The Alans (Alanlar)

  • 59 Yanıt
  • 10264 Gösterim

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

Çevrimdışı brkkrsd

  • ***
  • 223
  • Valar Dohaeris
Ynt: The Alans (Alanlar)
« Yanıtla #20 : 19 Kasım 2014, 12:27:04 »
Bunlarda güzele benziyor.

Tam olarak İrani demek yanlış olur kanımca. Sarmatların Türk olduğuna dair de inanışlar mevcut. Çünkü ortaya çıktığı coğrafi yer; Türkler'in ağırlıklı olarak yaşadığı yerler.

Kültürleri de İslamiyet öncesi Türk kültürüne çok yakın aslında.


Süt kale'nin burcundayım.
Altınovaya bulut çökmüş, pamuk gibi.
Eski günler geri gelmiyor.
Bak ki Harput yok olmasın...


*

Çevrimdışı BalkaN WolF

  • ***
  • 31
  • POMAK
Ynt: The Alans (Alanlar)
« Yanıtla #21 : 19 Kasım 2014, 20:42:24 »
Bir milletin Türklüğünü konuştuğu dil belirler sarmatlar Turki özellik göstersede dillerinde Turki delile rastlanmamıştır irani bir halktır lakin Türk kültüründen etkilenmiş olmaları muhakkaktır.Alanlara gelirsek alanlar sarmat değildir alanların bugünki Kazakistan dan karadeniz kuzeyine göç ettikleri düşünülür ve Türk tanımlaması içinde yer alırlar.
« Son Düzenleme: 19 Kasım 2014, 20:46:22 Gönderen: BalkaN WolF »

*

Çevrimdışı cahman

  • **
  • 3427
Ynt: The Alans (Alanlar)
« Yanıtla #22 : 19 Kasım 2014, 21:48:36 »
Arkadaşlar Alanlar yani Sarmatlar İranidir ve tek tanrıya tapmazlar  tebessum*
Neye taparlar peki iranidir o dönemde sasanilerin neye taptıklarını biliyoruz :D . Yalnız zerdüştler falan deyince aklıma hz. ömerin filmi(türk yapımı olan) geliyo :D
NO FUTURE

*

Çevrimdışı ehl-i pak

  • ****
  • 48
  • Total War Türkiye
Ynt: The Alans (Alanlar)
« Yanıtla #23 : 19 Kasım 2014, 22:23:08 »
Zerdüştlerde tek bir tanrıya tapıyorlar. Hatta sahihmidir bilmem ama peygamberimizin ve hz.ömer'in zerdüşt'ün iranlılara kabul ettirdiği zerdüştçülük dininin bir süre bozulmadan kaldığını bu yüzden bir dönem bu dinin ''hak'' olduğunu söyleyen kaynaklar var. Zerdüştçülükteki ateş temizliği, saflığı sembolize eder. Bu dinin en büyük özelliklerinden birisi ise tarıma, ticarete, üretime ve temizliğe verdiği değerdir. İyi bir zerdüştün görevi toprağı güzelce ekip biçmek, dünyayı yaşanılır bir hale getirip doğadan en iyi mahsulü almaktır. Bu yüzden olacak ki iran 7.yüzyılda araplar tarafından fethedilene kadar kendi bölgesinin dışına çıkmasına izin verilmeyen insanlık tarihi boyunca görülmemiş eşsiz bir zenginlik yaşadı.
Imza Silindi - Yönetim

*

Çevrimdışı cahman

  • **
  • 3427
Ynt: The Alans (Alanlar)
« Yanıtla #24 : 20 Kasım 2014, 01:51:02 »
Son cümle hariç dediklerine katılyorum tbr*
NO FUTURE

*

Çevrimdışı * Halife *

  • *
  • 12574
  • Tek tabanca...
    • Kişisel sitem
Ynt: The Alans (Alanlar)
« Yanıtla #25 : 20 Kasım 2014, 03:37:49 »
Hatta sahihmidir bilmem ama peygamberimizin ve hz.ömer'in zerdüşt'ün iranlılara kabul ettirdiği zerdüştçülük dininin bir süre bozulmadan kaldığını bu yüzden bir dönem bu dinin ''hak'' olduğunu söyleyen kaynaklar var.

Hiç duymadım.

