Konu: Total War: Rome II - Jack Lusted ile Soru Cevap [29.5.2013, 13. Bölüm Geldi]  (Okunma sayısı 30613 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kampi123

  • Level 8
  • İleti: 421
  • For the Motherland!!!!!!!!!!!!
çok eski değil 4-5 gün önce zaten son bilgi 1mayıstan forumda
« Son Düzenleme: 03 Haziran 2013, 20:42:16 Gönderen: kampi123 »
For the honor of Rome!!!!!!!!!!!!!

Çevrimdışı hikoqura36

  • Level 10
  • İleti: 1791
    • Ertuğrul'un Ortamı
Yeni röpörtajın çevirisi geldi beyler sıraya geçin.... Can Ömer kardeşim gerekli gördüğün yerlerde düzeltme yapabilirsin...

 Herkese merhaba, bugünki güncelleme ile campaign haritasinin oynanişinda iki alan üzerinde daha fazla ayrintiya gireceğim.
Şehirlerle, bölgeler ve birimlerle, generallerin işleyişi...

ŞEHİRLER VE BÖLGELER

Rome 2 için aranan büyüklükte epik bir campaign haritasi yapiyoruz,ve önceki TotalWar oyunlarinda aranan, daha fazla bölge
ve parçaya sahip olacak.Rome 2'de 183 şehir arazisi olacak,bu neredeyse iki orjinal TotalWar oyunu demek.Bölgelerin nasil 
işleyeceğinide ellerimizle ayarliyoruz,ve de taninan şehirleri...

Bir bôlge yerleşim yerleri ve alanlardan oluşur.Binalar inşa edebilir,birimlerini artirabilir,ajanlarini ve mutluluğu ve tüm vergileri
ayri ayri yônetebilirsin.Bu, Empire'deki yerleşim alanlari dişinda eski kaynak binalarinda vardi,Napoleon ve Shogun 2 de de
artik var,bu kaynaklar yerleşim alanlarinin şimdi bir parçasi...Şehirler 2-4 bölge arasinda gruplaştirildi. Bu bölgeler normal
olarak alinabilir ve bir şehir bağimsiz devletler tarafindan sahip olunabilir.

Eğer kendin şehirdeysen çeşitli bonuslar kazanmak için yasalar çikarabilirsin.Tüm bu ayarlari yalniz bir ekrandan yapip, bir
şehri yônetebileceksin ve mutluluk bir devlet için bir şehrin seviyesinin üstündedir.Böylece 1 şehrin 3 bölgesinde mutsuzluk
sorunu varsa çok fazla mutsuz bôlge rebel olur ama mutluluk merkezi olarak bûtûn şehirlerinde devam eder...



 Bir yerleşim yerinde her şehir kendi bölgesini oluşturur.Bu sayede şehrin kuşatma haritasinda ne zaman saldiriya
uğrayacaği görülebilir ve daha fazla bina slotuna sahip olunabilir. Bu merkez üzerinden yerleşim yerlerine veya küçük
yerleşimlere,bunlarin çekirdek binalarina şehirsel bonuslar yansitir.

Ne zaman bir yerleşim yerine saldirilirsa,normal bir  mesafe içinde arazi savaşinda yer ve yerleşim yerleri alinabilir...Her iki
şehir bölgeside ve küçük yerleşim yerleride garnizonlara sahiptirler,saldiri alinirsa onlari savunabilirler.




 Biz sadece bölgelerin çokluğunda değişiklik yapmadik tüm yerleşim yerlerinin  kuşatma savaşlarinda sağladik bunu,
kuşatmalarin oyunda birbirlerinin benzerleri olmasini istemedik.Hatta Shogun 2'de,yerleşim yerlerinden uzak coğrafyalarda
çok iyi savaşlar yapildi,kuşatma savaşlarinin çoğusu böyleydi.

Avrupa'nin daha  açik coğrafyasinda sonsuz kuşatma savaşlarini bitmeyen dövüşleri oyuncular bulabilecek.Öncelikle kale
kuşatmalarinda daha büyük ve daha iyi dövüşler olmasini istedik,böylece daha az sıklıkta ama daha fazla ilginç
yardimlaşmalar oluyor.



 BÌRÍMLER VE GENERALLER...

Herhangi bir zamanda bir generalin olmadan bir birim üretemezsin ve orada asker sayilarinda sinirlama yapma özelliğine
sahipsin.Bu sinirlama bir devletin gücüne bağlidir,Shogun 2'deki sistemin çalişma prensibine benzer.Bu sinirlamanin
nedeni bölgeler içerisinde çeşitlilik olmasini sağlamaktir.

Büyük ve belirleyici daha fazla savaş olacak,çok büyük antlaşma ve avantajlari kaybetmek birim sayilarini sinirlandiracak,
bu yûzden çok beklenecek,bir savaşi yalniz yapmak büyük bir etki yaratacak.Bu etki birimleri daha fazla değerli yapar
asker özellikleri daha gelişmiş ve benzersiz olur.Onlari nasil kullanirsaniz daha fazla o alanda seçim hakkiniz olur.

Birlik güçleriniz saldiri ve savunma becerilerine göre ayrilir,ofansiv bir seçim yaparsaniz atak gücünüz fazla olur ve o güç
campaign'de durum ve ana bağli olarak kullanilir...Bir yerleşim yerinden birimlerini yükseltebilirsin,ve o zaman oraya bir
general atayabilirsin.Böylece acemi birliklerini ordularla değiştirebilirsin. Toplanma Moduna(Muster Mod) tikladiğinda
ordularinin birimleri duruş pozisyonunda hareket edemezler....

Son Rally Point'te bahsedilen,ordu isimlerinin olmasi ve ordu amblemlerinin degiştirilebilmesiydi.Ayrica deneyim alir ve
dövüşlerden kazanç elde edebilirler...Generaller,özelliklere ve yeteneklere yine sahipler.Yeni yetenekler seçilmiş bir
General'e deneyim kazandirabilirler.Özellikler General'in yaptiklarini merkez alarak üzerinde etki birakirlar...

Bir diğeri ,yerleşim yerlerinin dişindaki kaynak slotlarinda,şimdi ordular daha baskin.Bu onlarin bakim masraflarini azaltir.
Ayrica onlar bazi düşman bölgelerden de para alirlarsa,bölgede mutsuzluk nedeni olur...Çünkü bu ordu sayilarinida
sinirlandirirdi ve bu garnizonlar sadece orayi korurlardi...Hizla campaign haritasi etrafinda uzun yollarda hareket etmek
için marş duruşu (march stance) zorunluydu.

Bu özellikteki ordular hareket mesafesine büyük bonuslar alirlar ama bu ordular o sürede saldiri yapamazlar ve bir moral
penaltisi alirlarsa korku içindeki birimler saldiri yapabilirlerdi...Bir Generalin emrindeki bir ordu yenilirse o generalin yerine
yeni birisi general olabilir...Ben campaign hakkindaki sorularinizin bazilarina bu güncelleme ile cevap verdim,ve önceki
Totalwar oyunlariyla karşilaştirildiğinda oynaniş deneyimi olarak daha iyi ve çok daha farkli yepyeni campaign haritasi
özellikleri sağlamakta...


