Total War Warhammer Mortal Empires ( MEGA MAP )

  • 4 Yanıt
  • 124 Gösterim

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Total War Warhammer Mortal Empires ( MEGA MAP )
« : 15 Ekim 2017, 17:14:55 »
Evet 1. ve 2. oyunun maplerinin birleştirileceği çok önceden bildirilmişti . Gelecek olan Mortal Empires adlı bu mega mapin bir parçasını yayınladılar.( Bu maga mapin tamamı değil sadece bir parçası ) . Önce map ile ilgili dikkatimi çeken bi kaç şeyi paylaşayım . Büyük bir kitle aslında Warhammer 2 deki kıtaların aynı kalacağını , Warhammer 1 deki Old World ün küçültülüp onların boyutuna getirilerek birleştirileceğini zannediyordu. Çünkü Old World aşşağı yukarı Naggaroth ve Lustria ile aynı büyüklükte . Warhammer 2 map i toplamda her ne kadar 1 den çok daha büyük olsada tek tek bakıldığında Old World bir Naggaroth ile aynı büyüklükte olmalı . Fakat daha büyük .

Daha iyi anlamanız için bölgeleri , Warhammer dünya map i üzerinde şöyle göstereyim ; Turuncu bölge içinde kalan  alanlar warhammer 2 yi , yeşil bölge içind kalan alanlar Warhammer 1 i kapsıyor ;

Spoiler
[close]

Ama paylaşılan map de tamtersi bir durum olduğu açık . Oyunun dengelerini çok bozmamak adına Warhammer 1 deki map i olduğu gibi koyup , Warhammer  2 deki kıtaları biraz küçültmüşler . Ve okyanusları küçülterek kıtaları birbirine  daha çok yaklaştırmışlar . Bunu yapmalarının sebebi Old World içinde fraksiyon çeşitliliğinin daha fazla olması . Eğer Old World ü gerektiği gibi küçültselerdi bu kadar fraksiyon çok sıkışık bir bölge içinde kalacaktı . Örneğin Lizardmen  ve Dark Elflere kendi kıtalarında  20  şer tane eyalet düşerken , Warhammer 1 deki ırklara ortalama 3-4 tane eyalet düşecekti .

                                                                                                    İşte Mega map in paylaşılan bölümü ;

Spoiler
[close]
                   
                                                                                                                        Yenilikler

Mega map ile bir takım değişiklikler de gelecek örneğin paylaşılan kesitte de gördüğünüz gibi , Athel Loren de Bretonnia , Toprak arazide cücelerin işgal ettiği bölgeler var ,
Bildiğiniz gibi 1. oyunda Cüceler ve Yeşilderililer ile sadece dağları ve Kargıbayırın çorak topraklrarını işgal edebilirken İnsan ve Vampir fraksiyonlarının topaklarını işgal edemiyorduk, İnsanlar ve Vampirler ile de dağları ve Kargıbayırı ele geçiremiyorduk .  Artık herkes heryeri ele geçirebilecek. Warhmmer 2 deki İklim sistemi Warhammer 1 e ve Mega Map e de geliyor .  Bölgeler Uygun - Nahoş - Yaşama Elverişsiz olarak 3 e ayrılıyor . Hangi bölgenin size uygun olup olmadığı oynadığınız fraksiyona göre değişiklik gösteriyor . Yaşama elverişsiz bölgelerde yerleşim kurmak işkence :)
Örneğin ,
Cüceler için  Dağlar - Çorak Arazi - Donmuş arazi ( Uygun ) , Ilıman İklim , Tropik Orman (Nahoş) , Kaos Çorakları - Büyülü Orman ( Yaşama Elverişsiz )
Dark elfler için Donmuş Arazi - Kaos Çorakları - Ilıman Adalar ( Uygun ) , Dağlar - Tropik Orman (Nahoş) , Çorak Arazi - Çöl - Büyülü Orman ( Yaşama Elverişsiz )