Bu arada ne "İrani" çok hebelesi dönüyor, sizlere demiyorum, bu kadar cengaver olsalardı veya baskın topluluk bugün belli bir bölgeye sıkışıp kalmazlardı. Konfederasyon olarak, yani birlikte yaşayan karışık unsurlar varsa da bu adamların Kuzey'de varlıklarını korumaları veya "net" bir şekilde İrani diyebileceğimiz kanıtlar bırakmaları gerekiyordu. Ben İran kökenlilerin ne doğuya ne kuzeye gittiğine inanmıyorum, tahsilatım gereğince tabi. Adamlar sadece oldukları bölge, Anadolu ve işte Yunanistan'a taşmışlar. Kısacası modern tabirle Orta Doğu'dan ileri gitmemişler.

Alanlar için Wiki'de neredeyse her cümlesi kaynaklı bir yazı var http://tr.wikipedia.org/wiki/Alanlar bir Çin bir de İngiliz kaynaklı akademik kitaba göre Alanlar Türk. Kısacası ben bıktım şu İrani mevzusundan. Ha Türk ha Pers ne farkeder? Tarihi bilgi, gerçeği bilmek çok şey farkettiriyor. Mevzu bu ben üstünlüğü fazlieti ırka gene bağlamıyorum. Sadece "ne la bunlar bilmek istiyorum" diyorum :)

Mesela Kimmer ve İskitler hakkında bilgileri Hipokrates ve Heredotos'dan ediniyoruz. Bunların konar göçer olduğu, göçebe savaşçı oldukları, yaylak kışlakları olduğu, at arabalarının vagon şeklinde olduğu, paso et yedikleri, at sütü kullandıkları... Tonla bizi anlatan tanımlar var.

Kadınlara da bakalım. İskit kadınlarının savaş alanında 3 erkek başını komutanına getirmedikçe evlenemeyeceği gibi bir gerçek var. Persler'de kadın en fazla bu kadar cengaverliği efsanelerde gösterir. Ben hiçbir yerde okumadım kadınlarının da erkekleri kadar cengaver olduğunu.

Atlı ve yaya olarak ok kullanmakta ustalar, Yunan kaynaklarında bu ustalığa dair örnekler var.

Kısacası Kimmer ve İskitler için Türk dememizin, argümanları var. İnançları, hayat tarzları gibi öğeler Orta Asya Türk devletleriyle benzer ya da aynı. Ayrıca İran'daki Sus şehrinde bulunan bir çivi yazısında İskitçe kelimelerin Türk lehçesine çok yakın oluşu büyük bir argümandır. Bu kelimelere birkaç örnek:

Tabiti - Tapmak
Papaios - Baba
Api - Ebe

Bu adların tanrı adları olduğunu söyleyen de var. Mesela Api toprak ana, bağ kurun ebe doğuma vesile olur. Neyse ince tafsilata girmeye gerek yok.

Benim okudum akademik kitapların çoğunda kesinlik ifadesi yok. Sadece Türk diyen de var İrani diyen de var, karışık bir konfederasyon diyen de. Ama "şuur" açısından yeter ulan dedirtiyor "irani" iddiası. Perslerin kavim olarak karakteristik özellikleri bu Kimmer, İskit ve hatta konumuz olan Alanlarla zerre bağdaştıramıyor beynim.

İskitler, Altay Dağları'ndan Tuna'ya kadar geniş bir bölgede varlık göstermişlerdir. Bunların İran tarafında yaşanlarının bölgedeki unsurlarla karışık bir federasyon oluşturması ile koca siyasi sınıra hükmeden asıl unsur için genelleme yapmaya yetmez.

Yılmaz Nevruz, Ahmet Tağaşgıl, Taner Tarhan ve İlhami Durmuş kitaplarına/araştırmaların bakabilirsiniz İskit, Kimmer ve Alan (+Roksolanlar) için.

