Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 ... 10
1
Merhaba Arkadaşlar

Uzun zaman sonra Total War Attila Serisi ile yeniden Total War Hikayelerime başladım. Bu sefer Video olarak devam edeceğim. Aşağıdaki videodan hikayeyi takip edebilirsiniz.

2
İyi ki topun üzerinden atlamışım. Uzaklardan kim yetişmiş  tebessum*
Kahraman bu veya başka konularda eskisi gibi yazılar, olmadı linkler bekliyoruz boş zamanlarda okumalık..

Bu arada yazarken aklıma geldi..
Bir tarih yazım sitesi var Kahraman. Bildiğine de eminim. Orada herkesi yazmaya davet ediyorlar..
Eğer ilgini çekerse ve halihazırda orada yazar değilsen katılman, yazılarını paylaşman güzel olurdu..
Bu arada halihazırda yazdığın başka yerler varsa blog vs. önce onları takip etmek isterim..  tebessum*
http://hakikatitarih.com/
3
Kendimi tutamadım aylar sonra foruma yazıyorum şu konu için çok teşekkürler öncelikle.

Mareşal Fevzi Çakmak'ı iyi tanımak ve analiz etmek lazım. Müthiş bir askeri kariyer ve 2.Dünya Savaşı için yaptığı planlar ve hazırlıklar bugün dahi gün yüzüne yeteri kadar çıkmadı malesef. Ve insanlarımız tarafından bilinmeyen bir şahsiyet.
Benim şahsi kanaatim askeriyede bir KURT Mareşal olmasına karşın siyasette malesef öyle değildi. Bu yüzden 2.Dünya Savaşı'nda bir kumar oynardık diye düşünüyorum.
Ben teşekkür ederim. Bu arada bir başka kişide Fevzi Çakmağın 2.dünya savaşı planları olduğunu söylemişti bunu nerden öğrenme imkanımız vardır?
4
Tek beklentim bir Türk devleti olsun
5
Kendimi tutamadım aylar sonra foruma yazıyorum şu konu için çok teşekkürler öncelikle.

Mareşal Fevzi Çakmak'ı iyi tanımak ve analiz etmek lazım. Müthiş bir askeri kariyer ve 2.Dünya Savaşı için yaptığı planlar ve hazırlıklar bugün dahi gün yüzüne yeteri kadar çıkmadı malesef. Ve insanlarımız tarafından bilinmeyen bir şahsiyet.
Benim şahsi kanaatim askeriyede bir KURT Mareşal olmasına karşın siyasette malesef öyle değildi. Bu yüzden 2.Dünya Savaşı'nda bir kumar oynardık diye düşünüyorum.
6
Medieval II - Modları / Ynt: The Turkish Empire Modu
« Son İleti Gönderen: * Halife * Bugün, 01:01:36 »
Eline sağlık.

Kodlarla oynama tecrübelerini, gerekli bölümde diğer üyelerle paylaşırsan faydanı ikiye katlayabilirsin. 
7
Medieval II - Modları / The Turkish Empire Modu
« Son İleti Gönderen: TurksRaider Dün, 23:17:12 »
Şu sıralar biraz can sıkıntısından birazda ne varsa eskilerde var diyerekten başlayıp vh-vh da türklerle dünya hakimiyetini defalarca elde ettikten sonra hem türkler adına olan eksiklikleri gidermek adına yaptığım modu eklemek, hemde elde ettiğim tecrübeleri aktarmak için bu yazıyı yazmaya karar verdim, ki bu yazıyı yazdıktan sonra oyunu tamamen sileceğim. En azından küçük bir miras kalsın dedim. Hem mod hem de tecrübeler olunca konuyu nereye açacağıma bir süre karar veremedim ama şimdilik burada takılsın  ehue* Bu arada forumda eskiden Age of empires 3 Ottoman modu yapmıştım,oradan tanıyan arkadaşlar çıkabilir.