.Şerefe (Heralde kafasi iyi biraz,paralarimiz içkiye gidiyir gençleeeer .d)

Jack...
« Son Düzenleme: 05 Haziran 2013, 03:30:30 Gönderen: bozkirsovalyesi »

Çevrimdışı Can Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 9927
  • Quisque Est Barbarus Alio
    • Paradoxfan
Teşekkürler, kontrol edip ilk mesaja ekleyeceğim.

Çevrimdışı hikoqura36

  • Level 10
  • İleti: 1791
    • Ertuğrul'un Ortamı
Ben teşekkür ederim.

Edit:Mobilden teşekkür butonuna tiklayinca hesaptan çikiyor.Teşekkür edenlere teşekkür ettim sayin tbr*
« Son Düzenleme: 04 Haziran 2013, 16:01:56 Gönderen: hikoqura36 »

Çevrimdışı Emprecuss

  • Level 14
  • İleti: 5976
  • Officer Of The Phalangite
Çeviri için teşekkürler. tebessum*

Çevrimdışı forever_ducale

  • fsociety
  • Level 14
  • İleti: 11287
Çeviri için sağ ol tbr*

Çevrimdışı kampi123

  • Level 8
  • İleti: 421
  • For the Motherland!!!!!!!!!!!!
yasa çıkara bilirsin diyor ehue*
For the honor of Rome!!!!!!!!!!!!!

Çevrimdışı cellat211

  • Level 9
  • İleti: 874
  • 【Megurine Luka】 Lie
yasa çıkarma nasıl olacak acaba hımm  srn*

Çevrimdışı equilibrium

  • Level 6
  • İleti: 189
  • Veni, vidi, vici.
Jack Lusted, Total War forumunda forum üyelerinin sorduğu soruları derleyip cevapladı. (orjinal link: http://forums.totalwar.com/showthread.php/72354-Jack-Answers)

Edit: Yardımları için suvari999'a ve ezergeçer'e teşekkürler.

S: Falanks (phalanx), Rome I?dekinin aynısı mı olacak? Nasıl çalışacak?
C: 2 tür Falanks var, mızraklı (pike) falanks ve piyade (hoplite) falanks. Mızraklı falanks Rome I?de yoktu ve geleneksel piyade tarzı birimler için daha çok kalkan duvarı gibi görev alıyor. Mızraklı falanks, Shogun 2?de Yari Wall nasıl görev görüyorsa, ona benzer görev görüyor. Öndeki 3 sıra mızrak, mızraklıların düşmana uzun menzilden saldırmasına izin verecek biçimde, düşmanın onlarla yakın temasta bulunmasını engelleyecek. Askerler er yada geç mızrakları geçerek yakından saldıracak. Mızraklı Falanks Rome I?de olduğu gibi geriye doğru hemen dönemiyor ve kenar ve arkadan gelen saldırılara karşı zayıf kalıyor. Bu pozisyonda olan askerler pozisyonlarını mümkün olabildiğince uzun süre korumaya ve sürdürmeye çalışıyor.

S: Birinci kişi (first person) modunda topçu atışı yeteneği Rome II?de mevcut mu? Ne kadar uzağa ateş edilebileceği ile ilgili bir mesafe kısıtlaması var mı?
C: Evet birinci kişi topçu birliği modu Rome II?de mevcut.

S: Yapay zeka (AI) falanksları savaşta nasıl kullanacak?
C: Bir sıra halinde ve bir arada tutarak kullanmaya çalışacak.

S: Neden varsayılan hareket emri, yürüme yerine koşma olacak şekilde kontroller değiştirildi?
C: Birim hareketi için bunun daha iyi bir varsayılan hareket emri olduğunu düşündük.

S: Shogun 2 ile karşılaştırıldığında, Rome II?de RPS dengeleme ne kadar güçlü olacak?
C: Dengeleme Rome II için farklı olacak. Shogun 2?deki birim listesi sebebiyle bu oyunda dengenin RPS yapısına çok fazla ağırlık verilmişti. Tüm milletlerin neredeyse aynı birimleri paylaşmasıyla birlikte, savaşlara farklı bir dinamik eklemek için dengenin RPS tarafını zorladık. Rome II?deki ayrılmış birim listeleriyle birlikte RPS dengelemesi hala var, tüm Total War oyunlarının bir parçasıydı, ancak Shogun 2?ye kıyasla daha azaltıldı.

S: Neden Shogun 2 diğer Total War oyunlarıyla karşılaştırıldığında çok fazla hızlıydı?
Bu hız Shogun 2 için doğru olduğuna inandığımız hızdı. Rome II?de birim hızları daha yavaş ve savaşlar daha uzun sürecek çünkü Rome II için doğru olan bu.

S: Yapay zeka generalleri savaş alanında nasıl davranacak? Agresif ya da ihtiyatlı mı olacaklar?
C: Bu yapay zeka generalinin hangi brimi olduğuna bağlı. Sadece Roma ve Kartaca geleneksel Total War general birimlerine sahip, küçük insan grupları moral artırmaya odaklandılar. Diğer milletlerin Makedonların Atlı Muhafız Birliği (Companion Cavalary)?e benzer çatışma odaklı generalleri var. Ayrıca Kartaca?nın general birliği olarak Savaş Filleri var. Bu birlikler sıcak çatışma için tasarlandılar. Bu yapay zekanın generalleriyle ilgili pervasız olacağı anlamına gelmiyor, ancak sıcak çatışmaya girecekler.

S: Tüm atlı birlikler atlarından inebilecek mi ve bu nasıl işleyecek?
C: Evet tüm atlı birlikler atlarından inebilecek ve mekanik sistem, birliklerin atlarından indikten sonra atların geride kaldığı ve yeniden atlarına binmek için askerlerin geriye atlarına doğru koşmalarının gerektiği Shogun 2?deki gibi işleyecek. Eğer düşman atlara ulaşırsa atlar kaçacak ve askerler atlarına yeniden binemeyecek.

S: Deniz ve kara savaşlarının bir arada (kombine) olduğu savaşlarda atları ve filleri gemiden karaya çıkartabilecek miyiz?
C: Kampanyada nakliye gemilerinizin olduğu ve bu gemilerin kombine savaşlarda yer aldığı durumlarda, atlı ve filli birimler nakliye gemilerinde piyade olarak görünecekler ve karaya piyade birliği olarak çıkacaklar.

S: Savaştan kaçan (routing) birimler daha sonra savaşa dönebilecekler mi?
C: Bütün Total War oyunlarında söz konusu olduğu gibi evet. Savaşa dönemeyecek tek birimler bozguna uğramış birimler olacak ve bu birimler bozguna uğradığında sancaklarını kaldırarak bu birimleri göstereceğiz.

