People of Rome 2 - Gerçekçi Nüfus Modu

  • 8 Yanıt
  • 2624 Gösterim

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

Çevrimdışı ezergeçer

  • *
  • 2718
  • everyone is a monster to someone
People of Rome 2 - Gerçekçi Nüfus Modu
« : 05 Mart 2016, 16:57:22 »

People of Rome 2, oyuna derinlik, gerçeklik ve tümden daha iyi bir oyun tecrübesi sunan bir nüfus mekaniği ekliyor. Nüfusunuzun, ve buna bağlı olarak başarınızın nasıl yükselip düştüğüne her zaman dikkat etmekte fayda var.

Moddan bazı ekran görüntüleri:
[spoiler]








[/spoiler]

Nüfus Tabakaları
Aşağıda verildiği gibi dört farklı sosyal sınıf olacak:
1) Zenginler sınıfı/Asiller/Partriciler
2) Orta halliler/Plebler/Savaşçılar
3) Alt sınıflar/Prolitarii/Avam
4) Yabancılar/Peregrinii

Her sosyal sınıfın ismi devletin kültürüne bağlı olarak değişecek.

Toplam nüfus savaşma yaşına gelmiş yetişkin erkekleri yansıtacak.

Nüfus Artışı
Bu artış aşağıda da görülebilecek çeşitli unsurlardan etkilenecek. Her bir unsurun nüfus artışında sahip olacağı etki, daha henüz başlanan deneme ve dengeleme çalışmalarına bağlı durumda. Alt tarafta görebileceğiniz niteleyiciler halihazırda planlanan ve uygulanan etmenler. Eğer bu mekanikler modun nihai çıkışına dahil edilmezse ve siz yine de bunlarla oynamak isterseniz, kolayca aktif hale getirebileceksiniz.

? Temel Büyüme: her bölge, nüfus arttıkça azalmaya başlayan bir temel büyüme oranına sahip olacak ve nüfus belli bir seviyeyi geçtikten sonra, teorik bir nüfus zirvesini tasvir etmek için bu temel nüfus artışı bir temel düşüşe dönecek.
? Binalar & Teknolojik Gelişim: Bazı binalar nüfus artışına bir bonus verebilecek, bu bonus bölgenin hakim bir kültürü olup olmadığına ve de sosyal sınıflara göre değişiklik gösterebilir, örneğin: bir ticaret binası yabancı sayısının artışını yükseltebilir.
? Gıda: Gıda kıtlıkları nüfusu azaltırken, böyle bir sorunun yaşanmaması nüfusu artırabilir.
? Hakim Din: Bir bölgenizde hakim dinin yaygın olması kendi halkınızın nüfus artışını yükseltirken, tersi bir durum yabancıları teşvik edecek.
? Kamu Düzeni: Düşük kamu düzeni düşük nüfus artışı anlamına gelirken yüksek kamu düzeni ise tam tersini ifade ediyor.
? Vergilendirme: Yüksek vergi eşittir düşük artış ve tam tersi.
? Başkent: Büyüme bonusu.
? Eyalet Merkezi: Başkent bonusu kadar olmasa da yine de büyüme bonusu var.
? Yabancı Ordular: Bölgede yabancı bir ordu olması güvenliği düşürüyor ve bu da daha düşük bir nüfus artışına yol açıyor.
? Kuşatma: Kuşatma altındaki bir şehirin nüfus artışı çok büyük bir düşüş yaşıyor.
? Yağmalanmış Yerleşimler: E haliyle yağmacılar insanları öldürüp yağmaladıkları için nüfus artışında büyük düşüşler var.
? Zaptedilmiş Yerleşimler: Burada da insan ölümleri var ama yağlamalama kadar yüksek değil.

Yabancı Nüfus Sistemi
Oyunun başlangıcında çoğu bölgelerde yabancı nüfus çok düşük olacak.
Bir bölge fethettikten sonra, o bölgenin tüm nüfusu 'yabancılara' dönüşecek ve siz de o bölgede yurttaş nüfusunuzu artırmak için sıfırdan çalışmaya başlayacaksınız.

Daha çok bölge fethedildikçe ülkenizdeki yabancı ahali daha da artacak. Bunu nüfus büyüklüğünden kaynaklanacak olan nüfus artışınızın düşmesi ile birlikte düşünürseniz, elit birlikleri yetiştirmek git gide daha da zorlaşacak.

