Konu: Sonraki oyunlarda neler olmasını istersiniz  (Okunma sayısı 31573 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı varagant

  • Level 1
  • İleti: 1
Ynt: Shogun 2' de ve sonraki oyunlarda neler olmasını istersiniz
« Yanıtla #60 : 18 Eylül 2010, 19:20:33 »
kendi generalimizi yaratmalıyız tbr
« Son Düzenleme: 11 Ekim 2010, 20:57:38 Gönderen: bozkirsovalyesi »

Çevrimdışı Korsan

  • Level 3
  • İleti: 16
Ynt: Shogun 2' de ve sonraki oyunlarda neler olmasını istersiniz
« Yanıtla #61 : 22 Eylül 2010, 17:22:55 »
kara ve deniz savaşları aynı anda yapılabilsin. Mesela gemilerle kıyıya yanaşıp asker çıkarmaya çalışırken kıyıdan bizi engellemeye çalışsınlar, kayıklarla sahile çıkmaya çalışılsın, gemilerle kıyıdakilere ateş edelim, kıyıdan toplarla vb. gemilere ateş etsinler.

Kale savaşlarında giriş kapısının üstünde kızgın yağ olsun girmeye çalışanlara dökülsün. Bunu galiba Bizans'lılar kullanmışlardı(Emin Değilim.)  kalelerin altına tünel kazılabilsin. Gemilerle kalelere ateş edilebilsin gemi kıyıya paralel durup bir yandan mürettebat silahla ateş edip borbardıman yapılabilmeli, insanlar gemiden atlayarak kıyıya gidebilmeli.

Gemiler kıyıya uzak iken yani okyanusun ortasındayken gemiler zarar görmeli.

Limanı kuşatmayı biz yapalım. Kuşatma sırasında limanda askerler varsa onlarla gemiler savaşmalı.


Çevrimdışı kemalhan

  • Level 1
  • İleti: 3
Ynt: Shogun 2' de ve sonraki oyunlarda neler olmasını istersiniz
« Yanıtla #62 : 29 Eylül 2010, 00:42:46 »
bence limanlara saldırı olunca ve oraya asker gönderilince sahilde savaş olmalı (deniz-kara harbi)

Çevrimdışı Korsan

  • Level 3
  • İleti: 16
Ynt: Shogun 2' de ve sonraki oyunlarda neler olmasını istersiniz
« Yanıtla #63 : 29 Eylül 2010, 14:41:10 »
en son söylediğim cümlede bunu anlatıyor zaten. huh*


şehirler deniz kıyısında olsun gemilerin içine asker alıp kuşatalım kaleleri. Gemilerle surları bombalamak çok güzel olur bence  dov*
« Son Düzenleme: 11 Ekim 2010, 20:59:08 Gönderen: bozkirsovalyesi »

Çevrimdışı xXTotalWarHayranıXx

  • Level 5
  • İleti: 127
Ynt: Shogun 2' de ve sonraki oyunlarda neler olmasını istersiniz
« Yanıtla #64 : 01 Ekim 2010, 18:09:16 »
Bence gerçekte yaşanmış olaylar oyunda da yaşanmasın
zaten total war serisinin en büyük özelliği tarihi kendimiz yazıyor olmamız
eğer dediğiniz gibi tarihsel olaylar sırayla yaşansa age of empires campaign inden farkı olmaz




bence birçok arkadaşımın dediği gibi şehir kuşatmalarında etraf bomboş ve yavan bir arazi olmamalı etrafta şelaleler, göller, deniz vs. olmalı ve
denizden kıyıya asker çıkartabilsek ve en önemliside bi şehri kuşatırken tur atlatabilsek yani aynı campaign haritasındaymış gibi tur atlatınca ertesi gün olsa

bu sırada askerler kamp kursa yaralılar tedavi edilse ve surları aşabilmek için birtakım araçlar yapılsa ve tuzaklar kurabilsek mesela belirlediğimiz bölgeye
kızgın yağ döksek ve düşman askeri yaklaştığında ateşli ok ile etrafı ateşe versek düşmanlar yansa ve bunun gibi birçok tuzak işte



bide şehirler hep dikdörtgen şeklinde olmasa değişik şekillerde olsa daha gerçekçi olur.
« Son Düzenleme: 06 Ocak 2011, 22:17:36 Gönderen: bozkirsovalyesi »