S: Ormanlar ok ve mancınığa karşı korunak sağlıyor mu?
C: Oklar ile çarpışma tespiti yapabiliyoruz, yani oklar ağaçlara çarpabiliyor ve engellenebiliyor böylece bir ormanda bulunmak korunmanıza yardımcı oluyor.

S: Birimlerin üstündeki (birimin düşmana görünür olup olmadığını gösteren) göz sembolü siz düşmanı göremesiniz de düşman sizi gördüğünde kayboluyor mu?
C: Sizin düşmanı görmenizden bağımsız olarak, göz sembolü sizin düşman tarafından görülüp görülmediğinizi gösteriyor. Gizlenmiş bir birim tarafından görüldüğünüzü bilseniz bile, bu durum gizlenmiş birimin nerede olduğunu bildiğiniz anlamına gelmiyor. Olabilecek daha birçok sürpriz için yer var.

S: Deniz savaşlarında hangi taktikler mevcut?
C: Düşman gemilerini çeşitli yollarla yok edebilirsiniz. Onlara çarpabilir, çıkartma yapabilir yada toplarla batırabilir yada ateşe verebilirsiniz. Gemiler 3 ana tipte geliyorlar: Yaklaşmak ve çıkartmak yapabilmek için yakın dövüş (melee) gemileri, uzun mesafeden mürettabati yok etmek için oklu gemiler ve çıkartmaya karşı zayıf ancak çok uzun mesafeden atış yapabilen topçu gemileri. Bazı gemilere karşı ekstra öldürme gücü vermesine yardımcı olabilmek için yakın dövüş gemilerinde saldırı kuleleri ve kuşatma silahları görülüyor. Ayrıca savaş gemilerinin gücü kültürden kültüre farklılık gösteriyor. Örneğin Doğu/Pers gemileri diğer kültürdeki gemilere göre daha ağır zırhlarla donatılmıştır.

S: Takviye ordular ve gemiler nasıl kontrol edilir?
C: Ordu ve donanma kampanyada en fazla 20 birimden oluşabilir. Savaş sırasında doğrudan 40 birim yada 2 tam yığın (maksimum haldeki ordu veya donanma bahsediyor) kontrol edebilirsiniz. Ana yığın (ordu veya gemiler) savaşın başında görevlendirilecek ve ikinci yığın alana 5li bloklar halinde takviye kuvvet olarak gelecek. Hepsini doğrudan kontrol edebileceksiniz. Eğer kampanya haritasında 2 yığından fazlasına sahipseniz, 40 birimin dışında kalan birimler alana bozguna upramış yada geri çekilen birimler olacaklar. Kontrolünüzdeki 40 birim maksimum sayıdır ve 40 kara birimi, 40 donanma yada 20 kara ve 20 donanma birimi olabilir.

S: Gizlenmiş okçular ateş açtıklarında kendilerini açığa çıkartacaklar mı?
C: Birimin, kendisine gizlenerek ateş etmesine sağlayan ?snipe? özelliği olmadığı sürece açığa çıkacaklar.

S: Testudo neden oyunda görüldüğü şekilde tasvir edildi ve oklara karşı kalkanları kaldırmayla karşılaştırıldığında faydaları nelerdir?
C: Oyunda 2 testudo formasyonu var. Saldırı testudosu hareketli ve ön ve yanları koruma altında ve belgelenmiş bir Roma formasyonu. Mızraklı birimlerde kullanılan defansif testudo hareketsiz ve ön sıra dizlerinin üzerine çökmüş arka sıralar kalkanlarını başlarının üzerine kaldırmış halde. Bu ise örneğin Mark Anthony?nin Parthialılara karşı kullandığı testudoya dayanmaktadır.

S: Şehirler kampanya haritasındaki boyutlarını yansıtacak şekilde savaş haritasında da büyüyorlar mı?
C: Kampanya haritasındaki boyutlarına bağlı olarak büyüyen, kuşatma ve küçük yerleşimlerin savaş haritalarının farklı boyutları mevcut. (kısaca evet)

S: Farklı kale (fort) tipleri mevcut mu?
C: Her kültür (Roma, Yunan, Barbar, Doğu) için kalenin değişik biçimi mevcut.

S: Atlı Muhafız Birliği (Companion Cavalary) muhteşem olacak mı?
C: EVET!

S: Aynı silah türüne sahip olan birimlerin hepsi aynı animasyona mı sahip? Oyunda müzisyenler olacak mı?
C: Bu iki soru için cevap bir arada olacak ve bu cevap oldukça detaylı bir açıklama olacak. Savaş alanında müzisyenler olmayacak, yine de müzik enstrümanlarının sesi olacak ve aynı silah türünün birimleri animasyonları paylaşacak. Neden? Çünkü bir animasyon hafıza bütçesi (sınırı) var. Oyunun çok geniş bir makine yelpazesinde oynanabilir olmasını istediğimiz için oyun için hafızaya kaç tane animasyon sığdıracağımız ile ilgili bir limitimiz var. Bu limitle birlikte bu limiti nasıl kullanacağımızı çok dikkatli planlamalıyız. İnsan yüzüne olan odaklanmamız ve savaş alanında daha fazla duygu olmasıyla birlikte, bununla ilgili çok fazla animasyon yaptık, Shogun 2 ile kıyaslanırsa neredeyse 2 katı kadar. Eğer aynı silah türü birimleri için farklı animasyon setleri koyarsak, diğer lezzetlerin çoğundan kesinti yapmak zorundayız ve animasyonlardaki çeşitliliklerin hepsini hafıza bütçesine sığdırmalıyız. Müzisyenler yine aynı sebepten dolayı oyunda yok, animasyonlar gerçekten hafıza bütçesinin içine tıkıştırıyoruz ve maalesef hepsi için yer yok.

S: Donanmaları isimlendirebilecek miyiz?
Evet, özelleştirme ve gelenekler söz konusu olduğunda donanmalar da ordular gibi işliyor.

S: Diğer milletler Roma?yla mücadele etmelerine izin veren geç dönem teknolojilerine sahip mi?
C: Tüm milletler tam teknoloji ağacına sahipler ve hepsi geç dönemde mücadele edebilecekleri birliklere sahipler. Gerçekten bunları uydurmamız gerekmiyor, birçok kültürün geliştirdiği teknoloji ve birimler vardı ancak genellikle çok fazla kullanamadılar çünkü Romalılar geldi ve hepsini bastırdı. Galyalılar bunun için güzel bir örnek. Sezar onları fethettiği sırada, Galyalılar şehirleşmeye başlamışlardı ve ordular daha iyi donatılmıştı ve daha profesyoneldi. Total War oyunları tamamen tarihi farklı biçimde oynamakla ilgilidir.

S: Rome II?de kadınlar hangi rolü oynuyor?
C: Kampanya oyununda kadın ajanlar var ve generallerin yardımcı olarak eşleri var.

