Yozlaşma Ekonomi Yiyecek ve Gerçekçilik Dengesi

  • 21 Yanıt
  • 9422 Gösterim

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ynt: Yozlaşma Ekonomi Yiyecek ve Gerçekçilik Dengesi
« Yanıtla #10 : 29 Mart 2015, 23:48:09 »
oyunu 1 gündür oynamıyorum beyler Atillayı çıktıkdan 1 hafta sonrasından beri Total War serisini ise MTW den beri oynarım.Bunlar 4-5 seferin sonuçunda edindiğim tecrübeler.Abhazyada kesinlikle bug var.Ayrıca doğu ve batı roma yıkılıyo derken 2 side böyle 1-2 eyalete sıkışıp kalıyor ve bunlar tarihin esas akışındaki bölgeler değil.Ayrıca hunların/göçebelerin gelir veren binaları çok zaten sorun orda değil.Sorun CPU da iken bütün dünya ile savaşabilmesi.İsterseniz save dosyamı atabilirim.173. turda afrikada konumlandım ve hiç bir savaşı kaybetmeden ilerlediğim bi oyun.15-16 kendim girdim kesin kaybedeceğim savaşa.Eğer bütün haritayı açma hilesi var ise kaç ordunun sırf benim üzerime oynadığını görebilirsiniz.Hatta bi ufak gösterim olarak daha önceki turlarda aldığım bi resim




Ayrıca bu resim saçma sapan bölge alımını desteklemekte.Gepidler taa güneydoğu avrupadan gelip ispanyadan toprak almış.Ayrıca bi ara batı romalı ayrılıkçılar full upgrade li bi ordusuyla geldi.Bakım masraflarına baktım mızraklı birimleri hep 0 dı.Bi kaç elite kılıçlısı ise 30-40 civarıydı (ordu denizdeydi her hangi bi baskın vs durumu yoktu)Herneyse

Dediğim makam olayı öyle değil.Ben makam verebileceğim adamların nüfuzunu ekonomik kullanabilmek adına gerekli makamlarda bırakırım.Misal hakim verdiysem ve daha yukarda çok da işime yarayacak bişey yoksa orda bırakırım adamları.

Ayrıca mümesilde dediğin olayı sana şu şekil anlatayım.Saxonlarla başla ve hemen altındaki devletin ilk tur bastığı adam sayısına bak.Demek istediğimi daha iyi anlarsın.Hatta sadece 2 toprağı kalmış sasanilerin 9 full ordu finanse edebilmesi (sadece 2 setraplığı kalmışdı).Bilmiyorum belki aşağı zorluk seviyelerinde belki bu olay daha mantıklıdır ama çok zor da oynarken (efsanevi ile tek farkının save alma olduğunu düşünüyorum muharabe zorluğunda efsane olmadığından) cidden oyun saçmalamaya başlıyor.