Çevrimdışı Artorius

  • Level 5
  • İleti: 119
Ynt: Shogun 2' de ve sonraki oyunlarda neler olmasını istersiniz
« Yanıtla #65 : 03 Ekim 2010, 00:29:42 »
rome2 olacak büyük ihtimalle ve özenilerek yapılan bir oyun olucak inşallah. ehi*
ama devrim yapan yenilikler yapmaları şart mesela savaş esnasında komutana zoom yaparak mount and blade'ki gibi düşmana karşı cenk etmek müthiş olurdu ve ve komutanın bu sayede bazı özelliklerinin gelişmesi
ve savaş yeteneği tecrübesi geliştikçe yeni komboların o komutan için kullanılabilir hale gelmesi.
nasıl fikir ama. sekil* 





bu  Rıse and fall'da var ve oyunu güzel yapan tarafta o iskender karakteriyle savaşmak mütfiş bi duygu. ask*
savaş esnasında stratejimizi kurduktan sonra karakterimizi seçip kılıç sallayabiliyoruz bence mümkün ama biraz uğraşılması gerekiyor.
gerçek savaşları düşünün komutan stratejisini yaptıktan sonra savaşa katılamıyormu savaş esnasındada emir verebiliriz.
« Son Düzenleme: 11 Ekim 2010, 21:01:10 Gönderen: bozkirsovalyesi »

Çevrimdışı Korsan

  • Level 3
  • İleti: 16
Ynt: Shogun 2' de ve sonraki oyunlarda neler olmasını istersiniz
« Yanıtla #66 : 11 Ekim 2010, 18:41:44 »
aslında evet suikastleri biz yönetebilsek ve başarı şansı daha fazla olsa güzel olur. ve daha çok öldürme şekli gelse.


(suikastları biz yönetsek oyunun assasins creed den farkı kalmaz...)
« Son Düzenleme: 11 Ekim 2010, 21:03:05 Gönderen: bozkirsovalyesi »

Çevrimdışı bozkirsovalyesi

  • Forumun Ara?t?rmac?s?
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5329
Ynt: Shogun 2' de ve sonraki oyunlarda neler olmasını istersiniz
« Yanıtla #67 : 11 Ekim 2010, 21:04:05 »
MTW-1 deki gibi savaş ekranındaki zamanı hızlandırma- yavaşlatma özelliği olmalı.

---------------------------------------------

Ayrıca şimdiye dek hep 2 arayüz vardı. Harita ekranı ve savaş ekranı.
Artık 3. arayüz oyunlara eklenmeli. Bu arayüzde biz "Mount and Blade" deki gibi oyunun içine girip bizzat yönettiğimiz adamlar ile oynayabilelim.
Şu ilerlemeli "arcade" tarzı oyunlardaki gibi bir arayüz olmalı.

Bizzat kendi yönettiğimiz ajanlarla kentlere sızıp casuslukları bizzat kendimiz yapıp kentin içinde dolaşıp durumu inceleyelim ve hatta suikastleri - sabotajları falan bu arayüzde biz yapalım.

Ya da düellolarda bizzat kendi yönettiğimiz adamlarla bu arayüzde kendimiz oynayalım. Ya da bir gece baskını ile muhafızları öldürüp kale kapısını elegeçirelim ve orduyu içeri sokalım.
Bu arayüzde oyundaki araziye girip beğendiğimiz bir yere bir kale kurabilelim. Kalenin duvarları nerden geçecek - nerelerde kuleler olacak biz belirleyelim.
Yani "stronghold" oyunları ve benzerlerindeki gibi kaleleri bizim istediğimiz gibi yapabilme özelliği de bu arayüzde olsun.

---------------------------------------------- 

Oyunda yalnızca açık alanda meydan  savaşı - kale kuşatma (ve kale içinde sokak) savaşı - köprüden geçme savaşı - denizde gemiler arası savaş olarak 4 çeşit savaş var.
Oysa arazi yapısına göre daha bir çok savaş çeşidi yapılabilir.

