Total War: Arena İlk İzlenim

  • 6 Yanıt
  • 428 Gösterim

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Total War: Arena İlk İzlenim
« : 02 Eylül 2017, 03:39:11 »
Merhaba

Para Birimi
İlk olarak oyundaki Para birimlerinden bahsedeceğim.3 farklı para birimi mevcut.

Gold : Oyun dışında satın aldığınız para birimi.Gold ile premium,birimlerin farklı kozmetik eşyalarını(kalkan,kıyafet gibi...) ve birlik satın alabiliyorsunuz.Gold ile alınan birlikler Tier 4 ve 8 arasında alınabiliyor.Gold ile satın alınan birliklerin diğer oyunun size ücretsiz olarak sunduğu birliklerden pek bir farkı yok.Oyun içi statlarını inceliyerek daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Silver : Savaş sonunda kazandığınız para birimi.Bununla birimleri , birimlerin ekipmanlarını ve tüketilebilir oyun içi özellik alabiliyorsunuz.Bu özellikler örneğin %3 melee damage bonus , %5 melee def bonus  gibi... .Gold ile Silver takas edebiliyorsunuz.

Free XP : Bunu oyun oynuyarak kazanabiliyorsunuz.İsterseniz Gold ile takas ederek Free XP kazanabilirsiniz.1 Gold = 5 Free XP.Göründüğü gibi pek mantıklı bir takas değil.Oyun oynarak kazanmak çok daha mantıklı bir seçim olucaktır.

Uluslar
- Oyunda toplamda 3 farklı ulus mevcut.
Roman Empire , Greece ve Barbarians .

Oyuna başladığınız zaman 3 farklı ulusunda komutanı aşağıdaki gibidir.Bunlardan başka komutanlarda mevcut.Diğer komutanları Gold yada Free XP ile açabilirsiniz.Free XP kasmak için savaşmanız yeterli.Yenilseniz bile Free XP kazanıyorsunuz.
- Roman Empire = Germanicus
- Greece = Cynane
- Barbarians = Arminius

https://totalwararena.net/en/guides/ Buradan tüm komutanları detaylı olarak inceliyebilirsiniz.

Haritaları aynı şekilde Guide bölümünden inceliyebilirsiniz.Aşşağıdaki uzantılarda oyundaki tüm haritalar mevcuttur.Hepsini inceliyebilirsiniz.Harita tanıtımlarına başlamadan önceki TIER ... – ... bölümü hangi Tier'lerin o haritalarda oynayabildiğini belirtmektedir.

https://totalwararena.net/en/guides/maps/hadrians-wall/
https://totalwararena.net/en/guides/maps/capitoline-hill/
https://totalwararena.net/en/guides/maps/germania/
https://totalwararena.net/en/guides/maps/gergovia/
https://totalwararena.net/en/guides/maps/alpis-graia/
https://totalwararena.net/en/guides/maps/rubicon/
https://totalwararena.net/en/guides/maps/salernum/
https://totalwararena.net/en/guides/maps/marathon/
https://totalwararena.net/en/guides/maps/thermopylae/

Oyun içerisinde ekran görüntüsü alamadığım için ana web sitesine yönlendirme yapmak zorunda kaldım.Ekran görüntüsü alabildiğim taktirde daha detaylı bir şekilde incelemeyi devam ettireceğim.
« Son Düzenleme: 04 Eylül 2017, 14:38:24 Gönderen: mehmetozan »

*

Çevrimdışı MedievalMusti99

  • **
  • 3290
  • Eskiler eskiden güzeldi.
Ynt: Total War: Arena İlk İzlenim
« Yanıtla #1 : 02 Eylül 2017, 10:26:52 »
Eline sağlık, bilgilendirici bir konu.

Ynt: Total War: Arena İlk İzlenim
« Yanıtla #2 : 05 Eylül 2017, 00:09:00 »
Bende kendi izlenimlerimi aktarayım.

