Total War Warhammer'da Göçebe Sistemi (Beastmen ve Chaos)

  • 2 Yanıt
  • 651 Gösterim

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

                                                                                                                                                                             

Bildiğiniz gibi Total War oyunlar  birbirine  dolaylı olarak bağlı olan iki parçadan oluşuyor . Bunlardan biri sefer haritası , bir diğeri muharebe alanı . Sefer haritasında çok güzel stratejik hamleler yapan doğru ittifaklar kurup ordularını doğru zamanda doğru yerlere gönderen  biri  muharebe alanında pekte yetenekli olmayabilir .Ya da tam tersi.  Bu yüzden bu iki fraksiyonu incelerken iki farklı başlık altında değerlendirme yapacağım.

                                                                                                                                                     Sefer Haritası

Göçebe sistemi Total War ' a Attila ile birlikte adım attı ve iki çeşit göçebe sistemi vardı. Hunlar gibi asla yerleşik hayata geçemeyen devletler ve Germenler gibi dilediği zaman yerleşik hayata geçip dilediği zaman güruh haline gelen göçebeler.
Oyunu Cücelerle uzun sefer  zaferi ile bitirdikten sonra Kaos ile başladım. Savaş alanında olmasa da Sefer Haritasında sık sık kendimi Hunlarla oynuyormuş gibi hissettim. Doğru dürüst bir ekonomik gelirin olmaması , gelirin talan ve baskınlara bağlı olması , ordugah kurmadan güruh binalarının geliştirilememesi , yerleşik hayata geçme şansının olmaması  hatta  iki güruh birbirine çok yaklaştığında  rekabet yüzünden orduların zayiat görmeye başlamasına kadar hemen hemen her şey aynı.

Beastmen de ise Attila da gördüğümüz göçebe sistemden farklı alışık olmadığımız bir takım özellikler var,

-İki fraksiyon arasında en büyük oynayış farkı şu :  Kaos da iki güruh birbirine fazla yaklaştığında rekabetten dolayı aralarında kavga çıkıyor . Bu durum gerçekten sıkıntılı. Hem İkmal yapıp ordunuzu iyileştiremiyorsunuz. Hem de ordunuz az da olsa zayiat görüp yıpranmaya başlıyor.Bu yüzden güruhlarınız arasında hemen hemen iki şehir arasındaki uzaklığın yarısı kadar  bir mesafe bırakmanız gerekiyor. Sadece büyük savaşlara gireceğiniz zaman onları yan yana getirmelisiniz. Bu da Kaos güruhlarını birlikte hareket etmekten çok bireyselliğe itiyor diyebilirim.
Bu durum Beastmen'de ise  tam tersi bir hal alıyor. Beastmen de rekabet gibi bir sıkıntı yok .Onlar birlikte hareket ettikleri zaman güçlülerdir. Hatta Beastmen de , tıpkı Yeşilderililerin Haarb sistemi gibi EzenSürü sistemi var. Eğer bir güruh ile yeterince savaş kazanırsanız yani işler iyi gitmeye başlarsa her tur sizin peşinizden gelen ve bakım maliyeti olmayan yardımcı bir ordu kazanıyorsunuz. Fakat uzun süre savaşmaz ya da arka arkaya savaş kaybetmeye başlarsanız . Ceza olarak ordunuzun içindeki birimler birbiriyle kavga etmeye başlıyor ve zayiat görüyorlar. Ayrıca  her güruhun Ezen Sürü değerleri birbirinden bağımsızdır.

Rekabet yüzünden zayiat görmekte olan Kaos güruhları :
(click to show/hide)

Beastmen de Ezen sürü sistemi :
(click to show/hide)

- Diğer büyük fark ise saldırdığınız bir yerleşim yerine  savaş sonrası ne yapmak istediğiniz . Kaos da eğer para kazanmak istiyorsanız bir yerleşim yerini  ''Talan Etmek'' zorundasınız , talan ettiğiniz şehir hasar görür fakat ortadan kalkmaz  . Güruh binalarınızı geliştirmek için gereken büyümeyi ise o şehri  ''Yerle Bir Ederek'' elde edersiniz ,  şehir ortadan kalkar  sadece geride harabeler bırakır . Fakat bu durumda para kazanamaz sadece büyüme elde edersiniz. İşgal etmek ve yağmalamak gibi seçenekler ise göçebelerde mevcut değil. Yani sadece iki seçeneğiniz var.
Beastmen de ise bu durum biraz daha farklı. Savaşı kazandıktan sonra karşılarına iki seçenek çıkıyor ikisi de Şehri Yerle Bir Ediyor fakat biri şehri kirleterek kaos yozlaşması yayıp güruha büyüme kazandırıyor , diğeri ise sadece para getiriyor. Ama her türlü şehir yok oluyor . Çünkü onlar oyunun en psikopat ırkı Yeşilderililer ve Kaos dan bile deliler  ehue*

