Yozlaşma Ekonomi Yiyecek ve Gerçekçilik Dengesi

  • 21 Yanıt
  • 8119 Gösterim

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Merhaba arkadaşlar senelerdir forumu ziyaretçi olarak takip ederdim sırf üye olmaya üşendiğimden ve vakit darlığından Medieval 1den beri total war oynayan biri olarak şunu içtenlikle söyleyebilirim ki en iyi total war oyunu ATTİLA !!! Oyunu kafamda oturtamadım ve benzeri cümleler okudum üstüne her total warda yapıldığı gibi bunda detaylı bir rehber yapan arkadaşımız da olmadı ben de klavyeyi ele alıp yardımcı olmak istedim.

Oyunda hemen hemen hepimizin gördüğü bildiği ama istemli istemsiz es geçtiği husus bize sunulan görevler ve victory (zafer) kısmındaki açıklamalar.Bu görevler gerçek tarihte ne yaşandıysa bize onu yaşatmayı amaçlıyor.Örneğin Vizigotlar Kuzey İspanya ve Güney Fransada yaşadılar orada krallık kurdular Vizigotlarla oynarken amacımız o bölgeyi ele geçirmek...Bunu eski total war oynayıcıları es geçmemiştir belki ama yeni başlayan kardeşlerimiz bunlara uymadığından birçok problemle karşılaşıyordur tahmin etmek zor değil.

Oynayanlar hatırlar Medieval,Rome,Empire total war vs de yozlaşma yoktu tüm dünyaya hakim olunca karşılaştığımız tek sıkıntı ticaret yapacak devlet kalmadığından ticaret gelirimizin olmamasıydı hele hele medieval 2 de tüccarlar kendi para kazanıyordu ticaret yapmaya gerek dahi yoktu...Yozlaşma Rome 2 ile Total War dahil olan ve oyunu zorlaştıran ve gerçekçi kılan bir husus öyleki steam forumlarında dahi tartışılmış bazı oyuncular çok toprağı çok iyi oynamak ve oyun da başarılı olmak sansa da bu bize maddi zarar hele hele bu oyunda iyice zarar.Yapımcı firma bu konuda bi yama çıkarır mı bilinmez ama bana soracak olursanız hiç gerek yok...Çok kadın hiç kadın olduğu gibi Çok toprak hiç toprak Total War Attila oyununda bunu Roma ile sefer oynayanlar görmüştür.

Yozlaşmanın önüne geçmenin en önemli yolu az ama öz toprağa sahip olmak ne kadar az toprak o kadar az yozlaşma bu da oyunu gerçekçi kılıyor peki hangi topraklara sahip olmalıyız kısmına gelince de orada Kampanya da bize sunulan şehirler tabi ki cevabını veririm eğer ben gerçekçiliğe önem vermiyorum tarihi baştan yazacağım diyorsanız orası ayrı o zaman size sunulan toprakların sahibiyle müttefik olmalısınız tabi talan edilmiş şehirler buna engel olabiliyor...Ve yine ne kadar az toprak o kadar çok ticaret yapılabilecek devlet,ticaret geliri ve -diplomatik ilişki demek...

Şimdi şehirlerimizin 100000 geliri var diyelim bize 3000 gelir getirmesi için 35000 para harcayacağımız yeni bir şehir fethettik diyelim bu esnada yozlaşma %5 artıyor her tur 3000 kazanmak için her tur 5000 zarara giriyorsunuz toplamda her tur 2000 zararınız oluyor ve üstüne 35000 harcamış oluyorsunuz...Hele bir de ele geçirilen toprak verimliliğin az olduğu bir yerse yiyecek sıkıntısı da baş gösteriyor...Tabi bunun da bir sınırlaması mevcut yozlaşma %40 a kadar gönül rahatlığıyla fetih yapabilirsiniz...Az toprak sahibiyken valilerle yozlaşmayı düşürebilmek de ayrı bir avantaj bunun için de Katolik(Latin Christianity) dinini seçmiş olmalısınız...Vergi oranı halk yüzde yüz mutluyken ve tüm araştırmalar tamamlandığında en yüksek seviyede +%40 gelir getirir yozlaşma -%40 olduğunda ancak birbirini dengeliyor !!!

