Imperial Glory rehber çıkmıştır.

  • 78 Yanıt
  • 31435 Gösterim

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

Çevrimdışı mingle

  • **
  • 195
Imperial Glory rehber çıkmıştır.
« : 11 Mart 2008, 18:43:19 »
Evet arkadaşlar imperial glory oynarken başta yabancılık çekmemenizi sağlayacak  oyunun oynanış rehperi.



Oyuna girdiğimizde bizi gayet güzel ve hoş bir açılış ekranı karşılıyor. Burada;
 historic battles, quick game, multiplayer vs. açıklamasına gerek duymadığım anlaşılması kolay olan bölümler direk olarak campaing bölümüne geçiyorum.


campaing’ e tıkladığımızda bizi böyle bir bölüm karşılıyor. Burada iki seçenek var; Score victory ve Total victory
Score victory tıklandığında oyun belli bir tarihte bitiyor.
Total victory tıklandığında ise hiçbir bitiş tarihi yok tüm haritayı alana kadar oynuyoruz.
Difficuly bölümünden zorluğumuzu seçip devam ediyoruz
Daha sonra hangi ülkeyi seçeceğimizi gösteren bölüm geliyor. 

Ben fransayı seçip oyuna başlıyorum.


Loading ekranından sonra bir konuşma ile harita ekranımıza giriş yapıyoruz.konuşma bittikten sonra hoş geldiniz ekranı çıkıyor onu geçiyoruz. Sonra teknoloji ağacı uyarısı geliyor tıkladığımızda teknoloji ağacından bir aşama seçmemiz isteniyor ben basic infantry’ yi seçtim (teknoloji ağacından daha sonra çok detaylı olarak bahsedeceğim.)
   Oyuna ilk kez girince bizi gayet güzel hazırlanmış bir kullanıcı arayüzü karşılıyor.. gayet sade ve anlaşılır.. Oyundaki her işimizi yapabileceğimiz bir harita var.. ve her şeyi bu harita ve üzerindeki bazı alt menüler yordamıyla yapıyoruz.. sadece savaşlar real time 3d gerçekleşiyor.. harita gayet sade.. Yok yok Oyunda kendi ülkemizi/bölgelerimizi diğer dost, düşman her ülkeyi, ticari, diplomatik faaliyetleri, ordu ve bina yapımını...vs hepsini bu harita ekranı üzerinden gerçekleştiriyoruz…
Sırayla hepsine değinelim.
Oyunda gelişmemiz için dört material var bunlar üstteki sırayla, para, odun, nüfus
Oyunda şehrimize bina inşa etmemiz için sol altta Buildings seçeneği var.bina inşa edebileceğimiz şehirlerde bu seçenek açık olur şehrimizi seçip(oyunu başında bu sadece başket oluyor) buldings seçeneğine tıklıyoruz.


Teknoloji ağacından ilk olarak Basic infantry seçtiğimiz için inşa ediceğimiz ilk bina military academy oluyor üstteki military academy’ e tıklayıp sap alttaki yeşil tik’ e basıyoruz. Bu ekranda inşa ediceğimiz binanın kaç turda yapıldığını, yapılması için neler istediğinide öğrenebiliriz.
Ama hemen heyecan yapma. Öyle her tarafa bina yapamıyoruz. Zaten seçenekleri incele ilk başta çok az bina var. Teknoloji ağacından yapacağın çeşitli geliştirmeler sonunda geliştirmelere paralel binalar çıkacak.
İlk bölümde amaç asker çıkartıp teknoloji ağacını tamamlamak. Hemen heryere saldırmayın yoksa çok kötü eziyorlar.
   Buildings’ in üstünde unit bölümü var buraya tıklayarak o şehirden çıkarıcağımız askerleri seçiyoruz. Bu oyunda ordu kurmak için ilk önce bir commander çıkarmamız gerekiyor. Daha sonra asker çıkarıyoruz. Harita üzerinde askerlerimizi sürükle bırak şeklinde hareket ettiriyoruz. Tur başına gidebileceği yerler kısıtlı tıpkı totalwardaki gibi. Şehirlerimizi geliştirmek ve asker çıkarmak için harita üzerinde şehrimize tıkayıp buildings ve unit bölümlerini kullanıyoruz.
Binalarda olduğu gibi asker seçeneğininde az olduğunu fark edeceksiniz ancak teknoloji ağacındaki askeri geliştirmeleri yaparak yeni özellikte askerler, süvariler, topçu sınıfı gibi birçok elemanın çıktığını görebilirsiniz.
Evet, yavaş yavaş ticaret ve diplomasi konusuna girelim;                                                                                             
Oyunda ticaret yapabilmek için teknoloji ağacında ticaret ve diplomasi ile ilgili bölümleri yaptığımızda bize diğer ülkelerin başkentine ticaret binası, konsolosluk, okul vb. binalar yapmamızı izin verecek.