Gece gece :D iyi yazdırdınız bana ha.
« Son Düzenleme: 20 Kasım 2014, 03:38:47 Gönderen: * Halife * »

*

Çevrimdışı cahman

  • **
  • 3427
Ynt: The Alans (Alanlar)
« Yanıtla #26 : 20 Kasım 2014, 12:21:34 »
      Bu saydığın argümanların hiç birisi alanları türk yapmaz ama :D . Şöyle örnek vermek gerekirse moğollarda neredeyse bizler gibi(bizler derken orta asya türklerinden bahsediyorum) yaşıyorlar ama onlara Türk diyemeyiz dimi? Yani toplumların yaşayış tarzları kültürleri onları bir millete aidiyet yapmaz. Diğer argümanın dil konusu da sıkıntılı malum yine toplumlar birbirlerinden sürekli etkilenerek birbirine yakın kelimeler kullanmışlardır. Hele ana baba gibi kelimeler pek çok dilde birbirine çok yakınlar. Ayrıca Türkiye türkçesini ele alırsak kullandığımız bu dilin yüzde 40'ını farsça kökenli kelimeler oluşturuyor o zaman bizde Persmiyiz Farisimiyiz? Tabi yakşalış 1500 sene öncesinde toplumlar bizim kadar içi içe kaynaşık ve entegre değildi lakin onlarında birbirlerinden kelimeler devşirmesi oldukça olağandır.

      Ama derseniz peki senin İrani olduklarına dair kanıtın ne? Yok. Hiç bir şey diyemem sadece genel görüş olduğu için İrani olmalarının muhtemel olduğunu söyleyebilirim.
NO FUTURE

*

Çevrimdışı Çağrı Beg

  • ?Reis-ül Küttab?
  • ***
  • 1137
  • İnsanı ölümden eceli korur.
Ynt: The Alans (Alanlar)
« Yanıtla #27 : 20 Kasım 2014, 12:52:14 »
Ben Sarmatların direk İrani bir halk olduğunu düşünüyorum.
Alanların da Karadenizin kuzeyindeki barbarların (büyük çoğunluğu Türk) etkisinde kalmış aslen İrani bir halk olduğunu düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 22 Kasım 2014, 02:29:26 Gönderen: Çağrı Beg »
Caesar dedi ki: "Eski Roma yasasını yıkmadıkça onun yönteminde payıma düşeni yapamam. Tanrıların bana bağışladığı yetenek hiç meyve vermeden kurur gider."
Ama Pompeius şöyle dedi: "Yasa herşeyin üstündedir. Yasayı çiğneyenin sonu ölümdür." Caesar şöyle yanıt verdi: "Yasayı kaldırıyorum. Gücü yeten varsa buyursun öldürsün beni."
Caesar yasayı kaldırdı.

*

Çevrimdışı ehl-i pak

  • ****
  • 48
  • Total War Türkiye
Ynt: The Alans (Alanlar)
« Yanıtla #28 : 20 Kasım 2014, 14:38:06 »
İman edenler, Yahudiler, Sâbiîler, Hıristiyanlar, Mecusîler ve şirke sapanlar arasında Allah, kıyamet günü ayrım yapacaktır. Allah, her şey üzerine Şehîd'dir, tanıktır. (Hac suresi 17.ayet)

Görüldüğü gibi Allah mecusiliği yahudilik hristiyanlık ve sabiilik gibi "Samî/Semavi/İlahî" dinler arasında sayıyor ve putperestlerden ayırıyor. Doğu İran?da yaşamış olan Zerdüşt, esasında bir reformcudur. Onun mesajı, daha önceki dînî tecrübeye birçok yönden muhaliftir; zira o bir monoteisttir.
Ahura Mazda, Yüce Rabb?dir ve bütün zıtlıkların yaratıcısıdır. Zerdüşt, herşeyin yaratıcısı olan, insanlara iyilik yapan tek bir Tanrı?nın, Ahura Mazda?nın (Hürmüz?ün) peygamberidir. Rivayete göre kitap kendisine, Yüce Tanrı Ahura Mazda tarafından vahyedilmiş ve o da dini yaymak için halka vaazlarda bulunmuştur. Zerdüşt peygamber, daha önceki dini arıtıp temizlemiş, İran çok-tanrıcılığını, tek-tanrıcılığa doğru yöneltmiş ve çok yüksek bir ahlâkın kurallarını koymuştur. Kitap, peygamberlik, âhiret inancı ve tektanrıcılık görüşleriyle Zerdüştlük, ilâhî bir dinin temel vasıflarını üzerinde taşımaktadır.