Dağ geçidinde savunma savaşı (Termopil m.ö. 480) -
denizden karaya çıkarma yapma savaşı (Hakata 1281) -
ırmakta köprü kurup karşıya geçme yada ırmak geçen düşmana baskın yapma savaşı (Ticinus m.ö. 218) -
dar deniz boğazlarına kale yapıp gemileri boğazdan geçirmeme savaşı (Eğriboz 1470) -
gemilerden kıyı kalelerine saldırma savaşı (İstanbul 1453) -
düşman ordusuna arazide pusu kurup düşman birliklerine yolda yürüdükleri sırada saldırma savaşı (Harran m.ö. 53) -
ırmak gemileri arası veya ırmak gemileri ile karadaki askerler veya kaleler arası savaş (Belgrad 1456) -
düşman kampına gündüz yada gece baskını yapma savaşı (Utica m.ö. 203) -
düşmanı bataklığa / göle yada ırmağa döküp askerlerini boğma savaşı (Trasimenus m.ö. 217) -
tarlaları veya otlakları yakarak düşmanı ateşe sokma savaşı (Liegnitz 1241) -
düşmana dağ geçitlerinde kaya yuvarlama veya kar çığı düşürme savaşı (Hannibal' ın Alpler' i geçişi m.ö. 219) -
kuşatılmış kaleye yardım sokma savaşı (İznik 1097) -
geçitten geçen düşmana yükseklerden saldırarak baskın yapma savaşı (Miriyakefalon 1176) -
düşmanı orman veya benzeri sık bitki örtüsü içinde sıkıştırma savaşı (Teutoburg 9) -

tüm bunlar oyunda yeni savaş versiyonları olabilir.
« Son Düzenleme: 11 Ekim 2010, 22:25:41 Gönderen: bozkirsovalyesi »
LÜTFEN LİNKTEN GİRİP FİKİRLERİNİZİ YAZINIZ.

http://www.totalwar-turkiye.com/twforum/index.php?topic=78969.0
----
----
----



Lütfen forumda kendi aranızda tartışmayın. Bir yerde sorun olduğunu düşünüyorsanız özel mesaj atın ilgilenelim.

Forumda adaletsizlik olmamalı. Yönetici olarak işimiz bu zaten. Biz bazı şeyleri gözden kaçırıyorsak siz bizlere haber verin.

Çevrimdışı Korsan

  • Level 3
  • İleti: 16
Ynt: Shogun 2' de ve sonraki oyunlarda neler olmasını istersiniz
« Yanıtla #68 : 12 Ekim 2010, 13:31:17 »
evet 3. arayüz güzel olur. mesela suikastçiyi şehre sokucaz oda bize kapıları açacak. savaş şehrin içinde başlıyacak.büyük ve binalarla dolu bir şehir olucak.mesela 120 kişilik bir grubu sokağa sokarak onlara siper almarını sağlıyacağız, evlere giricekler.sokakların içinde karşılıklı iki ahır gibi birşey olacak onlara asker soktuğumuzda düşman biri farkedemiyecek. sokaktan geçerken sıkıştırabileceğiz. binalar 2-3 atışta yıkılabilir olmalı. bunlara daha fazla şey eklenebilir.

Çevrimdışı kuvvetmira45

  • Erkan-? Harbiye
  • Level 10
  • İleti: 1121
    • Keskin Nişancı - Kendi Blogum
Ynt: Shogun 2' de ve sonraki oyunlarda neler olmasını istersiniz
« Yanıtla #69 : 19 Ekim 2010, 18:18:40 »
Bence

1- Bu asker veya suikastçi çıkarmak için şehir görünümüne geçip oradaki binalara tıklayarak yapabiliriz. Böyle uzun gelir diyenler olabilir. O zaman bu dediğim ek seçenek olabilir. ve halka ne kadar yiyecek dağıtalacak hangi şehre ne kadar para ayrılacak bunları biz de yönetibiliriz.

Çevrimdışı bozkirsovalyesi

  • Forumun Ara?t?rmac?s?
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5329
Ynt: Shogun 2' de ve sonraki oyunlarda neler olmasını istersiniz
« Yanıtla #70 : 21 Ekim 2010, 21:24:03 »
Askerlere sürekli yüksek maaş verilmesi için çok para gidiyor.
Bu yüzden oyunda da çok büyük dengesizlikler ortaya çıkıyor.

Bir savaş oluyor büyük bir zafer kazanıyoruz ve düşmandan binlerce asker ölüyor ama o ülke bunlara ödediği maaştan kurtulduğu için hemen o parayla yeni askerler üretiyor
ve zaferimizin hiç bir anlamı kalmıyor. Aynı şey bizim içinde geçerli bizim askerlerde ölürse ölsün nasıl olsa asker üretmek kolay diye adamlarımızı harcayabiliyoruz.

Oysa gerçek dünyada bir ülke savaşta binlerce yetişmiş askerini kaybetse bu o ülke için yıkım olurdu. Oyunlarda bu konu bir türlü gerçekteki dengelere oturtulamadı.
Oyunlarda asker kaybetmek kimsenin gücünü azaltmıyor. Ne kadar öldürsek yine türüyorlar. Oysa oyunda savaşlarda kazanılan zaferlerin bir anlamı - bir kazancı olmalıydı.


