Konu: Yıllar sonra Shogun 2'e başlamak.  (Okunma sayısı 1092 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ustawot

  • Level 7
  • İleti: 220
  • TW çömezi
Yıllar sonra Shogun 2'e başlamak.
« : 03 Nisan 2018, 13:56:55 »
Herkese selam, 2018 de o kadar yeni oyun çıkmışken Shogun2 oynamak daha doğrusu yeni başlamak neyin kafası demeyin arkadaşlar. Tarihe ilgi duyuyorsanız, kuru kuruya savaşmak yerine savaşmanın tarihsel bir hikayeye dayanması ilginizi çekiyorsa değer arkadaşlar. Buna "TW kafası" diyebiliriz.
TW oyunları içinde bana hitap eden ise Shogun2 oldu. TW Attilada Selçuklu veya Osmanlıyı single player oynamak mümkün olana dek Shogun2 devam. TW Three Kingdoms çıktığında ne olur efsane olur.
Shogun2 i oynamadan önce bu forumu, oyun hakkındaki eleştiri ve görüşleri, oynanış rehberlerini, taktikleri vs. öncelikle okudum. Bu sayede yiyecek sıkıntısı çekmedim. Eyaletlerde ayaklanma girişimlerinin önünü kesmeyi başardım. Deniz ticareti dahil ticaret yaparak 2 hatta 3 full ordumun masraflarını zorlanmadan karşılayabildim. İlk başta bile en az 2 düşman ile mücadele etmeme rağmen ordumu hiç kırdırmadım hep kazandım. Kayıplarımı 2/3 tur içinde yenileyerek ilerlemeye devam ettim. Sadece 2 farklı eyaletten nitelikli asker ürettim. Birinden kılıçlı samuray diğerinden okçu samuray. Diplomasi de ticarete ek olarak müttefik kazanmaya çalıştım ama başarılı olmadı. İlk başlarda 1/2 tane müttefikim olsa da ilerledikçe ve eyalet ele geçirdikçe herkes düşmanca tavır takınmaya başladı. Bu arada benden daha çok eyalete ve güce sahip olan 2 klanın ise nasıl başardılar bilmiyorum düşmanları yok denecek kadar azdı. Neyse sorun değil hepsini kılıçtan geçiririz mantığıyla ilerlemeye devam ettim ama bir taraftan da ele geçirdiğim bazı eyaletleri eski sahiplerine vererek Himaye klanlar oluşturmaya başladım. gördüm ki bu da işe yaramadı Kyotaya yaklaştıkça İmparatorluk tarafından bir tehdit olarak gösterilince himaye klanlarım da dahil olmak üzere tüm klanlar bana savaş ilan etti. Her ordusunda en az 2 komutan bulunan yeterince terfi almış ve hiç mağlup olmamış 3 ordum bulunsa da yetişemez oldum. Yenilmiyordum fakat karınca sürüsü gibi düşman, ordularımdan uzak yerlerdeki eyaletlerimi ele geçirmeye başlamışlardı bile. Oyun bu noktada tatsızlık vermeye başladı. Sırf üşendiğim için deniz mücadelemi bıraktım zaten gelire ihtiyacım kalmamıştı. Date ile oynuyorum. Kyotoyu ele geçiren Takeda yı nerdeyse bitirdim ama aşağıdan üzerime yürüyen ve kaçak dövüşen bir sürü ordu ile nasıl başedebilirim bu noktada neler yapılabilir açıkcası merak ediyorum. Biraz geri çekilip sağlam bir savunma hattı kurabilirim veya üç ordu ile Kyotaya yürüyüp ele geçirebilirim.

Çevrimdışı * Halife *

  • Asyönetici
  • *
  • İleti: 13093
  • Tek tabanca...
    • Kişisel sitem
Ynt: Yıllar sonra Shogun 2'e başlamak.
« Yanıtla #1 : 03 Nisan 2018, 16:42:15 »
Çok duygusal bir ileti olmuş. Ama bu Shogun 2'nin doğası, sen güçlendikçe en başından beri hile yapan yapay zeka sana karşı "büyük güç" olmanla alakalı olarak, aynen dediğin gibi, vasal devletlerin de sana dönüyor. Bunu Steam'deki workshop denilen mod kısmıyla halledeceksin.

Ama yok herkes gibi ben de bir "modsuz" her zorluğu görecem dersen. Vasal devletlerini becerebilirsen yeniden yıkıp son şehirlerini ele geçirirken yeniden vasal yaparsan sana karşı düzelirler. Çünkü İmparatorluk artık seni zararlı ilan ettiği an oyun orada kırılıyor. Sen kırılma noktasından sonraki vasallıkların sana sadık oluyor.