Gelelim yiyecek kısmına...Eyaletin tamamına sahip olun küçük bir kısmına değil küçük bir kısma sahip olmanızı mazur görebilecek tek sebep sahip olduğunuz ilçede ticaret ürünü bulunuyor olması olabilir.Eyaletin tamamına sahip olmanın yiyecek ve ekonomiyle bağlantısı ise şu; İlçeleri tarım için eyalet merkezini mutluluk ve endüstri için kullanmalısınız ! Yiyecek ithal eden yerleşim birimleri her binadan %25 daha az gelir elde etmekte ve -2 mutsuzluk vermektedir.Bu yüzden her yerleşimin yiyeceği kendisini ilgilendirmekte zaten yozlaşmadan %25 kaybediyorsunuz en az bir de yiyecekten ötürü kaybederseniz o bölgeyi atın çöpe gitsin durumu söz konusu...Ve zaman geçtikçe verimlilik -1 -1 en sonunda -4e kadar düşmekte savaş başlamadan kazanılır önleminizi en baştan almalısınız...

Şimdilik aklıma gelenler bunlar soru sorulmadığı için neler merak ediliyor bir fikrim yok ama paylaşmak istedim sizlerle deneyip yaşadığım hususları iyi oyunlar...
Autocad Archicad Lumion Total War 18 saat bilgisayar :D


*

Çevrimdışı Çağrı Beg

  • •Reis-ül Küttab•
  • ***
  • 1137
  • İnsanı ölümden eceli korur.
Ynt: Yozlaşma Ekonomi Yiyecek ve Gerçekçilik Dengesi
« Yanıtla #1 : 21 Mart 2015, 16:26:33 »
Oyun bende yok ama bu faydalı bilgilerle gözümde canlandırabildim az çok emeğine sağlık tbr*
Bu arada bu yozlaşma muhabbetinin temeli aslında ilk Empire'da vergi kaybı olarak atılmıştı.
Caesar dedi ki: "Eski Roma yasasını yıkmadıkça onun yönteminde payıma düşeni yapamam. Tanrıların bana bağışladığı yetenek hiç meyve vermeden kurur gider."
Ama Pompeius şöyle dedi: "Yasa herşeyin üstündedir. Yasayı çiğneyenin sonu ölümdür." Caesar şöyle yanıt verdi: "Yasayı kaldırıyorum. Gücü yeten varsa buyursun öldürsün beni."
Caesar yasayı kaldırdı.

Ynt: Yozlaşma Ekonomi Yiyecek ve Gerçekçilik Dengesi
« Yanıtla #2 : 22 Mart 2015, 00:33:16 »
M2tw'de de vardı.Şehir detaylarından görebiliyorduk


Ynt: Yozlaşma Ekonomi Yiyecek ve Gerçekçilik Dengesi
« Yanıtla #3 : 22 Mart 2015, 04:07:24 »
mtw2 de var olduğunu hatırlamıyorum ama var diyorsan vardır.Nitekim oyunu bu denli etkilemediği için yok da saysak yeridir.
Autocad Archicad Lumion Total War 18 saat bilgisayar :D

*

Çevrimdışı Çağrı Beg

  • •Reis-ül Küttab•
  • ***
  • 1137
  • İnsanı ölümden eceli korur.
Ynt: Yozlaşma Ekonomi Yiyecek ve Gerçekçilik Dengesi
« Yanıtla #4 : 22 Mart 2015, 11:32:15 »
RTW ve M2TW'de şehir detaylarında gider olarak gözüküyordu doğrudur ama mantığı Empire ve sonrasındakiler ile aynı değildi. Yani topraklarımız büyüdükçe artan yozlaşma şeklinde değil, şehrin geliri arttıkça ekstra artan bir gider kalemi olarak gözüküyordu.
Caesar dedi ki: "Eski Roma yasasını yıkmadıkça onun yönteminde payıma düşeni yapamam. Tanrıların bana bağışladığı yetenek hiç meyve vermeden kurur gider."
Ama Pompeius şöyle dedi: "Yasa herşeyin üstündedir. Yasayı çiğneyenin sonu ölümdür." Caesar şöyle yanıt verdi: "Yasayı kaldırıyorum. Gücü yeten varsa buyursun öldürsün beni."
Caesar yasayı kaldırdı.