Bence bu durumu düzeltmek oyunda askerlerin tecrübelerinin verdiği nitelik gücü artırılmalı. Şimdiye dek oyunlarda yalnızca savaş yaşamış askerlerin tecrübesi biraz artıyor.

Buna ek olarak barış zamanı askerleri özel eğitimden geçirecek kışlalara yollayarak burada tecrübelerini (yani nitelik yada quality ) artırma ve güçlendirme özelliği olsa
ve asıl bu özellik için para harcansa asker üretme - asker kaybetme sırasında harcanan paralar bir dengeye otururdu.
Böylece de bir savaşta çok sayıda nitelikli asker kaybeden bir ülke de zayıflayıp güçten düşmüş olurdu.

Askerlerin üretim süresi uzatılmalı -  üretimden sonra da uzun bir süre daha eğitim verilerek nitelikleri artırılmalı. Böylece askerler için yapılan masrafların çoğu maaşlarına değil
bu askerleri savaşta işe yarar hale getirilene dek yapılan çabalara gitmiş olur ve savaşta böyle tecrübeli türden bir çok askerini kaybeden ülke ağır bir zarara uğramış olur.
Bu da oyunu daha dengeli bir şekle sokar.


Ayrıca askerlerin nitelik güçleri üzerinde etkili olacak olumlu ve olumsuz faktörlerin etkisi artmalı.

Savaşlarda alınan yenilgiler - verilen kayıplar - uzun yorucu sefer yolculukları - kötü komutanlar - soğukta yada sıcakta askerlerin yıpranması - yetersiz donanım - yetersiz
beslenme gibi özellikler askerlerin niteliklerini azaltmalı. (buna benzer bir şey önceden vardı  MTW-1 de esir düşüp fidye ile geri alınan askerlerin nitelikleri çok düşüyordu)

Buna karşın kazanılan zaferler - askerlerin eğitimi - iyi komutan - iyi beslenme gibi özellikler askerlerin niteliklerini artırır. (benzer bir şey olarak MTW-1 de meyhane ve
kerhaneler açarak daha sadık askerlere sahip olabiliyorduk)

Ayrıca oyundaki maaş ödeme sistemi değiştirilirse maaşların düşüklüğü - yüksekliği de askerlerin niteliği üzerinde etkili olabilir.
LÜTFEN LİNKTEN GİRİP FİKİRLERİNİZİ YAZINIZ.

http://www.totalwar-turkiye.com/twforum/index.php?topic=78969.0
----
----
----



Lütfen forumda kendi aranızda tartışmayın. Bir yerde sorun olduğunu düşünüyorsanız özel mesaj atın ilgilenelim.

Forumda adaletsizlik olmamalı. Yönetici olarak işimiz bu zaten. Biz bazı şeyleri gözden kaçırıyorsak siz bizlere haber verin.

Çevrimdışı Quebec

  • Neustria ?ovalyesi
  • Level 7
  • İleti: 248
  • Liberté, Égalité, Fraternité
Ynt: Shogun 2' de ve sonraki oyunlarda neler olmasını istersiniz
« Yanıtla #71 : 14 Kasım 2010, 01:15:10 »
Daha fazla optimizasyon seçeneği sunsalar iyi olur.

Çevrimdışı -Karamanoğlu-

  • Level 7
  • İleti: 293
  • eski moda Faşizm gelir bu teröristlerin hakkından!
Ynt: Shogun 2' de ve sonraki oyunlarda neler olmasını istersiniz
« Yanıtla #72 : 18 Kasım 2010, 18:44:05 »
şehirleri biraz daha büyük yapsınlar bizim mahalle kadar bişi yapıyorlar.
"Bugünden sonra hiç kimse divanda, dergahta, bergahta, mecliste ve meydanda Türkçeden başka dilde söz söylenmesin."

13 Mayıs 1277 Karamanoğlu Mehmet Bey

Spoiler
[close]

Çevrimdışı tripliex

  • Level 8
  • İleti: 475
Ynt: Shogun 2' de ve sonraki oyunlarda neler olmasını istersiniz
« Yanıtla #73 : 08 Aralık 2010, 22:06:28 »
Genel olarak en sevdiğim tarihi zaman aralıkları 12.yy ile 17.yy zaman aralıklarıdır.
Yani henüz tüfekli savaş sistemine geçilmemiş, kılıç ve kalkanın etkileşimde olduğu, delikanlılığın ölmediği zamanlar :)
Yeni bir Total War yapılacaksa bunun Medieval III olmasını isterim.