Ynt: Yozlaşma Ekonomi Yiyecek ve Gerçekçilik Dengesi
« Yanıtla #11 : 30 Mart 2015, 05:19:44 »
Öncelikle teşekkür ederim hem dediğimi destekler nitelikte hem de birşeylere dikkat edeceğim nitelikte bu ekran görüntüsü için...Oyun tecrübemiz aynı ben 2002 (liseden) beri Total War oynarım Attilayı da önceden sipariş ettim yaklaşık iki aydır işler de kesat olduğundan gece gündüz oynamaktayım...Ben böyle bir tabloyla Geatlerle efsanevide oynarken karşılaştım 3 şehrim 5 full ucuz birimlerden oluşan ordum vardı savaşmaktan bunalmıştım 20. turdan sonra 1 saatte 1 tur bitiyordu savaşları 20 dakikalık ayarladığım için o da...Efsanevide tur başı mutsuzluk -8 ve yapay zekaya her tur verilen para 5000 very hardda -4 e 2500...Sanırım sen very hardda oynuyorsun ve ben very hardda böyle bir tablo hiç görmedim ha resimdeki saksonların hunlar olduğunu varsayarsak gördüm hunlar o şekilde geliyordu 15 full orduyla aynı yerde baskın yapıyorlardı yenmek imkansızdı...Toprak elde etme kısmına gelince batı roma ayrıcılıklarının 20 bölgeli halini gördüm.Bakım masrafı teknolojiden,krala,general açıklamalarından tut da general kartlarına hatta mavi özelliklere makamdakilere orduda bulunan mümessile kadar değişiklik gösteriyor o çok teferrüat bir nokta ona dediğin gibi neyse diyorum ama illaki zorluk ayarıyla alakalı bir durum vardır bu yorumu gördükten sonra açıp baktım 15 k bakım masraflı ordulara dahi sahip olabiliyorlar 428 ve üstü yıllarda...
Abhazya tam da tahmin ettiğim toprakları almış eline,kaç sefer oynadım hatta hangi devlet nereyi amaçlıyor dur bakim napacaklar öğrenmek için hunları seçtim orduları taaa o en kuzey doğuya sürdüm açtım cheat engine'i bastım parayı bastım mümessillerle devletlerle tanıştım tanıştığım her devlete para verdim kızlarım oldu hem kızımı verdim hem para verdim ve hepsi aynen bu haritadaki dağılımı sergiledi saksonların yerine hispanya vizigotlar ya da süevler hatta jütler o bölgeyi ele geçirdi ee şarap var altın var verimliliğin 5 olduğu yerler var orda...Ele geçirilen bölgeler verimli bölgeler ve ticaret malı bulunan bölgeler bu sabit ve mantıklı birşey...Britanyadaki devletler  saksonlar frankler jutler getler vizigotlar hispanya galya gepidler afrika güney italya ispanya moritanyaya saldırmaya meyilli kuzeydeki devletler kırım trancaspanya panonya meraklısı diğerleri mezopotamya asur mısır kıbrıs....Abhazya 10 denememden sadece 1inde o topraklar dışına çıktı Arran 1 bölgede kalıp 10 bölgeli Kartlinin efendisi ya da 10 bölgeli Arran 1 bölgeli kartlinin efendisi şeklinde oluyor...Macarlar Roksolonlar Budinler yokolmaya mahkum...Alanlar daha yerleşik hayata geçerken görmedim gezip gezip ölüyor...Abhasyayı merak edip fark ne diye saveleri kıyasladım agresif ilerici fırsatçı ve gelişmeciydi o toprakların dışına çıktığında...Bazı seferlerde saksonlar büyük imparatorluklara hayran bazı seferlerde kendine rakip imparatorluklardan nefret eder ibaresiyle rakibimiz oluyor bu diğer devletler için de geçerli belki de burda Kralları etkendir seçtiğimiz ülkede dahi her seferinde farklı özellikte geliyor kralımız bence bu oyuna heyecan katmış ne çıkarsa bahtına olmuş...Sasanilerin kuklaları sadece 1 sefer sasanilere karşı savaş açtı o da 2 tanesi diğerleri gene ölümüne sadıktı...Kısacası yapay zekanın tutumu her sefer değişse de bazı şeyler sabit gözlerini diktiği toprak (tüm total war serilerinde etkin bir faktör) ticaret malı ve bu oyun için verimlilik...Devletler bir oyunda savunmacıyken bir seferde her yere saldıran olabiliyor...Bir oyunda haritanın tamamı sendeki gibi yaşanan yerken bazen de her yer terkedilmiş olabiliyor...Hele hele başkent 6 binası var lan ele geçirsene niye yıkıyorsun diyorum adam yıkıyor sonra gelip geri ele geçiriyor 0dan kurmaya çalışıyor böyle abzürtlükler de olabiliyor bug diye nitelendirilir mi bilmiyorum...