S: Milletler ve onların bağımlı ülkeleri (client state) /köleleri (vassal) arasında diplomasi nasıl işliyor? Bunlar kendi milletimize katılabilir mi?
C: Bağımlı ülkelere savaş hedefleri verilebiliyor ve onlar da çabalayıp bu hedefleri başarmaya çalışıyor. Ayrıca bağımlı ülkeler diğer milletlerle tam bir diplomasi yürütebiliyor. Yalnızca Satraplar (Perslerde eyaletleri yöneten soylular) diğer milletlerle ticaret yapabiliyor ve efendilerine isyan edebiliyorlar. Bağımlı ülkeler/Satraplar kendi ülkenize katılamaz.

S: Mısır?da geleneksel yada Helen (yunan) arasında seçim yapabileceğimiz farklı teknoloji dalları bulunuyor mu?
C: Bu daha çok oyuncunun tercihi. Mısır, Helen birimlerinin yerli birimlere ve bazı Galatian ve Nubian birimlere eşlik ettiği, geniş ve kapsamlı bir listeye sahip. Mısırlar nasıl oynayacağınıza siz karar verebilirsiniz.

S: Önceki TW oyunlarında olduğu gibi yapay zeka yine oyuncuyu oyun dışı bırakmaya mı odaklı yoksa bunu değiştirdiniz mi?
C: Daha zor seviyelerde yapay zeka oyuncuya karşı daha agresif olacak ve sizi daha az kabullenecek, fakat normal zorluk seviyesinde yapay zeka için diğer herhangi bir milletsiniz.

S: Tur sonu dizisinde diğer milletlerin sembollerini görmeye devam edebilecek miyiz? Bu durum kampanyadaki bazı keşif unsurlarını ortadan kaldırmıyor mu?
C: Evet her milletin sembolünü tur sonunda görmeye devam edeceksiniz. Onların hala hayatta olduğunu biliyorsunuz demek, başladıkları yerde olacakları anlamına gelmiyor. Büyük bir harita, haritanın diğer ucuna ulaştığınızda oyundaki büyük gücün kim olduğunu kim bilebilir ki?

S: Roma ve Kartaca?da aileler nasıl işliyor? Aileler arasında savaş ilan edilebiliyor mu? Diğer milletlerin benzer özellikleri var mı?
C: Senatonun yanı sıra aileler Roma ve Kartaca için iç politika. Aileler milletlerin birer parçasıdır, ayrı birer millet değillerdir, yani Roma?ya karşı bir bütün olarak savaşacaksınız, ailelere karşı değil. Her bir aileden bireyler ordu ve donanmaya atanabilir ve onlar için terfi ve evlilikleri yönetebilir aynı zamanda onlara karşı komplo da kurabilirsiniz. Diğer milletlerin de iç politikaları var, ancak onlarda iç politika aileler arası olmak yerine yönetici aile ve soylular arasında.

S: İç politika ve iç savaşlar nasıl yer alacak?
C: Bu cevap yukarıdaki Roma ve Kartaca aileleri hakkındaki cevabı genişletecek. Diğer milletler Roma ve Kartaca gibi ordu ve donanmalarına general atayabilecek ve aynı şekilde terfi evlilik ve komplolar olacak. İç politikalar önem taşıyor çünkü iç savaşlara yol açabilir. Bunun yolu Roma ve Kartaca için aileler arasındaki denge iken diğer milletlerde yönetici aile ve soylular arasındaki dengeyi korumaktan geçiyor. Milletler çok fazla güç kaybeder yada yönetici aileler çok zayıf düşerse (roma ve kartaca için başlangıçta seçilen aileler) bir iç savaş patlak verebilir. Bu aynı zamanda topraklarınızın büyüklüğünden de etkileniyor. Küçük olduğu durumlarda bireysel olarak generaller isyan edecekler, ancak belirli bir büyüklüğe ulaştığınızda iç savaş çıkacak. Roma ve Kartaca için gücünüz fazla ise iç savaş başkentten uzakta çıkacak. Eğer gücünüz az ise iç savaş başkentte çıkabilir ve bu diğer milletler için de aynı şekilde işleyecek. Bir iç savaş başladığında diğer ailelerden karakterler savaşa katılacaklar (eğer ordu yada donanmanızı kontrol ediyorlarsa otomatik olarak bunlar yenilenecek) bu karakterlerin yeni birimlerle orduları olacak ve sizin ordularınız adam kaybedecek. Herhangi bir birim kaybetmeyeceksiniz ancak ordularınızın tam güçleri için yenilenmeye ihtiyacı olacak. İç savaştaki karşı aile (artık farklı bir millet gibi işliyor) diğer milletlerle tam bir diplomasi yürütebilecek ancak sizinle değil. Eğer iç savaş çok uzun sürerse burada bir barış olayı gerçekleşecek. İç savaşın çıktığı bir millette bir daha iç savaş çıkamayacak ancak generaller başkaldırmaya devam edebilecek.

S: Konfederasyonlar nasıl işleyecek ve nasıl meydana gelecekler?
C: Konfederasyonlar aynı alt kültüre sahip  barbar milletler arasında oluşturulabilecek. Aynı alt kültürden başka bir millette diplomasi yoluyla konfederasyona katılmasını isteyebilirsiniz fakat kabul edip etmemeleri sizin gücünüze ve o milletle olan ilişkinize bağlı olacak. Eğer bir millet katılırsa, onların milleti sizinkiyle birleşecek ve tek bir millet olarak yola devam edeceksiniz. Konfederasyonu yalnızca diplomasi yoluyla başlatabilirsiniz. Konfederasyona katılarak ortadan kaybolan bir millet ancak ana şehrinde ortaya çıkacak bir isyanla yada işgal edilmesi sonucu işgal eden milletin özgür kıl/köle yap seçenekleri ile tekrar ortaya çıkabilir.

S: Yunan milletleri ittifak oluşturabilecek mi?
C: Hayır konfederasyonlar ancak barbar milletler tarafından oluşturulabilir.

S: Kampanya haritasında orduların denizdeki hareketi karada olduğu gibi mi?
C: Ordular nakliye gemisi olup denizleri geçebilir ancak gerçek donanmalara karşı zayıftırlar. Aynı şeyi büyük nehirleri geçerken de yapabilirler ve köprünün olmadığı durumlarda küçük nehirleri hareket puanı cezasıyla yine aynı şekilde geçebilirler.