Oyun tamamen birbirlerini counterlayan birimler ve yaptığınız hamlelere odaklanmış.Her ırkın belli birimleri güçlü ve her komutan belli bir sınıfa yönelmiş. Romalı askerler saldırı odaklıyken Yunan hoplitleri savunma odaklı. Romalı askerler kare şeklinde ilerler Yunan hoplitler daha geniş alana yayılarak daha fazla alan tutar. Romalı askerler saldırıken hücüma çıkan özel yeteneği bulunur, yunan holitler Falanks durumuna geçer. Bir nevi falanks durumana geçen hoplitler romalıların saldırısını counterlar. Ancak Falanks durumunda olan hoplitler arkadan gelecek en ufak saldırıda kaç asker olursa olsun moralleri sıfırlanır ve anında geri çekilir. Yani her şey birbiri ile bağlantılı ve eşit seviyede. Savaşın kaderi çoğunlukla askerlerin gücünde değil yapılan stratejik hamleler belirliyor.

Komutanların da sınıflara göre özel yetenekleri bulunuyor. Örneğin yunanlılarda Cynane okçu ağırlıklıyken Leonidas savaşçı ağırlıklı yetenekler barındırıyor. Cynane'de hızlı ilerleme ve okçuların mesafesini arttıran yetenekler varken Leonidas da kalkan kaldırma ve itme gibi özellikler var.

Dışarıdan bakıldığında 3 birim yönetmek başta çok az gibi geliyor ancak oyunu oynadığınızda 3 birimi yönetirken bile zorlanabiliyorsunuz. Diğer Total war oyunlarındaki gibi haritalar boş olmuyor; dar geçitler, sık ormanlar ve daha küçük harita sizi yeterince zorluyor.

Sonuç olarak diyeceğim, oyun olmuş. Stratejiye odaklı, takım dayanışmasının önemli olduğu, maçların çok uzun sürmemesi gibi + diyeceğim çok olay var.

*

Çevrimdışı serokral

  • *
  • 2202
  • Şüphesiz sen sen değilsin
Ynt: Total War: Arena İlk İzlenim
« Yanıtla #3 : 06 Eylül 2017, 17:57:19 »
Fraps ile f 10 a basarak ekran goru tusu alabilirsin hocam. Baslangic icin cok yararli olmus. Daha fazla oynayip arena hakkinda daha dolu bir kütüphane olustururuz insallah
BÜYÜK TOTAL WAR TÜRKİYE İMPARATORLUĞU
Hayır bence Ahmet siteye bot atıp altyapımızı çöketmeye çalışan bir MOSSAD ajanı.

Ynt: Total War: Arena İlk İzlenim
« Yanıtla #4 : 10 Eylül 2017, 19:10:00 »
Çok güzel konu. Oyunu denemeden önce buralara göz gezdireceğim..  tbr*

*

Çevrimdışı serokral

  • *
  • 2202
  • Şüphesiz sen sen değilsin
Ynt: Total War: Arena İlk İzlenim
« Yanıtla #5 : 10 Eylül 2017, 19:28:17 »
Çok güzel konu. Oyunu denemeden önce buralara göz gezdireceğim..  tbr*

Gezdir gezdir kah* bekleriz seni de aramıza
BÜYÜK TOTAL WAR TÜRKİYE İMPARATORLUĞU
Hayır bence Ahmet siteye bot atıp altyapımızı çöketmeye çalışan bir MOSSAD ajanı.

Ynt: Total War: Arena İlk İzlenim
« Yanıtla #6 : 11 Eylül 2017, 11:14:15 »
Artıları yazılmış ben de eksilerini yazayım. Oyunun ilk closed alphasından beri 5-6 kere davet edildim, sadece haftasonları açık olduğu ve benim de şehir dışında işlerim olduğu için 3-4 defa katılabildim. Closed betada da işlerim dolayısıyla oynayamadım ama bir sonraki seansta betaya ilişkin görüşlerimi de yazarım

Şimdi eksileri yazacağım dedim diye oyunu beğenmediğim düşünülmesin, oyun şu anki alpha haliyle bittiğinde çok iyi bir oyun olacağını gösteriyor, bizler de keyifle oynayacağız. Eksileri söylüyorum ki sizler de oynar ve farkederseniz Arena takımına yazın, yazılanları dikkate alıyorlar, çoğu zaman iletişime geçiyorlar. Şahsen her alpha seansından sonra bir şeyler yazmaya çalışıyorum, oyunlar böyle böyle gelişiyor.