Bu gibi durumlarda oyundan zevk almak için görevleri yapmaya odaklanıp diplomasiyi de ona göre şekillendirince bazı şeyler daha oturaklı oluyor.Oyun seyrinden ve çığırdan çıkmıyor...Ne zaman bana sunulan görevin dışına çıktıysam oyun saçma sapan bir hal aldı ne zaman bana sunulan görev doğrultusunda ilerlediysem zevkten dört köşe oldum...Diplomasi aşırı önemli ekonomiden de önemli...Sen bu oyunun kontrolünü sanırım gerçekçi gelmeyince sıkılarak salmışsın hunlarla boyun eğdirerek ilerlemek gerekiyor o zaman bu denli efelenemiyorlar ve bu denli kasılamıyorlar...Düşmamın düşmanı dostumdur ilişkisi oyunun diplomasisinde en belirgin nokta büyük güçten -200 olsa dahi yemyeşil suratlar görüyorsun düşmanının düşmanından...Huınları bilgisayar yönetirken dahi herkesle savaştığını görmedim.Herkes savaş açmıyor ya da onlar para vererek  barış talep edebiliyor.

Bir de Hunlarda Attilanın ordusu tek gezdiğinde en yakın ülke saldırmazlık antlaşması da olsa kesinlikle savaş açıp Attilaya saldırıyor bunu da bu gece farkettim deneye deneye...Benim resimden anladığım bir nokta da sen bir kaç tur beklemişsin orada onlar da Attilayı görmüş geliyor.Ya da sen önde onlar arkada geliyor.

Dediklerime katılır mısın bilmem ama İspanyaya giderken kaç kişinin bölgesinden geçmişsindir resimdeki devletlerin ortak yanı hepsi Romayla savaştı ve muhtemelen araları iyi hatta müttefiktir birine saldırman baskın yapman ve İspanyaya giderken toprağından geçmen hepsini sana karşı savaşa birbirleriyle dost olmaya itmiştir...Daha sakin daha ağır adımlarla daha fazla diplomasi kullanarak kukla hatta müttefik toplayarak oynamak benim tercihim.428de bi kuzeye bi güneye ine çıka venedikten geçen meridyende oluyorum ben oraya vardığımda gerimde zayıflamış Bizans önümde güney italya ve afrikaya sıkışmış Roma birbirine düşmüş barbarlar benle gül gibi geçinen got kabileleri kuzeyde satraplarım anadoluda balkanlarda müttefiklerim oluyor ya da koruduğum güçlendirdiğim bizans ayvayı yemiş sasaniler...

Özellikle Hunlarla oynarken müttefiklerimin de savaş açmış olduğu bir ulusa asla boyun eğdirmem yıkarım şehri kalan ordularını da bulup öldürürüm ilişkim daha da kuvvetlenir müttefiklerimle...Örneğin saksonlarla savaşacağım saksonların düşmanı kim var bakıp onlara diplomasiden saksonlara karşı savaş açmam karşılığında sen de atıyorum düşmanlarımdan hangisiyle arası bozuksa ona karşı savaş aç teklifi sunarak ilerliyorum sağcı solcu gibi huncu anti huncu oluşturuyorum...Diplomasi de bu şekilde savaş açtığında müttefikler olaya damlamıyor ve hemen kendi müttefiklerimi savaşa dahil etmek için diplomasiyi kullanıyorum...Direk savaş aç kısmında müttefiklerini de çağır seçeneğinde müttefik kaybetme riski de olmuyor haliyle...

Belki tarzın değildir ama belki de Hunlarla böyle oynamak gerekiyordur...Dediğim şekilde deneyip geribildirim yaparsan teşekkürü borç bilirim. 

Sasanilere şaşırmıyorum...Yozlaşma 2 şehri kalırsa -%5 olur,ortak devlete karşı savaş halindeyken kuklalar 2000,3000 verebiliyor,bina ve teknolojilerden gelirin iyileşmesi sonucu,valinin özellikleri kralının özellikleri eklenince her tur oyunun verdiği 2500 havadan parayla ve birimlerin masrafının kısılmasıyla vergiyi full alarak şehrinde garnizon bulundurarak 9 değil 15 full ordu bakabilir ama dandik birimlerden oluşur...Kral deyip geçmemek lazım bir oyunda Kralımın ticaretten %30 ekstra geliri vardı kurnazlığı fulldu bi sürü güzel kartı vardı bir öldü ekonomim çöktü...