Mod kısmı:
Şehir ekleme vs. yapmadım oyunun orjinal haritası, mod tamamen kodlarla oynanarak yapıldı. Şehir eklemeleri oyunu çok fazla kastırdığından ve sürekli sorunlar ve kasılmalara neden olduğundan pek üzerine düşmedim. Öncelikle şunu belirteyim unpack edilmiş dosyaları düzenlememe rağmen bu modu oynamak isterseniz sizlerin unpack yapmanıza gerek yok, modun en güzel noktasıda burası sanırım sekil* Bunu ise medieval 2 preference dosyası ile sağladım. Mod medieval 2 1.3 versiyonuna göre yapılmıştır, setup oluşturmadım rardan çıkan dosyaları ilgili program files klasörüne atarsanız yüklemiş olursunuz, tabiki öncelikle ilgili dosyaların yedeklerini mutlaka alın.

Mod ile gelen yenilikler;
1)Türklerde sipahi, sipahi lancer, dismounted sipahi lancer şehirlerden de çıkarılabilir ve olması gerektiği gibi free upkeep tir. 2)Kapıkulu süvarilerinin şehirlerden çıkmaması çok büyük bir saçmalıktı bana göre ve aynı moorslardaki christian guard gibi huge city güncelleştirmesinde otomatik şehirlerden çıkacak şekilde düzenlendi.
3)Yeniçeri ve yeniçeri okçuları darul imarenin kurulması ile üretilebilir, sultans palace'de ise 1 exp'li olarak üretilebileceklerdir. Ayrıca Yeniceri musket barut güncellemesi geldiğinde sultans palace kurulduğunda üretilebilir şekilde düzenlendi.
4)Türklerde saracen militia kaldırıldı ki zaten yerine dis.sipahi lancer yeterli. Dis. sipahi lancer sayısı huge army ayarında 150 olacak şekilde saracen militia ile aynı olacak şekilde ayarlandı ve fiyatı ve maaşı da arttırıldı.
5)Türklerde hashashim kaldırıldı, hashashim guild kurulabilir ve tek etkisi kaliteli assassinler üretmekten ibaret olacak. Bence hashashim'in türklerde olması saçma çünkü en çok zararı zaten bize yani selçuklu sultanlarına verdiler. Bu nedenle kaldırdım ki zaten ihtiyacınız olmayacak.
6)Oyunda sadece iki ünitenin özelliğini değiştirdim çünkü özelliklerle oynamak gerçekçiliği bozuyor kanımca. Biri Azablar; sadece ataklarını 15 yaptım ve üretim maliyetleri 290 a yükseltildi. Diğeri ise Avrupa'da Osmanlı'nın ilerlemesinin önünü açan en büyük etki akıncıları düzenledim. Artık sadece cihatlarda üretilecekler ve özellikleri ise ; Missile attack 9, Melee attack 15, charge 6, defence ve defence skill 10, maliyet 490, upkeep 120 şeklinde sınırlı sayıda üretilebilecekler.
7)Türklere venedik savaş gemisi galleass eklendi, çünkü bir zamanlar akdenizi türk gölü yapan türklerin lanternas ve baghlaha el bağlaması biraz saçma olacaktı, ki carrack görmemiş bizans carrack üretebilirken.
8)Şehirlerde kurulan city watch binası ile dismounted sipahi lancer üretilebilecek ve bu bina upgrade edildikçe her yükselişte dismounted sipahi lancer 1 exp daha kaliteli üretilebilecek. Örneğin Royal barracksta gümüş rütbeli (4 exp) dism.sipahi lancers'a sahip olabileceksiniz. Royal barrack kurabilmek baya zor ama kurabilirseniz Tüm yeniçeri ve sipahi üniteleri, kapıkulu süvarisi gümüş rütbeli olarak üretilebilecek. (4 exp) Bu durum sadece royal barrack kurulursa geçerli.
9)Cihatta çıkan ghazi ve mücahitlerin sayısı yeniden düzenlendi, örneğin çölde ghazi sayısı az iken mücahit daha fazla, anadolu ve balkanlarda ise ghazi daha fazla olacak şekilde düzenlendi. Ayrıca anadolu ve istanbul civarında cihat olmasa da ghazileri ayrıyeten ordumuza paralı asker olarak katabileceğiz, türk devleti sürekli cihatta mantığı biraz oyuna yansımalı  kirp*
10)Son olarak Türklerle oyuna başlarsanız elinizdeki dört şehirde de 7 akıncı ve 1 general şeklinde cihata hazır ordunuz olacak. Bu şekilde oyuna başlarken türkler askeri olarak en güçlü devlet olarak başlıyor ama tarihe bakarsak 1080 yılında iznik anadolu selçuklu başkenti ve türkler tüm ortadoğunun hakimi konumundalar. Bizim olan yerler bizansın ve rebellerin elinde oyuna başlanılacaksa askeri güç olarak bir nebze dengelemek mantıklı sanırım. Ayrıca türklerin anadoluyu fethi 2 3 yıl gibi kısa bir sürede gerçekleşmiş ve eğer 1. haçlı seferi olmasa ya da atalarımız tarafından önlemler alınabilse istanbulun fethinin dahi bu yıllarda olabilmesi bir hayli mümkündü kamınca, bende bu nedenle oyun başlangıcını bu şekilde ayarladım.
11)The Turks yerine Türk devletinin ismini The Turkish Empire yaptım. Ayrıca Mongols yerine The Mongol Empire, Timurids yerine The Timurids Empire şeklinde devlet isimlerini değiştirdim.

