Attila'daki Sıkıntılarım

  • 6 Yanıt
  • 1418 Gösterim

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

Çevrimdışı hazarowa

  • ***
  • 227
  • Ölümüne Medieval'cı
Attila'daki Sıkıntılarım
« : 30 Nisan 2017, 05:38:23 »
Arkadaşlar bu oyuna yeni başladım. Rome 2'de oynamadığım için bilgim önceki total war tecrübelerimden ibaret. Oyunu öğrenebilmek için bu mısırın güneyindeki bi devlet var onunla EASY SEVİYESİNDE başladım. Özet olarak devleti anlatayım önce. Oyuna başlar başlamaz arabistana geçiş yapıp ordaki devleti yıktım. Merkez ve sahildeki 2 kasabayı aldım. En doğudaki kasaba sassani vassalı olduğundan dokunmadım. Artı olarak bu orta arabistana tekabül eden yerde boş bi yer vardı orayı da kolonize ettim. Ekonomi idare eder, 3 devletle ticaret yapıyorum.Bir buçuk ordum var. Şu anlık oyunu eh işte kadarlık çözdüm. Ama bazı noktalarda çok ciddi sıkıntılarım var. Acaba tecrübeli arakadaşlar bana yardımcı olabilir mi ?

Sıkıntılarım ana başlıklarla şunlar :
1. olarak,ticarette sıkıntım var (doğu roma, sassani kesinlikle kabul etmiyorlar). Bu arada heriflere 3 bine kadar para teklif ettim, düşmanlarına saldırmayı teklif ettim yok, inat ettiler bir türlü ticaret yapmıyorlar. Bunun sebebi nedir ? Nasıl aşabilirim bu sıkıntıyı ?

2. Olarak, arabistanda baharat demir birşeyler var. Ama ticaret penceresinde bunları sattığıma dair bir şey yok. Ana karada deri ve baharat (olması lazım) var, diğer ülkelere sadece bunları satıyorum gibi gözüküyor. Kara bağlantısı olmayınca bunları satamıyor muyuz ? Ya da başka bişey mi lazım (teknoloji, karakter detayı vs) ? Bu arada arabistanda ticaret limanı var, ana karada da aynısı var.

3. Olarak bu teknolojiyi hızlı araştırmanın bir yolu yok mu ? Empire'da ne kadar okul o kadar hızlı teknoloji olayı vardı, ayrıca alimler filan da etkiliyordu. Hatta parayla alıp satabilme olayı da vardı. Ama burda bakındım bakındım yok. Ne alıp satabiliyorum, ne de 2., 3. aratırma bölgesi bulabiliyorum. Hızlı teknoloji için napabilirim ? (hile hariç)

4. Olarak, bu yeni kasabalar açılıyor hani (ya da bina slotu) bunun için nufüs istiyor (+7-+4 vs) bu nüfusu nasıl temin ediyoruz ? Zamana bağlı mı açılıyor, yoksa vergiler binalar teknolojiler etki ediyor mu ?

5. Ve son olarak. Gıda etkisi, harbiden oyunu içinden çıkılmaz hale sokmuş durumda. Bir noktadan sonra tarlalar kesinlikle kar etmiyor. Valilik şehir merkezi kışla kilise derken o kasabadan çıkan oraya yetmiyor. Napıcaz bunun için ? valiliği yıksan otorite düşüyor, kışla gitse asker üretilmeyecek, kilise gitse ortalık yahudiden pagandan geçilmeyecek. Napıcaz biz bu sorunu ? Birde aklıma gelmişken, yeni açılacak o kasabalara sınırsız tarla kuruluyo mu yoksa , her slotun kendine has binası mı var (ni ümit soruyorum).

Bİlgili arkadaşlar gerekten tecrübelerize ihticaım var, yoksa oyunu oynayamicam galiba.
« Son Düzenleme: 14 Mayıs 2017, 18:04:46 Gönderen: * Halife * »

*

Çevrimdışı * Halife *

  • *
  • 12573
  • Tek tabanca...
    • Kişisel sitem
Ynt: Oyundaki sıkıntılarım.
« Yanıtla #1 : 30 Nisan 2017, 15:08:34 »
1- Ticaret oyun zorluğuna, senin o devletlerle aranın ne kadar iyi olduğuna ve devletlerin buna ihtiyacı olup olmadığı (psikolojik algoritma) bağlı. Sen güçlenince senle bağ kurmak için ne teklif edersen kabul ediyorlar. Güçsüzsen sallamıyorlar. Birçok dinamik var yani.

2- Anlamadım.

3- Bazı devlet adamı traitleri ya da ajanların teknoloji araştırma oranını artırma yüzdeli, bunları seçersen 10 turluk teknoloji 8'e falan düşer tabi belli bir oran lazım. Aynı şekilde bazı binalarda da bu oran özellikleri var diye hatırlıyorum, ama hatalı olabilirim. Attila'yı çok sömürmedim.

4- Zaman + diktiğin binaların detaylarına bak nüfusla alakalı özellikleri olanlar var. Vergilerin de etkisi var evet.

5- Tarlalara seviye atlatacaksın, sağlık azalır gibi olacak ona göre bin dikeceksin. Her eyaletinde en az 1 tarla 1 çiftlik yaparsan dengede tutarsın yav.