Bir de bu oyun gerçekten satranç gibi. En küçük hata bir sonraki turda şehir kaybetmene sebep oluyor. Dediğin çok mantıklı savunma hattı çekerek ilerleyeceksin. Başka çaren yok. Bir de kaçırabilirsen "backdoor" mevzusu var, denizden açıktan alarak 1-2 ordunu adanın diğer ucuna götürüp dikkat dağıt, boş şehirleri bir bir patlat  tbr*

Çevrimdışı capoglu.ma

  • (qli_61)
  • Level 8
  • İleti: 364
  • Bir Ölür Bin Diriliriz!
Ynt: Yıllar sonra Shogun 2'e başlamak.
« Yanıtla #2 : 03 Nisan 2018, 16:57:37 »
Ben senelerdir campaign haritasında aynı strateji ile ilerlerim (haritaya göre farklılık az da olsa oluyor tabi), örneğin vassal sistemini kendi oyun stilime göre etik bulmuyorum. Sınırları bir bütün altında bir sürü millet/klan barındıran bir imparatorluk hedefi ile ilerliyorum. Tek başına bir strateji geliştirdiğinde oyunun erken zamanları işine yarayacak müttefikler edinmen, en önemli husus bu müttefiğin ele geçirme niyetinde olduğun topraklarda veya fazla yakınında olmaması. Ardından devletinin arkasını sağlama alıcak bir şekilde bir savunma hattı oluşturup nizami fetihler gerçekleştiriyorum, topraklarımın arka kısmı oyun haritasının sonu ise ne alâ, şayet değilse güçlü bir donanma oluşturup deniz den gelebilecek herhangi bir tehdite karşı önlem alabilirsin, güçlü bir garnizon ordusu kurup başkentine veya iyice genişlemişsen topraklarının her tarafına süratle ulaşabileceği bir konuma koyasın, başındada orduya sürat verecek özellikleri bol olan bir general yerleştirdiğinde iş tamamdır. Oyunun ilerleyen kısımlarına kadar bu bistemi kurduğunda tüm devletler/klanlar sana düşman olsa da deniz sınırlarından gelebilecek risklere karşı bir donanman, donanmanın kaçırdığı çıkarma birliklerine veya olası bir isyana karşı merkezi konumda bir garnizon ordun ve düşmanlarına karşı sınırlarında doğal olarak hücum orduların bulunmuş oluyor. Ben hep bu strateji ile hareket ediyorum, Date ile bu stratejiyi çok kolay gerçekleştirebilirsin.

Ekonomik açıdan ise sınırlarını güvene aldığında düşmana uzak olan topraklarında ekonomik binalar yapıp sınıra askeri bir eyalet oluşturabilirsin. Limanlarını da gemi savaşlarına düşkünlüğüne göre arttırıp azaltmak sana kalmış, bana bir tersane yetiyor, gerisi ticaret ve yemek için komple. İyi eğlenceler  tbr*
« Son Düzenleme: 03 Nisan 2018, 17:00:37 Gönderen: qli_61 »

Çevrimdışı ustawot

  • Level 7
  • İleti: 220
  • TW çömezi
Ynt: Yıllar sonra Shogun 2'e başlamak.
« Yanıtla #3 : 03 Nisan 2018, 20:54:28 »
Çok duygusal bir ileti olmuş. Ama bu Shogun 2'nin doğası, sen güçlendikçe en başından beri hile yapan yapay zeka sana karşı "büyük güç" olmanla alakalı olarak, aynen dediğin gibi, vasal devletlerin de sana dönüyor. Bunu Steam'deki workshop denilen mod kısmıyla halledeceksin.

Ama yok herkes gibi ben de bir "modsuz" her zorluğu görecem dersen. Vasal devletlerini becerebilirsen yeniden yıkıp son şehirlerini ele geçirirken yeniden vasal yaparsan sana karşı düzelirler. Çünkü İmparatorluk artık seni zararlı ilan ettiği an oyun orada kırılıyor. Sen kırılma noktasından sonraki vasallıkların sana sadık oluyor.