Oyun ile ilgili püf noktaları:
Aşağıdaki resimde gördüğünüz üzere bizans, macar, fransa, moğol, timur, danimarka vassalım durumunda. venedikde vassalımdı ama haçlı seferi uğruna 3. defa ihanet edince dayanamadım yok ettim.  yardir* Şimdi bu vassal yapma tam tamına bir problem bende çok cefasını çektim, tüm dünyayı dize getir ama tek şehirli devlet etrafı sarılmasına rağmen atar yapsın :) . Ancak işin tek bir yolu var. Atalarımız gibi olursanız herşey çözülüyor. Öncelikle size birisi saldırmadan asla saldırmayın, şehrinizin dibine gelse dahi ilk saldırıyı o yapsın, özellikle müttefiğiniz ise saldırdığında itibarı yerle bir olduğundan rahatça işgal edebilirsiniz. Savaşlarda alınan esirler kesinlikle serbest bırakılacak ve eğer para sıkıntınız yoksa şehirlerde asla yağmalanmayacak. Bu arada spy ve assassin kullanacaksanız asla yakalanmayın, ya da kullanmayın. Ama bu oyunda assassin kullanmamak adamı sinir krizine sokar çünkü ai sürekli assasinlerini gönderecek, bu nedenle oyun başında assassin üretip rebel üzerinde yakalanmadan geliştiriyoruz ve hassashim guildi kuruyoruz ve geliştiriyoruz. Artık assassin üretmeye gerek yok, baktık assassin mi yollamış ai, hemen yüksek rütbeli bir assassin üretip gebertiyoruz ki başka şekilde kullanmaya da gerek yok. Haçlı ordularında da kullanabiliriz ama modda yaptığımız düzenlemeler ile onların etrafını sarıp kaçacak yer bırakmadan yok etmek daha iyi oluyor, hem bu sayede gücümüzü de göstermiş oluyoruz.
       Oyun başlangıcında benim stratejim önce kalleş mısırı yok edip arkamı sağlama almaktır. Ben mısırı halledip kudüsü falan alırken bizans limanımı bloklayarak savaş açıyor zaten. Burada önemli nokta yıldırım şeklinde saldırabilmek. 1. turda hemen antakyaya cihat ilan ederek mustafa ve ordusunu adana ve antakyadaki paralı cihat askerlerinide kadromuza katarak antakyaya yollayıp kuşatacağız. Konyadaki orduyu ise cihada katıp konya limanına getirdikten sonra anadoludaki paralı cihat askerlerini ordumuza ekleyip gemiyle rodosa çıkıyoruz. Ben musuldaki ordu ile bağdatı aldıktan sonra o orduyu direk anadoluya bizansa karşı desteğe yolluyorum. Yerevandaki ordu ile de sırası ile tiflis, trabzon alıp 2. cihada kadar trabzonda bekletiyorum. 2. cihada kadar bizans rahat duramaz saldır bizde ek güç olarak trabzondaki orduyu istanbul kuşatmasına desteğe yollayabiliriz. Herneyse 2. turda rodostaki sultanın ordusunu iskenderiyeye çıkartıp buradaki paralı cihat askerlerini de alıyoruz. Askerler tek bir orduya sığamayacağından sultanın ordusunun dibinden yeni orduyu ayırmıyoruz, böylece her iki orduda cihatta kalmaya devam ediyor. 3. turda ise antakyayı alıp iskenderiyeyi kuşatıyoruz. antakyadaki mustafanın ordusunu da gemiyle akkaya çıkarma yapacak şekilde yolluyoruz. 