*

Çevrimdışı yehyeh321

  • ***
  • 252
  • I am not in danger, I AM the danger.
Ynt: Yozlaşma Ekonomi Yiyecek ve Gerçekçilik Dengesi
« Yanıtla #5 : 22 Mart 2015, 14:03:22 »
Eline sağlık güzel olmuş
« Son Düzenleme: 29 Mart 2015, 13:56:25 Gönderen: Çağrı Beg »

Ynt: Yozlaşma Ekonomi Yiyecek ve Gerçekçilik Dengesi
« Yanıtla #6 : 23 Mart 2015, 03:34:37 »
RTW ve M2TW'de şehir detaylarında gider olarak gözüküyordu doğrudur ama mantığı Empire ve sonrasındakiler ile aynı değildi. Yani topraklarımız büyüdükçe artan yozlaşma şeklinde değil, şehrin geliri arttıkça ekstra artan bir gider kalemi olarak gözüküyordu.

evet hatırladım sen böyle deyince hayal meyal...Bu Attila da yozlaşma Rome 2den de beter hani her yer benim olsun geniş geniş sınırlarım olsun hevesi biraz yalan oluyor süper güç olduğunda ticaret yapmak da kız alıp vermek de zor bir de  yozlaşma düzeyi ekonomiyi baltalıyor romanın başına gelen senin başına geliyor  tebessum* Oyunda dini yaymak da ayrı bir dert 3 tane rahibe+1 dini bina tur başı artış 0,4 oluyor yüzde 70 olduktan sonra  gll*  Din yüzünden,imparatorluğun gücü yüzünden,oyunun zorluk seviyesi yüzünden,göç eden kavimler yüzünden,çeşitli binalar ve vergi yüzünden mutsuzluk artıyor mutluluk olsun diye bina yapsan yiyecek sıkıntısından her bina %25 eksik para kazanıyor :) vergi oranı da halk mutsuz oldukça düşüyor  da düşüyor bir de yozlaşma eklenince yık gitsin şehri :D
Şöyle bir tablo gördüm ingilizce oynadığımdan öyle yazayım

taxes -%21
immigrants +%0
corruption -%52

local income 4073
income 1111

bu 4073 gelir de yiyecek yüzünden normalde 6300 civarı...Yani koca şehir 3 tane baskıncı süvariyi ancak bakıyor  ehue* ehue*
« Son Düzenleme: 23 Mart 2015, 03:36:01 Gönderen: timucinmimar »
Autocad Archicad Lumion Total War 18 saat bilgisayar :D

Ynt: Yozlaşma Ekonomi Yiyecek ve Gerçekçilik Dengesi
« Yanıtla #7 : 29 Mart 2015, 00:58:25 »
Bende oyunun cidden güzel olduğunu ve yapay zekanın çok zorladığını düşünüyorum.Ancak oyunda broken kısımlar var.Misal

Hunların amansız büyümesi.Hayır oynamasak inanıcaz o kadar çok büyüme alıp ordu çıkartılabildiğine.Ayrıca bu kadar çok ordu yaparken bi yandan onları finansede edebilmesi cabası.Tabi bu aşırı ordu basımı her devlette var.Adam tek toprakdan 3-4 tabur full ordu ile bekleyebiliyor.

2. olarak sasanilerin önlenemez güçlenişi ve daha atilla başa geçmeden batı ve doğu romanın adeta yıkılması.Bi devletin üstüne bu kadarda gidilmez ki yahu.Ayrıca batı rome ile savaşan devletlerin ayrılıkçılar piyasa çıkınca onlarla kanka olmasıda cabası.Oda rome sonuçta.

bi kaç yapay zeka hatası ile karşılaştım.Misal abhazya sürekli aynı hareketi yapmakta.Bilmem farkettinizmi.Başkentinden yukarıya denizden götürüp tekrar karadan geri getirip duruyor.Ayrıca müttefiklere verdiğim ortak savaş hedefine uyan görmedim daha.Bunlara ek olarak doğu romada eğer batı rome ile müttefiği kesmez iseniz size sürekli para verip savaşa sokuyolar.Değirmenin suyu nerden geliyo belli değil.