Hz.Ali, Zerdüştlük dininin sapmasını şöyle tahlil ediyor: ?Zerdüştlük başlangıçta kitap ve risalet sahibi, hak bir dindi. Aç gözlü güçlülerin ve zorbalığı destekleyenlerin elleriyle, zamanla tahrif edilmiştir.? Sâsânîler devrinde Zerdüştlük, düalist bir özellik kazandı. Başlangıçta Ahura Mazda?nın sıfatları olarak kullanılan bazı kelimeler, sonraları özel isim olarak algılanmış ve ayrı zâtlar olarak görülmüş; böylece başka tanrılar ortaya çıkmış ve Zerdüştlük, bir şirk dini haline gelmiştir. İran'ın fethinden sonra araplar bu dini incelediler ve zerdüştlüğün de ilahi bir din olabileceği kanısına vardılar. İslam bilginleri zerdüştlerin dini kitaplarında Hz.Peygamber'in müjdelendiğini örnekler vererek iddia ettiler. İddiaya göre zerdüşt son bir peygamber geleceğini ve adının Saoşyant olacağını söylemişti.

 ?Adı Muzaffer, Saoşyant ve Astuat-erate olan.O, bedenli bir varlık olarak, putperestlerden gelecek bir tahribe karşı duracaktır.? Bu ifade, Muhammed?den başka hiçbir peygambere bu kadar uymaz. Onun hayırlı ve muzaffer oluşu, Mekke?nin fethinde belli olmuştur. O, bütün insanlara rahmet olarak gönderilmiştir (Enbiyâ 21/107).

Göçebe kavimlerin türk olup olmaması konusu ise artık çok sıktı. Cumhuriyetin ilanından sonra sadece 15-20 sene boyunca bu konuda eksik arkeolojik, etimolojik araştırmalar yapıldı daha sonra gelen dünyaca ünlü tarihçilerimiz bile sadece bu eksik bilgileri temel alarak tezlerini kurdular hala da kurmaya devam ediyorlar. Kalkıp aykırı birşey söyleyince en ciddi hatta batı hayranı diyebileceğimiz bilim adamı bile sadece bu verilerle eğitim almış olduğu için hemen bir reddiye kaleme alıyor. Her ata bineni, demir dövüp ülke fethedeni türk görmek, türk ilan etmek gibi bir hastalığımız var maalesef. Avrupa Hunları ile Orta Asyada ki hiung-nu lar arasındaki özdeşliğe, akrabalığa, benzerliğe ve yahut ilişkiye dair en ufak bilimsel bir kanıt olmadığı halde çinliler geldi hiungnuları yıktı, yıkılan bu kavmin bir kolu hazar denizinin kuzeyine göçtü 375 yılına gelindiğinde ise gitti avrupaya daldı diye masalvari şeyler üniversitelerde hala okutuluyor. Ben türk dediğimiz kavmin onu ele veren en belirgin özelliğinin dil ve göçebe yaşamı olduğunu savunuyorum. Bugün türkler göçebe olmadıkları için gen havuzları değişmiş durumda. Avrupadan hatta italyadan yunanistandan gelen genlerin toplamı orta asyadan miras kalan genlerimizden daha fazla. O zaman yeni türk tarih tezi araştırmaları kavimlerin türk olup olmadığını araştırırken dillerine baksın yetet. Eğer araştırma konusu olan kavimlerin dilleri bir türk diliyse türk kabul edilsin, türk diline benziyorsa akraba yada etkileşime geçilmiş halk, dilleri türk ama yaşayışları eldeki türk kavmi prototipine uymuyorsa bu kavmin türk olup olmaması değil türklerin bu kavimden olup olmaması sorgulanmalı bence.

Türkçe konuşmayan hanedan türk değildir, halkı türkçe konuşmayan ülke türk yurdu değildir. Selçuklu hanedanı farsça konuşuyordu ancak halkın dili türkçeydi o yüzden selçuklular türk devletidir diyoruz. Ama yıl olmuş 2014 hala ne diye ısrarla babürleri türk sayıyoruz? Babür şah 1538 senesinde öldüğünde hintçeyle karışmış çağatayca konuşuyordu. Çağatayca zaten moğolca türkçe arapça ve farsçanın karışımı bir dil. Babürden sonra gelenler ise türkçe konuşmayı bıraktılar bugün pakistan'ın ana dili olan urducanın biraz daha türki öğeleri ağırlıklı bir dil konuşmaya başladılar. Ancak hindistandaki halk 500 den fazla farklı dil konuşuyordu. Neymiş o zaman? Babürlere ya da memlüklere olduğu gibi türk diyemezsin o artık ayrı bir prototiptir. Türk kelimesini dahi göktürkleri yöneten hanedan kendi aşiretinin adı olarak kullanıyor, uygurlar göktürkleri yıktıklarında türkleri esir ettim mallarına el koydum ülkelerini fethettim diye çin imparatoruna rapor veriyorken yani türk ismi tarihte göktürk hanedanının aşiretinin adıyken tüm göçebelere türk demek nedir?