Bu binaları yapabilir duruma geldiğimizde seçtiğiniz ülkenin başkentine tıkladığımızda sol alttaki buildings seçeneği açık olur hemen ona tıklayıp ticaret binamızı buluyoruz ve inşa etmeye başlıyoruz. Teknoloji ağacında tamamladığınız bölümler ile paralel olarak okul konsolosluk vb. binalarda yapabiliriz.
   Bu oyunun en önemli şeylerinden biride ülkeler arası sempatidir. Kendinizi ülkelere sevdirdiğinizde o ülkedeki sempati puanınız artar. Herhangi bir ülkedeki sempati puanınızı öğrenmek ülkenin bir şehrine sağ tıkladığımızda orda sempati puanlarını gösteren bir grafikle karşılaşmış oluyoruz zaten. Sempati puanınızı %100 yaptığınızda o ülke tam teçhizat size katılıyor. Sizin koloniniz oluyor.
Ülkelerin başkentlerine inşa ettiğiniz binalarda sempati puanına katkıda bulunan önemli etkenlerdendir. Örneğin konsolosluk gibi.

Oyunda staratejik değerleri öğrenmek için sol alttaki renkli dik grafik  tuşunu kullanabilirsiniz.
Ticaret içinde onun üzeirndeki para şeklindeki tuşu kullanarak görebilirsiniz.
Hemen yanlarındaki kılış tutan el tuşu ile normal haritaya geri dönebilirsiniz.

Sağ altta ise;
Kitap şeklindeki tuş ile yazılı istatistiklere ve ülkelerin diplomasi bilgilerine ulaşabilirsiniz.


Onun yanındaki asker kafalarını bulunduğu tuş ile askeri gücünüzü görebilirsiniz.
Hemen altlarındaki üç yuvarlak tuş ise soldan sağa Diplomasi, quests ve teknoloji ağacına ulaşmanızı sağlayan alt menü tuşları.
Ve onların altındakide turn geçme tuşunuz.
Oyun size quests tuşu altında görevler verir bu görevleri yaptığınızda büyük ödüller yüklü miktarda para gibi şeyler kazanıyoruz.
Diplomasi konusuna gelelim burada size çok karışık gelebilir ama aslında çok kolay olan diplomasi ekranını anlatacağım.


diplomasi ekranında soldaki bölümlerin ne işe yaradığını yazacağım gerisi size kalmış. Dünyayı bu ekrandan yöneticeksiniz inanın bana çok eğlenceli.

Coalition: diğer ülkeye karşı anlaşıp saldırı kararı vericeğimiz bölüm. Alttaki Against i kullanıyoruz.
improve relations: ilişkileri geliştirmek.oyundaki anlamı bir devlete para vererek size karşı olan sempatisini artırmak. Sempati %100'e ulaşınca devlet size katılıyor. (mesela papalık devletinin bana sempatisi %98'di 2000 lira verdim %100 oldu ve bana katıldılar.)

right of passage: askerlerini başka devletin topraklarına sokma hakkı. Diğer devletler sana para verip right of passage isterse sakın kaçırmayın, şimdiye kadar hiç bir zararını görmedim.

declaration of war: bir ülkeye saldırmadan önce bu kısımdan savaş ilan etmen lazım eğer hemen saldırırsın işgale giriyo ve sempati puanların iyice düşüyor dünya nezdinde.

peace treaty: para veya toprak vererek barış anlaşması yapabiliyorsunuz bu kısımdan.

defensive alliance: coalition'dan farkı şudur: eğer sana bir saldırı olursa bu anlaşma devreye girer. coalition’da kayıtsız şartsız bir ittifak vardır.

com. treaty: daha önce de dediğim gibi ticari anlaşmaları para alıp verme yapabileceğiniz kısım

daha sonra military aid açılcak. ordan da diğer devletlere para karşılığında asker kiralayabilirsin
ve birde oyunda birkereye mahsus evlenebiliyorsunuz. Onu da sanırım biri birini tutan el kısmından yapıyoruz.