Bir de bu oyun gerçekten satranç gibi. En küçük hata bir sonraki turda şehir kaybetmene sebep oluyor. Dediğin çok mantıklı savunma hattı çekerek ilerleyeceksin. Başka çaren yok. Bir de kaçırabilirsen "backdoor" mevzusu var, denizden açıktan alarak 1-2 ordunu adanın diğer ucuna götürüp dikkat dağıt, boş şehirleri bir bir patlat  tbr*

Talha hocam sensin değil mi? Teknoseyir tanıtımlarında senin TW birikim ve sevdanı görüp foruma üye oldum. Zaman ayırıp her mesajımı cevapladığın için ilgine teşekkürler. Konuya dönecek olursak modsuz devam etmeyi tercih ederim. Gerçi Better Maps 0.45 ve Extended Clan Bonuses modları yüklü ama bunlar oyunun dinamiklerini ve dengesini bozmayan modlar. Madem adamlar bu tarihi yaşamışlar biz de dönemin tarihi unsurlarını bozmadan oynayalım, orjinale sadık kalmış oluruz.
İkinci kez himaye alınma durumunu ve "backdoor" taktiğini öğrenmiş oldum. Gerçi kısa campaign seçtiğim için mi bilmiyorum oyun normalde bitti, Kyotoya yürümekte geç kaldım ama ben oyunun ilerisini öğrenme amaçlı tüm Japonyayı ele geçirmeyi düşünüyorum.
Merak ettiğim husus alevli ok teknolojisini çoktan araştırmama rağmen rakip alevli ok atarken ben atamıyorum. okçu ağırlıklı strateji ile oynuyorum buna rağmen sıkıntı çıkmadı. bir de alevli oklar olsa darma duman ederler heralde ;)

Ben senelerdir campaign haritasında aynı strateji ile ilerlerim (haritaya göre farklılık az da olsa oluyor tabi), örneğin vassal sistemini kendi oyun stilime göre etik bulmuyorum. Sınırları bir bütün altında bir sürü millet/klan barındıran bir imparatorluk hedefi ile ilerliyorum. Tek başına bir strateji geliştirdiğinde oyunun erken zamanları işine yarayacak müttefikler edinmen, en önemli husus bu müttefiğin ele geçirme niyetinde olduğun topraklarda veya fazla yakınında olmaması. Ardından devletinin arkasını sağlama alıcak bir şekilde bir savunma hattı oluşturup nizami fetihler gerçekleştiriyorum, topraklarımın arka kısmı oyun haritasının sonu ise ne alâ, şayet değilse güçlü bir donanma oluşturup deniz den gelebilecek herhangi bir tehdite karşı önlem alabilirsin, güçlü bir garnizon ordusu kurup başkentine veya iyice genişlemişsen topraklarının her tarafına süratle ulaşabileceği bir konuma koyasın, başındada orduya sürat verecek özellikleri bol olan bir general yerleştirdiğinde iş tamamdır. Oyunun ilerleyen kısımlarına kadar bu bistemi kurduğunda tüm devletler/klanlar sana düşman olsa da deniz sınırlarından gelebilecek risklere karşı bir donanman, donanmanın kaçırdığı çıkarma birliklerine veya olası bir isyana karşı merkezi konumda bir garnizon ordun ve düşmanlarına karşı sınırlarında doğal olarak hücum orduların bulunmuş oluyor. Ben hep bu strateji ile hareket ediyorum, Date ile bu stratejiyi çok kolay gerçekleştirebilirsin.

Ekonomik açıdan ise sınırlarını güvene aldığında düşmana uzak olan topraklarında ekonomik binalar yapıp sınıra askeri bir eyalet oluşturabilirsin. Limanlarını da gemi savaşlarına düşkünlüğüne göre arttırıp azaltmak sana kalmış, bana bir tersane yetiyor, gerisi ticaret ve yemek için komple. İyi eğlenceler  tbr*

Böyle deneyimli ustaların zaman ayırıp ilgi göstermesi benim gibi bir acemi için takdire değer, teşekkürler. Taktiklerini uygulamaya çalışacağım.
Aklıma takılan 3 ordudan fazlası ekonomi için sıkıntı çıkartabilir mi?
Başkentte hali hazırda demir madeni ve zırh gelişimi varken sınırda tekrar askeri eyalet kurduğumuzda bu yeni eyaletten çıkartılacak askeri birimler başkentteki bu zırh gelişiminden faydalanabilir mi?
Son olarak askeri binalar geliştikçe üretilebilir yeni birimler açıldıkça orduları revize etmek gerekir mi? Hali hazırdaki birimler lv olarak düşük olsa da tecrübe kazanmış durumdalar. Siz oyunun ileri aşamalarında hangi birimlerle savaşıyorsunuz?

