BFME 1 Mordor Rehberi

  • 0 Yanıt
  • 414 Gösterim

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

Çevrimdışı AtsizinAti

  • ***
  • 268
  • Forth Eorlingas!!!!
BFME 1 Mordor Rehberi
« : 13 Ağustos 2016, 16:55:46 »
 Strateji oyunları içinde kendi tarzına sahip olan bir oyundur BFME 1. Belirli başlı stratejik yerleri(ev kurma yeri, outpost ve camp) elinizde tutmanız şarttır bu oyunda savaşları kazanabilmek için. Bende, bu stratejik yerleri hızlıca ele geçirme ve koruma gibi 2 önemli faktörü çok rahatlıkla yerine getirebilip bütün haritayı domine edebilen Mordor'u anlatmak için bu rehberi açmış bulunmaktayım.

 Öncelikle Mordorun artılarından bahsedeyim;
+Az parayla çok fazla asker üretebilmesi,
+''Powers'' menüsündeki ekonomik powerların yanında bütün haritayı domine edip settlementlerin çoğuna el koyabildiği için güçlü ekonomisi,
+Süvari ve Piyadelere karşı güçlü birimleri(troll,mumakil,soldiers of rhun, haradrim, nazgul)

 Eksilerini de saymazsak olmaz tabi;
-En önemli birimlerinin okçulara karşı büyük zaafı vardır(trolller, mumakiller, nazgul)
-Diğer ülkelerde olan ''Zırh ve Silah güçlendirmeleri'' yoktur. Eğer ki karşıdaki devleti oyun başında yıpratamazsanız ve onlar bu güçlendirmeleri yapabilecek ekonomiye kavuşursa karşı tarafı yıkmanız aşırı derecede zorlaşacaktır.

 Bu artılar eksilerini bilip ona göre oyun stratejisi ayarlamamamız şarttır.

OYUN BAŞI
Oyuna 1000 altınla başlıyoruz. 2 tane slaughter house yaparak işe başlıyoruz. Slaughter houselardan ne kadar fazla yaparsanız troll ve mumakillerin fiyatı orantılı olarak o kadar düşecektir.(6 dan fazlasında oynama olmuyor %30 indirimde kalıyor) Ardından hemen ilk başta bize verilen orclarla  boştaki settlementlere(ev yapma yerleri) gönderip lumber mill yapıyoruz. Bu lumber miller kurulduktan sonra size 4 tane oduncu orc verecek ben her zaman 1 tane de kendim basarım(5 e yuvarlama takıntısı var :D ) (Bu lumber mill ler sizin ekonominize büyük katkı sağlayacaktır, bütün haritayı bunlarla donatmaya çalışın.) bize para sağlayan kaynak sayısı(lumber mill, slaughter house vs.)
OYUN ORTASI
Haritadaki korumasız settlementleri aldıktan sonra haradrim place kurun. Burdan üreteceğiniz haradrimlerle ve ilk baştaki orclarla warg, goblin, troll koruması olan settlementlere orcları önden haradrimleri arkadan yürüterek saldırın. Kolaylıkla alacaksızın saldırdığınız yerleri. Bu arada ana şehrinizdeki slaughter house sayısını 3 e furnance(bu da para sağlayan bir binadır) sayısını da 3 e çıkarın geri kalan 1 yere de orcpit kurmayı unutmayın. Bu orcpitlerden sürekli orcwarrior basın haradrim placelardan haradrim warior ve level atladığında soldiers of rhun ta ki bütün haritayı egemenliğinize alana kadar karşı taraf sadece kalesine kapanmak zorunda olana kadar heryeri alın. Aldığınız Camp veya outpostlara düşman duvarlarını yerle bir etmek için ''Great siege Works, Mumakil Pen, Troll Cage'' kurun. Karşı taraf sadece kalesinde olduğunda ekonomisi çökecek ve size karşı direnç oluşturmakta zorlanacaktır.
OYUN SONU
Gelilim son olarak kuşatma işlerine. Eğer buraya kadar herşeyi yaptıysanız karşı taraf gayet zayıf durumdadır ve tek bir doğru saldırıyla onların fişini çekebilirsiniz.

 Eğer karşı tarafın mancınığı yoksa, yapmanız gereken mancınıkları uygun mesafede tutup kalesini ve askerlerini uzaktan döverken askerlerinizin mancınıkları koruması için bekletmektir. Bu durumda karşı tarafın yapabileceği tek şey saldırıya kalkmaktır. Fakat bu umutsuz saldırılarının sonunda kazanan mutlaka ki mordor olacaktır ve surlarda açılan bir gedikten bütün ordunuzu içeri sokarak herşeyi yakıp yıkarak oyunu sonlandırabilirsiniz.

 Eğer karşı tarafın mancınığı varsa, yapmanız gereken battering ramlerinizi onların kapısına siege towerlarınızı onların duvarlarına gönderip onların mancınıkları ve okçuları bunlarla meşgulken arkadan kendi mancınıklarınızla onları vurmanız veya nazgullerinizle mancınıklara tek atmanız sonucunda olayı yine Karşı tarafın mancınığının olmadığı yukardaki duruma döndürebilir veya ramlerle yıktığınız kapıdan veya duvarlara dayadığınız siege towerlardan içeri girip ortalığı darma duman edebilirsiniz.

 Bu kuşatmalarda dikkat edilesi husus troll, nazgul ve mumakllerinize ok yedirmemek olmalıdır. Çeşitli birimlerle okları tanklayınız.

ÖNEMLİ NOT; Witch king ve Drummer troll lerin leadership özelliğinden kaynaklı dost birimlerin yanındayken onların zırhını arttırır, verdikleri hasarı arttırır vs. o yüzden onları ordunuzun yanından ayırmazsanız hiçbirşey yapmasalar bile leadership özellikleriyle fark yaratacaklardır.