Birazda para kazanma konusuna değinelim? biraz karmaşık gibi gözükse de çok basit ve zahmetsiz bir olay. diğer oyunlardaki gibi işin içine bizzat girip bu işlerle uğraşmıyorsunuz. bu oyun daha çok savaş ağırlıklı yani fethetmek, fethettiğin bölgelere sahip çıkmak olay bu Kaynak elde etme konusu arka plana atılmış ve savaş, diplomasi gibi konular öne çıkarılmış. Tabi savaş son seçenek olmalı diplomasiyi de yerinde kullanarak savaşmadan bölgeleri ele geçirebilir, sana yapılan saldırıları para kazanma diyordum. Engelleyebilirsin! Neyse bu konumuz dışında sen bölgeleri ele geçirince direkt olarak o bölgenin ekonomisi senin ekonomin oluyor ve böylelikle gelir elde ediyorsun özetle para olayı bu. Tabi ele geçirdiğin ülkeye fabrikalar, maden ocakları, sanayi tesisleri.vb kurarsan kazancında yaptığın sanayi tesisi ile doğru orantıda artacak yani oyuna girince para konusunda yapman gereken bu.
Oyunda elegeçirdiğin ülke hemen senin olmuyor topraklarında yenilgiye uğrattığın ülkenin başkentine kadar ulaştığında başkentini işgal eidyorsun belli bir işgal süresi sonunda işgal ettiğin başkentin tepesinde kırmızı bir grafik çıkıyor o dolduğunda ülke tamamen senindir. Yalnız ülkenin bir toprağını almak istediğinde de orada da bir işgal süresi geçiyor daha sonra senin oluyor. Bu çok iyi bence.
Yazımın başından beri teknoloji ağacı deyip duruyorum neymiş bu teknoloji ağacı diye merak ettiğinizi düşünerek sizi fazla bekletmiyorum buyurun ayrıntılı bir biçimde teknoloji ağacı
Teknoloji ağacında ilk dikkat çeken bölge çağlar. Üç ayrı çağ (era) var oyunda. İsim olarak çok basit bir yöntem kullanılarak, sadece First Era (İlk Çağ), Second Era (İkinci Çağ), Third Era (Üçüncü Çağ) demekle yetinmişler. İlk çağda herhangi bir yönetim biçimi seçemiyor olmamıza rağmen, diğer iki çağda devletimizin gideceği yolu kendimiz seçiyoruz. Teknoloji ağacında çağların dışında gelişmelerimizi yapacağımız dört ayrı kol var. Bunlar oyunda Resource Branch (Kaynaksal Branş), Military Branch (Askeri Branş), Political Branch (Politik Branş) ve Commercial Branch (Ticari Branş). Ben anlatım sırasında Türkçelerini kullanacağım. Fakat şöyle bir olay var ki, bu kollar düzenli olarak ilerlemiyor. Askeri bir gelişmeyi yaptıktan sonra bir diğer askeri gelişmeyi yapmak için, mesela kaynaksal bir gelişmeyi yapmanız gerekebiliyor. Bu branşlara tek tek değinelim ve oyundaki gelişmeleri inceleyim. Hangi gelişme hangi sonuçları getiriyor, gelişmelerden sonra hangi bina ve üniteler aktif hale geliyor ve hangi diplomatik seçenekler açılıyor inceleyelim


« Son Düzenleme: 13 Mart 2008, 23:33:47 Gönderen: bozkirsovalyesi »
NE MUTLU İNSANIM DİYENE
Bir Zincir Yitirenler Bir Dünya Kazanacak...

*

Çevrimdışı mingle

  • **
  • 195
Ynt: Imperial Glory rehber çıkmıştır.
« Yanıtla #1 : 11 Mart 2008, 18:45:14 »
FIRST ERA (İLK ÇAĞ)

Tüm kollardaki gelişmeler karışık olarak karşımıza çıkacak olmasına rağmen ben anlatımda kolaylık olsun diye branşların içinde sırayla anlatıyorum.


Kaynaksal Branş: İlk olarak tüm gelişmelerin ilk ve mecburi olan bir gelişmeyle başladığını söylemem lazım. Bu branşın ilk gelişmesi;

Food Preservation (Konserve üretimi): Rations Warehouse (Ambar) binası üretimini aktif eder. Ambar binası sayesinde ürünler depo edilebilir. Bu gelişmeden sonra iki kola ayrılıyor.

1.si Circluar Saw (Dairesel Testere): Kereste Fabrikası binası üretimini aktif eder. Kereste fabrikası Raw Materials Production'u (Ham madde imalatını) %50 arttırır.

2.si Vaccination (Aşı): Sağlığın artmasını sağlar ve Local Hospital (Yerel Hastane) binasını aktif eder. Bu bina sayesinde nüfus artışı %50 hızlanır. Bu iki gelişmeyide yaptıktan sonra çıkan gelişim;

Basic Education (Temel Eğitim): Bilimsel gelişimi sağlar ve Primary Schools (İlkokul) binasını aktif eder. Bu bina sayesinde teknoloji ağacında gelişmeler için kullanmış olduğumuz gelişme puanı, o an için gelişme puanı %50 artar.

Bu noktadan sonra kaynaksal branşta yapılabilecek tek gelişme ise çağ atlamadır. Fakat çağ atlamadan önce gerekli olan diğer branşlardaki gelişmeleri e yapmak gerekir.

Askeri Branş: İlk gelişmesi;

Officer Training (Görevli Memur Eğitimi): Bu gelişme sayesinde komutanlar üretebiliriz. Bu gelişmeden sonra Military Academy (Askeri Akademi) binası yapabiliyoruz. Bu bina sayesinde üst düzey askerler ve milis askerleri (piyade, süvari vs.) üretebilirsiniz. Bundan sonra gelişme iki ayrı kola ayrılıyor.

1.si Basic Cavalry (Temel Süvari Sınıfı): Bu gelişim sayesinde Basic Stables (Temel at ahırı) binası üretebiliyoruz. Bu bina sayesinde Lancers (Mızraklı süvari) ve Hussars denilen arbedelerde çok faydalı olan bir askeri birim üretebiliyoruz (veya eşdeğer bir askeri birim. Bazı devletlerde değişebiliyor). Bu askerler savaşta esir alabiliyorlar.