*Bugüne kadar oynadığımız Total War'larda seçtiğimiz ülkenin yönetim biçimi ne ise ona o yönetim biçimine göre oynayabiliyorduk.
Yani Venedik ile oynuyorsak illa Cumhuriyet, Sicilya ile oynuyorsak ille Krallık idik. Oyuncu üzerinde birbirlerinden farklı etkileşimler bıraktıkları da söylenemezdi.

Hangi yönetim biçimi ile oynarsanız oynayın, aralarındaki tek fark : Birinde hükümdar - oğlu ve aile üyelerine (King - Prince - Family Member) denirken,
diğerinde; (Duke - Count - Concillior) deniliyor. Bence bu kısım elden geçirilmeli. Oyuna rejim ve yasa sistemi eklenmeli ve oyuncu istediği zaman bir ülkenin rejiminde farklılıklar yapabilmeli.
Bir Krallığı Cumhuriyet'e götürebilmeli veya Bir Cumhuriyeti Monarşi'ye götürebilmeli veya Oyuncunun isteğine bağlı olarak Diktatörlük gibi seçenekler de olmalı.

Bu saydığım rejimlerin oyuncu üzerinde farklı gereksinim ve önemli etkileşimleri olmalı. Örneğin Krallığı Cumhuriyete veya herhangi bir rejimi bir başka rejime döndürmek kolay olmamalı.
Elimizdeki her sahip olduğumuz şehre bunu kabul ettirmeye çalışmalıyız. Sonuçta Rejim değişikliği halkta tepkilere yol açacaktır. Rejim değiştirmenin bu şekilde olumlu ve olumsuz yönleri olmalı.

Aynı zamanda şöyle bir zorluk ta olmalı: Örneğin bir Krallığız ancak fethettiğimiz ve ülkemize kattığımız bir şehir Cumhuriyet yönetimi olan bir ülkeden fetih yolu ile alınmış bir toprak olsun.
Doğal olarak o yeni şehrimizdeki Cumhuriyetçi halkı bastırmamız vs. gerekli olmalı. Bunları da M2TW' deki DİN istatistikleri ekranındaki dini oran gibi düşünebiliriz.
Aynı istatistik ekranı da rejim adı altında olmalı...

Dinin yükselmesi için nasıl Kilise-Cami  İmam-Papaz üretiyor ve İmam-Papaz'ları misyonerlik yapsın diye din oranının düşük olduğu şehirlerimize gönderip ordaki dinin yüzde oranını arttırıyorsak,
aynı şeyi Rejimler için de düşünebiliriz.  Saraylar yaptırdığınızda ve din adamı ürettiğiniz gibi devlet adamı ürettiğinizde bölgedeki rejim yanlıları sizin lehinize yüzde olarak artmalı.
Bu rejim konusunda daha aklımıza birçok yenilik gelebilir. Örneğin Din adamları olduğu gibi oyunda REBEL grupları arasından Heretic' ler peydah oluyor ve bölgedeki dini putperestliği yayarak
bozmaya uğraşıyor ve isyanlara neden oluyordu.

Aynı durum rejimler için de yapılabilir. Rebeller'deki Heretic'ler gibi ASİ rejim muhalifleri peydah olup devlete karşı halkı kışkırtabilir. Biz de Din adamı ile heretic'i yakalayıp infaz ettiriyorsak ve
çarmıha gerdirtip halk önünde yakarak onu haritadan temizliyorsak.. Bu asi rejim muhalifleri olan eşkiyaları da az önce bahsettiğim, ürettiğiniz "Devlet Adamı"nın ile yakalayıp, mahkemeye
cıkarıp idam ettirebilmelisiniz. Bence oyundaki çeşitlilik açısından son derece süper bir yenilik olur.

Ayrıca Rejim konusunda aklıma gelmişken. Mesela Krallıktan Cumhuriyet'e geçerseniz, doğal olarak Meclis kurabilmeli ve Krallık iken Family Member "Aile Üyesi" olan birimlerinizi yeni rejiminizdeki
Meclise "Bakan, Maliye Bakanı, Ordu Bakanı" vs. gibi görevlere getirebilme ve dilediğinizde işten çıkarma, yeni bir görevli atama gibi seçenekleriniz olmalı ve atadığınız bakana göre doğru seçim
veya yanlış seçiminize göre oyunu etkilemeli. Örneğin Maliye konusunda berbat bir birimi maliyeye atadığınızda ekonominiz kötüye gitmeli, veya Maliye'den anlayan bir biriminizi Ordu'ya
atadığınızda ordunun savaş anındaki moralini ve gücünü kötü etkilemeli.. veya buna benzer başka kombinasyonlar olmalı.