Genel anlamda oyunda eksiklik var bazısı dengelenmek için yapılmış bazısı ciddi anlamda bug gerçekçiliği sunması için gerçeğe uygun oynamak gerekiyor.

Çok ilginç bir bug söyleyeyim sanmıyorum birinin denediğini Bizansa 1000000 verin %5 faizle her tur 50000 geliri olsun gene yıkılıyor  gene yıkılıyor savaşa 19 tane mızraklıyla geliyor hem de efsanevide   kah*


« Son Düzenleme: 30 Mart 2015, 20:48:18 Gönderen: Çağrı Beg »
Autocad Archicad Lumion Total War 18 saat bilgisayar :D

Ynt: Yozlaşma Ekonomi Yiyecek ve Gerçekçilik Dengesi
« Yanıtla #12 : 30 Mart 2015, 18:13:16 »
Şöyle söyliyim ben ordaki ordularla ve görmediğim arkadaki bi bu kadar daha ordusuyla savaştım.20 Dakikalık savaşta hunlarla büyük ordu kontrolü kapatıp yenileceğim bi savaş mekanizması yok.Daha öncede dediğim gibi hiç mağlubiyetim yok bu seferde.

Tamam ben topraklardan geçtim markomandan batı romali ayrılıkçılardan carttan curttan geçtim ama sasanin askeri müttefiği taaaaa asyanın göbeğinden çıkıp ispanyaya , Sasaniler taaa kuzey almanya civarlarına kadar gelebiliyosa kimse kusura bakmasın ama bunun mantıklı bi açıklaması olamaz.Onlarda topraklardan geçiyolar ama hepsi bana karşı olan kinlerinden (sebebi sadece büyük güç sanırım) kanka olmuş durumdalar.Efsanevide oynamamamın sebebi her şeyde save alırken oyunun çok es vermesi.Zaten adam akıllı akıcı oynayamıyorum öyle olunca iyice bayıyor.Romede 2 sefer bitirmiştim bi fark görememiştim ayrıca sefer ayarlarında muharebe zorluğu en fazla çok zor olduğundan bu kanıya vardım.

Dediğin savaş açma mekanizması mantıklı.Fırsatım olursa deneyebilirim genel amacım her tip kültürden sefer tamamlamaktır total war oyunlarında.Bittikden sonra deneyebilirim.Ayrıca bu resimdeki orduları daha sonra kontrol ettim ciddi anlamda elite ordular.Atlı okçuların flame arrowu sadece beni kurtaran durum.

O dediğim sasanilerle vizigot iken (mısıra kadar yağma yapıp orda yerleşik hayata geçmiştim ayrıca ticaretten saldırmazlık ve askeri geçiş anlaşmam vardı sasaniler ile.Kafamdaki plan ordan afrikaya yürüyüp oynun görevlerine yani ispanya ve kuzeyine çıkmaktı) bu duruma düştüm.Ve o ordular öyle tier 1 tipinde değildi.Her ordusunda elite katafaraktları 4-5 immortalı ve filleri(hani şu 1000 civarı masraf isteyen :D ) vardı.Bi şekilde kazandım ama cidden çok zorlu savaşlar ve mantık hatalarıyla doluydu.

Benim esas gerçekcilik yok demek istediğim konu şu oyun zor olsun diye bilgisayarın bizden hızlı gelişmesi.Bu resimdeki gelirim vergiler en altın bi üstü.2 tane ordumda yurt builder da upgrade edilmiş halde ve ben o kadar çok nufus bolluğuna erişemedim.Ayrıca bi önceki mesajımdaki saxon olayınıda tekrar hatırlatmak isterim.Oyun korsan olsa anlayacam ama bilemiyorum yani oyunun cidden can sıkan tarafları var.