S: Kampanya haritasında farklı mevsimler var mı ve nasıl uygulanıyorlar? Kampanya haritasında zayiat (adam kaybı) var mı?
C: Bu ikisi birbirine bağlı olduğu için bir arada cevap veriyorum. Mevsimler kampanya haritasında değil ancak savaşlarda kendini gösteriyor. Kampanya haritasında yapmaya çalıştığımız şey kardan, çöllerden, derin denizden dağ geçitlerine kadar farklı arazilerin geniş bir çeşitliliğini yaratmak. Bu soru sözü geçen durumun Rome II için nasıl değiştiğini konuşmak için iyi bir fırsat. Belirli bir arazide durulduğu için doğaya bağlı zayiat ortaya çıkmaktadır ancak aynı zamanda yine aynı araziden geçerken de zayiat olacaktır, aksi taktirde ?zorla yürüt? (forced march) seçeneğini kullanarak bypass yapılabilirdi. Kuşatma yapan ordularda yine zayiat ortaya çıkacak. Savunma yapan askerler yalnızca kuşatıldıklarında zaiyat verecekler, ancak savunma yapan askerler limanı bloke edilmemiş bir yerleşimdeyse o zaman zayiat vermezler. Bu askerler aynı zamanda kuşatmaya normalden iki kat daha fazla direnirler.

S: Diplomasi yoluyla bölgeleri değiş tokuş edebilecek miyiz?
C: Hayır, diplomasiyle ilgili çabalarımızı savaş koordinasyonu, saldırmazlık paktı ve savunma paktı  gibi diğer yeni seçeneklere yoğunlaştırdık.

S: Daha iyi binalardan yeni bonus özellikler kazanmak için birimleri yeniden eğitebilecek miyiz?
C: Evet!

S: Kartaca kampanya haritasında muhteşem görünecek mi?
C: Tüm yerleşimler kampanya haritasında muhteşem görünecek. Savaş alanın aksine, kampanya haritasında Kartaca için özelleştirilmiş bir model yok.

S: Bir eyaletin kültürü o eyaletten hangi paralı askerlerin satın alınacağını etkiler mi?
C: Paralı askerler eyaletler için bir settir ve kullanılabilir paralı askerlerin havuzu eyaletteki tüm bölgelerde paylaşılır durumdadır. Paralı askerlerin ikinci bir seti daha vardır. Bu askerler ise eyalet içerisinde sizin sahip olduğunuz bölgeye özeldir ve bu askerler havuzuna sadece siz ulaşabilirsiniz. Yani örneğin Kartaca nerede bölgesi olursa olsun Numidyalı paralı askerler satın alabilir.

S: Bir eyaleti isyan çıkması için kendi kültürünüze dönüştürebilir misiniz?
C: Evet. Bu dönüştürme, bölgelerinizde sahip olduğunuz binalar yada ajanlar aracılığıyla yapılabilir.

S: Tecrübeli birimler daha yüksek seviyelere ulaşabilecekler mi?
C: Hayır.

S: Marian reformları gibi askeri reformlar nasıl işleyecek? Marian reformları öncesi birimler otomatik olarak yeni birimlere dönüşecek mi?
C: Reformlar teknoloji ağacındaki teknolojiler ile gerçekleşecek. Sonrasında eski birimlerinizi yeni birimlere dönüştürebilirsiniz.

S: Deniz bölgeleri nasıl işleyecek?
Bunun için şu linke bakınız: http://www.totalwar-turkiye.com/twforum/index.php?topic=100749.0

S: Shogun 2?deki özgürleştirme seçeneği gibi insanları özgürleştirmek mümkün olacak mı?
C: Evet ancak bu durum kültürden kültüre farklılık gösterecek. Shogun 2?de olduğu gibi bu seçenek çoğunlukla bir yerleşim fethedildiğinde bu karar verilebilecek. Roma, Yunan ve Doğu kültürleri için fethettiğiniz milleti bağımlı ülke yada satrap (eğer bu o milletin son bölgesi ise) yapabilirsiniz. Barbarlar için özgürleştir seçeneğini seçebilirsiniz ancak bu barbar milletin sizinle zorunlu bir diplomatik bağı olmayacak.

S: Çimler üzerinde yürüyen askerler tarafından ezilebilecek mi?
C: Hayır.

S: Rome II çoklu ekran görüntüsü özelliğini destekleyecek mi?
C: Hayır.

S: Son teknoloji bir bilgisayar performansı düşmeden kaç askeri kontrol edebilecek?
C: Bu bilgisayara göre değişecek ancak çok iyi bir bilgisayarla ekranınızda çok fazla asker kontrol edebileceksiniz.


S: DLC planlarınız nelerdir?
C: Bekleyip göreceksiniz...

S: Sıradaki oyun ne olacak?
C: Bilemiyorum.

S: Oyuna eklenen bazı geliştirmeler var mı?
C: Birkaç ufak sürpriz var.

S: Neden Selevkoslar oynanabilir ülkeler listesinden çıkarıldı?
C: Oynanabilir ülkeler listesi ile ilgili birçok zor seçimimiz vardı, içlerinden seçmek zorunda olduğumuz rahat 20 ülke vardı. Bunların her biri de o listede bir yere sahip olabilirdi, fakat zaman ve uğraşla tüm oynanabilir devletleri seçtik, hepsini birden seçemezdik. Selevkoslar da elemeleri geçemeyen devletlerden biriydi.

S: Salernum kuşatması ufak yerleşim savaşlarının bir temsili miydi?
C: Evet, bazı ufak yerleşim savaşları yerleşmenin içinde yer alıyor, diğerleri ise yerleşim yerinden uzakta.

S: Forumdan fikirler alıp onları gelecek oyunlara ekliyor musunuz?
C: Forumlar içlerindeki onlarca hırslı ve kendini adamış, ortaya fikirlerini atan insanlarla harika bir kaynak ve insanların ne düşündüğünü görmek ilginç oluyor. Fakat buradaki dizayn ekibinin oyun endüstrisinde çok büyük bir kolektif tecrübeyi sahip olduğunu unutmayın. Yeni fikirler düşünmek için para ödeniyoruz.

S: Zorluk düzeyinde efsanevi zorluk olacak mı?
C: Evet.

S: Oyunun Arapça çeviri olacak mı?
C: Korkarım ki şu an öyle bir plan yok.

S: Oyunda hangi kültürler var? Ve bunların ne gibi etkileri var?
C: Temel kültürler Roma, Yunan, Doğu ve Barbar. Bunlar da daha sonra çoğunlukla Barbar devletleriyle konfederasyon oluşturmak için önemli olan farklı alt-külterlere ayrılıyor. Kültürler, devletler bir şehri ele geçirdiğinde gelen tercihleri etkiliyorlar, diplomaside ve devlet adamlarında(ajan, diplomat vb.) da farklı etkileri var. Mesela Yunan devletlerinin birbirlerine karşı diplomatik dezavantajları var ama diğer ülkelerle olumlu veya olumsuz bir faktörleri yok. Tam aksine ise Barbar ülkelerinin diğer kültürlere karşı bir hoşnutsuzlukları var fakat birbirleri arasında ufak bir avantaja sahipler.

S: Rome I'deki gibi özel birlikler olacak mı? (Druidler, berserkerler vb.)
C: Druid Soyluları, Berserkerler, Kraliyet Spartalıları, Falxmen, Savaş Köpekleri, Zırhlı Hindistan Filleri, Tırpanlı Savaş Arabaları ve dahası. Oyunda özel birlik azlığı olmayacak.