Sonra olarak da belki benim hatam ama makam asta verildi ibaresini cidden çözemedim.Kim ast kim üst neye bu kadar kızıyolar cidden anlamadım.

edit:eklemeyi unuttuğum son madde devletlerin saçma sapan yerlerden toprak alması.Saxonlar gider afrikadan toprak alır gepidler ispanyadan alır gibi.
« Son Düzenleme: 29 Mart 2015, 01:00:01 Gönderen: NightCrawLeR »

*

Çevrimdışı yehyeh321

  • ***
  • 252
  • I am not in danger, I AM the danger.
Ynt: Yozlaşma Ekonomi Yiyecek ve Gerçekçilik Dengesi
« Yanıtla #8 : 29 Mart 2015, 14:01:04 »
Bende oyunun cidden güzel olduğunu ve yapay zekanın çok zorladığını düşünüyorum.Ancak oyunda broken kısımlar var.Misal

Hunların amansız büyümesi.Hayır oynamasak inanıcaz o kadar çok büyüme alıp ordu çıkartılabildiğine.Ayrıca bu kadar çok ordu yaparken bi yandan onları finansede edebilmesi cabası.Tabi bu aşırı ordu basımı her devlette var.Adam tek toprakdan 3-4 tabur full ordu ile bekleyebiliyor.

2. olarak sasanilerin önlenemez güçlenişi ve daha atilla başa geçmeden batı ve doğu romanın adeta yıkılması.Bi devletin üstüne bu kadarda gidilmez ki yahu.Ayrıca batı rome ile savaşan devletlerin ayrılıkçılar piyasa çıkınca onlarla kanka olmasıda cabası.Oda rome sonuçta.

bi kaç yapay zeka hatası ile karşılaştım.Misal abhazya sürekli aynı hareketi yapmakta.Bilmem farkettinizmi.Başkentinden yukarıya denizden götürüp tekrar karadan geri getirip duruyor.Ayrıca müttefiklere verdiğim ortak savaş hedefine uyan görmedim daha.Bunlara ek olarak doğu romada eğer batı rome ile müttefiği kesmez iseniz size sürekli para verip savaşa sokuyolar.Değirmenin suyu nerden geliyo belli değil.

Sonra olarak da belki benim hatam ama makam asta verildi ibaresini cidden çözemedim.Kim ast kim üst neye bu kadar kızıyolar cidden anlamadım.

edit:eklemeyi unuttuğum son madde devletlerin saçma sapan yerlerden toprak alması.Saxonlar gider afrikadan toprak alır gepidler ispanyadan alır gibi.
dediklerinden sadece ama sadece müttefiklerle ortak heder belirlemeye katılıyorum ama muhtemelen onunda sorunu şu çoğu devlet kendi toprağını bile koruyamıyo yani saldırıya pek geçmez.Doğu roma ile kesinlikle bir ittifak kurup hertürlü antlaşma yapıp onu koruman lazım doğu roma her ülke için kilit nokta doğu roma olmadan sasaniler geçilemez ayrıca rehber bölümünden doğu roma rehberimi okumanı tavsiye ederim

Ynt: Yozlaşma Ekonomi Yiyecek ve Gerçekçilik Dengesi
« Yanıtla #9 : 29 Mart 2015, 21:01:12 »
Bende oyunun cidden güzel olduğunu ve yapay zekanın çok zorladığını düşünüyorum.Ancak oyunda broken kısımlar var.Misal

Hunların amansız büyümesi.Hayır oynamasak inanıcaz o kadar çok büyüme alıp ordu çıkartılabildiğine.Ayrıca bu kadar çok ordu yaparken bi yandan onları finansede edebilmesi cabası.Tabi bu aşırı ordu basımı her devlette var.Adam tek toprakdan 3-4 tabur full ordu ile bekleyebiliyor.

