Konu: Sharp Mod (ve Bazı Mini Modlar)  (Okunma sayısı 462 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Cihad

  • Adil ve Dürüst Ol.
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 344
  • daima Osmanlı
    • TWT Duyurular-Haberler
Sharp Mod (ve Bazı Mini Modlar)
« : 19 Ağustos 2018, 02:00:44 »
Merhaba arkadaşlar,

Daha önce açtığım konu uzun bir süredir güncel değildi ve düzenlemek ile uğraşmaktansa yenisini açmanın daha mantıklı olduğuna karar verdim.

Mod ve benim yönetimimdeki Alt-Forum TWC'de bulunmakta ve malesef herşey ingilizce.
Haliyle hepsini çevirmem çok uzun zaman alır (özellikle Değişiklikler kısmı) ancak bir özet(!) geçmeye çalışacağım.

Öncelikle bu Mod; Vanilla denilen oyunun asıl halini daha iyi hale getirme maksatlı, ama geniş kapsamlı (overhaul diyebiliriz) , Sefer (Campaign) mekanikleri ağırlıklı, ve bütün Dlc'leri (indirilebilir içerik) destekler nitelikte bir 'Orta-Yol' projesi.

Yani bu durumda yeni birimler, binalar, kapsamlı ekonomik değişiklikler vs. yok.
Ancak Yapay Zeka (davranışları vs.) üzerine bazı değişiklikler var, ki bunu hissedeceksiniz.

Biraz Arka-plandan bahsetmek gerekirse;
Açıkçası 'Klasik' , 'Orijinal' , 'Özgün' şeyleri seven biri olarak Mod kullanımına karşı idim.
Ancak bu Rome II çıkınca TW Türkiye ve yönlendirmesiyle daha sonra da TWC aracılığı ile değişti ve Radious modlarını kullanmaya başladım.

Rome II de kendime ait bir mod yapmadım ancak Radious modunda bazı beğenmediğim şeyler/hatalar görüp Mod yapmanın kolaylığını (yeni birim vs. yapmak harici tabii) öğrenince işler değişti.

Önce Sub-mod (yani bir moda ait bazı değişkenleri değiştiren ve o modla beraber kullanılması gereken modlar) ile başladım, sonra bu mini-modları Vanilla'ya da uyarladım -ki bu daha kolay. (Bunların listesi için Bkz. 'Diğer Modlarım')

Bir süre sonra bu mini-modların sayısı arttı, ve ben de Radious modunun artık çok kolay ve basit geldiğini farkettim.
Ve oyunda canımı çıkıp saçma, abartı vs. gelen (yani hoşuma gitmeyen) şeylerin -mümkün olan- hepsini değiştirecek bir 'Orta-yol' bulmaya çalıştım ve gittikçe büyüyüp genişleyen bu mod ortaya çıktı. (Mayıs 2018)


Buraya kadar okuyarak gelebildiyseniz sizi tebrik eder, başınızı ağrıttıysam özür dilerim  ehi*


Saygılarımla,
Cihad

İndirme Bağlantısı:
Spoiler
[close]
« Son Düzenleme: 30 Ağustos 2018, 19:50:41 Gönderen: Cihad »

Çevrimdışı Cihad

  • Adil ve Dürüst Ol.
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 344
  • daima Osmanlı
    • TWT Duyurular-Haberler
Ynt: Sharp Mod (ve Bazı Mini Modlar)
« Yanıtla #1 : 19 Ağustos 2018, 02:01:48 »
Mod nasıl yüklenir/oynanır?

Öncelikle oyunun kurulu olduğu klasöre (Bende bu klasörün yolu şu şekilde; D:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Total War Attila), indirdiğimiz .pack uzantılı dosyayı kopyalıyoruz.