2.si Basic Infantry (Temel Piyade Sınıfı): Bu özellik sayesinde Basic Barrack (Temel Baraka) binası aktif olur. Bu binada hem silahlı çatışmalarda hemde arbedelerde kullanılabilen Line Infantry (Hat Piyadesi), hem de Light Infantry (Hafif Piyade) üretebiliyoruz.
Bu iki gelişmenin ardından çıkan gelişme;

Artillery Industry (Ağır Silah Endüstrisi): Bu gelişme ile çıkan bina Basic Foundry (Temel Dökümhane). Bu bina sayesinde 6 Pounds Cannon (6 karışlık top), Howitzer (Havan Topu) ve sadece Great Britain'e özel olarak dar alanlarda etkili bir silah olan Congreve Rosket üretebiliyoruz. Ayrıca bu gelişmeyi yaptıktan sonra savaşta düşmanların ağır silahlarını da ele geçirebiliyoruz. Bundan sonraki gelişme Kaynaksal Temel Eğitim özelliğini de yaptıktan sonra çıkan bir özellik olan;

Navy Infastructure (Deniz Kuvvetleri Yapı Tesisi): Bu gelişme sayesinde askeri liman (Military Harbour) yapabiliyoruz. Bu liman sayesinde Sloop denilen gemiyi üretebiliyoruz. Ayrıca bu gelişme sayesinde gemileri ele geçirme özelliği de aktif olur.

Tactical Manoeuvres (Taktik Harekat): Bu gelişme sayesinde ordunun tüm birimleri eğitimli askerler halini alır. Askerlerin meydan savaşlarına karşı dayanıklılığı ve yaptıkları saldırılarda verdikleri zararlar artar. Kumandanları Albay rütbesine yükseltir. Yeni yapılacak her üniteyi temelden orta dereceye yükseltir.


Politik Branş: Bu branşın ilk gelişmesi;

Peaciful Annexation (Barış Kurma): Bu özellik sayesinde konsolosluk binası aktif hale gelir. Ayrıca Commercial Treaty (Ticari Anlaşma) diplomatik seçeneği aktif olur. Konsolosluk binasını kurduğumuz ülkenin bize olan sempatisi %5 artar. Bu noktadan sonra yapmamız gereken ticari gelişmeler var. Bu gelişmeden sonraki ilk gelişme ise Ticari bir gelişme olmasına karşın Politik gelişmenin 2. kolu durumunda olan;

Harbour Ifrastructure (Liman Yapı Tesisi): Bu gelişme ile ticari yollarımız belirlenir ve Tüccar Limanları aktif olur. Tüccar limanları sayesinde ticaret için kullanılan Brigantines üretebiliriz. (Bu gelişme ticaridir.)

Journalism (Gazetecilik): Bu gelişme sayesinde Newspaper Office (Gazete Ofisi) binası aktif olur. Bu bina sayesinde halkın yönetiminize ve devlete olan sempatisi %10 artar. Bu binayı yapabilmek için konsolosluk binası yapmış olmanız lazım. Ayrıca bu gelişme ile Improve Relations (İlişki Güçlendirme) diplomasi seçeneği aktif olur.

Secret Service (Gizli Servis): Bu gelişme sayesinde istihbarat departmanı (Department of Information) kurulabilir. İstihbarat departmanı sayesinde etki alanınız Level 2'ye yükselir.


Ticari Branş: İlk gelişmesi;

Trade Infrastructure (Ticari Altyapı): Bu gelişme ile bizim uzun vadeli ticari gelişimimiz açılmış olur. Ayrıca Trade Branch (Ticari Şube) binasını aktif eder. Bu bina sayesinde, bir bakıma ticari gelişimimiz mümkün olan en büyük değere %33 yaklaşmış olur. Bu andan sonraki 2. gelişme Politik branşın içinde yapıldığından. Doğrudan 3. gelişmeye geçilir. Bu gelişme;

Market Reform (Market Reformu): Bu gelişme sayesinde Department of Trade (Ticaret Departmanı) binası aktif hale gelir. Bu bina sayesinde iç ticaret %33 daha gelişmiş bir şekilde tesis edilir. Ayırca bu özellik sayesinde Right of Passage (Geçiş Hakkı) diplomasi seçeneği aktif hale gelir. Bu noktadan sonra ilk çağda geriye sadece çağ atlama seçeneği kalır.

SECOND ERA (İKİNCİ ÇAĞ)

İkinci çağa geçtiğimizde kendimize bir yönetim şekli seçmemiz gerekiyor. İstersek Democratic (Demokratik), istersek Autocratic (Otoriter) bir yönetim biçimini seçebiliriz. Bunlar arasında sadece 2 gelişmede fark var. Bunun dışında diğerleri aynı (Demokratik olanı anlatacağım ve farklılığın olduğu yerleri bildireceğim). Bu noktadan sonra;


Kaynaksal Branş: Bu branşın ilk gelişmesi;

Modern Agriculture (Modern Tarım) : Bu özellik sayesinde Subsidised Farms (Mali destek sağlanmış tarlalar) aktif olur. Bu tarlalar sayesinde yiyecek artışı %50 hızlanır. İki koldan devam ediyor gelişmeler.