Aynı zamanda gelecekte atayacağınız yeni bakanlar için okullar kurma gereksinimi olmalı, her bakanlık için ayrı bir bina gereksinimi duyulmalı. Mesela Military Academy ( Askeri Akademi ),
Trade and Economy School (Ticaret ve Ekonomi Okulu =) ) vs. gibi. Atayacağınız yeni Bakanları sizin atamanız yerine birkaç aday belirlemeniz ve bakanların seçimini halk oylamasına sunmanız
ve seçim yaptırmanız, Bir Turn sonra seçim sonuçlarını alıp Bakanların Halkın seçimiyle koltuklarına oturmalarını sağlamanız seçeneği de süper olur.

Tabi Dikta Rejimi yaparsanız, bakanlarınızı kendiniz atamalı... Bunun sonucunda halk olumlu yada olumsuz tepki vermeli. Bunlar şehirlerinizdeki mutluluk ve gelir seviyelerini etkilemeli.
Mesela Yanlış bir bakanı atadığınızda, halk tepki olarak rejime karşı olabilmeli ve bölgelerinizdeki rejim takipçileri oranı yüzde olarak azalmalı. dolayısı ile şehrin mutluluğuna etki etmeli
ve isyan tehlikesi olmalı. İsyan tehlikeleri de Soylu ve işçi kesimi olarak yine iki grupta ayarlanmalı.



*Bir diğer isteğim de.. aslında Napoleon Total War ile zaten gelmiş olan yeniliklerden biri olan Liberalleştirme özelliğinin yeni oyuna eklenmesi. Örneğin oyunda bir ülke tarafından
(Örneğin Fransa) Venedik Cumhuriyeti eğer Faction Destroy edilir ve ortadan kaldırılırsa.. Siz örneğin Sicilya Krallığı olarak Fransa'dan Venice şehrini aldığınızda ister orayı topraklarınıza
katma seçeneğiniz, ister Venedik Cumhuriyetini Liberate edip tekrar kurma ve kendinize bağlı bir özerk ülke yapma seçeneğiniz olmalı.
Tabi bide yağma veya Extermination (Şehri kılıçtan geçirme) seçeneğin de olması gerektiğini unutmayalım =)



*Kale ve şehir fetihlerinde surların aşılması daha zor olmalı. Mesela Top icad olana kadar Mancınık veya Balistik'ler ile şehir surları asla yıkılamamalı. Koçiboynuzu ile kapılar kolay kırılamamalı,
savunma yapan askerlerin kapıya destek vermeleri veya hasar alan duvarları onarma gibi işlevleri olmalı. Şehre alev almış bir mancınık topu düştüğünde ve yangın çıktığında yangının yayılması
ve şehirdeki askerlere zarar verme tehdidi olmalı.

Askerlerin de bu yüzden bir yandan savaşla uğraşırken bir yandan yangının söndürülmesi ile uğraşmaları sağlanabilmeli ve oyuncunun bunların hepsini komutlar ile yapabilmesi sağlanmalı.
Şehirde surlar yıkıldığında sur üzerindeki askerlerin aşağı düşüp ölmesi gibi, aşağıda bulunan birliklerinizin üzerlerine düşen veya sıçrayan moloz & taşların askerleri yaralaması veya öldürebilme
tehlikesi olması gerekli. Bu durumda askerlerimizi sur gerisine yerleştirirken, oyuncunun sur'ların yıkılma olasılığını düşünerek formasyon ve yerleşim düzenini mantıkla yapma gerekliliği sağlanmalı.



*Oyundaki bayraklar, flamalar kesinlikle var olan zaman dilimine göre şekillenmeli. Örneğin 1070'li yıllarda Türklerin sembolü Anadolu Selçuklu Sancağı iken, Tarihsel olaylar ile 1299 yılından
itibaren (Osman Ghazi Founded the Ottoman Empire) gibi bilgilendirme ekranları ile Osmanlı Sancağı olarak değişmeli ve tabiki tarihsel kişilik olan Osman Gazi'de bir General olarak oyunda belirmeli.
Aynı şeyler diğer ülkeler için de geçerli olmalı. Örneğin tarihteki bazı önemli karakterler; Ingiltere'de King Richard the Lionheard (Aslan Yürekli Richard) gibi..
Oyuna gerçekte yaşadıkları zaman dilimlerinde eklenmeli.