4. tur iskenderiyeyi alıp kahireyi kuşatırken, mustafa'da akkayı kuşatıyor ve 5.tur mısırın fişini çekiyoruz. Sultanı ve ordunun birazını dongolaya yollayarak burayıda rebellerden alıyoruz ve burdaki fildişi kaynağının üzerine fort kurarak veya asker koyup içine merchant yerleştirerek para kazanmaya başlıyoruz. Bizans saldırısını bağdatı alıp desteğe yolladığımız ordumuz ve bu sırada ürettiğimiz ordu ile püskürttükten sonra izniğe cihat ilan ediyoruz. Sultan ve ordusu iskenderiyeden gemi ile istanbulu kuşatacak, trabzondaki ordu buna destek verecek, anadoludaki ordular izniği kuşatacak ve mustafanın ordusu ile de kıbrısı aldıktan sonra alınan istanbula destek verilebilir. Eğer bu sürede 12 13 tane war galley yapabilmişseniz mustafanın ordusu ile heraklion alınabilir. Heraklion çok kilit bir yerde ve tavsiyem alır almaz kaleye çevirmekte çünkü manyak emeviler bile müttefik olmasına rağmen ve en yakın toprağı cagliari de olmasına rağmen buraya çıkartma yapıyor. yardir* burayı kale yaparsak girit, lefkoşa ve izmir şehir yapılarak rahatlıkla korunabilir. Heraklion tek başına iskenderiyeyi dahi koruyabilecek stratejik konuma sahip. Ancak sakın heraklionu almadan izmiri almayın. Manyak venedik ve sicilya mafyası nasıl ürettikleri belli olmayan ordularıyla izmirde bitebiliyorlar.  yardir* Dönelim bizansa. Bizans ordusunu bu şekilde yendikten sonra önceden selaniğe gönderdiğimiz diplomat ile teklifimizi sunacağız. Burası çok önemli. sağ üst kısımda yazan priorities yani öncelikler kısmında büyük ihtimal unknown yazacak ve siz ne yaparsanız yapın anlaşma ihtimali çok düşük. Öncelikle 100 altın hediye vereceğiz, bunu her zaman adet haline getirelim bu sayede savaştığımız ülkelerin önceliğini bir ihtimal görebiliriz. Priorities kısmında verdiğimiz küçük hediyeden sonra peace yani barış yazıyorsa bu iş yüzde seksen bitti. Become a vassal teklifini masaya koyuyoruz ve buna bakışı eğer balanced ise üzerine map information veya para vererek very generous yaparak kabul ettiriyoruz ve bizans vassalımız oluyor. eğer very demanding yazıyorsa kesin biryerlerde ordusu vardır onu bulup yokettikten sonra yine bu şekilde teklifimizi sunarsak kabul ederler çünkü vassal olarak bizim korumamıza giriyorlar. Oyunun birinde bu şekilde kievden gelen moğollara karşı macarları korumuştum, şehir ve kale savunması ile orduları yokolmuştu, tabi bunlar kievi alıp başkent yapınca ben frankfurta cihat ilan etmiştim ve bu manyaklar 2 full ordu ile alıp orada kalmışlardı. Etraflarıda sarılmış vaziyette öyle savunma pozisyonunda kaldılar.  yardir* Vassal yapmak için itibar çok önemli bu nedenle itibarınızı sürekli arttırmanız gerekiyor. Bir ülke ile savaşta iseniz diğer ülkeler sizinle müttefik olmaz ve itibar arttırmanın en kolay yolu uzun süreli müttefikler. Örneğin Türklerle oynarken macarlarla müttefiklik kurmayın derler sınırdan dolayı ama bence kurun çünkü o dayanamaz saldırır saldırmaz ise haçlı seferinde saldırır ve itibarı very untrustworth olur ve biz onu saldırdıkça itibarımız kötü etkilenmez aksine iyileşir ve kısa sürede bu ülkede vassalımız olabilir.