1.si Steam Pumps (Buhar Pompası): Water Pumps (Su Pompaları) yapılır ve bu sayede sel problemleri ortadan kaldırılmış olur. Bunun dışında bu gelimeden sonra, Deep-Shaft Mine (Derin Şaft Madeni) kurulabilir. Bu maden sayesinde hammadde üretimi %75 artar. Kereste fabrikası kurulmuş olmalıdır.

2.si Healthcare Programme (Sağlık Programı): Bu gelişme nüfusun sağlığını arttırır. Modern Hospitals (Modern Hastene) binasını aktif eder. Bu bina sayesinde nüfus artışı %75 hızlanır. Bu iki gelişmeden sonra çıkan gelişme;

Modern Education (Modern Eğitim): Nüfusun okur-yazarlık oranı artar. Ayrıca Specialised School (Özel Okul) binasını aktif eder. Bu bina sayesinde araştırma puanı %100 artar. İlk okul yapılmış olmalıdır. Bu dakikadan sonra yapılması gereken Askeri gelişmeler var. Bunlardan sonraki gelişme ise;

Taxation System (Vergi Sistemi): Sadece Demokraside çıkar. Tax Collection Buildings'i (Vergi Toplama Binası - Vergi Dairesi) aktif eder. Bu bina sayesinde bir bölgeye ait gelir artışı %50 yükselir. Otoriter yönetimde ise bunun yerine askeri bir gelişim olan Surgery (Cerrahlık) çıkar. Bu gelişme sayesinde Military Hospital (Askeri Hastane) binası aktif olur. Bu sayede ise askerlerin sağlıklı olması ve savaşta yara alan askerlerin tedavisi sağlanmış olur. Bu noktadan sonra kaynaksal tek gelişim olarak çağ atlamak kalıyor.


Askeri Branş: Bu branşın ilk gelişmesi;

Advanced Officer Training (Gelişmiş Görevli Memur Eğitimi): Bu gelişme ile süvarilerin saldırılarda verdiği zarar artar. Adcanced Military Academy (Gelişmiş Askeri Akademi) binası aktif olur. Savaşlarda çift sıra şeklinde dizilme aktif olur. Bu bina sayesinde albay üretilebilir ve garnizon birlikleri için 12 boşluk açılır. İki kola ayrılır;

1.si Advanced Cavalry (Gelişmiş Süvari Birliği): Bu gelişme ile Advanced Stables (Gelişmiş At Ahırı) aktif olur. Bu bina sayesinde Dragoons adlı askeri birim veya aynı değerde bir askeri birim üretilebilir(Milletlere göre değişebiliyor).

2.si Advanced Infantry (Gelişmiş Piyade Birliği): Bu gelişme sayesinde savaşlarda dairesel diziliş aktif olur. Advanced Barrack (Gelişmiş Baraka) binası aktif olur. Bu bina sayesinde Grenadiers (Bombacı piyade) ve Elite Light Infantry (Seçkin Hafif Piyade) birimleri üretilebilir. Bu noktadan sonra kollar düzensiz olarak ayrılıyor. Bu sebeple zaman sıralamasına göre anlatmaya devam edelim.

Organised Navy (Organize Deniz Kuvvetleri): Bu gelişme ile Military Port (Askeri Liman) aktif olur. Bu liman sayesinde Frigate (Fırkateyn) gemileri üretebiliriz. Bu bina güçlü bir deniz kuvveti kuruluşu için çok önemli bir kilometre taşıdır (oyundaki ifadeyle).

Naval Manouvres (Deniz Manevraları): Bu gelişme ile büyük denizlerde yapılan savaşlarda kullanılabilecek daha fazla taktiğe sahip oluruz. Ayrıca Naval Academy (Deniz Kuvvetleri Akademisi) binası aktif olur. Bu bina sayesinde üretiecek olan tüm deniz ünitelerinin level'i medium'a yükselir.

Strategic Manouvres (Stratejik Manevralar): Zırhlı araçlar için çarpışma ve eğitim alanını açar. Firing Ranges (Atış Alanı) açılır. Birlikleri medium'dan kıdemliye yükseltir. Albayları General rütbesine yükseltir. Training Camps yapılmış olmalıdır. Bu noktadan sonra yukarıda anlatmış olduğum otoriter yönetimde çıkan Surgery gelişmesi var.

Ticari Branş: Bu branşın ilk gelişmesi;

Foreign Policy (Dış Politika): Bu gelişme sayesinde Trade Bureau (Ticaret Masası) kurulur. Ticari casusluk aktif olur. Bu sayede diğer ülkelerin ticari hareketlerini izleyebiliriz. Ticaret masası (bürosu) sayesinde ticari alan kullanılırlığı %66 artar.