Çevrimdışı * Halife *

  • Asyönetici
  • *
  • İleti: 13093
  • Tek tabanca...
    • Kişisel sitem
Ynt: Yıllar sonra Shogun 2'e başlamak.
« Yanıtla #4 : 03 Nisan 2018, 21:22:22 »
Evet benim. Alevli atışı sen yaptırtacaksın, birimlerine komut veriyorsun savaş alanında. Eğer durum çok vahimse baştan başla.

Ben de geçen temiz kurulum yaptım. Workshop'tan güzel birkaç modu bulup kurayım rise, shogun 2 ve fall üçlemesi için bir seri oynanış yapayım yeniden  melek* canım çekti.

Çevrimdışı ustawot

  • Level 7
  • İleti: 220
  • TW çömezi
Ynt: Yıllar sonra Shogun 2'e başlamak.
« Yanıtla #5 : 03 Nisan 2018, 23:46:44 »
Evet benim. Alevli atışı sen yaptırtacaksın, birimlerine komut veriyorsun savaş alanında. Eğer durum çok vahimse baştan başla.

Ben de geçen temiz kurulum yaptım. Workshop'tan güzel birkaç modu bulup kurayım rise, shogun 2 ve fall üçlemesi için bir seri oynanış yapayım yeniden  melek* canım çekti.

Yaparsan çok iyi olur. Shogun2 Türkçe seriler var ama hepsi yarım kalmış daha bitiren görmedim.

Çevrimdışı capoglu.ma

  • (qli_61)
  • Level 8
  • İleti: 364
  • Bir Ölür Bin Diriliriz!
Ynt: Yıllar sonra Shogun 2'e başlamak.
« Yanıtla #6 : 04 Nisan 2018, 20:52:01 »
Estağfurullah başkan yardımcı olabildiysem ne mutlu, sorularına gelecek olursak ekonomik açıdan ilerlemeni gelir giderlerin olduğu oyun ekranından görebilirsin, sağ tarafta hazine olarak geçiyordu sanırım sandık gibi birşey var. Şayet ekonomi ve sanayi açısından iyice gelişmişsen ordu sayısını maksimuma ulaştırabilirsin zaten oyun İmparatorluk seviyene göre çıkarabileceğin ordu sayısını kısıtlıyor, şayet ben full donanımlı bir ordu istiyorum derken klan ekranında maksimum ordu limitin 6 ise 3 full donanımlı orduya yetecek bir ekonomin vardır aşşağı yukarı. Kışlaları geliştirdiğinde örneğin Samuray kışlası geliştirdin ve bu birimlere +1 tecrübe verileceği söyleniyor, ülkenin her tarafında ki samuraylarına bu tecrübeyi edindirebilirsin. Lakin yeni bir bırım açıldıysa örneğin Yari Ashigaru oyunun başında kullanımdayken sınır eyaletinde Katana Samuray üretimine izin veren bir kışla geliştirdin, tüm katana samurayları o kışladan basıp ordularına göndermen gerekiyor, başkente yakın bir kısımda orta halli sınırda tam gelişmiş kışlalar yapman iyi, anlattığım stratejide hep ileriye yönelik oynayacağın için sınır orduların daha hızlı güçlenmiş ve donanmış olacak, tabi kii mantıken sen ilerledikçe gelişmiş kışlan arkada kalmış olacak, bunu da fetih ettiğin kalelere başka klanların yaptığı kışlalar ve ordularının sefer haritası üzerinde yürüme hızını arttırarak dengeleyip çözebilirsin  tebessum*

Çevrimdışı mehmetozan

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4547
Ynt: Yıllar sonra Shogun 2'e başlamak.
« Yanıtla #7 : 04 Nisan 2018, 23:23:08 »
Shogun 2 benim için de 2010 sonrası oyunlar arasında en iyisi..
Hatta savaş alanında en başarılı tw olduğunu düşünüyorum..
Tabii ki senin bahsettiklerin ve onların dışında bir çok eksiği ve hatası var ama bunlar tw oyunlarında hep bulunan şeyler..