Ynt: Yozlaşma Ekonomi Yiyecek ve Gerçekçilik Dengesi
« Yanıtla #13 : 31 Mart 2015, 00:43:27 »
Evet sana karşı kinleri büyük güç ve detaylara eklenmemiş olan ve bence eksiklik olan tarihi kin açıkladığım gibi diplomasiyle aşılabiliyor bu durum...Hunlar oyunun kilit devleti olduğu için Hunlarla oynamanın diplomatik sıkıntıları var.Mesela ostrogotlar da sevilmiyor dikkat ettiysen bir çok devlet ostrogotlarla arası iyiyken bile (tarihi kinden olsa gerek) ostrogotlarla anlaşma yaptın diye sana - diplomasi sahibi olabiliyor.
Evet oyun zor olsun diye bilgisayar senden bir adım önde bu tüm oyunlar için geçerli bir durum...Yapay zeka senin en çok hangi hamleleri yaptığını ne tür askerler bastığını bir önceki hamlelerinle kıyaslayarak istatistik tutarak hareket edebiliyor ve karşına o tarz orduyla çıkabiliyor sen kendin ne yaptığının farkında olmuyorsun ama o farkında...Bu dediğimi efsanevide ve very hardda full süvari bastığın bir ordunun karşısına full mızraklı basan orduyla karşılaşarak görebilirsin bilgisayar senin kaçabileceğin yerleri bile kestiriyor ağaçların arasında pusudayken seni eliyle koymuş gibi buluyorlar zorluk seviyesi arttıkça saçmalık artıyor ama bu saçmalık adı üstünde zorluk seviyesi  tebessum* Rome II Emperor Editiona kadar tamamlanamadı bu da böyle olacak sanırım...
Efsanevi aşırı zor very hard efsaneviyle kıyaslandığında normal seviyesinde...Kafadan -8 mutsuzluk nedir kardeş ya teknoloji araştırcan da bina yapacan da bir de o binalara yiyecek yetiştirecen de...Savaşlar da dengesiz very hard gözükse de efsanevide battle realism olayı zorunlu şehir savunması hayatta kaybetmem ama battle realism de işin içine girince efsanevide nevrim dönüyor ummadığım yerden asker gelmesi birimlerden önce benim moralimi bozuyor...Bari save edebilsek yanlış bir hamle yaptığımızda olur ya telefonla konuşmuşsundur uykun gelmiştir o da yok...Sadece o da değil ticaret antlaşması imzalamak dert kız alıp vermek dert saldırmazlık antlaşması dert zevk mi alacaksın dert mi çekeceksin...Efsanesinin de very hardın da dengelenmesi lazım.Zorluk ayarlarına göre AI yı tabirleyecek olursak,Easy ne verem abbime der gibi,Normal ilk defa total war oynayıp ne yapsam diye düşünen bulamayıp tur atlatan bir oyuncu gibi,hard bir adım sonrasını düşünmeyen serseri mayın,very hard oyunu kavramış fantaziye kaçan bir insan gibi,efsanevi de process_cq add_money hileleri kullanıyor gibi oynuyor...
Düzelteceklerdir neticede total war çok komplike bir oyun hatta modern bir satranç desek yeridir bir anda her anlamıyla tam bir oyun sunmalarını beklemiyordum rome 2 nin ilk çıktığı zamanla kıyaslandığında 10 üzerinden 10 ama rome 2 emperor editionla kıyaslandığında bir tık geri ama yamalarla mükemmel olacaktır.Beklemedeyiz :)
« Son Düzenleme: 31 Mart 2015, 22:03:45 Gönderen: Çağrı Beg »
Autocad Archicad Lumion Total War 18 saat bilgisayar :D

Ynt: Yozlaşma Ekonomi Yiyecek ve Gerçekçilik Dengesi
« Yanıtla #14 : 31 Mart 2015, 00:53:25 »
ha bir de müttefiklerle ortak hedef sistemi çalışıyor ama o da saçma şekilde tıkladığım yere ordular ordan gittikten sonra varıyorlar ya da takip ettiğimiz ordu öldü diyelim hala onlar onlara işaret ettiğim yerde ordu arıyorlar vizigotken frenklerle müttefik olup ikimize eşit mesafede bir hun ordusu işaretledim tam çalıştı dedim frenkler benle savaşa girmedi kardan dolayı zaiyat vermişler :D
Autocad Archicad Lumion Total War 18 saat bilgisayar :D