S: Neden Rome II mermer gibi donuk birşey yerine siyah transparan bir kullanıcı arayüzü kullanıyor?
C: Bu Rome 2'yi oyun dünyasına entegre ediyor ve kullanıcı arayüzünü oyundan ayrı gibi değil de oyunu tam bir bütün gibi hissettiriyor.

S: Daha arkadaş canlısı bir kullanıcı arayüzü geliştiriliyor mu? Mevcut olanın görüntüsünü beğenmedim de.
C: Kullanıcı arayüzünün kullanımı çok iyi, sadece elinize alana kadar bekleyin.

S: Rome II modlanabilir olacak mı ve modlamayı destekliyor musunuz?
C: Evet ve bir kez daha evet, şu anda sadece oyunu çıkartmaya çalışsak da umuyoruz ki Rome II de, piyasaya sürdüğümüz en modlanabilir oyun olan Shogun 2 kadar modlanabilir olacak. Bir modlama zirvesi yapacağız. (Şu anda çok meşgul olsak da Craig herkese tarihler konusunda dırdır edip duruyor.)


S: Askerler savaşırken hiç kılıçlarını, mızraklarını veya kalkanlarını kaybedecek mi?
C:Öldüklerinde silahlarını düşürecekler fakat savaşın kalanında birliğin kalanından farklı olarak askerlerin kişisel bir şekilde farklı bir animasyon setine geçmesini gerektirdiği için savaş sırasında silahlarını veya kalkanlarını kaybetmeyecekler.

S: Savaşta birlikleri gemilerden istediğim herhangi bir yerde karaya çıkarabilirmiyim yoksa sadece belli noktalar mı olacak?
C: Sahillerde veya limanlarda karaya çıkarabilirsiniz.

S: Binalar ve otlar ateşe verilebilir mi?
C: Binalar evet, otlar hayır.

S: Filler ve savaş arabaları müttefik birliklerin üstüne doğru koşarsa zaiyata sebep olabilirler mi?
C: Evet olabilir. En iyisi onları direk üzerlerine yollamak değil de etraflarından dolandırmak.

S: Hareket pusulası arayüzünü ekran resimlerinde görmedim. Kaldırıldı mı?
C: Artık kullanıcı arayüzünün bir parçası değil fakat fakat kontrolleri hala çalışıyor ve biz ayrıca birlikleri hareket ettirmek için ek bir yol ekledik. Eğer seçili bir birliğin veya seçili bir grubun parçası olan bir birliğin üzerinde sol tuşa basılı tutarsanız, ibre dört yönlü bir sembole dönüşecek ve birlikleri haritadada sürükleyebileceksiniz, ve siz bunu yaparken birlik o an ki formasyonunu ve yönünü koruyacak. Sonrasında yönlerini de değiştirmek için ctrl tuşuna basabilirsiniz.

S: Eyalet başkentleri tek bir savaşla mı ele geçirilecek, ve eğer liman şehirleriyse birden fazla savaş mı olacak?
C: Bir yerleşimin ele geçirilmesi tek bir savaşla sonuçlanacak. Limanlar şehrin bir parçasıdır, onlardan ayrı bir parça değil.

S: Garnizonlar sınırlı ordularla nasıl çalışacak?
C: Empire TW'dan beri olan otomatik garnizonlar yeniden gelecek, fakat daha iyi birlikler ve daha büyük sayılarla. Birkaç farklı bina zinciri bir yerleşmenin oto-garnizonuna birlikler ekleyebilecek. Eğer yerleşmeyi daha fazla birlikle korumak isterseniz içine bir ordu yerleştirmek zorundasınız. Bir oyuncu olarak kaç orduyla saldırdığınız ve kaç orduyla kendi bölgenizi koruduğuz arasında bir denge kurmanız gerekmekte.

S: Askerlerin nakliyesi nasıl çalışıyor? Gemilerle birleştirilebilirler mi?
C: Askerler gemiye binebilir ve nakliye gemisi olabilirler. Bunlar kendi başlarına hareket edebilir, ya da bir donanmaya iliştirilip savaş haritasında onlarla birlikte ilerleme ve saldırı yapabilir.

S: Savaş arazileri Rome I'deki gibi kampanya haritasından mı oluşturuluyor, ya da Shogun 2'deki gibi önceden oluşturulmuş haritalar mı? Kaç tane savaş arazisi olacak?
C: Rome I'deki savaş arazileri kampanya haritasındaki bilgilerden oluşturuluyordu.Kültür, yükseklik detayları, arazi yapısı gibi şeyler. Sonra bu kodu bunların hepsini savaş arazisini oluşturmak için kullanıyordu. Kuşatma haritaları bunun gibi arazilerden birinin tam ortasına önceden yapılmış parçanın düşmesinden oluşuyordu.

Shogun 2 ile birlikte savaş arazileri, kalıp haritalar ve önceden yapılmış haritaların karşımından oluştu. Eski kod çözümündense oyuncuların hangi türde savaş arazisinde karşılaşacakları üzerinde komple kontrol sağlayan kalıpları kullandık. Kalıp haritalar kampanya üzerinde genellikle birkaçının bir bölgeyi kapladığı alanlara iliştirilmişti. Oyun ordunuzun nerede durduğuna ve savaştığına bağlı olarak bunlardan en yakın olanını seçecekti. Bütün kalıplar kampanya haritasının coğrafyası ve iklimine bağlıydı. Kuşatma haritaları kale dışı da dahil olmak üzere önceden yapılmış haritalardı ve kampanya haritası boyunca tekrarlanan bir kaç olasılık vardı.

Rome II farklı bir yaklaşımda bulunuyor. Hala kalıba bağlı ama bütün kampanya haritası aslında bir tane dev kalıp harita. Savaş alanlarında kocaman bir çeşitlilik var ve hepsi kampanya haritasında nerede durduğuna bağlı. Kuşatma haritaları da kalıp haritalar olarak yapıldı, kuşatma haritaları sadece şu ana kadarki bir Total War oyunundaki en büyük çeşitliliğe sahip değil, ayrıca yerleşkenin kampanya dışında nerede olduğu da kale dışına yansıyacak.

S: Teknoloji ağaçları ne kadar büyük?Diğer milletlerle teknoloji takası yapılabilir mi?
C: Kocaman. Örneğin Makedonya'nın araştırabileceği 56 tane teknolojisi var.Hayır takas Rome II'de mümkün değil.

S: Bir millet içindeki bütün aileler aynı teknoloji ağacına mı sahip?
C: Evet teknoloji ağaçları milletlere göre yapıldı.

S: Asker sınırı bütün milletleri ve kültürleri etkileyecek mi?
C: Sınır herkes için geçerli.

S: Küçük yerleşimler savaş alanında surları olması için kampanya haritasında geliştirilebilir mi?
C: Hayır sadece eyalet başkentleri surlara sahip olacak ve sadece onların savaş alanında surlu kuşatma haritaları olacak.