Industrialised Ports (Endüstriel Limanlar): Bu gelişme sayesinde Merchant Port (Tüccar Limanı) kurulabilir. Bu gelişme ülkedeki limanları endüstriel yapar. Tüccar Limanı sayesinde Packets (Posta Gemisi) üretilebilir.

Bu noktadan sonra kollar yine düzensiz olarak ayrılıyor. Gelişmeleri yine zaman sıralamasına göre anlatmaya devam edelim.

Market Network (Market Ağı): Bu gelişme ile Loan of Armies (Ordu Kiralama) aktif olur. Trade Network (Ticaret Ağı) kululur ve bu sayede ticaret %66 gelişir.

Custom Duties (Gümrük Harcı): Bu gelişme sayesinde Border Posts (Sınır Kışlası) kurulur. Bu bina sayesinde ülkenin geliri %25 artar.

Coastguard (Sahil Güvenliği): Bu gelişme ile Argend Lighthouse (Deniz Feneri) aktif olur. Deniz feneri, deniz görüşünü level 1 yapar.

Smuggling (Kaçakçılık): Bu gelişme ile (nasıl gelişmeyse artık) Black Market Warehouse (Karaborsa Ambarı) aktif hale gelir. Yasaların dışında kalan ticari işlerin bir bakıma yürütülmesini sağlar. Bu bina sayesinde engellenmiş ticari alanın gelişimi %50 artar.


Politik Branş: Bu branşın ilk gelişmesi;

Culturel Influence (Kültürel Tesir): Bu gelişme sayesinde galibiyet alınan bölgelerde, kendi kültürünüzü yayma şansınız artar. Ayrıca Military Aid (Askeri Yardım) diplomasi seçeneği aktif hale gelir. Bu gelişme ile Culturel Centre (Kültür Merkezi) binası aktif olur. Bu binayı kurduğunuz bölgede, ülkenize olan sempati %20 artar. Daha önceden gazete binası kurulmuş olmalıdır.

Foreign Investments (Yabancı Yatırım): Dış ülkelerdeki ekonomik yatırımlara el atarak, o ülkedeki ekonomik seviyenizi yükseltmenizi sağlar. Hedef ülkeye Infrastructure (Altyapı Tesisi) binası kurulmalıdır. Bu bina sayesinde binanın kurulduğu bölgede, ülkenize olan sempati her turn'de %0,5 artar. Fakat bu sadece Demokratik yönetimde yapılabilir. Autocratic yönetimde ise Propaganda gelişmesi yapılır. Bu gelişme ile adından da anlaşılabileceği gibi diğer ülkelere karşı propagandalar yapılabilir. Bu gelişme ile Army Bulletin (Ordu Bildirisi) aktif olur. Bu sayede otomatik olarak ülkenize olan sempati %5 artar ve her nereye bunu kurduysanız orada her turnde %0,3 artar. Bu iki gelişme için de konsolosluk binası gereklidir.

Spy Network (Casus Ağı): Bu gelişme sayesinde Ministry of Foreign Affairs (Dış İşleri Bakanlığı) kurulabilir. Endüstriyel casusluk yapmaya imkan tanır. Bu bina sayesinde Ülkenizin etki alanı level 3'e yükselir. İstihbarat departmanı kurulmuş olmalıdır.

Tüm bu gelişmeler tamamlandıktan sonra 3. çağa geçebilirsiniz.

THIRD ERA (ÜÇÜNCÜ ÇAĞ)

Bu çağa geçtiğinizde devletinizin tam olarak nasıl yönetileceğini belirleyebiliyorsunuz. 4 seçeneğiniz var. Bunlar Republic (Cumhuriyet), Absolute Monarchy (Katı Monarşi), Constitutional Monarchy (Yapısal (Anayasal) Monarşi), Dictatorship (Diktatörlük). 3. çağa geçtiğimizde bunlardan birini seçerek yolumuza devam ediyoruz. Bu yönetim biçimlerinin her birinde aynı olan gelişmeler ile farklı olan gelişmeler bir. Yani bir gelişme iki tanesinde aynı ise diğerlerinde de aynı, eğer farklıysa diğerlerininki de farklı oluyor. Zaten kaynaksal bir gelişme diğer hepsinde farklı, bunun dışında sadece farklı olarak gelişen özellikler politik olan özellikler. Geri kalan tüm özellikler her yönetimde aynı.

3. çağdaki gelişmeler çok ama çok karışık olduğundan burada tek tek özelliklerini yazmayacağım. Çünkü bu gerçekten kafanızın karışmasına sebep olacaktır. Bunun yerine Tarihsel sırasına göre isimlerini ve o gelişmeyle hangi binaların aktif olduğunu yazacağım (1.si gelişme, 2.si bina ismi olarak). Zaten isimlerinden az çok anlayacaksınızdır. Fakat bilinmesi gereken bir şey var; burada yapılan gelişmelerin bir kısmı bir önceki çağdaki gelişmelerin, modernleştirilmiş veya daha da geliştirilmiş hali olarak karşımıza çıkıyor. Özellikle askeri gelişmelerde.