Peki Nahoş  bölgede yerleşim kurarsak ne oluyor ?
Yerleşim Yeri gelirinde -%15 azalma
Binaların inşaat süresinde artış
Binaların inşaat maliyetinde artış.
Zayiat ikmal oranı - %8
-1 Asayiş handikapı gibi bir çok olumsuz etki söz konusu .
Bu handikaplar Yaşama elverişsiz bölgelerde daha  artıyor yerleşim yeri geliri - %50 lerde  , asayiş -4 lerde  ayrıca ,  Nahoş bölgelerde  olmayan asker yetiştirme süresinde artış gibi yeni yeni handikaplar da işin içine giriyor . Yani tam anlamıya bir işkence . Ben Warhammer 2 de Toprak bütünlüğü sağlamak  için Nahoş bölgelerde yerleşim kuruyorum , aşırı handikapı olmuyor ama Yaşama elvrişsiz bölglerden sadece bir eyaletim var , onu da Dark elflere karşı üs olarak kullanmak amacıyla aldım.

Bir diğer yenilik iste bölgelere inşa edebileceğimiz bina sayısı . Yani bina yuvaları . Rome 2 den bu yana gelen eyalet sisteminde 3 lü 2 li 4 lü eyaletler gördük fakat bu eyaletlerin hep bir merkezi oluyor ve bu bögleye daha fazla bina yapabiliyorduk . Ve bu sistem Eyalet merkezi 6 bina yuvası diğer küçük yerler 4 bina yuvası şeklinde 6 - 4 -4 dü .  Bu sistem artık 8 - 4 -4 şeklinde değişti , küçük yerler yine 4 bina yuvası barındırıyor fakat eyalet merkezleri daha da büyüdü . Hatta sizin başkentinizin bulunduğu bölge 10 - 4 -4 şeklinde gidiyor . Tam 10 tane bina yuvası bulunan neredeyse hiçbir binadan eksik kalmayacağınız gerçek bir başkent :)

Bir diğer yenilik ise kahramanlar artık bir bölgeye yerleştirilmesine gerek kalmadan o bölgede yerel etki olarak + 5 aasayiiş , bina gelirinde %10 artış gibi özellikleri sürekli olarak verebiliyorlar ve asıl önemli olan ARTIK GENERALE SUİKAST YOK!! Çok şükür şundan da kurtulduk , artık mümessiller ( kahramanlar ) sadece diğer mümessillere suikast düzenleyebiliyor .
« Son Düzenleme: 16 Ekim 2017, 01:01:55 Gönderen: polatgeyik »
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*

Çevrimdışı qli_61

  • ***
  • 290
Ynt: Total War Warhammer Mortal Empires ( MEGA MAP )
« Yanıtla #1 : 15 Ekim 2017, 19:40:59 »
Eline sağlık başkan  tebessum*

Ynt: Total War Warhammer Mortal Empires ( MEGA MAP )
« Yanıtla #2 : 15 Ekim 2017, 22:00:16 »
Eline sağlık  tbr*

Ynt: Total War Warhammer Mortal Empires ( MEGA MAP )
« Yanıtla #3 : 16 Ekim 2017, 10:27:02 »
ufffff oynama da yanında yat. Efsane bir oyun olacağa benziyor. Eline sağlık üstat  yardir*

Ynt: Total War Warhammer Mortal Empires ( MEGA MAP )
« Yanıtla #4 : 16 Ekim 2017, 15:30:20 »
Tebrik ediyorum çok güzel bir paylaşım olmuş.Anladığım kadarıyla birleşme sırasında franksiyonları dengeli bir halde oyunculara sunmaya çalışacaklar.Ben güveniyorum bu adamlara oyunu daha dengeli hale getirerek oyuncuları daha çok oyunda tutacaklarına eminim.Fantastik evrenlerde haritaları belirli bir özgürlükte şekillendirebilirsin bunu olumlu kullanacaklardır diye düşünüyorum.

İklim olayı güzel düşünülmüş diyebilirim hatta aslında çok mantıklı.Bence bu özellikte yine oyunu dengeli hale getiriyor.Yapılacakları ve yapılması öncelik hareketleri tahmin edilebilir olması her kurguda olmazsa olmazıdır bence.

Bilinen herhangi bir şey, onu bilene, her zaman sistemli, kanıtlanmış, uygulanabilir ve doğruluğu besbelli gibi görünmüştür. Her yabancı bilgi sistemi de, aynı biçimde çelişkili, kanıtlanmamış, uygulanamaz nitelikte, hayali ya da gizemli görünmüştür.
Ludwik Fleck