Kaos :
(click to show/hide)
Beastmen :
(click to show/hide)

-İkmal yani hasarlı orduların yenilenme süreci   tüm göçebe fraksiyonlar için en büyük sorunlardan biridir.Kaos Kuzeydeki Norsca kabilelerini bağlı devletler haline getirebiliyor , hatta içlerinden oyun başladığında mevcut  olmayan bazı Norca kabileleri bile özgürleştirebiliyor. Bu sayade onların topraklarına giderek  daha rahat  ve seri ikmaller yaparak hasarlı ordusunu kısa sürede yenileyebiliyor. Beastmen 'in ise böyle bir şansı olmadığı için ikmal konusunda Kaos dan daha şanssız.

-Kaos un hareket seçeneklerinde değişik bir şey yok . Önceki oyunlardaki gibi hızlı yürüyüş , baskın , kamp , pusu gibi seçenekler mevcut.
Beastmen de oyundaki diğer ırkların aksine hızlı yürüyüş seçeneği yok . Fakat normal yürüyüş vaziyetinde düşmana saldırdıkları taktirde onları pusuya düşürme ihtimalleri var. Yani pusu ile normal yürüyüş vaziyeti birleşmiş gibi. Bunun dışında Cüceler ve Yeşilderililer nasıl dağ ve yeraltı geçitlerini kullanarak geçilmesi  imkansız bölgelerden geçebiliyorlarsa , Beastmen de de ona benzer canavar adam yollarını kullandıkları ve geçilmesi imkansız  yerlerden geçebildikleri bir yürüyüş biçimi var. Yine bir diğer özellikleri de ordugah-kamp kurduklarında sanki pusu kurmuş gibi tesbit edilene kadar sefer haritasında görünmez olabiliyorlar.

                                                                                                                                             Muharebe Alanı -Savaşlar

Kaos ve Beastmen in askeri birimleri birbirine benzer diyebilirim. İkisinin de güçlü ve çok çeşitli canavar birimleri var ve ikisi de sınırlı sayıda menzilli birime sahip.Fakat Kaos da piyadeler genelde cüceler gibi yüksek zırh değerlerine sahip ve yavaş hareket ediyorlar. Beastmen de ise zırh değerleri düşük çok hızlı , hareketli birimler mevcut. Zaten savaş metodu pusu kurmaya dayalı olduğu için ordu yapısı da ona göre şekillenmiş durumda.Bu durum Beastmen için Büyük seferde bir sıkıntı oluşturmuyor , çünkü bir çok kaynaktan gelen pusu kurma ihtimalleri var ve bu onlar için büyük bir avantaj. Ama Multiplayer da Özel Muharebe savaşlarında bu pusu kurma özelleklerinin hiçbirinden faydalanılamayacağı için düşük zırh değerleri karşılıklı bir meydan muharebesinde onları zayıf bir konuma düşürebilir.
« Son Düzenleme: 06 Ağustos 2016, 08:33:34 Gönderen: * Halife * »


*

Çevrimdışı ÖtükeninKurdu

  • *
  • 656
  • ---Öldüren karizma:Başbuğ Attila Han---
    • bilinmeyen türk tarihi
Ynt: Warhammer'da Göçebe Sistemi (Beastmen ve Kaos)
« Yanıtla #1 : 31 Temmuz 2016, 20:59:37 »
Beastmen neden kukla devlet yapamıyor ? Yapsa güzel olurdu
İmparator Attila Kağan:Sınırlarınızda sorun mu var o zaman genişletin!
TÜRKÜM MÜSLÜMANIM ONURLUYUM ŞEREFLİYİM DAHA NE İSTEYİM

Ynt: Warhammer'da Göçebe Sistemi (Beastmen ve Kaos)
« Yanıtla #2 : 01 Ağustos 2016, 21:54:06 »
Beastmen neden kukla devlet yapamıyor ? Yapsa güzel olurdu
Hem kimseyi sağ bırakmayacak kadar caniler hem de o kadar zekaları yok sanırım , diplomaside konuşmaları falan da komedi zaten . Ayrıca onların da zayıf yönü o işte. Ezen sürü sistemi sayesinde yeterince avantaj elde ediyorlar . O özellik de olsa aşırı güçlü olurlardı.  Zaten Kaos a göre oynaması çok daha kolay.