Kaynaksal Branş:

- Agrarian Reform (Tarım Reformu) - Ministiry of Agriculture (Tarım Bakanlığı)
- Modern Smelting - Steel Mills
- Recruiting Programme (Asker Alma Programı) - Enlistment Offices (Kayıt Bürosu)
- Advanced Education (Gelişmiş Eğitim) - Universities (Üniversiteler)

Bu noktadaki gelişim tümünde farklı.Burada sadece Republic için olan gelişme Kaynaksal o da:
- Taxation Reform (Vergi Reformu) - Treasury Department (Hazine Müsteşarlığı).
Diğerlerinde ise Political.


Askeri Branş:

- Elite Infantry - Elite Barrack
- Elite Cavalry (Seçkin Süvari) - Elite Stables
- Artillery Mass Production (Ağır silah seri üretimi) - Elite Foundries (Seçkin Dökümhane)
- Modern Navy (Modern Deniz Kuvvetleri) - Military Dockyard (Askeri Tersane)
- High Command (Yüksek komuta kademesi) - Elite Military Academy (Seçkin Askeri Akademi)


Ticari Branş:

- Economic Reform (Ekonomi Reformu) - Trade Embassy (Ticari Ateşeli Binası)
- Modern Ports (Modern Limanlar) - Merchant Dockyard (Ticari Gemi Tersanesi)
- Naval Reconnaissance (Deniz Gözlem) - Fresnel Lighthouse
- Piracy (Korsanlık) - Hidden Wharves
- Stock Market (Hisse senedi piyasası) - Stock Exchange (Borsa)
- Custom Survelliance (Gümrük Gözlem) - Custom Department (Gümrük Müsteşarlığı)
Politik Branş: Bu Branştaki gelişmelerin büyük bir kısmı tüm yönetim biçimlerinde farklı olduğundan ayrı ayrı ele alıyoruz:

Republic:

- Secret Police (Gizli Polis) - Police Station (Karakol) (Bu gelişme hepsinde var fakat, farklı yerlerde çıkıyor)
- Subversion Techniques - Resistance Cell ve Counter Espionage (Karşı Casusluk) (Bu iki özellik tüm yönetim biçimlerinde var ve aynı yerde çıkıyor. Politik Branşta şimdiye kadar yazmış olduğum gelişmelerin hepsi tüm yönetim biçimlerinde var. O yüzden diğer yönetim biçimlerinin gelişmeleri arasında tekrar yazmayacağım)
- Income Tax (Gelir Vergisi) - Central Bank (Merkez Bankası)
- Protectionism (Himayecilik) - Trade Unions (Ticaret Sendikaları)

Absolute Monarchy: Enlightment (Kayıt), Land Registry (Tapu Kaydı), Volunteer Corps, Tithe (Yüzde 10 vergisi)

Constitutional Monarchy: Patronage (Himaye), Capitalizm (Kapitalizm), Industrial Revolution (Endüstri Devrimi), Liberalism (Liberalizm)

Dictatorship: Conscription, Nationalizm, Repression, Prefecture.


ohhh bea bitti teknoloji ağacı. yani işin özeti oyunda önem verilmesi ve ihmal edilmemesi gereken bi olay bu ağaç mevzusuher şeyi binaları, askerleri, diplomatik özellikleri burdan geliştirerk açacak ardından üretecek/kullanacağız. Hemen gözünüz korkmasın herşey yawaş yavaş gelişiyor.. bu geliştirmelerin hepsi birden önünüze çıkmıyor. hepsi zamanla ve anlaşılabilir ve ingilizce ile değil resim ile gösteriliyor. Oyunun menü tasarımları, ülkemizi yönettiğimiz, binalarımı yaptığımız, ticari, diplomatik bilimum her tür işimizi gördüğümüz harita falan gerçekten sade ve anlaşılabilir şekilde hazırlanmış. yani korkmaya gerek yok adamlar işi biliyor.

İşte küçük bir inceleme diye çıktım ama koca tam çözüm oldu be yav Benim amacım ilk kez oyuna giren birine oyuna girince bu ne yaa Bu nası olur? şu ne? Ve buna benzer tepkilerine derman ilk baştaki yabancılığını atabilmesini sağlayan/garanti eden bir rehber hazırlmaktı.. şimdi bakıyorumda daha fazlasını başarmışım herhal


yazımdaki bazı yerler alıntıdır.
Resimler haghu arkadaşım tarafından çekilmiştir yardımı için teşekküer ederim
rehber burda bitmedi daha kara ve deniz savaşlarını anlatıcağım umarım yardımcı olmuşumudur. Biraz fazla uzun kusura bakmayın
Saygılarımla...

« Son Düzenleme: 13 Mart 2008, 23:34:32 Gönderen: bozkirsovalyesi »
NE MUTLU İNSANIM DİYENE
Bir Zincir Yitirenler Bir Dünya Kazanacak...