S: Medieval II'deki şehir/şato bölünmesi geri gelecek mi?
C: Şu an bu oyunculara kalmış bir şey. Her yerleşimde sınırlı sayıda bina boşluğu bulunması ve eğer yerleşimi genişletirseniz ortaya çıkacak olan rakama bağlı olarak, bir yerleşimi ne ile uzmanlaştıracağınıza bağlı olarak seçimler yapmalısınız. Küçük bir yerleşimi demirle birlikte bir kasabadan endüstriyel bir şehre dönüştürmeye, ya da içine yapabildiğiniz her askeri binayı yaparak askeri makinenizin kalbi olacak büyük bir eyalet başkentine dönüştürmeye karar verebilirsiniz.

S: Rome I'de olduğu gibi dini binalar olacak mı?
C: Tapınaklar geri dönüyor ve hepsinin kendine ait özellikleriyle çeşitlilikleri de arttı. Seri basit bir bina ile başlayıp farklı türde kollara dallanıyor.

S: Askerlerin direk ordu için çıkarılacağı yeni asker basma sisteminden dolayı küçük boyutlu savaşlar olabilecek mi?
C: Evet olacak, ordu içinde 20 birim yapmak baya zaman alacak yani eski yapımlara göre hepsinin daha da önemli olduğu hem büyük hem de küçük boyutlarda savaşlar göreceksiniz.

S: Farklı birimlerin boyutları nedir ve birim boyutları ayarındaki farklılıklar nelerdir?
C: Bu rakamlar tipe göre değişmekte ve bunlar da Dev/Büyük/Orta/Küçük birim boyutu. Yakın Menzilli Piyade için 160/120/80/40, Uzak Menzilli Piyade için 120/90/60/30, Süvari için 80/60/40/20, Topçu Sınıfı için 40/30/20/10 ve Makinalar (Koçbaşlar, Kuleler vb.) için 4/3/2/1.
« Son Düzenleme: 18 Ağustos 2013, 19:16:24 Gönderen: equilibrium »

Çevrimdışı bozkirsovalyesi

  • Forumun Ara?t?rmac?s?
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5329
Adam için teşekkür tuşuna basınız lütfen.
Sizler için çeviri yapıyor ve teşekkür dışında bir karşılık da alamıyor.
LÜTFEN LİNKTEN GİRİP FİKİRLERİNİZİ YAZINIZ.

http://www.totalwar-turkiye.com/twforum/index.php?topic=78969.0
----
----
----



Lütfen forumda kendi aranızda tartışmayın. Bir yerde sorun olduğunu düşünüyorsanız özel mesaj atın ilgilenelim.

Forumda adaletsizlik olmamalı. Yönetici olarak işimiz bu zaten. Biz bazı şeyleri gözden kaçırıyorsak siz bizlere haber verin.

Çevrimdışı ezergeçer

  • Level 11
  • İleti: 2720
  • everyone is a monster to someone
Spoiler
[close]

...
Will grass be flattened by troops moving over it?
No.

Will Rome II support multi-monitor display?   
No.

How many soldiers will a high-end machine be able to handle before performance drops?   
That will depend on the machine but on a top range machine you'll be able to get a lot of soldiers on screen.




S: DLC planlarınız nelerdir?
C: Bekleyip göreceksiniz...

S: Sıradaki oyun ne olacak?
C: Bilemiyorum.

S: Oyuna eklenen bazı geliştirmeler var mı?
C: Birkaç ufak sürpriz var.

S: Neden Selevkoslar oynanabilir ülkeler listesinden çıkarıldı?
C: Oynanabilir ülkeler listesi ile ilgili birçok zor seçimimiz vardı, içlerinden seçmek zorunda olduğumuz rahat 20 ülke vardı. Bunların herbiri de o listede bir yere sahip olabilirdi, fakat zaman ve uğraşla tüm oynanabilir devletleri seçtik, hepsini birden seçemezdik.Selevkoslar da elemeleri geçemeyen devletlerden biriydi.

S: Salernum kuşatması ufak yerleşim savaşlarının bir temsili miydi?
C: Evet, bazı ufak yerleşim savaşları yerleşmenin içinde yer alıyor, diğerleri ise yerleşim yerinden uzakta.

S: Forumdan fikirler alıp onları gelecek oyunlara ekliyor musunuz?
C: Forumlar içlerindeki onlarca hırslı ve kendini adamış, ortaya fikirlerini atan insanlarla harika bir kaynak ve insanların ne düşündüğünü görmek ilginç oluyor. Fakat buradaki dizayn ekibinin oyun endüstrisinde çok büyük bir kolektif tecrübeyi sahip olduğunu unutmayın. Yeni fikirler düşünmek için para ödeniyoruz.

S: Zorluk düzeyinde efsanevi zorluk olacak mı?
C: Evet.

S: Oyunun Arapça çeviri olacak mı?
C: Korkarım ki şu an öyle bir plan yok.

S: Oyunda hangi kültürler var? Ve bunların ne gibi etkileri var?
C: Temel kültürler Roma, Yunan, Doğu ve Barbar. Bunlar da daha sonra çoğunlukla Barbar devletleriyle konfederasyon oluşturmak için önemli olan farklı alt-külterlere ayrılıyor. Kültürler, devletler bir şehri ele geçirdiğinde gelen tercihleri etkiliyorlar, diplomaside ve devlet adamlarında(ajan, diplomat vb.) da farklı etkileri var. Mesela Yunan devletlerinin birbirlerine karşı diplomatik dezavantajları var ama diğer ülkelerle olumlu veya olumsuz bir faktörleri yok. Tam aksine ise Barbar ülekelerinin diğer kültürlere karşı bir hoşnutsuzlukları var fakat birbirleri arasında ufak bir avantaja sahipler.

S: Rome I'deki gibi özel birlikler olacak mı? (Druidler, berserkerler vb.)
C: Druid Soyluları, Berserkerler, Kraliyet Spartalıları, Falxmen, Savaş Köpekleri, Zırhlı Hindistan Filleri, Tırpanlı Savaş Arabaları ve dahası. Oyunda özel birlik azlığı olmayacak.

S: Neden Rome II mermer gibi donuk birşey yerine siyah transparan bir kullanıcı arayüzü kullanıyor?
C: Bu Rome 2'yi oyun dünyasına entegre ediyor ve kullanıcı arayüzünü oyundan ayrı gibi değil de oyunu tam bir bütün gibi hissettiriyor.

S: Daha arkadaş canlısı bir kullanıcı arayüzü geliştiriliyor mu? Mevcut olanın görüntüsünü beğenmedim de.
C: Kullanıcı arayüzünün kullanımı çok iyi, sadece elinize alana kadar bekleyin.