*Türkler ile ilgili kesinlikle düzeltmeler yapılmalı, Bayrakları zaten söylemiştim. Ama renkler vs. de düzeltilmeli en başta. Daha önce Medieval Modlarından biri ile ilgili bir konuda yazdığım gibi..
Medieval II Total War'da kullanılan Yeşil-Sarı Ay-Yıldızlı bayrak kesinlikle Türk sancağı değildir.

http://www.totalwar-turkiye.com/twforum/index.php?topic=63037.msg656051#msg656051  Buradaki yazımı okursanız daha iyi anlarsınız sanırım. (ikinci sayfada 04 Aralık 2010, 15:29:06 tarihindeki yazım.

Türkler ile ilgilili değiştirilmesi gereken tek şey "Bayrak ve renkler" değil tabiki. Askeri teşkilatlanma, birimler, birim isimleri ve kıyafetleri, silahlar ve işitsel öğeler (seslendirme ve müzikler) tamamen elden geçirilmeli. Türkleri görsel ve işitsel olarak ARAP gibi göstermekten VAZGEÇMELİLER! Empire ve Napoleon Total War'da bu konuda önemli adımlar atıldıysa da, yine de kasıtlı çarptırmalar mevcut.

Özellikle birimler, birimlerin görünümleri, hatta TEN RENKLERİ'ne kadar.. ve Seslendirmeler ile müzikler..... Seslendirmeler her ne kadar TÜRKÇE yapıldı ise de, Berbat Türkçesiyle beni gıcık eden bir gurbetçi veya yarım yamalak Türkçe bilen bir yabancıya yaptırdıkları aşikar. Askeri ünitelerin çoğunun aksanı afedersiniz ama bildiğiniz KRO gibi idi. İnanın Medieval II'deki ingilizce seslendirmeleri bile bu berbat Türkçe seslendirmelere tercih ediyorum. Bunların kesinlikle düzeltilmesi gerek...



*Oyunda bir yenilik te bölgelerdeki kaynakların önemi konusunda yapılmalı. Empire ve Napoleon'daki teknoloji ağacına benzer şekilde Ekonomik, askeri ve doğal olarak ortaçağ'a özgü bir tarım sistemi yapılmalı. Örneğin Isparta' ya sahip olan ülke bu tarım-ekonomi ağacına GÜL üretimini ve ticaretini ekleyebilmeli ve bunları aynı Empire'deki sistem gibi belli Turn sayısı sonunda gerçekleştirebilmeli.

Mesela Italya veya Ispanya'da toprağı bulunanlar Deniz gücü konusunda bu ağacına Yeni Deniz Ticareti teknikleri gibi yeni sistemler ekleyebilmeli ve bunlar Turn süreleri ile ayarlanmalı. Yani Valencia'yı ele geçiren devlet bu sistemi HOPP diye kullanamamalı, bunu geliştirmeli ve Ekonomi ağacına bu tekniklerden seçtiği tekniği ekleyerek tekniğin işlev ve önemine göre örneğin 10-11 Turn beklemeli.

Aynı sistem Ordu-Silahlar ve Yeni birimler üretebilmek için de geçerli olmalı. Mesela Yeniçerileri "Yeniçeri Ocağı" adlı bir bina'dan üretmeniz gerekli, ancak o binayı üretmek için ASKERİ AĞACINIZ'dan Yeniçeri eğitim sistemi'ni geliştirmiş olmanız gerekli.. Aksi durumda "Yeniçeri Ocağı" binası üretememeli, dolayısı ile Yeniçeri üretememelisiniz. Bunu daha da genişletebilir ve Tüm Ülkelere göre uyarlayabilirsiniz...

Aklıma şimdilik gelenler bunlar... Belki sizce çok abartılı istekler olabilir, ama bence yapılması mümkün yenilikler bunlar. Sonuçta Empire ve Napoleon gibi oyunlarda daha önce yapılması zor denen birçok şeyin yapıldığına şahit olduk ve bu dediklerimden bazılarının temellerinin atıldığını ve istenince herşeyin yapılabildiğinin gayet mümkün olduğunu gördük... İmkansız diye birşey yoktur...


Saygılarımla...