Ynt: Imperial Glory rehber çıkmıştır.
« Yanıtla #2 : 11 Mart 2008, 20:30:12 »
teşekkür ederim rehber için, %100 yapınca bizim olan devlet %99 a düşebiliyor mu tekrar? bir devlet ile ilişkimiz 0 ise "kesinlikle" düşman mı olmuş oluyoruz, yoksa sadece kötü ilişki içinde olmamız da söz konusu mu?
« Son Düzenleme: 13 Mart 2008, 23:34:48 Gönderen: bozkirsovalyesi »
Cahillerle tartışmaya girmeyin, ben hiç kazanamadım.
  -Gazali

*

Çevrimdışı mingle

  • **
  • 195
Ynt: Imperial Glory rehber çıkmıştır.
« Yanıtla #3 : 11 Mart 2008, 20:46:40 »
1. sanmıyorum
2.düşman oluyorsun.
« Son Düzenleme: 13 Mart 2008, 23:34:59 Gönderen: bozkirsovalyesi »
NE MUTLU İNSANIM DİYENE
Bir Zincir Yitirenler Bir Dünya Kazanacak...

*

Çevrimdışı peymane

  • ***
  • 1642
  • Belki olur...
    • Belki olur
Ynt: Imperial Glory rehber çıkmıştır.
« Yanıtla #4 : 12 Mart 2008, 00:43:43 »
Ellerine sağlık, oldukça açıklayıcı, menü resimlerini falan çok beğendim. Diğer bilgilerin hepsini okumadım henüz, ama arşivliyorum bu bilgileri. Özellikle deniz savaşı hakkındaki kısmı 4 gözle bekliyorum...
« Son Düzenleme: 13 Mart 2008, 23:35:10 Gönderen: bozkirsovalyesi »
Elbette göklerin ve yerin yaratılması, insanların yaratılmasından daha büyük bir şeydir. Fakat insanların çoğu bilmezler. (Mümin 57)

*

Çevrimdışı balamirhun

  • *
  • 138
  • !!!I. Muraderik Barbarosa!!!
Ynt: Imperial Glory rehber çıkmıştır.
« Yanıtla #5 : 12 Mart 2008, 00:50:21 »
osmanlı nasıl alınıyor normalde seçilebilir devletlerde yok uz*
« Son Düzenleme: 13 Mart 2008, 23:35:20 Gönderen: bozkirsovalyesi »

Ynt: Imperial Glory rehber çıkmıştır.
« Yanıtla #6 : 12 Mart 2008, 07:47:35 »
malesef osmanlı seçilemiyor, ama dosyalarla oynanırsa bilemem.
« Son Düzenleme: 13 Mart 2008, 23:35:31 Gönderen: bozkirsovalyesi »
Cahillerle tartışmaya girmeyin, ben hiç kazanamadım.
  -Gazali

*

Çevrimdışı * Halife *

  • *
  • 12573
  • Tek tabanca...
    • Kişisel sitem
Ynt: Imperial Glory rehber çıkmıştır.
« Yanıtla #7 : 12 Mart 2008, 10:43:08 »
Bir tane Türk birimi yok. Hepsi arap diye başlıyor.
« Son Düzenleme: 13 Mart 2008, 23:36:01 Gönderen: bozkirsovalyesi »

Ynt: Imperial Glory rehber çıkmıştır.
« Yanıtla #8 : 12 Mart 2008, 15:28:21 »
Oyunda yerel birimlerde çıkarbiliyorsun tabi istenilen binaları yaptıktan sonra.

Ya bu oyun bana çok kolay gelmişti,hiç bir zorluk çekmemiştim,özellikle harita ekranında.
Savaş modu zevkliydi ama gerçekçilik yoktu,çok sınırlı birliklerle savaşıyorsun bu da sıkıyorsun bir süre sonra.

Oyunu sadece 1 ülkeyle bitirdikten sonra bir daha oyunu açmadım.Ama yinede zevkli bir oyun,hamlelerinizi özenle seçmeniz gerek.
« Son Düzenleme: 13 Mart 2008, 23:36:09 Gönderen: bozkirsovalyesi »
Bilinen herhangi bir şey, onu bilene, her zaman sistemli, kanıtlanmış, uygulanabilir ve doğruluğu besbelli gibi görünmüştür. Her yabancı bilgi sistemi de, aynı biçimde çelişkili, kanıtlanmamış, uygulanamaz nitelikte, hayali ya da gizemli görünmüştür.
Ludwik Fleck

*

Çevrimdışı peymane

  • ***
  • 1642
  • Belki olur...
    • Belki olur
Ynt: Imperial Glory rehber çıkmıştır.
« Yanıtla #9 : 12 Mart 2008, 19:03:04 »
deniz savaşlarında da mı zorlanmadın?
« Son Düzenleme: 13 Mart 2008, 23:36:20 Gönderen: bozkirsovalyesi »
Elbette göklerin ve yerin yaratılması, insanların yaratılmasından daha büyük bir şeydir. Fakat insanların çoğu bilmezler. (Mümin 57)