Ynt: Yozlaşma Ekonomi Yiyecek ve Gerçekçilik Dengesi
« Yanıtla #15 : 31 Mart 2015, 19:36:37 »
Benim açımdan bunlar oyun zorluğu değil oyunun broken kısımları.İsterse seganın ceosu gelsin afrigitlerin ispanyaya kadar milyon toprakdan geçip benimle savaşmasını bana açıklayamaz.Zor yapıcaz diye su kaçırmayada gerek yok.

*

Çevrimdışı ollympus

  • ***
  • 254
  • Total War Türkiye
Ynt: Yozlaşma Ekonomi Yiyecek ve Gerçekçilik Dengesi
« Yanıtla #16 : 09 Mayıs 2015, 10:49:15 »
verimli toprakları al demişsin de herkesin zaten güçlü yada güçsüz bir kaç düşmanı oluyor. Verimli topraklar için ayrıca bir düşman daha edinmeye gerek varmı bilemiyorum. Onun dışında yazı güzel olmuş eline sağlık.
İşlemci               : INTEL(R) Core(TM) i5-3330 CPU @ 3.00 GHz
RAM                   : 4 GB
Ekran Kartı          : AMD Radeon R9 200 Series DX11.2 3 GB 384Bit
İşletim Sistemi     : Windows 7 - Ultimate 64 Bit

Ynt: Yozlaşma Ekonomi Yiyecek ve Gerçekçilik Dengesi
« Yanıtla #17 : 25 Mart 2016, 01:39:41 »
Ben yozlaşmanın ve gerçekcilik dengesinin kaymasının nedenini o çağın yapısı olarak görüyorum ki bence bu TW:A 'nın hiper gerçekçilik abartısının kusursuz bi ürünü bence, anlamayıp merak eden olursa daha açık bi şekilde yazabilirim.

Ynt: Yozlaşma Ekonomi Yiyecek ve Gerçekçilik Dengesi
« Yanıtla #18 : 25 Mart 2016, 16:05:47 »
Roma 2de diplomasının zayıf olmasıda dönemin özelliği mesela.
You should give up on trying to make me give up...

Ynt: Yozlaşma Ekonomi Yiyecek ve Gerçekçilik Dengesi
« Yanıtla #19 : 21 Mayıs 2016, 20:39:12 »
Hunların yapay zekada aşırı gelişmesinin nedeni sadece yapay zekada aktif olan "savaş iştiyakı" denen bir özelliktir, hun ordularına tıkladığınızda sol alttaki ordu özelliklerinde görürsünüz, bu savaş iştiyakı özelliği -%100 bakım maliyeti veriyor yani yapay zekada hunların hiç bakım maliyeti yok, yani isterse 12 ordu birden kursun geliri azalmıyor, bu nedenle sürekli en gelişmiş askerlerden basıp duruyorlar, bunu forumda kimsenin fark etmemesine şaşırdım açıkçası. Onun dışında abhazyaya dikkat etmedim ama birçok ülke zaman zaman buga girebiliyor, mesela akhunların lakhmid şehrinin yanında 10-15 tur hiç hareket etmeden bekleyip sonra da yok edildiğini görmüştüm, batı romanın da sürekli yıkılma sebebi genelde yapay zekanın asayişi sağlayamamasından kaynaklanıyor ve zaten her seferinde yerine batı romalı ayrılıkçılar kuruluyor ki batı romalı ayrılıkçıların güç sıralamasında birinci olduğuna bile şahit olmuştum, doğu romanın ise yıkılmasının tek sebebi sasanilerdir bence, çünkü sasaniler o kadar güzel bir yerde ki akhunları yok ettikten sonra doğuda düşman kalmıyor ve sadece doğu roma üzerine yoğunlaşıyor, hal böyleyken doğu romanın onlarca düşmanı olduğu için birde sasanilerle baş edemiyor.