Söylediğin gibi bir yerden sonra tüm devletlerin düşman olmasını anlıyoruz ama arka taraflara çıkarma yapmaları can sıkıyor..
Bir devletin denizden çıkarma yapabilmesi için bir donanması olması gerekir fakat bu oyunda bir taka dahi yeterli oluyor..
Çıkartmaları sınırlamak adına Shogun2'de ilk defa kıyıların yalnızca bazı bölgelerini çıkartma için mümkün bıraktılar fakat ona rağmen böyle..
Maalesef 7 yıl sonrasında dahi oyun böyle. Rome 2 ve Attila'yı pek oynamamamın sebeplerinden birisi de bu..
Buna çözüm adına 3 birlik için en az 1 parça gemi gibi sınır getireceklerine, Rome2'de ordular denize girip donanmaya dönüşür oldular  ask*

Konuya dönersek ve bundan sonra oyunda ne yapılabilir dersen, ben bir de denizlerdeki gücün artırılmasından bahsedebilirim..
Donanma kurmak pahalıdır ama hem ticaret yaptığın nadir devletlerle olan rotaları ve hem de devletin kalbini çıkartmalardan korumana yardımcı olur..
Üstelik biliyorsun sen de diğer devletlerin ticaret yollarını yağmalayabiliyorsun..
Hatta bir de haritanın bazı yerlerinde ticaret noktaları var. Oralara da ancak bu sayede hakim olabilirsin..
Düşman çok olunca tabii olarak hepsinin donanmasına karşı baş edebilmek çok zor ve masraflı oluyor..
Bu sebepten dolayı eğer Portekizlilerin Kara Gemi'sini parçalamadan yakalayabilirsen işin bayağı kolaylaşacaktır..
« Son Düzenleme: 04 Nisan 2018, 23:31:25 Gönderen: mehmetozan »

Çevrimdışı ustawot

  • Level 7
  • İleti: 220
  • TW çömezi
Ynt: Yıllar sonra Shogun 2'e başlamak.
« Yanıtla #8 : 06 Nisan 2018, 11:46:20 »
Cevaplarınız için teşekkürler arkadaşlar. Bu ilk sefer denememi Kyotoyu kaptırıp zafer kazanma durumum kalmadığı için daha fazla sürdürmek istemedim. Muhtemelen hepsini kılıçtan geçirecek gücüm olsa da amaç kaybolduğundan bu seferi sonlandırıp kazandığım tecrübeler ve sizlerin taktikleri ile girişeceğim yeni bir seferde neler yapabileceğimi görmek istedim.
Yeni seferdeki klan tercihim okçuları ile ünlü Çösokabe oldu. Gözden kaçırdığım noktaları da dikkate alarak daha sabırlı ve temkinli bir oyun anlayışı izledim tabiki de daha iyi savaşlar çıkartarak. Yardımcının önerdiği eyaletleri ele geçirirken bu geçen  süre içerisinde sabırla kendimi geliştirdim.
Askeri eyaletten Çösokabe Daykiyu Samuraylarını ürettim. Bunların menzili 175 olsa da dolum süreleri uzun olduğundan 150 menzilli ve daha çabuk dolduran Çösokabe okçu samuraylarından vazgeçmedim. 4+4 toplamda 8 okçu birimini her orduya yerleştirdim. Diğer eyaletimde mızrak okulu kurarak son seviye mızraklılar çalıştım. Zırh gelişimi bulunan bir eyalet ele geçirdiğimde tüm katanalıları ve kılıçlı birimleri yeniledim.
Ticari olarak oyunun başında iki adet ticaret noktasını ele geçirdim. Biraz uzak kalsa da ve savaşa mal olsa da yeterince filo askeri gücüm hazır olduğundan bunu başardım. Önce askeri filo ile ticaret noktaları ve yollara hakim olunca ticaret gemileri ile deniz ticaretim yürüdü. Ele geçirip güvende tuttuğum iki ticaret noktasına 10ar dan toplamda 20 ticaret gemisi koydum. Diğer klanlar ile ticaret yapmak isterkn ilk başta yaptığım bir hata bana çok uzun yıllar sürecek bir soruna neden oldu. ilk ticaret isteğimi kabul etmeyen bir klanı TEHDİT edince bu olumsuzluk Daimyonun onur siciline işlendi ve her ticaret yapmak istediğimde olumsuz karşılandım. bu nedenle başlarda ticaret gelirim düşük kaldı. Gelirimi yükseltmek için risk alarak çok uzakta bulunan ALTIN madenli Sado adasını ele geçirdim. Bu altın madeni ve ele geçirdiğim iki ticaret noktası ben bu zorlu süreçten çıkarttı diyebilirim. Asker basmamazlık veya şehirleri geliştirmemezlik de yapabilirdim ama bunlar tercihim olamazdı.
Ekonomik olarak market, tarla ve yol tabikide olmassa olmaz.
Şehirlerdeki yiyecek ve sadakat derecesine özellikle dikkat ettim. Yiyecek üreten ve tüketen binaları dengeleyerek geliştirdim. Görevlilerle çalışım. Çoğunlukla Metsuke yetiştirerek şehirlerin bağlılığını denetim altına aldım. Başka dine mensup eyalet ele geçirdiğimde Keşiş ile kendi dinime çevirdim. ilerleyen zamanlarda ise büyük savaşlar için Ninja yetiştirdim. Genel olarak ikiden fazla ticaret yaptığım klan olmadı. Müttefikim olmadı ama çok düşmanım da olmadı. Edindiğim düşmanı yokederek ilerledim. Savaş açarken haritaya, açacağım klanın askeri güç ve ekonomisine, klan özelliklerine, müttefik ve düşmanlarına dikkat ettim.
Sene oldu 1578 tur 130. Çok uzattım devam edecek...