       Bu şekilde haçlı kuvvetlerine katılıp yenilen ve oldukça güçlü olan venediği barış önerisinde öylesine bi vassal yazayım ne oluyor derken balanced yazınca vassalım yapmıştım, çok tatlı para gönderiyordu sağolsun :) ihanetleri hep haçlı savaşları ile oldu ama 3. sünde dayanamadım romayada hakim olmanın verdiği güçle yok ettim. Aşağıya save dosyasını bıraktığım oyunumda moğol aralıksız kuşatmalar sonucu 3. veya 4. kuşatmasında benim dikkatsizliğim sonucu şehir merkezini ele geçirip antakyayı başkent yapmış ve yerleşik hayata geçmişti ancak orduları adana halep ve şam kuşatmalarında yokedilmişti ve onuda bu şekilde askeri olarak çaresiz bırakınca ve manyak haçlılar fırsat bu fırsat antakyaya haçlı seferi ilan edince tutuşan moğol da korumam altına girdi. Moğol ve timurun king purse her turn 10000 altın olduğundan onları yok etmek yerine vassal yapmak çok daha karlı ve müslüman ülke azlığından dolayı ve oyunun başında yıktığım mısırdan dolayı kıyamadım antakyayı almaya ancak timur hergelesi full dolu bağdatı falan es geçip antakyayı bunlardan aldı. Ben bunu önceden sezdiğimden bulgarı bunlara hediye etmiştim yok olmasınlar diye :) Sonrada timurdan antakyayı aldım ve 2 defa kuşatıp alamadığı urfayı verdim, vassalım yaptım. İtibarım en son very trustworthy idi ve oyuna devam etmedim çünkü artık karşımda duracak bir güç kalmamıştı. Moğol ve Timura hazırlayıp altın rütbelere yükselen ordularımı ise avrupanın hakimi halindeki fransaya cihatla yollayınca onları da vassalım yaptım ve oyunu o şekilde bıraktım. İsteyen verdiğim save den devam edebilir.

Bu şekilde hem mod, hem tecrübeler ile bir yazı yazdım umarım faydalı olur.

Mod linki:(Save dosyasıda içerisindedir.) https://drive.google.com/open?id=0B1ntc1kSdPHITGZNV1RuZ09wZjQ
Vassallarım:  sekil*

8
Bence ilk uygarlıklar yani  Hititler, Asurlar, Frigler, Babiller falan filan zamanında geçebilir
Kesinlikle katılıyorum Truva ve Antik Yunaninstan'ın olduğu dönemler de güzel olur.
9
Napolyonu güçlü bir orduyla sürekli mağlup edebilirsin bir sorun yaratmamalı :)
10
Total War: Attila Genel Sohbet / Ynt: Kukla devlet Sorunu
« Son İleti Gönderen: * Halife * Dün, 04:58:38 »
Aynen, "büyük güç" sebebiyle her geçen tur içerisinde en en en en en iyi dostuna karşı dahi olumsuz yönde puan alıyorsun. Bunu gideren modlar var ama bu sefer de çok kolaylaşır oyun. Bu zorluğu aşmayı dene baklım.
Sayfa: [1] 2 3 ... 10