2. olarak sasanilerin önlenemez güçlenişi ve daha atilla başa geçmeden batı ve doğu romanın adeta yıkılması.Bi devletin üstüne bu kadarda gidilmez ki yahu.Ayrıca batı rome ile savaşan devletlerin ayrılıkçılar piyasa çıkınca onlarla kanka olmasıda cabası.Oda rome sonuçta.

bi kaç yapay zeka hatası ile karşılaştım.Misal abhazya sürekli aynı hareketi yapmakta.Bilmem farkettinizmi.Başkentinden yukarıya denizden götürüp tekrar karadan geri getirip duruyor.Ayrıca müttefiklere verdiğim ortak savaş hedefine uyan görmedim daha.Bunlara ek olarak doğu romada eğer batı rome ile müttefiği kesmez iseniz size sürekli para verip savaşa sokuyolar.Değirmenin suyu nerden geliyo belli değil.

Sonra olarak da belki benim hatam ama makam asta verildi ibaresini cidden çözemedim.Kim ast kim üst neye bu kadar kızıyolar cidden anlamadım.

edit:eklemeyi unuttuğum son madde devletlerin saçma sapan yerlerden toprak alması.Saxonlar gider afrikadan toprak alır gepidler ispanyadan alır gibi.

Evet hunların amansız büyümesi oyunun Attila olmasından kaynaklı bir hata gibi ama hareketlerini spyla takip ettiğinde eğer hunlarla oynadıysan ciddi gelir elde edebilecek yapılar bulundurduklarını ve genellikle bakım masrafı az üniteler kullandıklarını görürsün...

Bende batı ve doğu roma hiç anında yıkılmadı 425 i görüyorlar en azından...Ben savaşa müdahil olup getirisi yüksek eyaletlerine saldırdım ve yıkıldılar yoksa yıkılacakları yok hatta toprakları azaldıkça güçleniyorlar...Sefere göre değişiyor oyunun akışı bazen savunmacı olan bir devlet başka bir seferde fırsatçı ve gelişmeci olabiliyor bu neye göre bence sorun burda...

Alt üst muhabbetiyse makamlar kademe kademe yükselmekte ve en üste çıktıkça azalmakta gördüğün üzere 4lünün en güçlü 2sini 1 üste aktarman lazım leveline ve destekçisine bak sonra 2liden hangisi daha üstünse onu 1 üste bu şekilde yapmak gerekiyor.

Her devletin hedeflediği belli başlı bölgeler var muhtemelen senin oynadığın oyunda Abhazya savunmacı bir politika izleyerek bulunduğu bölgede karadeniz kıyısını ele geçirmiştir öylece duruyordur.

Oyunda Trancaspania,Afrika,Fransa,İspanya,Mezopotamya,Asur,Moritanya,Mısır toprakları asla terkedilmiş olarak uzun süre kalmaz çünkü buralar verimli bölge oyunun  Türkçesinde doğurganlık diye çevirmişler ingilizce fertility malum iklim soğudukça bu bölgeler çok ama çok kıymetli bir hal alıyor...

Bir şehirle nasıl 4 full ordu basıyor sorusunun cevabı da askerlerin bakım masrafı generaller ve araştırmalardan geçiyor...Yapay zeka farkındaysanız basmış olduğu ordularla sürekli bir yerlere baskın yapıyor ellerindeki askerler cidden masrafsız 20 birimli taburun bakım masrafı 1400 civarı üstüne general özelliği araştırma vs girince 700 800 oluyor bir de üstüne oyun zorluk derecesine göre devletlere her tur para veriyor...Ellerindeki şehirlerde muhakkak bir endüstri binası oluyor...Ordu basmaları bana saçma gelmiyor dikkatli incelediğimden Geatlerle oynayın ne dediğimi daha iyi anlarsınız derim...1 şehirle 4 full ordu basmak sıkıntı değil...Bana asıl saçma gelen kahraman ve casus basma binaları yokken onları çıkarmış olmaları heralde binayı yapıp basıp tekrar yıkıyorlar diye tahmin etmekten başka da birşey gelmiyor aklıma  srn*
Autocad Archicad Lumion Total War 18 saat bilgisayar :D