçekten güzel. Umarım bunları dikkate alırlar. O zaman ortaya muhteşem bir oyun çıkar tebessum*
Yaşamak yanmaktır, yanasın gerek,
Hayatın mânâsı yalnız ondadır;
Mum eğer yanmazsa, yaşamır demek,
Onun yaşamağı yanmağındadır.


Bahtiyar Vahapzade

Çevrimdışı bozkirsovalyesi

  • Forumun Ara?t?rmac?s?
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5329
Ynt: ETW deki eksikleri ve hataları burada toplayalım
« Yanıtla #37 : 19 Nisan 2009, 02:05:54 »
Osmanlılar - Babürlüler  onca saldırı alıyorlar hiç bir şey yapmıyorlar.
Yine Fransa' da çok pasif oynuyor.

Aslında tüm ülkeler önceki oyunlara göre çok pasifler. Hiç bir alanda bir şey yaptıkları yok.

Oyunda yapay zekanın ülkeleri çok kötü ayarlanmış. Ülkelerini geliştirmiyorlar- büyük ordular kurmuyorlar.
Ne para hırsları var ne savaş hırsları.

---------------------------------

MTW-1 de yapay zeka ülkeleri yine böyle gelişme ve ilerleme salağıydılar. Çok yavaş gelişiyorlardı.
Ama çok saldırgandılar. Kim güçlenirse herkes birden ona dalıyordu.

RTW de gelişim biraz düzeltilmişti. Ülkeler genellikle giderek daha güçlü askerler çıkartıyorlardı.
Ama bazı yoksul ülkeler Germanya ve Britanya parasızlıktan ilerleyemiyorlardı. Selevkoslar' da o oyunun
salağıydı. Her taraftan toprak kaybedip yok oluyorlardı.

Herşeyi geliştirdiler ama bir türlü yapay zekayı ele almadılar. Oysa bir çok oyunda yapay zeka daha iyi.


ETW de bence de en büyük eksiklik yapay zekada. Üstelik önceden savaç alanında salaktı bu kez ülke
gelişimi ve diplomaside daha salak olmuş.

Para bu kadar çok ama ülkelerini geliştirmiyorlar. Binalar yapmıyorlar.
Para bu kadar çok ama fazla asker üretmiyorlar.
Savaş hırsları yok. Başka ülkelerle savaşıp yeni topraklar almakla uğraşmıyorlar.
Topraklarında düşmanlar cirit atıyor yapay zekanın salakları 50 yıl bakıyor.
Çevre ülkeler güçleniyor ona karşı ittifak kurup sıkıştırmaya çalışmıyorlar bu STW- ve MTW-1 de bile vardı.
Ticarete önem vermiyorlar. Bütün bildikleri deniz yollarına gemi koyup başkasının parasını azaltmak.
Savaş alanında tam rezalet. Savaş planları yok. Hatta askeri bir düzenleri bile yok.
LÜTFEN LİNKTEN GİRİP FİKİRLERİNİZİ YAZINIZ.

http://www.totalwar-turkiye.com/twforum/index.php?topic=78969.0
----
----
----



Lütfen forumda kendi aranızda tartışmayın. Bir yerde sorun olduğunu düşünüyorsanız özel mesaj atın ilgilenelim.

Forumda adaletsizlik olmamalı. Yönetici olarak işimiz bu zaten. Biz bazı şeyleri gözden kaçırıyorsak siz bizlere haber verin.

Çevrimdışı burakgfb1907

  • Level 8
  • İleti: 432
Ynt: ETW deki eksikleri ve hataları burada toplayalım
« Yanıtla #38 : 20 Nisan 2009, 14:02:59 »
Bir eyaleti aldığınız da elinize para geçmiyor. Eski tw lerde vardı bu ancak bunda kaldırılmış. Fetihlerin hiç bir katkısı yok yani.. Tabi doğal kaynakları falan saymassak.

İrana Gürcülere Perslere bando vermişler Osmanlıda yok saçmalık...

Bu vatan geçmişte Türk'tü halen de Türk'tür ebediyyende Türk olarak kalacaktır.
                                      M.Kemal ATATÜRK
Vatan ne Türkiyedir Türklere ne Türkistan,
Vatan büyük ve müebbet bir ülke! TURAN!

Türkiye TÜRK'lerindir.

   Türk Ocağı, Türk?ün has ocağı, varlık ve birlik ocağı,yüksek alevlerle tütsün, muhitine nurlar saçsın; yaşasın ve yaşatsın.Türk Ocağı, Türklük güneşinin ocağıdır. Asırlarca bunu söndürmek için çalıştılar. Bu ocak hepimizi aydınlattı.

(1923 Kemal Atatürk )

Biz doğrudan doğruya Millet severiz ve TÜRK MİLLİYETÇİSİYİZ
                                   M.Kemal ATATÜRK
Say hello my little friend !


Çevrimdışı burakgfb1907

  • Level 8
  • İleti: 432
Ynt: ETW deki eksikleri ve hataları burada toplayalım
« Yanıtla #39 : 20 Nisan 2009, 14:21:34 »
Bir de pikemen olayı var tabii. Ne saçmalıksa 1700 lere pikemen koymuşlar üstelik tüfekli piyadeler bile bu adamları kolayca avlayamıyor büyük bir hata sanki 300 spartalıyla savaşıyoruz...
Bu vatan geçmişte Türk'tü halen de Türk'tür ebediyyende Türk olarak kalacaktır.
                                      M.Kemal ATATÜRK
Vatan ne Türkiyedir Türklere ne Türkistan,
Vatan büyük ve müebbet bir ülke! TURAN!

Türkiye TÜRK'lerindir.

   Türk Ocağı, Türk?ün has ocağı, varlık ve birlik ocağı,yüksek alevlerle tütsün, muhitine nurlar saçsın; yaşasın ve yaşatsın.Türk Ocağı, Türklük güneşinin ocağıdır. Asırlarca bunu söndürmek için çalıştılar. Bu ocak hepimizi aydınlattı.

(1923 Kemal Atatürk )

Biz doğrudan doğruya Millet severiz ve TÜRK MİLLİYETÇİSİYİZ
                                   M.Kemal ATATÜRK
Say hello my little friend !