Konu: Totalwar Britannia hakkında olumsuz fikrim nasıl olumluya döndü, buyrun efenim:)  (Okunma sayısı 312 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı nopasstr

  • Level 3
  • İleti: 42
THE LAST KINGDOM'U İZLEMEDEN BUNU OYNAMAYIN
DİZİYİ İZLEMEDEN ÖNCE 6.5 PUAN VERDİĞİM OYUNU 9 PUAN OLARAK GÜNCELLİYORUM


Arkadaşlar herkese tekrar merhaba, biliyorsunuz Britannia ilk çıktığında bende eleştirdim. Eleştirilerimin ana başlıkları şunları içeriyordu;

1-Ticaret herkesle otomatik nasıl böyle bir saçmalık olabiliyor
2-Casus suikastçi yok, ya biz düşman bölgelerini nasıl keşfedeceğiz
3-Saçma olaylar vuku buluyor anlayamıyoruz
4-Asker üretme havuzu istediğimiz birimden istediğimiz gibi üretemiyoruz
5-Teknoloji ağacı değişik çalışıyor
6-Harita küçük


Atalarımızın bir lafı vardır. Bilenle bilmeyen aynı olmaz demişler. Bende kendi cahilliğimin eseri olarak bu eleştirileri yaptım. Ama gelin bunları nasıl farkettim onlara bakalım;
-Öncelikle bilinmesi gereken şey şudur; Totalwar ekibi tüm oyunları oyun çağının gerçekleriyle örtüşür nitelikte yapıyor. O yüzden farklı serilerde farklı dinamikler buluyoruz;

The Last Kingdoms izledikten sonra değişen fikirlerim
Herşey The Last Kingdoms'u izlemem ile başladı. Diziyi tamamen oyundaki döneme çekmişler. Diziyi izleme başlayınca fark ettimki, oyun tamamen gerçek dönemle uyumlu yapılmış;

1-Ticaret herkesle açık çünkü; o dönemde krallık diye bir şey yok, merkezi otorite yok, ticaret diye bir kavram bile yok, diziyi izleyince bunu çok iyi anlayacaksınız.
2-Casus suikastçi yok düşmanı nasıl keşfedicez; suikastçiyi geçtim ama casusa gerek yok çünkü dizidede çok net işlenen  bir kavram var; oyunda yolların devam ettiği şehirler direk gözküyor zaten bir menzilde. casusa gerek yok, o dönemde kim nerde zaten herkesin haberi oluyormuş. Yine diziyi izleyince anlayacaksınız.
3-Saçma olaylar vuku buluyor sandığım şeyler aslında eventlermiş ve çokda zevkli olmuşlar
4-Diziyi izleyince gördüm ki o dönemde yetişmiş asker diye bir şey yok. Asker olmak askerlikte uzmanlaşmak zor. Hatta çoğu zaman asker kaybetmek yerine anlaşma yapmaya çalışıyorlar. O çağda nüfus zaten çok az ve fazladan 100 asker bile dengeleri değiştirebiliyor. 50 asker alabilmek için koskoca kralın bir çapulcuya diz çöküşünü izledim dizide, yine diziyi izleyince asker politkasını aslında oyuna ne kadarda güzel bir kurguyla işlendiğini fark edeceksiniz.
5-Teknoloji ağacı aslında dönemin şartlarına uygun tasarlanmış. Bir teknoloji geliştirmek için önce bazı şeyler üretmek yada binalar gerekiyor. İleri atlı asker teknolojisini hiç atlı birim üretmemiş bir ülkenin bilmesi mümkün olamaz mantıksız zaten. Bu konuda olayı çözünce aslında çok iyi düşünülmüş bir sistem olduğu anlaşılıyor. O çağda hiçbirşey keşfedilmemiş ancak tecrübelerle öğrenebiliyor.
6-Harita küçük ama zaten ingiltere odaklı bir oyun fakat şehrin dışındaki bölgelerde garnizon bulundurulamaması ve onları ele geçirme yüzünden büyük sayılır. Öünkü kaynaklar oralarda aslında harita hiçde küçük değil. Ve kaynak bölgelerinin oyuna önemi çok fazla. Ve dizide çiftlikleri yağmalanan bir krallığın nasıl kıtlıkla mücadele ettiğide işleniyor.
BONUS: Dizide din kavramı çok iyi işlenmiş, oyundada kilisenin önemini diziyi izleyince çok iyi anlayabilirsiniz.
BONUS: Oyuna yeni eklenen tahıl ve erzak sistemi yine dizide çok iyi işlenmiş
BONUS: Oyunda karakter yönetimi ve entrika bence gayet zevkli. Gelen traitler çok hoş.


SON OLARAK ARKADAŞLAR, THE LAST KINGDOM'U İZLEYİN OYUN HAKKINDAKİ FİKİRLERİNİZ DEĞİŞECEKTİR
DİZİYİ İZLEMEDEN ÖNCE 6.5 VERDİĞİM OYUNA ŞİMDİ GÖNÜL RAHATLIĞIYLA 9 PUAN VERİYORUM
İlk başta çok eleştirdiğimiz için yapımcılar hakkını helal etsin :)))



Buda diziden ufak bir sahne IMDB 8.1 puan, 2 sezon bitti 3.sezon başlıyor






« Son Düzenleme: 24 Ekim 2018, 14:31:21 Gönderen: nopasstr »

Çevrimdışı * Halife *

  • Asyönetici
  • *
  • İleti: 13037
  • Tek tabanca...
    • Kişisel sitem
Bunu gün içerisinde sosyal ağlarımızda paylaşırız.

Teşekkürler, ben hem kızarım hem oynarım modda idim sayende bazı şeyleri idrak ettim. Ama yine de serinin dinamiklerini radikal değişimlerle direkt silip atmak yerine bunu daha usturuplu yapabilirlerdi diye düşünmeye devam edeceğim.

Ayrıca ben de 2. sezonu izlememiştim :D iyi olduğu hatırlattığın izleyeyim bir ara vakit bulursam.

Çevrimdışı nopasstr

  • Level 3
  • İleti: 42
Teşekkürler Talha, bende hem kızar hem oynamaya çalışır moddaydım ama dizinin 2.sezonunu izlersen özellikle devlet yönetimi ve bu konular çok işleniyor. Ben bu oyunu LAst Kingdom izlemeden oynamayın diye uyarı verilmesi taraftarıyım :)) Tabi senin eleştirinin güzel tarafı; evet belki küt diye kesmeyip biraz inceltebilirlerdi bazı değişiklikleri fakat benim kafamda bir soru işareti kalmadı diziden sonra. En azından oyun çıktığında verdiğim 6.5 puanın vicdan azabından kurtuldum puanı düzelterek :)
« Son Düzenleme: 24 Ekim 2018, 14:17:39 Gönderen: nopasstr »

Çevrimdışı FeaRSTRR

  • Level 3
  • İleti: 16
ilk çıktığından 8 saat oynadım bi daha oynayamadım çünkü vasat bi oyun gördüm karşımda hiçbir yeni bişe yok kendimi bi dahada oynamaya ikna edemedim bunu