Tam çözümler olmasa da en azından fikir edinmiş oldun. Attila'ya performansı yüzünden küs olduğumdan tam sömürmediğim için ben de konuyu takip ediyor olacağım, yeni cevaplar bana da fayda sağlaycaktır  tebessum*

*

Çevrimdışı hazarowa

  • ***
  • 227
  • Ölümüne Medieval'cı
Ynt: Oyundaki sıkıntılarım.
« Yanıtla #2 : 07 Mayıs 2017, 11:19:55 »
2. Kısım şu hocam. Hani empire total war'da kaynağı olan bi yer işgal edince ordaki malzemeyi ticaretle satabiliyorduk (mesela ingilterenin amerikadaki şekeri kürkü vs'yi satabilmesi gibi) burda arabistanda demir olması lazım bi malzeme var. Ama ticaret detaylarına baktığımda bunu satamadığımı gördüm. Acaba ne yapmam lazım satabilmek için.

Bu arada nüfus işini hala çözemedim. Çoktandır da bakamadım oyuna. İlk zaman bulduğumda daha detaylı bakacağım bakalım.

Yaerdımların için sağolasın. Bir de gliba forum ölü, pek hareketlilik yok gibi  agla*

Ynt: Oyundaki sıkıntılarım.
« Yanıtla #3 : 11 Mayıs 2017, 09:37:53 »
Bir bölgede var olan kaynağı fazla üretebilmek için o bölgeye kaynağın üretim binasını inşa etmen gerekir ve ticarette o ürünü kulannabilmek için o ürünü tükettiğinden fazla üretmelisin.
Nüfus işine gelirsek nüfüsun büyüme oranı tarla veya gıda binalarındaki ek gıda sayısına (doğurganlık seviyesi başına diye yazması lazım.) ve vergi seviyesine bağlıdır (ne kadar az vergi alırsan o kadar nüfus artar.).
« Son Düzenleme: 11 Mayıs 2017, 09:39:55 Gönderen: ealdric07 »

*

Çevrimdışı hazarowa

  • ***
  • 227
  • Ölümüne Medieval'cı
Ynt: Oyundaki sıkıntılarım.
« Yanıtla #4 : 12 Mayıs 2017, 10:33:52 »
Bir bölgede var olan kaynağı fazla üretebilmek için o bölgeye kaynağın üretim binasını inşa etmen gerekir ve ticarette o ürünü kulannabilmek için o ürünü tükettiğinden fazla üretmelisin.
Nüfus işine gelirsek nüfüsun büyüme oranı tarla veya gıda binalarındaki ek gıda sayısına (doğurganlık seviyesi başına diye yazması lazım.) ve vergi seviyesine bağlıdır (ne kadar az vergi alırsan o kadar nüfus artar.).

Eyvallah hocam. Bu arada o tüketimden artan kısmı satma olayı güzel olmuş.

Ynt: Attila'daki Sıkıntılarım
« Yanıtla #5 : 15 Mayıs 2017, 14:31:37 »
1- Genellikle o iki devlet arasında diplomaside başarılı olmak için bizansa savaş aç sonra sasaniyle aran giderek iyileşiyor güç toplayana kadar topraklarına ele geçir o sürede birazını sasaniye hediye edersen aran düzelir ekonomik ticaret anlaşmaları vs yaparsın

2- Cevaplanmış

3- Belli Komutanların özellikleri var ek olarak bina türlerinden bir bina türü araştırmayı artırıyordu tam olarak hatırlamıyorum ansiklopediden ilgili devletin binalar bölümüne bakabilirsin ( Galiba Aksumu Seçtin )

4- Bu özellikte bastıgın binaların üstünde çıkıyor dogum oranı vs diye idi bunlara dikkat edebilirsin bina dikerken ( Genelde Sağlık binaları artırıyor)

5- Gıda da yapacagın ekonomik davranman şöyleki eyalet başkentide kur kışlayı ve diger garnizonsal binaları diger şehirlerde gıda binaları basarsan daha faydalı olur taktiksel olarak başka yerlerde de kışla basabilirsin
Ek- Şehirlerin vergi oranına bak vergisi yüksek degil ancak fazla gıda tüketen şehirlerden vergi alma hep asayiş olarak + saglar hemde gıda giderinin azalmasını sağlar buda ufak bir tavsiye  kirp*

Ynt: Attila'daki Sıkıntılarım
« Yanıtla #6 : 06 Haziran 2017, 22:06:02 »
1- Ticaret senin devletle ilişkine bağlıdır. Zorluk seviyesi ne kadar yüksekse o kadar az kabul etme ihtimali olduğunu aklınızdan çıkarmayın.
2-Anlamadım fakat satma dediğiniz şey maden baharat her neyse. Olan şeyin binasını yapın ve başka ülkelerle ticaret antlaşması yapın. O zaman satarsınız.
3-Hane halkı kazandığınız zaman size özellik veriyor bu özelliklerden biri de Teknolojiyi %10 veya %5 daha hızlı araştırma (Kentsel-Ordu ve Ulusal olarak değişiklik gösterebilir.) 1 2 tur kısaltmış olursunuz tabii araştırma 5 6 tane ise çok hızlı olabilir.
4-Nüfus vergiye göre hesaplanır vergi ne kadar çok ise nüfus az, vergi ne kadar az ise o kadar çok nüfus artar. Nüfus ülkenin gücüyle de alakalıdır. Eğer güç mutlak ise nüfusta azalma yaşarsınız. Her tur belli bir sayı artar.
5- Gıda gerçekten sıkıntılı fakat bir şehri aldığınız zaman 10-15 turda yeni çiftliği yaparsınız. Gıda probleminden de kurtulmuş olursunuz.