175 birim menzilli Çösokabe Daykiyu Samuray okçuları ile ateşli ok fırlatınca düşmanlarımın düştüğü ortak durum ve hazin son.
« Son Düzenleme: 06 Nisan 2018, 12:18:02 Gönderen: mehmetozan »

Çevrimdışı ustawot

  • Level 7
  • İleti: 220
  • TW çömezi
Ynt: Yıllar sonra Shogun 2'e başlamak.
« Yanıtla #9 : 07 Nisan 2018, 08:17:53 »
Yıl 1578 tur 130 olduğunda genel durum; tur geliri 15k, toplam hazine 350k, Kyotonun aşağısı 20 eyalet ele geçirilmiş durumda, 5 ticaret noktası kontrol altında, 3 full ordu, 3 full filo. Geriye 4 klan kalmış; kuzeyde DATE, Güneyde ben (ÇÖSOKABE), ortada ise TAKEDA  ile çok bilinmedik bir klan. Date ile Takeda aralarındaki müttefikliği bozunca ben bi şekilde Date i yanıma çekip müttefik yaptım ve ticarete de başladık. Diğer tarafta da Takeda ile müttefiki bize karşı savaş açtı.
Bundan sonrası çorap söküğü gibi geldi. Neredeyse tüm savaşları otomatik yaparak ilerledim. 3 ordu ile kurduğum savunma hattını geçen olmadı ve Kyotoya doğru ilerledim ve ele geçirdim. güç Dehşetli, durum Harikulade iken diğer klanlar; Kudretli ve zengin idiler. Takeda ve diğer klanı bitirip Date i kovalamaya başlamışken sefer zaferi geldi. Beklediğimden çok kolay oldu. Zorluk seviyesini normalden zora almanın vakti gelmiş sanırım.

Çevrimdışı capoglu.ma

  • (qli_61)
  • Level 8
  • İleti: 364
  • Bir Ölür Bin Diriliriz!
Ynt: Yıllar sonra Shogun 2'e başlamak.
« Yanıtla #10 : 08 Nisan 2018, 02:21:47 »
Birdahaki seferinde Takeda ile başlamanı öneririm, Date ve Chosokabe ile tecrübelenmiş ve pişmiş bir stratejist olmuş oldun, artık kurtlar sofrasına geçme vakti  sekil*

Çevrimdışı ustawot

  • Level 7
  • İleti: 220
  • TW çömezi
Ynt: Yıllar sonra Shogun 2'e başlamak.
« Yanıtla #11 : 08 Nisan 2018, 02:54:03 »
Takeda sevdiğim bir klan özellikle atları savaşlarda etkili kullanılabilir. Gerçi Attiladaki Hunlar gibi etkili olabilir mi görmek lazım. Normal seviye gerçekten kolay geldi ilk başta biraz çekişmeli geçen savaşlar zaman ilerledikçe çok kolay hale geldi ve tüm maçları oto yaptırdım. hızlı bir ilerleme oldu ama savaş yapmadan da Shogun2 nin tadına varılamıyor. Oyunda dikkatimi çeken o kadar tur teknoloji kasıp son seviye açtığım savaş eğitim okullarından sadece birer tane son seviye birim üretilebilmesi oldu. Son seviye okçu okulunu açıyorsun. O efsane okçudan 1 tane üreip ikinciyi seçmeye çalıştığında bu birimden yeterince üretilmiş durumda uyarısı veriyor ilginç bişi. Üretim binaları ise sınırlı sayıda. Ama eksikliklerine rağmen keyifli oyun.