Sekiz turluk denemenin sonucundaki bir ekran resmi:
[spoiler]Velathri'yi ilk turda ele geçirdim ve 8 tur sonra hala asker eğitmeye yetecek kadar vatandaş yok. Yeni birlikler eğitmek için Roma'yı kullanmak zorunda kaldım.
[/spoiler]

Ekonomik Etkiler:
[spoiler]

Nüfus ve sosyal sınıf dağılımları ekonomiye ve kamu düzenine de etki edecek.
Sınıfların şu anki ideal dağılımı şu şekilde: Asiller = %5 , Orta Halliler = %15 , Alt Sınıflar = %80. Farklı kültürler için özel ayarlar koyulabilir.
Asillerin yüzdesi taşranın idaresini etkiliyor ve ideal orandan yüksek veya düşük olmasını bağlı olarak tarım gelirlerini artırıyor veya azaltıyor.
Orta hallilerin yüzdesi kültürel, endüstriyel ve ticari bonuslar veya düşüşler veriyor.
Alt sınıflar dolaylı olarak diğer iki sosyal sınıfa katkı sağlayacağı için onların herhangi bir direk etkisi yok.

Yabancılar:
Yabancı nüfusu iki etkiye sahip olacak:
1) Eğer ülkenizde toplam yabancı nüfusu %50'nin üzerine çıkarsa bu kamu düzeninde ceremelere neden olacak. Yabancıların yüzdesi ne kadar büyükse kamu düzeni de o kadar kötüleşecek.
2) Ülkenizdeki herhangi bir bölgedeki yabancı yüzdesi o bölgenin idari kontrol seviyesini belirleyecek ve bu o bölgenin asgari gelirine etki edecek.
Farklı türdeki bölgeleri temsil etmek için 4 farklı evre bulunmakta: Merkezi Bölge, Eyalet, Koloni, Vasal  [/spoiler]

Göç:
[spoiler]
Bölgeler 4 farklı türe ayrılmış durumda:
1) Başkent
2) Eyalet Merkezi
3) Ufak Bölge
4) Sınır Bölgesi (başka bir ülkeyle sınırı olan)

Farklı etkiler farklı bölgeleri daha arzu edilir hale getiriyor:
1) Gıda kıtlığı - Her çeşit kitleyi ufak bölgelere gönderir.
2) Devlet hazinesi - Büyük bir devlet hazinesi her çeşit kitleyi ülkeye(başkente) ve daha ufak bir miktarda da olsa eyalet merkezlerine çeker.
3) Para kaybetme - İnsanlar daha küçük yerleşimlere gider.
4) Savaş - Savaştayken insanlar sınır bölgelere kaçar.
5) Deniz ticaretinin baskına uğraması - İnsanlar ufak bölgelere gider.
6) Ülke - Farklı ülkeler daha kırsal veya kentsel olabilir.
7) Yüksek vergi seviyesi - İnsanlar vergi memurlarından kurtulmak için sınır bölgelere kaçarlar.
8) Araştırma yapmama - İnsanlar merkez şehirlerden ufak bölgelere gider.
9) Müttefik sayısı - Sınır bölgesindeki zorlukları azaltır.
10) Sınıf dağılımı - Ülke ideal bir sosyal sınıf dağılımına sahip olacak. Eğer bir bölgedeki sosyal dağılım idealden uzaksa, bunu tekrar ideal düzene getirmek için bazı bonuslar ve cezalar olacak. Bu diğer göç elementlerini de etkileyeceği için önemli bir unsur.
11) Kuşatma - Tüm nüfus şehirden ayrılmak isteyecek.
12) Bölgede yabancı ordu bulunması - Tüm nüfus bölgeyi terk edecek.
13) Bölgede muharebe yapılması - Tüm nüfus bölgeyi terk etmek isteyecek.
14) Binalar - Her bölge için değişen, bölgenin göç alma şansını yükseltecek bonuslar verebilirler. Henüz herhangi bir bina bonus vermiyor ama ileride bu eklenebilir.
15) Teknolojiler - Binalar gibi teknoloji de bir bölgenin göç alma şansını yükseltebilir. Ama yine herhangi bir canlı örneği yok, ileride bu da eklenebilir.