Ben göktürklerin akrabası olan uygurların ve diğer oğuz boylarının üst kimlik olarak türk ismini kullanamayacakları fikrindeyim. Artık bilimsel olarak türk denilen tüm bu halkların ortak üst bir ismi oluşturulmalı. Zira türk dediğimizzde artık türkiye türkleri ve farklılaşmış olmalarına rağmen azerbaycan türkleri anlaşılıyor. Bunun dışında türk dünyasının diğer %45-50sini meydana getiren ve tarihte selçuklular ile osmanlılar dışındaki diğer tüm türk devletlerini kurmuş bulunan ancak bizim ısrarla anadoludaki türkün kendi künyesi olan ''türk'' adını onlarada yakıştırdığımız halklar var. Belkide türkler, uygurlar ve diğer onlarca oğuz boyları oğuz han diye destanlaşan mete han'ın halkı olan hiungnulardan türediler. Tüm bu yazdıklarımın yanisi olarak diyorum ki hunlar, göktürkler, uygurlar, babürler, osmanlılar, timurlar, avarlar, türgişler, bulgarlar, macarlar, peçenekler, alanlar, iskitler, kumanlar aslen türk değildiler tüm bu halkların ortak atası hiung-nu'lardı ve tarih boyunca yaşamış bizim türk dediğimiz tüm halklar aslında hiungnuların torunlarıydılar.
Imza Silindi - Yönetim

*

Çevrimdışı Çağrı Beg

  • ?Reis-ül Küttab?
  • ***
  • 1137
  • İnsanı ölümden eceli korur.
Ynt: The Alans (Alanlar)
« Yanıtla #29 : 20 Kasım 2014, 15:24:34 »
Yanlış anlama da sen çoooook yanlış gelmişsin kardeşim. İlk cümleyi okuduktan sonra dayanamadım cevap yazmaya karar verdim gerisini okumadım ama yazdıktan sonra okuyacağım muhakkak.
Sayende gerçekten Kuran'ı değişik yorumlayarak yanlış anlaşılmalara zemin hazırlayanların bunu nasıl yaptıklarını çok iyi anladım. Bu sözüm sana değil genel konuşuyorum.

"İman edenler, Yahudiler, Sâbiîler, Hıristiyanlar, Mecusîler ve şirke sapanlar arasında Allah, kıyamet günü ayrım yapacaktır. Allah, her şey üzerine Şehîd'dir, tanıktır." (Hac suresi 17.ayet)

Burdan zerdüştlüğün semavi bir din olduğunu anlamak için olaya taraflı bakmak lazım. Burada bu ayetin 30 farklı meali var.
http://www.kuranmeali.org/22/hacc_suresi/17.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx

Bu ayette Allah(c.c.) bütün insanlığı kastediyor o dönem mevcut inanışları örnek veriyor. Müslüman, yahudi, hristiyan, sabii, mecusi ve paganları sıralayıp kendisinin kıyamet günü bunlar arasında ayırt edici hükmü vereceğini söylüyor. Her ne olursalar olsunlar Allah(c.c.)'ın her şeye tanık olduğunu söylüyor.

Sen Türkçe yorumlayıp mecusilerden sonra "ve" bağlacı geldiği için "ve" den öncesini islam, hristiyanlık, musevilik gibi semavi saymışsın. Böyle bir saçmalık olabilir mi? Ben zerdüştlük semavidir veya değildir demiyorum ama bu ayetten o anlam çıkmaz. Lütfen kendin neye inanırsan inan ama insanları yanlış yönlendirme.
« Son Düzenleme: 20 Kasım 2014, 15:29:05 Gönderen: Çağrı Beg »
Caesar dedi ki: "Eski Roma yasasını yıkmadıkça onun yönteminde payıma düşeni yapamam. Tanrıların bana bağışladığı yetenek hiç meyve vermeden kurur gider."
Ama Pompeius şöyle dedi: "Yasa herşeyin üstündedir. Yasayı çiğneyenin sonu ölümdür." Caesar şöyle yanıt verdi: "Yasayı kaldırıyorum. Gücü yeten varsa buyursun öldürsün beni."
Caesar yasayı kaldırdı.