Daha sonra oyunu başlatıyoruz, ki malumunuz olduğu üzre, Total War oyunlarının kendine ait bir 'Mod Yönetici'si (Manager) var, ki bu oyunu her açtığınızda karşınıza çıkar.
Burada Mod, güncel gözükmeyebilir (Out-of-date) ama merak etmeyin bir sıkıntı yok. "Enable out-of-date mods" seçeneğini ve Mod isminin hemen yanındaki kutucuğu işaretleyip "Play" e basarak oyunu başlatıyoruz.

Mod logosu ana menüde/ekranda görünüyorsa iş bitmiş demektir, tebrikler  tbr* tebessum*


Tabii bu Mod Yöneticisi denen arkadaş her zaman iyi çalışmayabiliyor.
Veya Windows kullanmıyor olabilirsiniz ve bu arkadaş hiç çalışmıyor da olabilir.

Bu durumda ne yapacağız?
(Bu yöntem halen çalışıyor mu bilmiyorum)

C:\Users\Kullanıcı Adınız\AppData\Roaming\The Creative Assembly\Attila\scripts bu adrese gidiyoruz ve bakıyoruz 'user.script' diye bir Metin belgesi (text) var mı.

Yoksa hemen bir metin belgesi oluşturup ismini bu şekilde (user.script) değiştirip açıyoruz.
mod "Sharp_mod_v3.0.pack";  yazıp (kısaca modun adı, sonuna nokta ve pack ekliyoruz, ve evet o noktalı virgül orada olacak) kaydediyoruz ve oyunu açıyoruz.
« Son Düzenleme: 24 Ağustos 2018, 15:20:15 Gönderen: Cihad »

Çevrimdışı ustawot

  • Level 7
  • İleti: 219
  • TW çömezi
Ynt: Sharp Mod (ve Bazı Mini Modlar)
« Yanıtla #2 : 22 Kasım 2018, 13:50:13 »
Oyunda neleri değiştiriyor biraz bahsedebilir misin ve oyun içi birkaç görsel paylaşabilirsen daha aydınlatıcı olur. Emeğin için teşekkürler.

Çevrimdışı Cihad

  • Adil ve Dürüst Ol.
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 344
  • daima Osmanlı
    • TWT Duyurular-Haberler
Ynt: Sharp Mod (ve Bazı Mini Modlar)
« Yanıtla #3 : 22 Kasım 2018, 14:27:08 »
Eyvallah, sağol tebessum*

Değiştirdiğim herşey burada var, ancak malesef İngilizce ve çevirisi gerçekten uzun sürer.
Ama merak ettiğin belirli birşey varsa lütfen sor tbr*

Oyun içi görsellere gelince.. Değiştirilen şeylerin çoğu gözle görülmeyen (fakat farkedilen/hissedilen) arka plandaki mekanikler, o yüzden pek faydası olmaz diye düşünüyorum -zaten oyunu da İngilizce oynuyordum.
« Son Düzenleme: 22 Kasım 2018, 14:37:08 Gönderen: Cihad »

Çevrimdışı ustawot

  • Level 7
  • İleti: 219
  • TW çömezi
Ynt: Sharp Mod (ve Bazı Mini Modlar)
« Yanıtla #4 : 22 Kasım 2018, 15:12:54 »
Göçebe topluluklar (Hunlar) ile ilgili farkedilebilir değişiklikler var mı?

Çevrimdışı Cihad

  • Adil ve Dürüst Ol.
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 344
  • daima Osmanlı
    • TWT Duyurular-Haberler
Ynt: Sharp Mod (ve Bazı Mini Modlar)
« Yanıtla #5 : 22 Kasım 2018, 15:57:02 »
Kesinlikle!
Özellikle Göçebe mekanikleri (Nomads/Hordes), binaları vs. ile baya uğraştım.

Zaten ilk (Mini) Mod'um bizzat Göçebeler/Horda (Horde) larla ilgiliydi.
Ve bu geniş kapsamlı Mod'da detayı ve kapsamı daha da arttırdım.