« Son Düzenleme: 06 Ocak 2011, 22:30:52 Gönderen: bozkirsovalyesi »
Spoiler
[close]

Çevrimdışı cellat211

  • Level 9
  • İleti: 874
  • 【Megurine Luka】 Lie
Ynt: Shogun 2' de ve sonraki oyunlarda neler olmasını istersiniz
« Yanıtla #74 : 14 Aralık 2010, 14:12:37 »
herşeyden çok istediğim bu emipre ve napolyon da olan askerlerin  bi kısmını kaybettiğimizde kasabalarda yada şehirlerde yada bir general var ise kendi sınırları içerisinde askerleri toplayabilme olayı süper birşey mutlaka olmalı ehue*
« Son Düzenleme: 17 Aralık 2010, 22:02:26 Gönderen: cellat211 »

Çevrimdışı Siannodel

  • Level 8
  • İleti: 339
Ynt: Shogun 2' de ve sonraki oyunlarda neler olmasını istersiniz
« Yanıtla #75 : 24 Aralık 2010, 00:28:09 »
Rise of Nationstaki gibi hem singleplayer  hemde camping olursa cok güzel olur
Multiplayer olarak vs MountBlade teki gibi ama daha iyi yapılmıs hali


Çevrimdışı Kara Samuray

  • Level 8
  • İleti: 364
  • "Türkler Öldürülür,Lakin Mağlup Edilemezler..."
Ynt: Shogun 2' de ve sonraki oyunlarda neler olmasını istersiniz
« Yanıtla #76 : 24 Aralık 2010, 16:22:33 »
Orta Çağa göre yapacaksak:Örneğin ETW de osmanlı ile oynadığımızda direk devletin başına geçiyoruz.Tarihte öylemiydi sinir* Sırf taht için kardeşler birbirini öldürüyordu.Bence oyuna devlet yerine devletin başına geçmek için savaşan bir prens,veliath(yanlış yazdım) vb olarak geçelimki oyun daha gerçekçi olsun  tbr*

« Son Düzenleme: 11 Şubat 2011, 23:27:59 Gönderen: kral26 »
Napoléon Bonaparté...♥

Çevrimdışı usaangel

  • Level 8
  • İleti: 378
Ynt: Shogun 2' de ve sonraki oyunlarda neler olmasını istersiniz
« Yanıtla #77 : 31 Aralık 2010, 18:18:07 »
İç isyanlar daha gerçekçi olmalı, artık tüm dünyanın bulunduğu bir Total War oyunu görsek fena olmaz hani.

Hep bir bölge üzerinde yoğunlaşılıyor Rome TW Roma'da Shogun Japonyada Medieval Avrupa ve azıcık Amerikada ETW ve NTW biraz daha çeşitlilik katmıştı
bölge konusuna ama ben tüm dünyayı fethedip Cihan Sultanı olmak istiyorum ama galiba çoğu kişi bunun çok zor olacağını düşünüyor(bende düşünmüyor değilim) olacak ki koymuyorlar.

Shogun 2 ile daha iyi yerlere geleceğine inanıyorum. Zaten oyun çok iyi sadece ayrıntılara dikkat edilmesi gerekiyor.
« Son Düzenleme: 06 Ocak 2011, 22:21:50 Gönderen: bozkirsovalyesi »

Çevrimdışı usaangel

  • Level 8
  • İleti: 378
Ynt: Shogun 2' de ve sonraki oyunlarda neler olmasını istersiniz
« Yanıtla #78 : 01 Ocak 2011, 16:03:07 »
Diğer arkadaşlara katılıyorum özellikle daha büyük savaş meydanı olayına.

« Son Düzenleme: 06 Ocak 2011, 22:22:41 Gönderen: bozkirsovalyesi »

Çevrimdışı kuvvetmira45

  • Erkan-? Harbiye
  • Level 10
  • İleti: 1121
    • Keskin Nişancı - Kendi Blogum
Ynt: Shogun 2' de ve sonraki oyunlarda neler olmasını istersiniz
« Yanıtla #79 : 01 Ocak 2011, 22:05:00 »
Ben şu strateji haritasındaki savaşa değinmek istiyorum.

Mesela ordunu düşman ordusunun üstüne sürdün. İki ordu karşı karşıya geldi. Savaş bir anda olup bitmese biraz uzun sürse.
Savaş orada sürrerken arada biz de müdahele etsek. Mesela çok büyük ordular olacak.

Arada savaşa biz de müdahale edeceğiz ve yine normal çapta savaşlar olacak.
Böyle böyle her iki tarafın asker sayıları değişecek. Mükemmel olurdu  bunu  da çevirip twcenter'a verin. tebessum* tbr*
« Son Düzenleme: 06 Ocak 2011, 22:23:41 Gönderen: bozkirsovalyesi »