Öncelikle pay-to-win tehlikesi. Yapımcılar o yönde insanlara benzemiyorlar; ama 3 farklı para birimi demek, bunlardan en az birinin ödeme yapılarak alınması anlamına gelecektir. Gold para birimi ile yeni birlikler alma, goldu silvera ve xp'ye çevirerek halihazırdaki birliklerimizi geliştirme ve yeni komutanlar açma gibi seçenekler mevcut. Eğer gold ile yapılabilenler sadece görsele, kişiselleştirmeye yönelik olursa para vererek ilerleme tehlikesi de kalkmış olur.

Ulus sayısı arttırılabilir. Barbarians çok genel bir yaklaşım olmuş, zaten oyundaki karakterlerden anladığımız kadarıyla barbarlardan kasıt Arverniler, Cermenler ve Britonlar (yürü be Boudica!). Bu bence yeterli değil. İberler, İskitler, Persler, Araplar ve Kartacalılar da bunların yanına konabilecek ve çeşitlilik getirecek uluslar. Öyle bir hedef olmayabilir, bunu bir eksi olarak söylemek yapıcı bir eleştiri gibi gözükmeyebilir; ama oyunu oynayanlar bir süre sonra oyunun çok fazla tekrarla dolu olduğunu anlayacaklar. İskitlerin atlı okçuları, Perslerin son kişiye kadar savaşan moralleri hiç bozulmayan İmmortalları, Arapların atları kışkırtacak develi birlikleri ve Kartacalıların dehşete düşürücü filleri... Çok farklı taktikler, çok farklı birlikler ve çok farklı komutanlarla oyun çeşitlendirilebilir.

Biraz önceki paragraftan devamla, oyundaki tekrar sorunu. 5-10 savaş güzel, hızlı xp alıp seviye atlıyorsunuz, yeni birlikler komutanlar deniyorsunuz, her haritayı deneme fırsatınız oluyor. Sonra ise ilerleme yavaşlıyor, yeni birimlerin açılması için çok daha fazla xp gerekiyor ve haritalar sıkıcı hale geliyor. Yeni uluslarla birlikte yeni birlikler, komutanlar ve haritalar bu sorunu çözebilir.

Şimdilik son söyleyeceğim de takım oyununa ilişkin. BEN SAVAŞIRKEN NİYE OK ATIYORSUNUZ ALLAHSIZLAR diye nara atanlar kaç kişiyiz? Takım oyunu diye bir şey yok arkadaş. Closed alpha olduğu için manga vs oluşturmak zaten zor oluyor, ordan gelen xp'yi kullanamıyorsun. Ama takım olsan da olmasan da senkronize olmak gerek, savaş alanında neye ihtiyaç varsa onu yapmak gerek. Herkes bonuslar peşinde, daha çok adam öldürmek, yerleri ele geçirmek gibi. Bunlara verilen bonusların azaltılıp mesela arkadaşının okçusunu süvari baskınından kurtarma bonusu olması ya da müttefikin savaşırken onun rear ve flanklerini korumak bonusu gibi bonuslar takım oyununu teşvik edebilir. Yoksa ben en değerli birliklerimi "dost" ateşine kaybetmeye devam edeceğim...

Betada davetleri nasıl yapacaklar bilmiyorum, ben alphalara katıldığım için çağırılıyorum. Ama fırsatınız olursa mutlaka girin, mangalar oluşturur dosta da düşmana da korku salarız... Muhabbetle kalın dostlar.