Göç Sistemi Nasıl İşler
Her bölge bir göç cazibesi/arzulanma oranına sahip. Sonrasında bu oranlar aynı ülkenin komşu bölgelerindekilerle karşılaştırılıyor.
Eğer komşu bölge daha çekiciyse nüfus artışı yaşıyor ve daha az çekici olan bölge nüfus kaybediyor.

İnsanlar sadece komşu bölgelere göç edebilir. Bu da ada bölgelerinde sadece adalar arası göç olacağı anlamına geliyor.
[/spoiler]



Orijinal TWC konusu: People of Rome Orijinal Konusu
Çevirisi tarafımca yapılmıştır, herkese iyi günler.

Ynt: People of Rome 2 - Gerçekçi Nüfus Modu
« Yanıtla #1 : 05 Mart 2016, 17:05:13 »
Güzel çalışma olmuş

*

Çevrimdışı * Halife *

  • *
  • 12553
  • Tek tabanca...
    • Kişisel sitem
Ynt: People of Rome 2 - Gerçekçi Nüfus Modu
« Yanıtla #2 : 05 Mart 2016, 17:09:47 »
Ezergeçer'e teşekkürler.

Bu moddaki dinamikler yapay zekadan çok oyuncuyu zorlayacak şeyler. Zaten yapımcı arkadaş da öyle demiş. Rome II'yi sadece "savaştan ibaret" yapan dinamiklerin böylesine gelişmesi çok güzel. Bu modu Attila'ya da uyarlamaya çalışıyorlarmış.

Savaşlardan ziyade campaign haritasında da uğraşmak isteyenler için ideal. Ben merakla bekliyorum.

*

Çevrimdışı hunnic

  • **
  • 174
Ynt: People of Rome 2 - Gerçekçi Nüfus Modu
« Yanıtla #3 : 05 Mart 2016, 17:36:48 »
Çok güzel bir mod. Fakat bence nüfusu biraz daha düşürmeleri lazım. Bir şehir için nüfus olarak 50000 savaşacak erkek o dönem için çok fazla. Kadınları da ekle 100.000 yapar. Üstüne çocuklarıda koy neredeyse 150.000 yapar.
I5 4690 3500 mhz
8*2 dual cl10 ram
zotax gtx970 amp extrm edition
240 840 evo samsung ssd
2 tb hardisk
27" ips philips monitör

*

Çevrimdışı sunguralp

  • *
  • 325
  • Timur Güldü...
Ynt: People of Rome 2 - Gerçekçi Nüfus Modu
« Yanıtla #4 : 05 Mart 2016, 17:48:38 »
Oo medieval 3ün habercisi bu  sekil*
Fistan değil yelektir,
Kavun değil kelektir,
Eğer tacı ararsan,
En adi bir köpektir.

Ynt: People of Rome 2 - Gerçekçi Nüfus Modu
« Yanıtla #5 : 05 Mart 2016, 22:45:30 »
Manpower daha önce bir modda daha vardı, yetmemişti oynamam için..
Fakat bu mod nüfusu önemli bir faktör yapmanın yanında, nüfusu kullanarak oyunu zenginleştirmiş resmen..
Nüfusu bayağı canlı hale getirmiş. Kafa şişirmek istemem ama "ulan CA" demeden geçemeyeceğim  tebessum*
« Son Düzenleme: 05 Mart 2016, 22:45:47 Gönderen: mehmetozan »

Ynt: People of Rome 2 - Gerçekçi Nüfus Modu
« Yanıtla #6 : 10 Mart 2016, 07:11:10 »
Deneyenler varsa yorumları alalım
You should give up on trying to make me give up...

Ynt: People of Rome 2 - Gerçekçi Nüfus Modu
« Yanıtla #7 : 14 Haziran 2016, 20:28:23 »
Oo medieval 3ün habercisi bu  sekil*
Lütfen lütfen habercisi olsun.  yardir*

Ynt: People of Rome 2 - Gerçekçi Nüfus Modu
« Yanıtla #8 : 15 Haziran 2016, 04:55:20 »
Arkadaşlar steam ile ilgili problem yaşıyorum bu nedenle modu steam üzerinden indiremedim. İnternette alternatif herhangi bir siteye de yüklenmemiş mod. Eğer ki yapma şansınız varsa modu bir upload sitesine upload edip (kesinlikle çalıntı olacak şekilde internette yaymak için değil) bana iletirseniz çok güzel olur.