S: Rome II modlanabilir olacak mı ve modlamayı destekliyor musunuz?
C: Evet ve bir kez daha evet, şu anda sadece oyunu çıkartmaya çalışsak da umuyoruz ki Rome II de, piyasaya sürdüğümüz en modlanabilir oyun olan Shogun 2 kadar modlanabilir olacak. Bir modlama zirvesi yapacağız. (Şu anda çok meşgul olsak da Craig herkese tarihler konusunda dırdır edip duruyor.)


S: Askerler savaşırken hiç kılıçlarını, mızraklarını veya kalkanlarını kaybedecek mi?
C:Öldüklerinde silahlarını düşürecekler fakat savaşın kalanında birliğin kalanından farklı olarak askerlerin kişisel bir şekilde farklı bir animasyon setine geçmesini gerektirdiği için savaş sırasında silahlarını veya kalkanlarını kaybetmeyecekler.

S: Savaşta birlikleri gemilerden istediğim herhangi bir yerde karaya çıkarabilirmiyim yoksa sadece belli noktalar mı olacak?
C: Sahillerde veya limanlarda karaya çıkarabilirsiniz.

S: Binalar ve otlar ateşe verilebilir mi?
C: Binalar evet, otlar hayır.

S: Filler ve savaş arabaları müttefik birliklerin üstüne doğru koşarsa zaiyata sebep olabilirler mi?
C: Evet olabilir. En iyisi onları direk üzerlerine yollamak değil de etraflarından dolandırmak.

S: Hareket pusulası arayüzünü ekran resimlerinde görmedim. Kaldırıldı mı?
C: Artık kullanıcı arayüzünün bir parçası değil fakat fakat kontrolleri hala çalışıyor ve biz ayrıca birlikleri hareket ettirmek için ek bir yol ekledik. Eğer seçili bir birliğin veya seçili bir grubun parçası olan bir birliğin üzerinde sol tuşa basılı tutarsanız, ibre dört yönlü bir sembole dönüşecek ve birlikleri haritadada sürükleyebileceksiniz, ve siz bunu yaparken birlik o an ki formasyonunu ve yönünü koruyacak. Sonrasında yönlerini de değiştirmek için ctrl tuşuna basabilirsiniz.

S: Eyalet başkentleri tek bir savaşla mı ele geçirilecek, ve eğer liman şehirleriyse birden fazla savaş mı olacak?
C: Bir yerleşimin ele geçirilmesi tek bir savaşla sonuçlanacak. Limanlar şehrin bir parçasıdır, onlardan ayrı bir parça değil.

S: Garnizonlar sınırlı ordularla nasıl çalışacak?
C: Empire TW'dan beri olan otomatik garnizonlar yeniden gelecek, fakat daha iyi birlikler ve daha büyük sayılarla. Birkaç farklı bina zinciri bir yerleşmenin oto-garnizonuna birlikler ekleyebilecek. Eğer yerleşmeyi daha fazla birlikle korumak isterseniz içine bir ordu yerleştirmek zorundasınız. Bir oyuncu olarak kaç orduyla saldırdığınız ve kaç orduyla kendi bölgenizi koruduğuz arasında bir denge kurmanız gerekmekte.

« Son Düzenleme: 17 Ağustos 2013, 12:41:47 Gönderen: ezergeçer »

Çevrimdışı bozkirsovalyesi

  • Forumun Ara?t?rmac?s?
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5329
Alıntı
S: Forumdan fikirler alıp onları gelecek oyunlara ekliyor musunuz?

C: Forumlar içlerindeki onlarca hırslı ve kendini adamış, ortaya fikirlerini atan insanlarla harika bir kaynak ve insanların ne düşündüğünü
görmek ilginç oluyor. Fakat buradaki dizayn ekibinin oyun endüstrisinde çok büyük bir kolektif tecrübeyi sahip olduğunu unutmayın.
Yeni fikirler düşünmek için para ödeniyoruz.



Alıntı
S: Rome II modlanabilir olacak mı ve modlamayı destekliyor musunuz?

C: Evet ve bir kez daha evet, şu anda sadece oyunu çıkartmaya çalışsak da umuyoruz ki Rome II de, piyasaya sürdüğümüz
en modlanabilir oyun olan Shogun 2 kadar modlanabilir olacak. Bir modlama zirvesi yapacağız. (Şu anda çok meşgul olsak da
Craig herkese tarihler konusunda dırdır edip duruyor.)


Bunlar doğru ve evet şimdiye dek bir çok örneğini gördük.
Hatta benim son 7 yıldır yabancı forumlarda yazdığım bir çok fikir amatör mod yapımcıları tarafından da - yapımcı firma tarafından da kullanıldı.

Oyunun kolayca modlarının yapılabilir olması da bir büyük avantaj. Böylece çok değişik versiyonlarını oynayabileceğiz.


Alıntı
S: Eyalet başkentleri tek bir savaşla mı ele geçirilecek, ve eğer liman şehirleriyse birden fazla savaş mı olacak?

C: Bir yerleşimin ele geçirilmesi tek bir savaşla sonuçlanacak. Limanlar şehrin bir parçasıdır, onlardan ayrı bir parça değil.

Limanların kıyı kentinin bir parçası olması da benim fikirlerimden biriydi.  tebessum*
LÜTFEN LİNKTEN GİRİP FİKİRLERİNİZİ YAZINIZ.

http://www.totalwar-turkiye.com/twforum/index.php?topic=78969.0
----
----
----



Lütfen forumda kendi aranızda tartışmayın. Bir yerde sorun olduğunu düşünüyorsanız özel mesaj atın ilgilenelim.

Forumda adaletsizlik olmamalı. Yönetici olarak işimiz bu zaten. Biz bazı şeyleri gözden kaçırıyorsak siz bizlere haber verin.

Çevrimdışı ezergeçer

  • Level 11
  • İleti: 2720
  • everyone is a monster to someone
Evet birçok fikrini ve o doğrultudaki konularını hatırlıyorum :)

Çevrimdışı BullWarriors

  • Level 10
  • İleti: 1319
Emeklerinden dolayı çeviren arkadaşlara çok teşekkürler bir çok soruyu cevaplamış oldular.
Her nota bir anlam, her anlam, bir gerçek.

Çevrimdışı bozkirsovalyesi

  • Forumun Ara?t?rmac?s?
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5329
Çeviri tamamlandı ve yorumlarınıza açık:

http://www.totalwar-turkiye.com/twforum/index.php?topic=100844.0


Çeviren arkadaşlara tekrar teşekkür ediyoruz.  tbr*
LÜTFEN LİNKTEN GİRİP FİKİRLERİNİZİ YAZINIZ.

http://www.totalwar-turkiye.com/twforum/index.php?topic=78969.0
----
----
----



Lütfen forumda kendi aranızda tartışmayın. Bir yerde sorun olduğunu düşünüyorsanız özel mesaj atın ilgilenelim.

Forumda adaletsizlik olmamalı. Yönetici olarak işimiz bu zaten. Biz bazı şeyleri gözden kaçırıyorsak siz bizlere haber verin.